Gå til innhold

Dagene er lange, men årene er korte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så trist at det kun var det du fikk ut av innlegget mitt. 

Noe sier meg at du er en av de foreldrene jeg tenker på. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Nå mistet du virkelig min respekt. Er du en så fantastisk mor og person så svarer du ikke fremmede på denne måten, anonymt eller ei. 

Anonymkode: 379ef...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå mistet du virkelig min respekt. Er du en så fantastisk mor og person så svarer du ikke fremmede på denne måten, anonymt eller ei. 

Anonymkode: 379ef...3d5

Jeg er da ikke fantastisk på noen måte? 

Merkelig den resksjonen som kommer på innlegg som dette. Det er jo ikke for å fremheve seg selv, men for å lufte en betraktning man har gjort seg. 

Det er jo tydelig at det både provoserer og treffer hos flere. Og akkurat når det gjelder dette er jeg svært bevisst siden jeg vet hvor fort tiden gikk med de barna som nå er voksne. 

Jeg er forsåvidt enig at jeg kunne spart meg den siste setningen du siterer, og det tar jeg selvkritikk på. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada jada, frk. «Know-it-all» 😂😂😂

Anonymkode: 379ef...3d5

Er tross alt bedre det enn å vær frk "know nothing"😂😂😂

Anonymkode: 62940...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke fantastisk på noen måte? 

Merkelig den resksjonen som kommer på innlegg som dette. Det er jo ikke for å fremheve seg selv, men for å lufte en betraktning man har gjort seg. 

Det er jo tydelig at det både provoserer og treffer hos flere. Og akkurat når det gjelder dette er jeg svært bevisst siden jeg vet hvor fort tiden gikk med de barna som nå er voksne. 

Jeg er forsåvidt enig at jeg kunne spart meg den siste setningen du siterer, og det tar jeg selvkritikk på. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Du fremhever deg selv når du skriver et kritisk innlegg hvor du peker på feil hos andre for så å forklare hvordan verden egentlig henger sammen.. 

Implisitt sier du at du sitter på løsningen, og det kan virke provoserende. 

Anonymkode: 8ffa0...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da forslår jeg at du forsvinner fra min tråd. Du tilfører den ingenting. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Oi.. såpass .. hvor ble det av all denne positiviteten nå? Forsvinn fra min tråd, liksom.. hvordan takler du at folk er uenige med deg i det virkelige liv? 

Anonymkode: 8ffa0...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke fantastisk på noen måte? 

Merkelig den resksjonen som kommer på innlegg som dette. Det er jo ikke for å fremheve seg selv, men for å lufte en betraktning man har gjort seg. 

Det er jo tydelig at det både provoserer og treffer hos flere. Og akkurat når det gjelder dette er jeg svært bevisst siden jeg vet hvor fort tiden gikk med de barna som nå er voksne. 

Jeg er forsåvidt enig at jeg kunne spart meg den siste setningen du siterer, og det tar jeg selvkritikk på. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Du treffer ingeting hos meg personlig, siden jeg har vært så heldig at jeg ikke har hatt spesielt utfordrende perioder med mine da de var små. Så det virker litt amøbe at du prøver å late som om det står dårlig til hos alle som er uenige med deg. Å tillegge de med andre meninger enn deg egenskaper som at «det treffer» er selvfølgelig ren gjetning fra din side og den billigste hersketeknikken i boka. Det er rett og slett noe man gjør når man går tom for argumenter og prøver å ta ballen i stedet for mannen. 

Jeg innser at jeg har vært heldig som aldri har vært så sliten som enkelte her på DIB gir uttrykk for. Jeg forstår imidlertid at det ikke er min egen fortreffelighet som er årsaken til det. Jeg skjønner at folk har ulik livssituasjon. Noen har flere tette barn. Noen barn er mer krevende. Noen har begrenset kapasitet av ulike årsaker, fysisk eller andre eksterne faktorer. Noen får barn med kolikk, diagnoser osv. Noen har dessverre partnere som ikke bidrar. De av oss som har empati klarer faktisk å innse at det kan være mange grunner til at man er sliten.

Jeg forstår også at ingen mødre defineres av et par avsnitt de skriver på Internett. Jeg vet at folk kan være oppgitt og fortvilte der og da. At ingen mennesker er endimensjonale og at de aller aller fleste mødre er gode mødre som gjør en god jobb. At de fleste er oppofrende og vennlige mot barna sine selv om de har behov for en utblåsning innimellom. 

