Gå til innhold

Min datter spør om hvem hennes far er. Jeg orker ikke/kan ikke svare.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter har nå blitt 17, og hun lurer på hvem pappaen hennes . Jeg har til nå ikke fortalt henne det, jeg har sagt at jegi kke vet.

Jeg vet, jeg  vet veldig godt hvem hennes far er.   Det er min stefar. 

Alt det der er så lenge siden, så forferdelig. Jeg var 14 første gang han voldtok meg. Dette skjedde hver uke. Jeg tror jeg mistet ett barn da jeg var 15. Jeg blødde i alle fall masse. Mamma kalte meg en jævla hore.  Jeg fødte mi datter da jeg var 17. 

 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppsøk hjelp. Hvis dette er sant 

Anonymkode: b0476...042

For en stygg kommentar! Er helt sjokkert over at du kan sitte å skrive noe sånt til en person som har opplevd verdens verste mareritt! 

HI jeg ville oppsøkt hjelp av proffesjonelle å høre hvordan du bør gå frem.

Anonymkode: 7af8c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en stygg kommentar! Er helt sjokkert over at du kan sitte å skrive noe sånt til en person som har opplevd verdens verste mareritt! 

HI jeg ville oppsøkt hjelp av proffesjonelle å høre hvordan du bør gå frem.

Anonymkode: 7af8c...ba4

Hun svarte jo omtrent det samme som deg jo!

Anonymkode: 352c6...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en stygg kommentar! Er helt sjokkert over at du kan sitte å skrive noe sånt til en person som har opplevd verdens verste mareritt! 

HI jeg ville oppsøkt hjelp av proffesjonelle å høre hvordan du bør gå frem.

Anonymkode: 7af8c...ba4

Signerer denne, at du kanskje kan høre med profesjonelle, enten det er noen på familievernkontoret eller andre. Ofte kan det være lettere å finne en fin måte å fortelle det på ved hjelp av en nøytral person. 

Anonymkode: 7db71...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en stygg kommentar! Er helt sjokkert over at du kan sitte å skrive noe sånt til en person som har opplevd verdens verste mareritt! 

HI jeg ville oppsøkt hjelp av proffesjonelle å høre hvordan du bør gå frem.

Anonymkode: 7af8c...ba4

Unnskyld meg. Vi skrev akkurat det samme. Var virkelig ikke vondt ment. Hvorfor tror du det?

Hi burde søkt hjelp for veldig lenge siden, det høres jo helt grusomt ut

Anonymkode: b0476...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke at hun skal vite.

Jeg har ikke oppsøkt noe hjelp før. Jeg skammet meg. Kan jeg dikte opp en fantastisk far som dessverre forlot oss? 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke at hun skal vite.

Jeg har ikke oppsøkt noe hjelp før. Jeg skammet meg. Kan jeg dikte opp en fantastisk far som dessverre forlot oss? 

Anonymkode: 9be20...4ec

Nei, ikke dikt opp en far, da vil hun søke etter et navn, google og lete etter familie. Hun vil finne ut at du lyver til henne.

Oppsøk hjelp, og be om råd om hva du skal fortelle din datter. 

Anonymkode: e2f3d...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke at hun skal vite.

Jeg har ikke oppsøkt noe hjelp før. Jeg skammet meg. Kan jeg dikte opp en fantastisk far som dessverre forlot oss? 

Anonymkode: 9be20...4ec

Kjære deg. Du har ingenting, absolutt ingenting å skamme deg over. Det er din stefar som skal skamme seg. Du er helt uskyldig. Uansett hvordan man vrir og vender på det, eller hva du har gjort og følt, du er uskyldig, og et offer. 

Jeg tror det er på tide å ta tak i din fortid, også for din datter. Gå til legen og bli henvist til profesjonelle som kan hjelpe deg å bearbeide det du har blitt utsatt for. 

Ikke lyv til din datter, det kan slå tilbake på deg igjen senere. Din datter er snart voksen, og fortjener ingen løgn. Men du trenger hjelp til å fortelle henne dette, både for din og hennes del. 

Klem.

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg. Vi skrev akkurat det samme. Var virkelig ikke vondt ment. Hvorfor tror du det?

Hi burde søkt hjelp for veldig lenge siden, det høres jo helt grusomt ut

Anonymkode: b0476...042

Du skriver jo rett ut at du tror hun lyver om det hun forteller!

Anonymkode: 7af8c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke at hun skal vite.

Jeg har ikke oppsøkt noe hjelp før. Jeg skammet meg. Kan jeg dikte opp en fantastisk far som dessverre forlot oss? 

Anonymkode: 9be20...4ec

I denne situasjonen kan det kanskje være det beste. Men ikke tilføy noe, hold det mest mulig nære sannheten.

Jeg hadde f.eks fortalt at det var en noe eldre enn deg som utnytter en situasjon hvor dere var alene og stakk. At du ikke vet hvor han er nå eller klarer å finne han.

Da har du ikke jugd, bare unnlatt de verste detaljene.

