Gå til innhold

Hvordan rekkefølge skal jeg gjøre ting på flyplassen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først må du finne ut hvor du sjekker inn og kan levere bagasjen.

Når bagasjen er levert så går du til sikkerhetskontrollen.

Når du er gjennom den så må du finne gaten din. Når det er gjort kan du slappe av😉

Anonymkode: cebba...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at med enkelte må du sjekke inn på forhånd på nett eller i app, Ryanair er i alle fall sånn.

Anonymkode: fa5e3...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan du kom deg TIL utlandet? Du skal gjøre ting i samme rekkefølge som da du reiste ut. 

Anonymkode: 3abf9...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan du kom deg TIL utlandet? Du skal gjøre ting i samme rekkefølge som da du reiste ut. 

Anonymkode: 3abf9...f30

😂

Anonymkode: 374e2...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan du kom deg TIL utlandet? Du skal gjøre ting i samme rekkefølge som da du reiste ut. 

Anonymkode: 3abf9...f30

Har du aldri vært ute og reist? Vet du ikke at man gjør alt i motsatt rekkefølge når man skal hjem? Begynner med å finne gaten, for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen, før du går og sjekker inn deg selv og bagasjen...

Anonymkode: d99d0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer tydeligvis fra land til land. Jeg var i et land som hadde minst 10 passkontrollen og sjekkpunkter før vi kom til taxfreeen. 

Det er lett å finne ut av det, sjekk inn bagasjen, gå gjennom sikkerhetskontrollen(e) og finn ut hvilken gate flyet går fra. Når du har gjort det kan du slappe av. 

Anonymkode: 6fa50...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du aldri vært ute og reist? Vet du ikke at man gjør alt i motsatt rekkefølge når man skal hjem? Begynner med å finne gaten, for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen, før du går og sjekker inn deg selv og bagasjen...

Anonymkode: d99d0...768

He he, det er jo logisk *panneklask*

Men helt alvorlig: når jeg flyr med barna oppfordrer jeg dem til å lese skilt, følge med og lære. Det er sjelden lurt å bare dilte med. 

Når det nå først er sånn at du er i utlandet og skal alene hjem, så tenker jeg at det går helt fint. Flyplasser er godt skiltet, og veldig ofte på et språk du forstår. Og det er lov å spørre. Første gang jeg fløy helt alene var til USA da jeg var 18, og det var helt uproblematisk. Er det direktefly? 

Anonymkode: 3abf9...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at når du finner gaten din, er det ikke sikkert at du kan slappe av. Da vi mellomlandet i København ble gaten byttet hele 3 ganger, uten at det ble gitt beskjed på høytaleranlegget. Vi oppdaget det tilfeldig, og fant ut at vi måtte følge med på skjermen hele tiden. 20 min før take off ble gaten flyttet til andre siden av flyplassen, var så vidt vi rakk frem. Vel hjemme var det mange kofferter som ikke ble plukket opp. Tipper en del ikke fikk med seg at gaten ble byttet så ofte, og mistet flyet. 

Anonymkode: a8349...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare si at når du finner gaten din, er det ikke sikkert at du kan slappe av. Da vi mellomlandet i København ble gaten byttet hele 3 ganger, uten at det ble gitt beskjed på høytaleranlegget. Vi oppdaget det tilfeldig, og fant ut at vi måtte følge med på skjermen hele tiden. 20 min før take off ble gaten flyttet til andre siden av flyplassen, var så vidt vi rakk frem. Vel hjemme var det mange kofferter som ikke ble plukket opp. Tipper en del ikke fikk med seg at gaten ble byttet så ofte, og mistet flyet. 

Anonymkode: a8349...726

Det var nok andre grunner til at koffertene ikke ble plukket opp. Tipper folk var i taxfree’n. Et fly tar aldri av uten å ha samtlige eiere til alle kofferter ombord.

Anonymkode: e98de...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var nok andre grunner til at koffertene ikke ble plukket opp. Tipper folk var i taxfree’n. Et fly tar aldri av uten å ha samtlige eiere til alle kofferter ombord.

Anonymkode: e98de...f10

Hæ? Selvfølgelig gjør det det. Ellers skulle det blitt mye kaos og forsinkelser på flyplasser rundt om.

«Gaten stenger. Pettersen har ikke gått ombord. Dere må ta ut kofferten hans fra flyet selv om den ligger helt innerst i lasterommet»

Anonymkode: a8349...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Selvfølgelig gjør det det. Ellers skulle det blitt mye kaos og forsinkelser på flyplasser rundt om.

«Gaten stenger. Pettersen har ikke gått ombord. Dere må ta ut kofferten hans fra flyet selv om den ligger helt innerst i lasterommet»

Anonymkode: a8349...726

Ja, nettopp. Det er akkurat sånn det er. Og jeg vet det med mine 14 år i luftfart. 

Anonymkode: e98de...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Selvfølgelig gjør det det. Ellers skulle det blitt mye kaos og forsinkelser på flyplasser rundt om.

«Gaten stenger. Pettersen har ikke gått ombord. Dere må ta ut kofferten hans fra flyet selv om den ligger helt innerst i lasterommet»

Anonymkode: a8349...726

Jo hvis ikke man dukker opp så må de ta ut bagasjen. Det er derfor de roper opp passasjerer flere ganger og venter i det lengste på at velkomne skal dukke opp. Har sittet på fly hvor vi ble veldig forsinket nettopp fordi det var en som ikke dukket opp og de ventet i det lengste for å slippe å måtte ta ut bagasjen. Det er pga sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Selvfølgelig gjør det det. Ellers skulle det blitt mye kaos og forsinkelser på flyplasser rundt om.

«Gaten stenger. Pettersen har ikke gått ombord. Dere må ta ut kofferten hans fra flyet selv om den ligger helt innerst i lasterommet»

Anonymkode: a8349...726

Greit å vite hva man snakker om før man er så sikker i sine uttalelser... 

Kun bagasjen til passasjerer på flyet blir med flyet. Og dette er også årsaken til veldig mange forsinkelser. 

Anonymkode: b07e6...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å vite hva man snakker om før man er så sikker i sine uttalelser... 

Kun bagasjen til passasjerer på flyet blir med flyet. Og dette er også årsaken til veldig mange forsinkelser. 

Anonymkode: b07e6...4d5

Ok. Takk, da lærte jeg noe nytt i dag :) Syntes bare det hørtes så sprøtt ut. 

Men uansett lurt å følge med på gaten på skjermen, for den kan byttes flere ganger uten at det blir ropt opp på høytaleranlegget. Så man Jan ikke bare slappe av så snart man har funnet gaten sin. 

Anonymkode: a8349...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...