Gå til innhold

Ola (22) kjøpte sex i Danmark: – Mange er glad for at jeg så ærlig 


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det finnes mye statestikke på dette området. Google vil opplyse deg hvis du søker!!

Selvfølgelig finnes det frivillige prostituerte. Disse er vanligvis ikke de du finner på gata eller i bordellene. de er godt betalte og kan velge sine kunder. De er også de som fint kan takke nei til kunder - kunder som Ola, f.eks som kanskje ikke har råd til å betale 50 000 for en natt.

Anonymkode: ba510...a1c

Bevisbyrden ligger jo ikke på meg, jeg fremmet ikke påstanden om antall frivillige prostituerte er nær null. Uansett tviler jeg på at noen har klart å sette opp en detaljert statistikk over dette.

Skjønner at du blander fakta og følelser i denne saken. Hvor vanlig er det egentlig at man tar 50.000??

Det man i hvert fall kan fastslå med et enkelt søk, er at hjemmemarkedet i Skandinavia er ganske stort. En påstand om at alle disse skulle være tvunget inn i prostitusjon, bør begrunnes.

Anonymkode: 233eb...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis vi er så heldige at vi kommer dit at ingen kvinner eller jenter trenger å selge kroppen sin for å få penger til dop eller mat til barna sine. At vi rett og slett ikke har flere prostituerte igjen. Hvem skal betjene disse stakkarene som ikke får seg sex da? Du? 

Anonymkode: e6af5...8e1

Hvor i all verden kom det fra?? Om JEG skal gjøre det fordi jeg mener man ikke trenger å være skråsikker i sin fordømmelse? Og fordi jeg tror de aller fleste av oss ikke har så tett kontakt med noen som er i Ola sin situasjon, til å helt ta inn over oss problemstillingen - så jeg prøver å formidle noe av min erfaring med det? Nei, jeg skal ikke gjøre det. Jeg dekker andre behov.

Anonymkode: a2104...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier bare: incel. Du vil se at mange menn "surver", såpass mye at det er blitt en bevegelse, og et begrep. 

Og når det er sagt, himmel så liten forståelse og kunnskap du, og andre, har for mennesker! Jeg sier ikke at trafficing, hallik-virksomhet og den slags er ok, men prøv å trekk hode ut av den delen av saken.

Anonymkode: 52800...160

Omg..

Anonymkode: 5cb3d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omg..

Anonymkode: 5cb3d...479

Omg hva?

Er det vanskelig å forstå at alle mennesker har behov for nærhet og intimitet? Også dem som ikke har samme muligheter som andre "vanlige" og friske? Har du kjennskap til sånne mennesker, kjenner du noen, har du pratet med noen "slike" om dette? Aner du hvordan det kjennes ut å vite at du aldri noen gang kan få et normalt liv med kjærlighet/intimitet, leve livet ditt som du vil uten å være avhengig av andre? Tenk deg å være fullstendig åndsfrisk og samtidig være helt overgitt andre mennesker for å gjøre den minste ting. Du og andre aner ikke hva det kan gjøre med noen, den sorgen og sinne som naturlig kommer, og jeg unner dem å kunne få lov å oppleve slikt, på et vis og selv om det er betalt for. 

Igjen, nå snakker jeg ikke om ofre i "prostitusjons-verden", det er helt forkastelig og alle bakmenn skulle vært tatt, alle skulle vært rusfri og hatt mulighet til å klare å forsørge seg og sine på annet vis. Jeg snakker ikke om dem, jeg snakker om en "perfekt" verden, og jeg snakker om at jeg forstår at alle, også de som er syke, har menneskelige behov. 

 

Og ang incel, det er bare for å påpeke at det finnes nok av bitre og sinte menn som ikke takler at de ikke får det som de vil. Ja, det har et forvridd syn på verden og kvinner, men poenget er altså at det er nok av menn som "surver" pga mangel på sex og oppmerksomhet!

Anonymkode: 52800...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omg hva?

