GÃ¥ til innhold

32+1 gravid og baby veier 2750gr😳


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at jeg skulle på ny sjekk om 2 uker for å følge det opp, men babyen er skikkeli stor.. noen med lignende erfaringer? Evt hva veier babyene deres som er rundt 32 uker gravid? 

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mye, ja! På min ul 30+3 ble babyen estimert til å veie 1500-1600 gram. Har du svangerskspsdiabetes eller har du blitt sjekket for det?

Anonymkode: b9b64...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har vært store hele veien, og har veid mellom 4,5 og 5 kg når de ble født. Alle tre kom ca to uker før termin og var estimert til å bli over 5 kg til termin.

Hos meg er det genetisk, både min mormor, min mamma og min søster har fått store barn. 

Men du kan ikke stole 100% på de målingene altså, de tar ofte feil.

Anonymkode: 44016...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn har vært store hele veien, og har veid mellom 4,5 og 5 kg når de ble født. Alle tre kom ca to uker før termin og var estimert til å bli over 5 kg til termin.

Hos meg er det genetisk, både min mormor, min mamma og min søster har fått store barn. 

Men du kan ikke stole 100% på de målingene altså, de tar ofte feil.

Anonymkode: 44016...807

Ok, jeg var litt stor ved fødsel (4,3) men ingen andre som har vært store. Setter dei ting i gang om jeg ikkje føder før termin? Har skillelig frykt denne fødselen, har to ggr tidl hatt barn på rundt 3500gr.. synes det var gale nok🤭

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed om at jeg skulle på ny sjekk om 2 uker for å følge det opp, men babyen er skikkeli stor.. noen med lignende erfaringer? Evt hva veier babyene deres som er rundt 32 uker gravid? 

Anonymkode: 30302...6c9

Er du sikker på at svangerskapet ikke er kommet lengre enn du tror ? Babyen legger på seg i snitt 300 g i uka resten av svangerskapet da blir jo babyen din 5,5 kilo ved fødsel men vekstestimeringen kan være helt feil. Hos meg bommet de med 1 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bommet med 1 kg på min vektestimering. Hvis ungen er stor og du har hatt problemer med barn på 3,5, så er jo det et godt argument for igangsetting. Men nå sist fødte jeg et barn på 4,5 kg, og det var myyye lettere å få ut enn det som veide 4 kg. Så størrelsen trenger ikke å bety noe. 

Anonymkode: 2c20f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel bommer de stort. Det er vanskelig å beregne vekt på forhånd. 

Min ble estimert til 5000, og kom ut som 3630

Anonymkode: 9bce2...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Toneelise skrev:

Er du sikker på at svangerskapet ikke er kommet lengre enn du tror ? Babyen legger på seg i snitt 300 g i uka resten av svangerskapet da blir jo babyen din 5,5 kilo ved fødsel men vekstestimeringen kan være helt feil. Hos meg bommet de med 1 kilo.

Ganske sikker på at terminen stemmer ja. 5,5 kg??😱😱 håper jeg blir satt i gang noen uker før terminen da 😥

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som regel bommer de stort. Det er vanskelig å beregne vekt på forhånd. 

Min ble estimert til 5000, og kom ut som 3630

Anonymkode: 9bce2...442

Det var jo ganske passe vekt da😄

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bommet med 1 kg på min vektestimering. Hvis ungen er stor og du har hatt problemer med barn på 3,5, så er jo det et godt argument for igangsetting. Men nå sist fødte jeg et barn på 4,5 kg, og det var myyye lettere å få ut enn det som veide 4 kg. Så størrelsen trenger ikke å bety noe. 

Anonymkode: 2c20f...4ca

Det stoppet litt opp med hun siste som var 3,5 kg... men det gikk, men jeg husker det var ille...

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoler ikke helt på den beregningen. Jeg og min svigerinne gikk gravide samtidig. Min ble estimert veldig stor. Så stor at de hadde ekstra måling. Hennes ble estimert til perfekt uten ekstra oppfølging. Begge fikk gutter og begge fikk ca likt i forhold til termin.

Med min var 600 gram lettere enn hennes og 2 cm lengre. Nå er de 4 år, min er fortsatt lang og slank, hennes liten og lubben. 

Anonymkode: 845fe...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste ble også estimert til ca 5 kg. Var 3,9. Jeg opplevde dette med at de skal estimere som ganske useriøst. Hadde foretrukket at de ikke gjorde det så lenge de ikke treffer bedre.  Det gjorde meg unødig stresset før fødsel 

Anonymkode: fa116...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min siste ble også estimert til ca 5 kg. Var 3,9. Jeg opplevde dette med at de skal estimere som ganske useriøst. Hadde foretrukket at de ikke gjorde det så lenge de ikke treffer bedre.  Det gjorde meg unødig stresset før fødsel 

Anonymkode: fa116...960

Med meg har de truffet veldig bra, så det kommer kanskje an på hvem som estimerer?

Jeg har fire store barn og har fått ekstra oppfølging pga høye sf-mål, alt fra ekstra ultralyd til glukosebelastning, men det er ikke noe galt, jeg bare lager store barn (selv om jeg er normalvektig selv og bare har lagt på meg 12-14 kg i svangerskapene)

Trøsten er at man sjelden produserer barn som kroppen ikke takler føde, og skulle man gjøre det er man på sykehus og vil få god hjelp...

Siste barnet mitt var esimert til 5,5 kg til termin, kom 17 dager før termin og veide 4858 g. Var estimert til 4,6 kg uka før hun kom.

Anonymkode: 44016...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at jordmor sin estimering stemmer best. Når hun kjenner på magen, så kan hun si om det er lite, passelig, stort eller kjempestort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bør aboslutt ikke stemme, min var 3 kg uke 30 og de mente han ble 4800gram når han kom, han var bare 3650

Anonymkode: 112e9...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estimering stemmer sjeldent her har de estimert begge mine til og være ca 3700 ved fødsel de kom ut og veide 2600 og 2740 så det stemte ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange beroligende svar, tusen takk🙌 Jeg får bare vente og se hva dei sier neste gang jeg skal inn på sjekk. Håper hun ligger akkurat på gjennomsnittsvekta🙌

HI

Anonymkode: 30302...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...