Gå til innhold

Noen som har vært til ultralyd i uke 5 og fått beskjed om at man ikke kan se noe?


Rotta83

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har vært til ultralyd i uke 4-5?

Etter utregning så skal jeg i dag være 5+3 uker, men pga pcos har jeg noe uregelmessige mens. 

Frem til natt til mandag hadde jeg økende ekstremt ømme bryster samt andre svangerskaps sympt. Mandag kveld fikk jeg litt lyserosa blod på papiret. Natt til tirsdag og frem til torsdag kveld hadde jeg mye smerter i magen( mest høyre side) samt minimale lyserosa blødninger og noe mindre ømme bryster enn før alt dette startet. Onsdag gikk jeg til legen og målte hcg og fikk tildelt ØH time på Gyn pol. torsdag formiddag. Natt til torsdag gir disse intense smertene seg (mest på høyre side) og små blødningene. På timen hos gyn får jeg beskjed om at hcg onsdag var på 330. De mente dette var noe lavt, men forsatt innenfor normalområdet. På Ul sjekker de høyre eggstokk/egglederne pga smerter. Mistenker graviditet utenfor livmor, men finner ikke noe. I livmoren ser de noe fortykkning og væske i livmoren. De ser ikke noe plommesekk eller embryo. Får beskjed om at det ser ut som en masse grums inni der. Og at jeg mest sannsynlig spontan aboterer. 

I dag fredag måler jeg hcg igjen. Som er steget til 800. Så den er dobblet seg på 2 dager. Tar ny ul med ny lege. Får samme beskjed som dagen før minus grumset. Hun ønsker at overlege skal se på livmor og eggstokkene mine, men pga sent på dag hadde han ikke tid. Legen på gyn sier at det kan være jeg er gravid(pga stigning av hcg) , men bare kortere enn 5+3 (pga hcg) , eller at det er noe galt med utviklingen eller at det er noe som kalles Mola. Skal tilbake tirsdag for nye måling og ul. Ventetiden er så fæl.. 

Jeg har per dags dato ingen blødninger. Ømme bryster, men mindre enn for 4 dager siden. Mensmurringer i livmor. Ellers føler jeg at andre sympt er mindre, men aner ikke om det er psykisk i og med at barne ønske er så stort. Har prøvd i 1 år nå så har mistet mye håp. 

Noen andre som har opplevd noe lignende? 

Takker så mye for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 

Var på ul i dag. Og det gikk fint:) I dag så legen plommesekk og fostersekk. Ble veldig overrasket. Hadde ikke trodd det skulle gå denne veien. Er nok mindre på vei enn først antatt. Legen mente 5+0 var mer riktig. Hcg er steget til 3100. 

Rart at jeg fikk positivt graviditestest så tidlig. 8 dager etter befruktningen må ha funnet sted :) Kjente allerede da og dagene før at det var noe på gang. Jeg har mindre graviditet symptomer nå enn de første dagene etter testen og det syns jeg er rart med stigende hcg. Kun litt ømme bryster. 

Men overlykkelig over den gode nyheten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omtrent samme opplevelse som deg, De så ikke noe på ul i uke 5 ca. I uke 7 ca så de foster på ul, og målte det til mer enn 1 uke kortere enn jeg visste at jeg måtte være (pinlig nøyaktige sykluser). Jeg mistet i uke 9. Er sikker på at dette vekstavviket hadde noe å si, at det var noe galt med fosteret. De fant for øvrig ikke ut hva som var årsaken etter å ha tatt prøver av det etter aborten.

Krysser fingrene for deg. Det går jo helst bra.

Anonymkode: 53620...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh. Så trist at du mistet :(

Jeg har ikke nøyaktige sykluser pga pcos. Ofte er syklusen på 33 dager(veksler mellom 30-33). Hvis den har vært på 33 dager siste syklus så stemmer det med at jeg er 5+1/2. Og ikke 6+0/1. Jeg har tidligere kjent på kroppen at jeg er gravid opptil 7 dager før forventet mens. Så tenker at det samme må ha skjedd nå.

Hcg stiger hvertfall veldig fint. Og tyder ikke på avvik. 

Krysser fingrene for at dette går bra nå:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.8.2018 den 23.15, Rotta83 skrev:

Hei. 

Var på ul i dag. Og det gikk fint:) I dag så legen plommesekk og fostersekk. Ble veldig overrasket. Hadde ikke trodd det skulle gå denne veien. Er nok mindre på vei enn først antatt. Legen mente 5+0 var mer riktig. Hcg er steget til 3100. 

Rart at jeg fikk positivt graviditestest så tidlig. 8 dager etter befruktningen må ha funnet sted :) Kjente allerede da og dagene før at det var noe på gang. Jeg har mindre graviditet symptomer nå enn de første dagene etter testen og det syns jeg er rart med stigende hcg. Kun litt ømme bryster. 

Men overlykkelig over den gode nyheten :)

 

Pco her, fikk første positive test 8 dpo, så flere negative før den igjen ble positiv på 14 dpo 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...