Er det vanskelig å forstå at alle mennesker har behov for nærhet og intimitet? Også dem som ikke har samme muligheter som andre "vanlige" og friske? Har du kjennskap til sånne mennesker, kjenner du noen, har du pratet med noen "slike" om dette? Aner du hvordan det kjennes ut å vite at du aldri noen gang kan få et normalt liv med kjærlighet/intimitet, leve livet ditt som du vil uten å være avhengig av andre? Tenk deg å være fullstendig åndsfrisk og samtidig være helt overgitt andre mennesker for å gjøre den minste ting. Du og andre aner ikke hva det kan gjøre med noen, den sorgen og sinne som naturlig kommer, og jeg unner dem å kunne få lov å oppleve slikt, på et vis og selv om det er betalt for. 

Igjen, nå snakker jeg ikke om ofre i "prostitusjons-verden", det er helt forkastelig og alle bakmenn skulle vært tatt, alle skulle vært rusfri og hatt mulighet til å klare å forsørge seg og sine på annet vis. Jeg snakker ikke om dem, jeg snakker om en "perfekt" verden, og jeg snakker om at jeg forstår at alle, også de som er syke, har menneskelige behov. 

 

Og ang incel, det er bare for å påpeke at det finnes nok av bitre og sinte menn som ikke takler at de ikke får det som de vil. Ja, det har et forvridd syn på verden og kvinner, men poenget er altså at det er nok av menn som "surver" pga mangel på sex og oppmerksomhet!

Anonymkode: 52800...160

Poenget her er jo at noen MÅ prostituere seg for å dekke Olav' s seksuelle behov. Om kvinnen gjør det frivillig, fordi hun synes det er kjekt, om hun gjør det fordi hun ikke liker seg selv av diverse årsaker (les: traumer), eller om hun egentlig er nødt. Det vet vi jo ikke. Personlig synes jeg synd på Olav som ikke kan skaffe seg sex og intimitet på egenhånd, men jeg synes likevel det blir feil at andre mennesker må betales og selge seg selv for at Olav skal få det han ønsker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kari Mari skrev:

Poenget her er jo at noen MÅ prostituere seg for å dekke Olav' s seksuelle behov. Om kvinnen gjør det frivillig, fordi hun synes det er kjekt, om hun gjør det fordi hun ikke liker seg selv av diverse årsaker (les: traumer), eller om hun egentlig er nødt. Det vet vi jo ikke. Personlig synes jeg synd på Olav som ikke kan skaffe seg sex og intimitet på egenhånd, men jeg synes likevel det blir feil at andre mennesker må betales og selge seg selv for at Olav skal få det han ønsker. 

 

Selvsagt, og derfor skriver jeg i en "perfekt verden". Jeg svarer utifra at jeg syns noen kan prøve å se flere sider av saken, for jeg vet hvordan det oppleves for enkelte av dem som er i sånne situasjoner. 

Anonymkode: 52800...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt, og derfor skriver jeg i en "perfekt verden". Jeg svarer utifra at jeg syns noen kan prøve å se flere sider av saken, for jeg vet hvordan det oppleves for enkelte av dem som er i sånne situasjoner. 

Anonymkode: 52800...160

Ser den. Men jeg synes likevel at det er etisk forkastelig, og at det liksom skal være helt innafor at Olav kjøper sex, fordi han har sitt å slite med. Og at alle de andre som kjøper sex, er skitne griser om du skjønner? Det kan være funksjonsfriske menn, som har psykiske utfordringer som gjør at de ikke klarer å få seg dame på den vanlige måten. Og som derfor velger å kjøpe sex. Men det ser man ikke på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med å akseptere hvem du er og hvilke muligheter/hindringer man har? Livet er urettferdig! Men man må akseptere det om det ikke er noe å gjøre med uten at det går utover andre. Og dette går jo definitivt ut over andre! Hvem vil vel «betjene» en slik kunde? En person «ingen» andre vil ta i? Deres ord da dere sa disse ikke greier finne seg dame.

Nå skal jo alle gjøre alt, uansett. Alle skal ha tilgang på alt, alt skal tilrettelegges for alle. Det går jo over i sykt!

