Gå til innhold

Kan en lege skrive ut noen medisiner som hjelper mot kraftige menssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til tider svært sterke smerter ifm menstruasjon, det varer bare det første døgnet, men kan nesten være invalidiserende. Prøver med naproxen i kombinasjon med Paracet, men det hjelper ikke. Er det noen som har fått skrevet ut noe annet som hjelper? Vil det f eks bli bedre med paralgin forte? Vet at Ibux- preparater anbefales ved menssmerter. 

Jeg vil ikke ta p piller eller lignende pga bivirkninger og mannen er sterilisert. 

Anonymkode: cbccc...268

Skrevet

Har du prøvd hormonspiral? Ev. Naproxen?

Anonymkode: 3b29a...2fe

Skrevet

Jeg har fått så snakk med legen din. De ekstreme smertene varte bare en dag hos meg også, men jeg fungerte ikke. Besvimte både hjemme og på jobb av smertene.

Anonymkode: 50944...79f

Skrevet

Jeg fikk hormonspiral og hos meg forsvant da smertene gradvis over 4 mnd. Veldig effektivt for meg, men vet ikke om det hjelper deg og ditt problem.

Anonymkode: e7afa...c3f

Skrevet

For meg hjelper paralgin forte. Men har fått dem utskrevet pga noe annet. Helt vanvittig bra bivirkning at jeg slipper menssmertene.... er himmelstor forskjell. tar to paracet og en PF. 

Anonymkode: 1e39b...8e8

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått så snakk med legen din. De ekstreme smertene varte bare en dag hos meg også, men jeg fungerte ikke. Besvimte både hjemme og på jobb av smertene.

Anonymkode: 50944...79f

Hva fikk du skrevet ut?

Skrevet

Nei, hormonspiral får jeg bivirkninger av. 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg hjelper paralgin forte. Men har fått dem utskrevet pga noe annet. Helt vanvittig bra bivirkning at jeg slipper menssmertene.... er himmelstor forskjell. tar to paracet og en PF. 

Anonymkode: 1e39b...8e8

Det bør du ikke ta sammen. Paralgin forte inneholder 500 mg. paracetamol, og hvis du tar en sammen med to paracet overskrider du høyeste anbefalte dose med paracetamol (1 g). Kombiner heller PF med ibux eller naproxen. 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bør du ikke ta sammen. Paralgin forte inneholder 500 mg. paracetamol, og hvis du tar en sammen med to paracet overskrider du høyeste anbefalte dose med paracetamol (1 g). Kombiner heller PF med ibux eller naproxen. 

Signerer dette. Ev. kan du kombinere en PF med EN paracet (500 mg).

Anonymkode: 3b29a...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...