Anonymkode: d3081...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjære deg. Du har ingenting, absolutt ingenting å skamme deg over. Det er din stefar som skal skamme seg. Du er helt uskyldig. Uansett hvordan man vrir og vender på det, eller hva du har gjort og følt, du er uskyldig, og et offer. 

Jeg tror det er på tide å ta tak i din fortid, også for din datter. Gå til legen og bli henvist til profesjonelle som kan hjelpe deg å bearbeide det du har blitt utsatt for. 

Ikke lyv til din datter, det kan slå tilbake på deg igjen senere. Din datter er snart voksen, og fortjener ingen løgn. Men du trenger hjelp til å fortelle henne dette, både for din og hennes del. 

Klem.

Anonymkode: 6f7f7...54e

Jeg beklager. 

Det kommer opp i dag hva som skjedde.  Alt.  Det begynte med min feil. Mamma slo meg fordi jeg var forferdelig. Han tok over fordi han slo hardere.   Så skjedde det. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dikt opp en historie, det vil gjøre vondt verre. Hun vil da for alltid lure på hvorfor denne "fantastiske mannen" stakk av, hvorfor hun ikke var bra nok osv, og hun vil lete..

Det er bedre å fortelle en del av sannheten, men du trenger ikke fortelle alt om du ikke vil. Regner med mammaen din og stefaren ikke er en del av livet deres nå? Si at du ble utnyttet av en eldre mann for sex, og at du ikke aner hvor han er. 

Men du bør jo oppsøke hjelp for din egen del om du føler skam, du skal ikke føle skam for dette! Han voldtok deg, det kunne du ingenting for. Du var et offer og skal ikke føle skam.

Anonymkode: 435e0...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beklager. 

Det kommer opp i dag hva som skjedde.  Alt.  Det begynte med min feil. Mamma slo meg fordi jeg var forferdelig. Han tok over fordi han slo hardere.   Så skjedde det. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Fremdeles ikke din feil. Den voksnes feil.

Det er ikke lov å slå barn. Heller ikke å voldta dem.

Anonymkode: a025f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beklager. 

Det kommer opp i dag hva som skjedde.  Alt.  Det begynte med min feil. Mamma slo meg fordi jeg var forferdelig. Han tok over fordi han slo hardere.   Så skjedde det. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du har jo blitt mishandlet av både mor og stefar. Psykisk og fysisk. Du har ingenting å beklage for. 

Ingen barn skal måtte gå gjennom det du har gått gjennom. Du sliter naturligvis enda. Du trenger å bearbeide din vonde fortid. Vil du oppsøke hjelp?

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beklager. 

Det kommer opp i dag hva som skjedde.  Alt.  Det begynte med min feil. Mamma slo meg fordi jeg var forferdelig. Han tok over fordi han slo hardere.   Så skjedde det. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Kjære deg, det er uansett ikke din feil at du ble misbrukt og voldtatt uansett hvor mye galt du hadde gjort i forkant, så hadde han ingen rett til å voldta deg. Du var et barn, du måtte settes grenser for, og det var moren din/og evt stefar sin jobb, men vold/voldtekt kan ikke gjøres som en del av oppdragelsen. Du er misbrukt på verst mulig måte av den/de du stod nærmest. Håper for din og din datters del at du oppsøker hjelp. Dette er noe du trenger å få snakket om. Det virker som du enda påtar deg skylden for dette som hendte for så lenge siden.

Anonymkode: e2f3d...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, det er uansett ikke din feil at du ble misbrukt og voldtatt uansett hvor mye galt du hadde gjort i forkant, så hadde han ingen rett til å voldta deg. Du var et barn, du måtte settes grenser for, og det var moren din/og evt stefar sin jobb, men vold/voldtekt kan ikke gjøres som en del av oppdragelsen. Du er misbrukt på verst mulig måte av den/de du stod nærmest. Håper for din og din datters del at du oppsøker hjelp. Dette er noe du trenger å få snakket om. Det virker som du enda påtar deg skylden for dette som hendte for så lenge siden.

Anonymkode: e2f3d...77c

Jeg hater meg selv for hva som skjedde da. Jeg skulle ha vært en bedre datter. Straffen var at jeg måtte kle meg naken foran han. Det var så flaut. Så ris på rumpen. I etterkant, ligge på ryggen og spre beina. 

Jeg tror jeg trenger hjelp. Hvem kan jeg snakke med? Jeg beklager så mye, jeg ville ikke sette min datter i denne situasjonen! 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe livskrisehjelp på legevakten allerede nå i kveld,  for dette virker som om det ruller fortere og fortere for deg og du trenger hjelp. 

Varm hilsen 

Anonymkode: 15df0...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen skyld i dette HI, og jeg håper mor og stefar ikke er tilstede i deres liv.

Men du trenger å få snakket ut med noen om dette, jeg tipper at du ikke har delt det med så mange. Datteren din fortjener å få en best mulig start på livet sitt og du er hennes nærmeste. Sånn er det faktisk. Ikke dikt opp noe, snakk med en som kan veilede deg og hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nyttårs barn skrev:

Du har ingen skyld i dette HI, og jeg håper mor og stefar ikke er tilstede i deres liv.