Du er helt sikkert en god mor for dine barn. I likhet med de fleste mødre. Du er imidlertid ikke noe godt medmenneske. Du fordømmer og trykker ned andre kvinner. Du fremhever deg selv. Du prøver å påføre andre kvinner skam. Kvinner er kvinner verst. 

Jeg vet at de fleste mødre elsker barna sine og er gode mødre. Det er lov å være sliten! Man blir ikke en dårlig mor fordi man er sliten. Jeg mener det er bedre å støtte og backe hverandre med gode råd enn å tråkke på hverandre. 

Jeg har selv tre barn som jeg har hatt en fantastisk fin ferie med. Jeg er overhodet ikke sliten. Du gjør meg kvalm. Denne trangen til å moralisere og påføre andre kvinner skam er en form for sosial kontroll som jeg tar sterkt avstand fra. 

Anonymkode: a8d92...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at det er vanligere å være veldig sliten nå enn det var når jeg hadde små barn. En av grunnene er at de fleste kvinner jobber tilnærmet 100%, det gjorde ikke jeg, og heller ikke de fleste andre jeg omgikkes med. Vi jobbet redusert, og fedrene jobbet ofte noe mer enn full stilling.

Det var en ordning som kom hele familien til gode, ingen var utslitt hele tiden. Kunne selvfølgelig vært far som jobbet redusert, det var en familie som gjorde det på den måten. Man blir selvfølgelig sliten uansett, særlig når man har baby som ammes på natta, og større søsken, men det funket ganske godt.

Vi måtte sette tæring etter næring, var mye vi ikke hadde råd til, men vi savnet det heller ikke. Feriene var teltturer/hytteturer, kombinert med badeland og dyrehager. Enkelt, men med masse opplevelser. Telting, fiske, lage mat på bål, masse samvær, god stemning, tid til å lese bøker, både for unger og voksne.

Poenget er at det er et valg man tar, uansett hvordan man innretter seg.  Det er ikke så sjarmerende at folk klager, når det de klager på kunne vært annerledes hvis de hadde gjort andre valg. 

Og, nei, jeg har ikke tapt stort når det gjelder pensjonspoeng ved å velge dette, jeg kommer til å ha en helt grei pensjon, noe over gjennomsnittet, pga de alle de andre årene jeg har jobbet fullt.

Anonymkode: cbb7e...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dette er jo kun DIN fortolkning. Du aner ingen ting om familielivet til dem det gjelder. Og sannsynligvis forteller de ikke ungene at de er slitne i samme form som de forteller det her på forumet.

Jeg syns det er mye tristere å lese at det eksisterer dømmende mennesker. Du er en av dem.

Anonymkode: c958f...1e4

Enig i dette

Anonymkode: c6fd8...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du treffer ingeting hos meg personlig, siden jeg har vært så heldig at jeg ikke har hatt spesielt utfordrende perioder med mine da de var små. Så det virker litt amøbe at du prøver å late som om det står dårlig til hos alle som er uenige med deg. Å tillegge de med andre meninger enn deg egenskaper som at «det treffer» er selvfølgelig ren gjetning fra din side og den billigste hersketeknikken i boka. Det er rett og slett noe man gjør når man går tom for argumenter og prøver å ta ballen i stedet for mannen. 

Jeg innser at jeg har vært heldig som aldri har vært så sliten som enkelte her på DIB gir uttrykk for. Jeg forstår imidlertid at det ikke er min egen fortreffelighet som er årsaken til det. Jeg skjønner at folk har ulik livssituasjon. Noen har flere tette barn. Noen barn er mer krevende. Noen har begrenset kapasitet av ulike årsaker, fysisk eller andre eksterne faktorer. Noen får barn med kolikk, diagnoser osv. Noen har dessverre partnere som ikke bidrar. De av oss som har empati klarer faktisk å innse at det kan være mange grunner til at man er sliten.

Jeg forstår også at ingen mødre defineres av et par avsnitt de skriver på Internett. Jeg vet at folk kan være oppgitt og fortvilte der og da. At ingen mennesker er endimensjonale og at de aller aller fleste mødre er gode mødre som gjør en god jobb. At de fleste er oppofrende og vennlige mot barna sine selv om de har behov for en utblåsning innimellom. 