Skal man asfaltere alle skogsstier og installere heiser opp fjell for at alle skal kunne komme seg opp dit? Vi er jo på vei dit... folk må akseptere seg selv. Ikke alle kan gjøre alt. Det gjelder jo oss friske også! Skal vi sutre for begrensningene vi har også da? Få dette dekket på andres bekostning? Man kan ikke få alt man vil ha og dekket alle behov da man vil. 

Anonymkode: 5cb3d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎08‎.‎2018 den 22.48, Anonym bruker skrev:

Ja, her har rødstrømpene fra SV og RV på forumet virkelig en vrien moralsk nøtt å knekke.

Anonymkode: 40b7b...47e

Det eneste vriene her er jo at visse mennesker ikke later til å forstå at når en mann "trenger" sex, så går det ut over en kvinne som ikke trenger hans nærvær. Annet enn økonomisk da. Hun ofrer SIN seksualitet for at han skal få dyrke sin. Det er jo først gjensidig og likestilt når begge to gjør det av lyst og fordi de føler tenning på hverandre. Ikke når en gjør det for penger. 

Kan ikke heller se at det er noe moralsk dilemma i at det lever noen mennesker i verden som ingen ligger med. Å bli begjært eller tilfredsstilt av andre er ikke en menneskerett.

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎08‎.‎2018 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Sier bare: incel. Du vil se at mange menn "surver", såpass mye at det er blitt en bevegelse, og et begrep. 

Og når det er sagt, himmel så liten forståelse og kunnskap du, og andre, har for mennesker! Jeg sier ikke at trafficing, hallik-virksomhet og den slags er ok, men prøv å trekk hode ut av den delen av saken.

Anonymkode: 52800...160

Du, incel-bevegelsen surver ikke. Det er en rent kvinnehatende bevegelse som mener at alle kvinner som ikke ligger med dem, "nekter" dem noe de har "rett" til. 

Anonymkode: 59967...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2018 den 14.50, Anonym bruker skrev:

Sex er ikke en rettighet som legitimerer misbruk av andre mennesker.

Anonymkode: d61f0...fd7

Premisset ditt er feil. Du har allerede konkludert at sex mot betaling er missbruk av andre mennesker. 

I Nederland ER sex en menneskerettighet. Det er også lagt til rette for at funksjonshemmede har mulighet til å få sex. Det er selvsagt ingen form for missbruk i det nasjonale programmet deres. Helse, lønn, skatt alt er ivaretatt. 

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber? 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Premisset ditt er feil. Du har allerede konkludert at sex mot betaling er missbruk av andre mennesker. 

I Nederland ER sex en menneskerettighet. Det er også lagt til rette for at funksjonshemmede har mulighet til å få sex. Det er selvsagt ingen form for missbruk i det nasjonale programmet deres. Helse, lønn, skatt alt er ivaretatt. 

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber? 

Anonymkode: 41097...aab

Oi. Bare oi. 

Anonymkode: 5cb3d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Premisset ditt er feil. Du har allerede konkludert at sex mot betaling er missbruk av andre mennesker. 

I Nederland ER sex en menneskerettighet. Det er også lagt til rette for at funksjonshemmede har mulighet til å få sex. Det er selvsagt ingen form for missbruk i det nasjonale programmet deres. Helse, lønn, skatt alt er ivaretatt. 

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber? 

Anonymkode: 41097...aab

Tenk at det å bruke et annet menneske kan være en menneskerettighet, helt utrolig. Vil du bruke kjønnsorganet ditt for lønn?

Anonymkode: 9a1aa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk at det å bruke et annet menneske kan være en menneskerettighet, helt utrolig. Vil du bruke kjønnsorganet ditt for lønn?

Anonymkode: 9a1aa...756

Nei, det er fult mulig å tro. Hva jeg selv ønsker spiller ingen rolle. Uten utdannelse hadde jeg sett meg etter ufaglært arbeid, med mindre valgmuligheter som alle andre gjøre i dag i både Nederland og Norge. Da er vi tilbake til spørsmålet som bør besvares: 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber?

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn og være fysisk tilstede uten hjemmekontor hver dag.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er fult mulig å tro. Hva jeg selv ønsker spiller ingen rolle. Uten utdannelse hadde jeg sett meg etter ufaglært arbeid, med mindre valgmuligheter som alle andre gjøre i dag i både Nederland og Norge. Da er vi tilbake til spørsmålet som bør besvares: 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber?

