Gå til innhold

Ola (22) kjøpte sex i Danmark: – Mange er glad for at jeg så ærlig 


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Komisk hvordan menn snakker så varmt om prostitusjon og at alt bare dreier seg om nedarvede dårlige holdninger ovenfor en virksomhet som er som et hvilket som helst annet yrke - bare det kommer inn under litt mer ordnede forhold. Samtidig ville de aldri i villeste helvete vurdert å gifte seg og fått barn med en prostituert.

Anonymkode: e6af5...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutes ago, Anonym bruker said:

Komisk hvordan menn snakker så varmt om prostitusjon og at alt bare dreier seg om nedarvede dårlige holdninger ovenfor en virksomhet som er som et hvilket som helst annet yrke - bare det kommer inn under litt mer ordnede forhold. Samtidig ville de aldri i villeste helvete vurdert å gifte seg og fått barn med en prostituert.

Anonymkode: e6af5...8e1

Hva vet du om det?

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Komisk hvordan menn snakker så varmt om prostitusjon og at alt bare dreier seg om nedarvede dårlige holdninger ovenfor en virksomhet som er som et hvilket som helst annet yrke - bare det kommer inn under litt mer ordnede forhold. Samtidig ville de aldri i villeste helvete vurdert å gifte seg og fått barn med en prostituert.

Anonymkode: e6af5...8e1

Eller vært prostituert selv

Anonymkode: 9a1aa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Eller vært prostituert selv

Anonymkode: 9a1aa...756

Jeg ville ikke vasket rumper på sykehjem heller.

Anonymkode: 40b7b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du syntes ja. Alle syntes ikke det. 

Det blir jo bare verre av å forby det (kjøp). Da går det under jorden og det blir enda farligere.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/e1Mbg/Har-vi-vedtatt-en-sexkjopslov-som-gjor-livet-farligere-for-andre-mennesker--Malcolm-Langford

At sexarbeidere er blitt mer sårbare etter at kjøp av seksuelle tjenester ble kriminalisert i 2009, er ikke en påstand kun fremstilt av sexarbeidernes interesseorganisasjoner. Selv Amnesty International fulgte i fjor etter WHO og mener at prostitusjon bør avkriminaliseres med tanke på personlig sikkerhet.

Anonymkode: 40b7b...47e

Nettopp, det er et farlig yrke. Og pr i dag er jo lovene slik de er, og det er de man må forholde seg etter selv om man liker det eller ei. 

At ikke alle synes prostitusjon er et fornedrende yrke, vet jeg. Det finnes sikkert et fåtall som synes det er helt ok.  Uansett så er dette mine tanker rundt det etiske spørsmålet ditt. Utover det blir det bare synsing. Du synes det er et likestilt yrke på linje med andre yrker; og det er du i din fulle rett til å mene. Jeg er uenig og har gitt deg en forklaring på hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 21.24, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal det være forkastelig? Nederland har i alle fall tidligere gitt prostituerte på blåresept til utviklingshemmede. Hvorfor skal ikke Ola og andre i hans situasjon få muligheten til å nyte intimitet også? 

Anonymkode: 60bf8...371

Fordi det er umoralsk og feil å kjøpe mennesker 

Anonymkode: 10057...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Komisk hvordan menn snakker så varmt om prostitusjon og at alt bare dreier seg om nedarvede dårlige holdninger ovenfor en virksomhet som er som et hvilket som helst annet yrke - bare det kommer inn under litt mer ordnede forhold. Samtidig ville de aldri i villeste helvete vurdert å gifte seg og fått barn med en prostituert.

Anonymkode: e6af5...8e1

Ja, prostitusjon er kun en forlengelse av at menn ser ned på kvinner. Menn som kjøper prostituerte hater kvinner. 

Anonymkode: 10057...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, prostitusjon er kun en forlengelse av at menn ser ned på kvinner. Menn som kjøper prostituerte hater kvinner. 

Anonymkode: 10057...03f

En mann som hater kvinner hadde vel ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre. Å da gi en kvinne penger for å så stikke tissen i henne er vel ikke noe en kvinnehater ønsker å gjøre. Jeg synes ikke oppkoket ditt henger på greip. Menn har vel ikke en klubb som feministene har. Er det ikke de sure bitre damene som klandrer menn for det meste som er de eneste som hater et spesifikt kjønn? Det er min oppfatning. Kvinnegruppa Ottar med tilhengere. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke vasket rumper på sykehjem heller.

Anonymkode: 40b7b...47e

Jeg ville heller ha vasket rumpene til pasientene på sykehjemmet enn å ha sex med dem 😄 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En mann som hater kvinner hadde vel ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre. Å da gi en kvinne penger for å så stikke tissen i henne er vel ikke noe en kvinnehater ønsker å gjøre. Jeg synes ikke oppkoket ditt henger på greip. Menn har vel ikke en klubb som feministene har. Er det ikke de sure bitre damene som klandrer menn for det meste som er de eneste som hater et spesifikt kjønn? Det er min oppfatning. Kvinnegruppa Ottar med tilhengere. 

Anonymkode: 41097...aab

Å jo da, det finnes plenty av menn som bruker «sex» for å fornedre kvinner de hater eller misliker. Hvorfor eksisterer voldtekt som fenomen tror du? Hvorfor havner så mange prostituerte på legevakta? 

Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom sex og respekt.

Anonymkode: e6af5...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å jo da, det finnes plenty av menn som bruker «sex» for å fornedre kvinner de hater eller misliker. Hvorfor eksisterer voldtekt som fenomen tror du? Hvorfor havner så mange prostituerte på legevakta? 

Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom sex og respekt.

Anonymkode: e6af5...8e1

Mulig har rett. Kan ikke si jeg vet hva som rører seg i hodet på en voldtektsmann. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke vasket rumper på sykehjem heller.