Du er helt sikkert en god mor for dine barn. I likhet med de fleste mødre. Du er imidlertid ikke noe godt medmenneske. Du fordømmer og trykker ned andre kvinner. Du fremhever deg selv. Du prøver å påføre andre kvinner skam. Kvinner er kvinner verst. 

Jeg vet at de fleste mødre elsker barna sine og er gode mødre. Det er lov å være sliten! Man blir ikke en dårlig mor fordi man er sliten. Jeg mener det er bedre å støtte og backe hverandre med gode råd enn å tråkke på hverandre. 

Jeg har selv tre barn som jeg har hatt en fantastisk fin ferie med. Jeg er overhodet ikke sliten. Du gjør meg kvalm. Denne trangen til å moralisere og påføre andre kvinner skam er en form for sosial kontroll som jeg tar sterkt avstand fra. 

Anonymkode: a8d92...aeb

 ❤️🙌🏽

Anonymkode: 66c55...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening. Andre som har svart i tråden skjønner hva jeg mener og er enige. Skal de også fjerne seg fra dib? 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Du mener folk bør være enige med deg for å svare i denne tråden? Vel, da mener jeg folk bør være enige med meg for i det hele tatt å åpne kjeften. Ser du ikke hvor fjollete du er som starter en slik argumentasjonsform?

Og nei, folk med generelle klagetråder tilfører ikke noe av verdi på DiB. Ikke gir de noen noe råd mht å få det bedre, de bare forteller hvor leit det er at ikke alle er som dem. Tante Sofie-holdning. Usjarmerende og lite utviklende.

Anonymkode: c958f...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Man kan jo håpe at det kan bidra til å bli mer bevisst på egne valg og ikke minst hva man deler med barna. 

Anonymkode: 62940...d65

Du mener vel "ikke minst hva man deler anonymt på nett med fremmede"? For det er jo det folk har gjort her. Du dikter opp at de deler sine frustrasjoner med BARNA. Det har jeg faktisk til gode å lese om på dette forumet, og jeg har lest noen tusen innlegg her i mitt liv!

Anonymkode: c958f...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er jeg litt sliten og lei nå på tampen av sommerferien nettopp fordi jeg ønsker å gi mine barn gode minner, mye tid og oppmerksomhet. Barna har alltid hatt redusert plass i barnehage og SFO og denne sommeren har jeg tatt meg 8 ukers ferie sammen barna. i tillegg til korte dager har de alltid fri sammen med i hvert fall en av foreldrene hver eneste skoleferie. De får opplevelser, ferier, gode minner, spennende aktiviteter og mye hviletid. Barna lever absolutt ikke i en hverdag preget av stress og «kjas og mas» som du skriver, kanskje nettopp derfor jeg er litt mettet akkurat nå😅 

Anonymkode: 0c65c...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mener folk bør være enige med deg for å svare i denne tråden? Vel, da mener jeg folk bør være enige med meg for i det hele tatt å åpne kjeften. Ser du ikke hvor fjollete du er som starter en slik argumentasjonsform?

Og nei, folk med generelle klagetråder tilfører ikke noe av verdi på DiB. Ikke gir de noen noe råd mht å få det bedre, de bare forteller hvor leit det er at ikke alle er som dem. Tante Sofie-holdning. Usjarmerende og lite utviklende.

Anonymkode: c958f...1e4

Du mener at... For så å komme med noe vissvas viser at du ikke skjønner hva som diskuteres her. 

Prøv å føl deg mindre krenket og heller ta til deg hva som egentlig skrives. 

Anonymkode: 62940...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Endre livet til titusenvis? Jeg har da ikke slike ambisjoner 😂 men om noen tenker litt ekstra over egne valg og holdninger når de har følt seg krenket lenge nok, hadde jo det vært fint 👍 men jeg har egentlig ikke trua, altså. 

Hi

Anonymkode: 62940...d65

Ok, siden du sitter med fasiten. Hva bør jeg gjøre annerledes? Jeg er alene med to barn. Barnas far stakk da de var 2 år og 5 mnd. Jeg jobber fullt, for å holde hodet over vannet økonomisk. Bor billig. Kjører gammel bil. (Bor avsides for å kunne bo billig). Ja, jeg er sliten. Så sliten at jeg knapt henger sammen. Ja, jeg gleder meg til barna blir mer selvgående. Men vet du hva? Jeg er aktiv med dem, forteller dem hver dag at jeg elsker dem og kunne gått i døden for dem. Men jeg er dødssliten. Men si meg. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 0c532...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, siden du sitter med fasiten. Hva bør jeg gjøre annerledes? Jeg er alene med to barn. Barnas far stakk da de var 2 år og 5 mnd. Jeg jobber fullt, for å holde hodet over vannet økonomisk. Bor billig. Kjører gammel bil. (Bor avsides for å kunne bo billig). Ja, jeg er sliten. Så sliten at jeg knapt henger sammen. Ja, jeg gleder meg til barna blir mer selvgående. Men vet du hva? Jeg er aktiv med dem, forteller dem hver dag at jeg elsker dem og kunne gått i døden for dem. Men jeg er dødssliten. Men si meg. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 0c532...a15