Men du trenger å få snakket ut med noen om dette, jeg tipper at du ikke har delt det med så mange. Datteren din fortjener å få en best mulig start på livet sitt og du er hennes nærmeste. Sånn er det faktisk. Ikke dikt opp noe, snakk med en som kan veilede deg og hjelpe dere.

Jeg har ikke kontakt med dem. Etter jeg ble gravid kuttet de kontakten. Jeg var jo bare en jævla hore. 

Jeg har ikke fortalt noen om hvem hennes far er. Ingen. Hva skal man liksom si? Faren til mi datter er min stefar? Det går ikke. De har jo fått barn med sine menn eller samboere. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater meg selv for hva som skjedde da. Jeg skulle ha vært en bedre datter. Straffen var at jeg måtte kle meg naken foran han. Det var så flaut. Så ris på rumpen. I etterkant, ligge på ryggen og spre beina. 

Jeg tror jeg trenger hjelp. Hvem kan jeg snakke med? Jeg beklager så mye, jeg ville ikke sette min datter i denne situasjonen! 

Anonymkode: 9be20...4ec

Jeg gjentar, dette er ikke din skyld! Du har blitt utsatt for et overgrep. Hvis noen andre rundt deg var blitt utsatt for noe lignende, hva ville du sagt til dem? Jeg tror ikke du ville sagt at det var barnets skyld at det var blitt misbrukt av sine omsorgspersoner? Ikke vær hardere mot deg selv, enn du ville vært mot andre. Du fortjener omsorg, ikke anklagelser. 

Det du ble utsatt for er ulovlig. Det er vold. Det er ikke din skyld. Det har ingenting med hva slags datter du var. Uansett hva slags datter du var, forsvarer ikke det hva du ble utsatt for. Dette er noe overgriperen fortalte deg, for å unnskylde sin grusomme oppførsel. 

Gå til din fastlege og fortell om det som har skjedd, og at du trenger hjelp. 

Eller ring dixi anonymt: 22 44 40 50 

Det er ikke du som har satt din datter eller deg i denne situasjonen. Det er din mor og stefar. 

Jeg lover deg, absolutt ingen profesjonelle du forteller kommer til å dømme deg, legge skyld på deg, se ned på deg eller lignende. De vil forsøke å støtte og hjelpe deg som best de kan. Det er det du trenger og fortjener.

 

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hi. Fortsatt gjerne å skeive her til du har kontaktet noen å dele det med som hjelper deg formulere noe du kan formidle til din datter. Du skal ikke skamme deg en eneste dag. Dette går bra men det går nik best om en tredjeperson hjelper dere akkurat nå. Skriv ut i denne tråden så skal vi stå sammen med deg. Du er ikke alene og du er jammen sterk og modig som har stått med dette alene i alle år.

Anonymkode: 8d6eb...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med kirkens nødhjelp. Jeg har snakket med dem før. 

Jeg tror jeg bestiller time hos fastlegen på mandag. Jeg sliter nå. Min datter ser dette. Hun er beskymret for meg. Det var ikke meningen. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time til fastlegen din i morgen, og be han om å henvise deg til DPS, for det her må du virkelig få hjelp med. Hvis du ikke har råd til privat psykolog, da kan du få time om 1-2 uker.

Og dette er overhodet ikke din feil. Du må virkelig ikke tro det. Det din mor og stefar gjorde mot deg, var grusomt, og bare deres feil. Du var ett uskyldig barn, som skulle blitt beskyttet. 

Ut i fra hva du skriver, så tror jeg ikke du er helt klar til å fortelle dette til din datter, og du burde få hjelp av psykolog, til både hvordan du skal takle det, og hva og hvordan du skal fortelle det.

Anonymkode: a0a90...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater meg selv for hva som skjedde da. Jeg skulle ha vært en bedre datter. Straffen var at jeg måtte kle meg naken foran han. Det var så flaut. Så ris på rumpen. I etterkant, ligge på ryggen og spre beina. 

Jeg tror jeg trenger hjelp. Hvem kan jeg snakke med? Jeg beklager så mye, jeg ville ikke sette min datter i denne situasjonen! 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du skulle ikke vært en bedre datter. Du skulle hatt foreldre som så dine behov, og hjalp deg med de ungdomsproblemene du hadde da, for jeg går utfra at det var ungdomsopprør, slik vi alle har holdt på i ungdommen. Dette er overhodet ikke din skyld. Du må lære deg å se på dette som noe du var helt uten skyld i.

Du har fått svar på lenger opp i tråden hjem du kan kontakte. Jeg har ikke andre forslag til deg. Jeg håper bare du får hjelp, og også får hjelp til å fortelle din datter dette på en ordentlig måte som hun kan akseptere.

Vi er mange som er her for deg. Skulle ønske jeg kunne komme hjem til deg og sitte sammen med deg.

Klem til deg :)

Anonymkode: e2f3d...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...