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn og være fysisk tilstede uten hjemmekontor hver dag.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Anonymkode: 41097...aab

Hvis du ikke ser forskjellen har du gått glipp av en god del altså...

Anonymkode: 5cb3d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er fult mulig å tro. Hva jeg selv ønsker spiller ingen rolle. Uten utdannelse hadde jeg sett meg etter ufaglært arbeid, med mindre valgmuligheter som alle andre gjøre i dag i både Nederland og Norge. Da er vi tilbake til spørsmålet som bør besvares: 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber?

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn og være fysisk tilstede uten hjemmekontor hver dag.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Anonymkode: 41097...aab

Selvfølgelig spiller det en rolle hva du ville gjort, men svaret ditt er svar nok. Du ville ikke ha gjort det, og da er det hyklersk å forvente at andre skal gjøre det. Og hvis du ikke klarer å se den etiske forskjellen her, så mangler du noe vesentlig i ditt menneskesyn

Anonymkode: 9a1aa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Premisset ditt er feil. Du har allerede konkludert at sex mot betaling er missbruk av andre mennesker. 

I Nederland ER sex en menneskerettighet. Det er også lagt til rette for at funksjonshemmede har mulighet til å få sex. Det er selvsagt ingen form for missbruk i det nasjonale programmet deres. Helse, lønn, skatt alt er ivaretatt. 

  • Kontorarbeid, du må møte opp bruke hjernen mot lønn.
  • Du er en Sats-instruktør eller byggearbeider mot lønn.
  • Du kjører til forskjellige hjem og bruker blant annet kjønnsorganet ditt for lønn. 

Hvor ligger den etiske forskjellen i type arbeid som gjøres mot betaling på forskjellige jobber? 

Anonymkode: 41097...aab

Hvem er disse menneskene i Nederland som hjelper de som har fått sex på blå resept? Er de prostituerte fordi de har valgt det helt frivillig? Ville de heller selge sex enn å få seg utdanning og en jobb innenfor sitt interessefelt? 

Veier hensynet til disse funksjonshemmede mer enn hensynet til sexarbeideren? Veldig mange i den bransjen trenger hjelp. Hjelp til å bli rusfri. Hjelp til å bli glad i seg selv. Hjelp til å bearbeide traumer. Hjelp til å få stablet livet opp på beina slik de egentlig ønsker. I stedet klappes det i hendene fordi de hjelper trengende mennesker. Men hvem er mest trengende? 

Det snakkes om utopi - den ideelle verden. Verden er ikke ideell, og så lenge den ikke er det, kan ikke Ola utnytte andre for å dekke eget behov. 

Anonymkode: 0df91...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke ser forskjellen har du gått glipp av en god del altså...

Anonymkode: 5cb3d...479

Du gir ikke et svar på det faglige her. Men å gå på person og prøve å latterliggjøre, gjør du gjerne. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig spiller det en rolle hva du ville gjort, men svaret ditt er svar nok. Du ville ikke ha gjort det, og da er det hyklersk å forvente at andre skal gjøre det. Og hvis du ikke klarer å se den etiske forskjellen her, så mangler du noe vesentlig i ditt menneskesyn

Anonymkode: 9a1aa...756

Nei, det gjør ikke det. Jeg tok en lang utdannelse. Jeg har ikke hatt ønske om å jobbe i byggebransjen eller som trener på Sats heller. Det har ingen påvirkning på om det burde være lov å gjøre fra et politisk ståsted. Hva er den etiske forskjellen på dette arbeidet? Ingen som klarer å svare her, men som hun over tyr du også til personangrep og prøver å mene at alle i Nederland og jeg mangler noe ved menneskesynet. Lavmåloppførsel, du sporer av, det er et forsøk på hersketeknikk uten å gi svar. 

Hva er den etiske forskjellen på mine 3 eksempler? Dere har ingen argumenter, men konkluderer gjerne med at jeg har mangler. 

 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Bare oi. 