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om frustrasjon og et sted å blåse ut for mange som skriver innlegg om at de er slitne. Klart at tiden med småbarn er hektisk og fantastisk, men også krevende. 

Tror det er mulig å være sliten og til og med glede seg til hverdagen og alikevel gi barna gode dager og fine ferieminner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

Jeg vet fint hva som gjør meg sliten, men jeg sliter med å forstå hva jeg gjør galt? Min situasjon kommer ikke av mine valg, men valgene til barnas far, som fant ut at familielivet ikke var noe for han likevel. Det var han som ivret mest på å at vi skulle få barn i utgangspunktet. Vi hadde vært gift i 5 år før førstemann kom, så jeg trodde jeg kjente han godt. Å gjøre meg til alenemor var hans valg, ikke mitt.

 

 

 

Anonymkode: 0c532...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet fint hva som gjør meg sliten, men jeg sliter med å forstå hva jeg gjør galt? Min situasjon kommer ikke av mine valg, men valgene til barnas far, som fant ut at familielivet ikke var noe for han likevel. Det var han som ivret mest på å at vi skulle få barn i utgangspunktet. Vi hadde vært gift i 5 år før førstemann kom, så jeg trodde jeg kjente han godt. Å gjøre meg til alenemor var hans valg, ikke mitt.

 

 

 

Anonymkode: 0c532...a15

Skiver jeg noe sted at du/noen gjør noe galt? 

Livet hender, man må gjøre det beste ut av sitasjonen man er kommet i, uforskyldt eller ikke. Men uansett hvor uforskyldt det er så er det trist at man såvidt overlever disse viktige årene. 

Det var bare det jeg skrev. En liten påminnelse om å prøve å nyte mens man er midt i, for plutselig kjører man flyttelass og hjelper til med å flytte dem inn på hybel. 

Anonymkode: 62940...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

Oj. Du er jo idiot. Det skulle man ikke ha trodd, ettersom du formulerer deg som et normalt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

I alle dager for en arroganse! «resultat av tidligere valg»?Det er ikke alle situasjoner som er selvvalgte.Man har ikke alltid et valg.Det er da ikke uvanlig å bli sliten og lei av og til.Man blir ikke et dårligere menneske av den grunn!For et merkelig resonnement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har du lest THE SECRET litt for mange ganger du? Bare man tror nok på det, så er man sin egen lykkesmed? Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mener at... For så å komme med noe vissvas viser at du ikke skjønner hva som diskuteres her. 

 

Anonymkode: 62940...d65

Nei, det var sitat av deg som fulgte etter "du mener at". Du prøvde å få andre til å slutte å svare her når de ikke backet deg, med det argument at det fantes noen som var enige. 

Anonymkode: c958f...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

Å hjelpe meg du er en sur truse!

Tror du livet er lineært og hva som hender deg alltid er en konsekvens av egne valg? Er du en av de rablende forstyrrede personene som tror man blir som man tenker (den grufulle boken «the secret»)? 

Selvforherligelse er usjarmerende IRL og på nett. 

Anonymkode: bc8de...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2018 den 18.48, Anonym bruker skrev:

Du vet jo selv hva som gjør deg så sliten. Trenger du meg til å bekrefte det? 

Situasjonen din er jo resultat av tidligere valg og nå må du og barna dine takle konsekvensene av det. 

Du er helt sikkert en super mamma som gjør så godt du kan, men jeg kan ikke med hånden på hjerte si at barna dine ikke merker at du (noen ganger) er for sliten til å være den mammaen de fortjener. 

Er du uenig i dette? Jeg skriver ikke dette for å hverken kritisere eller få deg til å føle deg ille, men det er du som trekker frem din egen situsjson her. 

Anonymkode: 62940...d65

At det går an, du er bare skikkelig kvalm 😠

Anonymkode: 712d4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...