Gå til innhold

Jeg søkte om 1 dags permisjon for å følge min datter til første skoledag, men må bytte fridag! Er det innafor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage så det må jo være 3 stk på jobb på småbarnsavdeling..Fikk ikke permisjon og må bytte fridag med ei anna som jobber..Nå må jeg høre om å få kjøpt SFO plass en ekstra dag fordi hun har fri den dagen jeg må jobbe...Er det innafor å måtte bytte fridag på sånne dager?

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De fleste arbeidsplasser jeg har jobbet, har gitt fri ved første skoledag. Jobber du i privat Bhg? http://www.arbeidslivet.no/Velferd/Sosialpolitikk/Rettigheter-ved-start-i-skole-og-barnehage/

Anonymkode: ee097...b35

Nei, kommunal... Vi har rett på permisjon ved sånne dager, men fikk ikke tak i vikar..

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i barnehage så det må jo være 3 stk på jobb på småbarnsavdeling..Fikk ikke permisjon og må bytte fridag med ei anna som jobber..Nå må jeg høre om å få kjøpt SFO plass en ekstra dag fordi hun har fri den dagen jeg må jobbe...Er det innafor å måtte bytte fridag på sånne dager?

Anonymkode: 5cbed...300

Men kan ikke hun som de vil du skal bytte med jobbe din dag da, og vikaren jobbe hennes dag?

Anonymkode: 9fb1c...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har rett til permisjon og du har søkt i tide, skal du selvfølgelig ha det, men om du kommer og spør etter at vaktliste er satt opp er det vanlig å måtte bytte internt.

Anonymkode: 5590a...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i fra i mai at jeg måtte ha permisjon til første skoledag og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å søke om det før etter ferien, så forrige mandag fikk styreren søknaden, 3 uker før skolestart.. Jo, hun som har fri på mandager kan jobbe og jeg må da jobbe på torsdag, så må høre om å få kjøpt dag på SFO siden 6 åringen har fri derifra på torsdager når jeg er hjemme..

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så i fra i mai at jeg måtte ha permisjon til første skoledag og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å søke om det før etter ferien, så forrige mandag fikk styreren søknaden, 3 uker før skolestart.. Jo, hun som har fri på mandager kan jobbe og jeg må da jobbe på torsdag, så må høre om å få kjøpt dag på SFO siden 6 åringen har fri derifra på torsdager når jeg er hjemme..

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Men hvorfor kan ikke vikaren jobbe på torsdag? Det kan jo ikke spille noen rolle for styrer, siden hun alikevel hadde tenkt til å få vikar for deg på mandag. Eller bruker hun det bare som en dårlig unnskyldning for å slippe vikarutgift?

Anonymkode: 9fb1c...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan ikke vikaren jobbe på torsdag? Det kan jo ikke spille noen rolle for styrer, siden hun alikevel hadde tenkt til å få vikar for deg på mandag. Eller bruker hun det bare som en dårlig unnskyldning for å slippe vikarutgift?

Anonymkode: 9fb1c...310

Dette er ei som deler stilling med meg, vi jobber motsatt 😉

Men det er nok en dårlig unnskyldning også for å slippe viksrutgift, hun vil helst ikke bruke vikarer 😝

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber også i kommunen, og vi får to timer fri til å følge første skoledag. De som bor så langt unna at det ikke holder med to timer må avspasere eller ta feriedag. Og det skulle bare mangle. En hel dag fri med lønn ville vært hårreisende alle du meg.

Anonymkode: ab282...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også i kommunen, og vi får to timer fri til å følge første skoledag. De som bor så langt unna at det ikke holder med to timer må avspasere eller ta feriedag. Og det skulle bare mangle. En hel dag fri med lønn ville vært hårreisende alle du meg.

Anonymkode: ab282...afb

2 timer da hadde de ikke vært kommet seg i klasserommet her en gang første skoledag. Og de har ikke vanlig skole en gang masse info ( foreldremøte mens barna blir kjent ca 1 time) ferdig kl 12.30. Da jan de som vill og har plass gå i sfo eller de kan gå hjem, det er innkjøring i sfo og den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også info fra rektor når elevene har gått i klasserommet, samt ett slags foreldremøte der vi har valg av klassekontakter og slik, så trenger mer enn 2 timer fri.

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

2 timer da hadde de ikke vært kommet seg i klasserommet her en gang første skoledag. Og de har ikke vanlig skole en gang masse info ( foreldremøte mens barna blir kjent ca 1 time) ferdig kl 12.30. Da jan de som vill og har plass gå i sfo eller de kan gå hjem, det er innkjøring i sfo og den dagen.

Joda, ser den. Men det er ikke din arbeidsgiver sitt problem. Selvfølgelig må man ta denne kostnaden selv. Jeg tror nok det er sjelden noen som blir nektet fri på en slik dag, men det bør ikke være med lønn. 

Anonymkode: ab282...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber har vi rett til en hel fridag ved skolestart! Litt utrulig at det ikke er forhandlet fram hos alle, da det er bare en fridag per barn, og 1 skoledag er en spesiell dag der gjerne barna trenger å ha en foreldre med seg! Noen sliter kanskje og med å begynne med Sfo , er skeptiske barn osv! 

Anonymkode: 838ce...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der jeg jobber har vi rett til en hel fridag ved skolestart! Litt utrulig at det ikke er forhandlet fram hos alle, da det er bare en fridag per barn, og 1 skoledag er en spesiell dag der gjerne barna trenger å ha en foreldre med seg! Noen sliter kanskje og med å begynne med Sfo , er skeptiske barn osv! 

Anonymkode: 838ce...dd9

Vi har rett på det vi og, men siden styrer ikke fikk tak i vikar så ble det ikke slik..

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvt av styrer da, da hun har visst om dette fra du sa fra i mai. Kan ikke styrer steppe inn selv? 

Anonymkode: a9d17...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sløvt av styrer da, da hun har visst om dette fra du sa fra i mai. Kan ikke styrer steppe inn selv? 

Anonymkode: a9d17...996

Vet du, det skjer aldri!!! Forrige styrer steppa inn titt og ofte men hun som er styrer på 4 året gjør ikke det, da må vi heller klare oss med en mindre 😝

Hi

Anonymkode: 5cbed...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha fri hele dagen altså?

Jeg har avtalt med arbeidsgiver at jeg kommer når det er ferdig, regner med at det tar max 1,5 t. Det er ingen møter eller opplegg for foreldrene her. 

Anonymkode: 5c4c8...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fri tre timer første skoledag om jeg ikke husker feil. Ikke spørsmål en gang. Faktisk tre stk fra samme arbeidsplass skulle ha fri til første skoledag. Kommunal bhg. Det ble løst ved at tre av avdelingene gikk med en mindre de timene med styrer tilgjengelig om noen trengte ekstra hjelp, og vi som fikk fri fikk ikke pause (skulle bare mangle). 

Syns så absolutt ikke dette er innafor i det hele tatt! Da burde styrer iallfall sagt det i mai så du kunne finne annen løsning så du slipper å kjøpe en dag på SFO. Det er jo dyrt!!

Anonymkode: 03e35...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også i kommunen, og vi får to timer fri til å følge første skoledag. De som bor så langt unna at det ikke holder med to timer må avspasere eller ta feriedag. Og det skulle bare mangle. En hel dag fri med lønn ville vært hårreisende alle du meg.

Anonymkode: ab282...afb

Jobber også i kommunen og vi får en hel dag fri med lønn for å følge første skoledag. Jobber heldigvis ikke samme sted som deg. Min arbeidsgiver vet å ta vare på de ansatte.

Anonymkode: d19f2...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...