Gå til innhold

ME-syke mødre ødelgger sine barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som lærer i ungdomsskolen og jeg ser det hele tiden. Det at en i familien har ME definerer hele familien. Det første barnet forteller om seg selv er at det har en mor med ME. Disse barna berøves sjansen til et normalt liv, mens deres mødre forsøker å finne nye måter å være syk på. I tillegg er disse barna overrepresentert med sykdommer, de har uendelige mengder plager, gjerne underbygd av den ME-syke moren, eller så er barna skolevegrere. Det beste for disse barna var om de ble fjernet fra den ME-syke så de kunne ha et normalt liv. For jeg antar det er ukaseptabelt å be de ME-syke ta seg sammen og få hodet ut av ræva å se noe annet enn seg selv. 

Anonymkode: 8c930...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, snakk om å skjære alle over en kam...

Regner med dette er et trolleinnlegg for å provosere, men hvorfor skal ME-syke angripes?

At det finnes mødre som duller for mye med ungene sine er det ingen tvil om, og at det finnes mødre som "koser seg" med barnas sykdommer er det heller ingen tvil om, men at ME-mødre er overrepresentert her tviler jeg sterkt på.

Hilsen ME-syk mor med barn med jernhelse og veldig lite fravær og sykdommer (noe jeg også var før jeg fikk en infeksjon som 35-åring som jeg aldri ble helt frisk fra)

Anonymkode: 6c296...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer på en prikk med den ene me-syke jeg kjenner, men jeg tror likevel ikke det er standarden. Eller dvs, selvsagt påvirkes barna av at en forelder er syk, det er naturlig. Spesielt ved en slik sykdom, der det er vanskelig å "ta seg sammen" og finne energi og styrke man bare ikke har. Det hadde vært rart om barna ikke ble påvirket i noen grad. Men at det skal av en generell gjennomgripende negativ art stiller jeg meg skeptisk til. 

Anonymkode: 5ebd6...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...