Anonymkode: 40b7b...47e

Nei, det overrasker meg ikke. Har du jobb, forresten? 

Anonymkode: c8849...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Kari Mari said:

Jeg ville heller ha vasket rumpene til pasientene på sykehjemmet enn å ha sex med dem 😄 😄 

Jeg ville ikke gjort noe av det.

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutes ago, Anonym bruker said:

Å jo da, det finnes plenty av menn som bruker «sex» for å fornedre kvinner de hater eller misliker. Hvorfor eksisterer voldtekt som fenomen tror du?

Fordi folk er kåte.

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, prostitusjon er kun en forlengelse av at menn ser ned på kvinner. Menn som kjøper prostituerte hater kvinner. 

Anonymkode: 10057...03f

Det er bare feministisk propaganda.

Feminister derimot, de hater menn.

 

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi folk er kåte.

Anonymkode: ca276...20a

Du kan lite. 

Anonymkode: c8849...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, det overrasker meg ikke. Har du jobb, forresten? 

Anonymkode: c8849...ac0

Nei, jeg har aspergers.

Anonymkode: 40b7b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En mann som hater kvinner hadde vel ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre. Å da gi en kvinne penger for å så stikke tissen i henne er vel ikke noe en kvinnehater ønsker å gjøre. Jeg synes ikke oppkoket ditt henger på greip. Menn har vel ikke en klubb som feministene har. Er det ikke de sure bitre damene som klandrer menn for det meste som er de eneste som hater et spesifikt kjønn? Det er min oppfatning. Kvinnegruppa Ottar med tilhengere. 

Anonymkode: 41097...aab

Er du så naiv, altså? At du tror den som hater vil velge å bare unngå det han hater? Hat er en sterk følelse; den ansporer til handling, ikke ignorering. Mye av usikkerheten og utryggheten i et liv som prostituert, handler om vold, voldtekter, ran og å bli snytt - og dette er det kundene som påfører dem. Ikke tilfeldige forbipasserende.

Kvinner har for øvrig heller ikke "en klubb". Det er ikke sånn at vi møtes årlig til det store kvinnesymposiet og har avstemning om hva vi skal mene om det ene og det andre. Siv Jensen mener én ting, og sørger for at f eks overgripere går fri; mens kvinnegruppa Ottar mener en annen ting, og syns at sexkjøp er en form for overgrep. 

Hvis du tror Ottar "hater menn" har du heller ikke lest så mye om Elise "Ottar" Ottesen-Jensen, som foreningen er oppkalt etter...

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi folk er kåte.

Anonymkode: ca276...20a

Og da hjelper det å bruke vold...? Nei, da hjelper en runk.

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Er du så naiv, altså? At du tror den som hater vil velge å bare unngå det han hater? Hat er en sterk følelse; den ansporer til handling, ikke ignorering. Mye av usikkerheten og utryggheten i et liv som prostituert, handler om vold, voldtekter, ran og å bli snytt - og dette er det kundene som påfører dem. Ikke tilfeldige forbipasserende.

Kvinner har for øvrig heller ikke "en klubb". Det er ikke sånn at vi møtes årlig til det store kvinnesymposiet og har avstemning om hva vi skal mene om det ene og det andre. Siv Jensen mener én ting, og sørger for at f eks overgripere går fri; mens kvinnegruppa Ottar mener en annen ting, og syns at sexkjøp er en form for overgrep. 

Hvis du tror Ottar "hater menn" har du heller ikke lest så mye om Elise "Ottar" Ottesen-Jensen, som foreningen er oppkalt etter...

Anonymkode: 59967...000

Alle radikalfeminister hater menn.

Anonymkode: 40b7b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎08‎.‎2018 den 16.29, Anonym bruker skrev:

Det var en meningsmåling her inne forrige dagen. 40% stemmer SV og Rødt. På Kvinneguiden var det 60% til Høyre og Frp.

Anonymkode: 40b7b...47e

Ja, det skulle jo gi eksakt samme resultat begge steder, da, hvis det ikke er store mørketall omkringsentrumspartiene?

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎08‎.‎2018 den 15.12, Anonym bruker skrev:

Høyresiden (som partiet Høyre) setter folkestyret, eiendomsretten og den personlige frihet høyt. Det stemmer ikke overens med det du skriver og at du ikke er rød. Du ønsker at myndighetene skal bestemme at du må leve uansett under hvilke forhold eller tilstand. Lite personlig frihet i det. Jeg tror du er i SV Rødt området og sier noe annet.  

Anonymkode: 41097...aab

Her har vi altså en som vet bedre enn motparten hva vedkommende stemmer på, og som om ikke det var nok: vet myyyye bedre enn Rødt og SV hva de har slags program... For det de blir tillagt her har da virkelig ikke noen sammenheng med Rødts og SVs programfestede ideologiske ståsted.

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, det skulle jo gi eksakt samme resultat begge steder, da, hvis det ikke er store mørketall omkringsentrumspartiene?

Anonymkode: 59967...000

Nei, sånn er det ikke. På KG har SV+Rødt ca. 20%. Her ca Høyre+Frp ca 25%.

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Og da hjelper det å bruke vold...? Nei, da hjelper en runk.

Anonymkode: 59967...000

Blir det det samme?

Anonymkode: ca276...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hjertefru skrev:

Og til det første: Hvis helsepersonell som meg blir lovpålagt å bistå med å ta livet av folk, da vil jeg hevde at mine rettigheter og min yrkesetikk er kompromittert. Jeg vil slippe å ta livet av folk, eller bistå med selvmord, da dette er i strid med mine verdier.

Ikke nok med det, det er vel også i strid med den hippokratiske ed.

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...