Anonymkode: 5cb3d...479

Her har vi dagens minst innholdsrike svar. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gir ikke et svar på det faglige her. Men å gå på person og prøve å latterliggjøre, gjør du gjerne. 

Anonymkode: 41097...aab

Haha... Ok..

Anonymkode: 5cb3d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør ikke det. Jeg tok en lang utdannelse. Jeg har ikke hatt ønske om å jobbe i byggebransjen eller som trener på Sats heller. Det har ingen påvirkning på om det burde være lov å gjøre fra et politisk ståsted. Hva er den etiske forskjellen på dette arbeidet? Ingen som klarer å svare her, men som hun over tyr du også til personangrep og prøver å mene at alle i Nederland og jeg mangler noe ved menneskesynet. Lavmåloppførsel, du sporer av, det er et forsøk på hersketeknikk uten å gi svar. 

Hva er den etiske forskjellen på mine 3 eksempler? Dere har ingen argumenter, men konkluderer gjerne med at jeg har mangler. 

 

Anonymkode: 41097...aab

Den etiske forskjellen, er at det er et  forkastelig menneskesyn å si at det er en menneskerettighet å kjøpe et annet menneske

Anonymkode: 9a1aa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den etiske forskjellen, er at det er et  forkastelig menneskesyn å si at det er en menneskerettighet å kjøpe et annet menneske

Anonymkode: 9a1aa...756

Dette har du bestemt og de folkevalgte i Nederland har på bakgrunn av de stemmeberettigede et forkastelig menneskesyn ifølge deg. 

Prinsipielt blir ingen menneskerettigheter krenket når to samtykke voksne utveksler samtykkende sex for penger. Utveksling av seksuelle tjenester for noe annet og er faktisk ikke uvanlig i intime menneskelige relasjoner. Imidlertid er problemet som med homofili. Det er de moralsk dømmende menneskene rundt som uttrykker problemer og ikke de som faktisk er det, som de statlig ansatte i Nederland når det kommer til sexsalg. Det er ingen i Nederland, som MÅ, selge sex for staten, men de har ikke problemer med å rekruttere noen. Feminisme dreier seg om at kvinner kan velge selv, uansett hva andre måtte mene om deres valg. Det kan virke som om du ikke liker at det faktisk finnes kvinner som frivillig velger sexsalg. I Nederland er det også aktiv dødshjelp. Man slipper å leve uverdig, med bleier og smerter uten at staten ikke lar deg ta et eget valg om å slippe å leve slik. Jeg synes menn og kvinner bør få råderett over egen kropp. Det gjelder da både om de ønsker å selge sex, eller om de ønsker å få utført aktiv dødshjelp. Det er et prinsipielt ståsted. 

Anonymkode: 41097...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du bestemt og de folkevalgte i Nederland har på bakgrunn av de stemmeberettigede et forkastelig menneskesyn ifølge deg. 

Prinsipielt blir ingen menneskerettigheter krenket når to samtykke voksne utveksler samtykkende sex for penger. Utveksling av seksuelle tjenester for noe annet og er faktisk ikke uvanlig i intime menneskelige relasjoner. Imidlertid er problemet som med homofili. Det er de moralsk dømmende menneskene rundt som uttrykker problemer og ikke de som faktisk er det, som de statlig ansatte i Nederland når det kommer til sexsalg. Det er ingen i Nederland, som MÅ, selge sex for staten, men de har ikke problemer med å rekruttere noen. Feminisme dreier seg om at kvinner kan velge selv, uansett hva andre måtte mene om deres valg. Det kan virke som om du ikke liker at det faktisk finnes kvinner som frivillig velger sexsalg. I Nederland er det også aktiv dødshjelp. Man slipper å leve uverdig, med bleier og smerter uten at staten ikke lar deg ta et eget valg om å slippe å leve slik. Jeg synes menn og kvinner bør få råderett over egen kropp. Det gjelder da både om de ønsker å selge sex, eller om de ønsker å få utført aktiv dødshjelp. Det er et prinsipielt ståsted.  

Anonymkode: 41097...aab

Oi da...

Anonymkode: 9a1aa...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...