Gå til innhold

Min datter spør om hvem hennes far er. Jeg orker ikke/kan ikke svare.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest de siste innleggene og føler at jeg bør svare.

Selvsagt har jeg lært mi datter at det finnes menn som ønsker å skade barn. Jeg har fortalt henne at det er hennes kropp og hun har rett til å si nei og så fortelle enten meg, lærer, helsesøster på skolen eller andre voksne om det. Jeg har bare ikke brukt meg selv som ett eksempel. Kan hende skulle jeg ha informert henne om det før, men det har vært enklere for meg å legge ett lokk over det, prøve å komme videre. 

Og nei, jeg mener ingen barn fortjener det jeg har gått igjennom. Jeg har slitt med skyldfølelse, fordi jeg ble fortalt at det var min feil. Det var der hele tiden, din feil, din feil, din feil. Jeg jobber nå med å plassere skylden hvor den hører hjemme.

Anngående det med når vi sluttet å ha kontakt. Da jeg ble gravid ble jeg bedt om å finne ett annet sted å bo av mamma. Dette ville hun ikke ha noe med å gjøre. Jeg flyttet inn på en meget liten leilighet med stua og soverom i ett og ett lite kjøkken. Og bad selvsagt. De ville ikke ha noe med meg å gjøre da. Vi hadde litt kontakt da dattera mi ble nesten 2. En eller to ganger i året. Derav bildene. Jeg lot henne aldri være alene med henne, ikke ett sekund! Om jeg måtte på toalettet tok jeg henne heller med meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest de siste innleggene og føler at jeg bør svare.

Selvsagt har jeg lært mi datter at det finnes menn som ønsker å skade barn. Jeg har fortalt henne at det er hennes kropp og hun har rett til å si nei og så fortelle enten meg, lærer, helsesøster på skolen eller andre voksne om det. Jeg har bare ikke brukt meg selv som ett eksempel. Kan hende skulle jeg ha informert henne om det før, men det har vært enklere for meg å legge ett lokk over det, prøve å komme videre. 

Og nei, jeg mener ingen barn fortjener det jeg har gått igjennom. Jeg har slitt med skyldfølelse, fordi jeg ble fortalt at det var min feil. Det var der hele tiden, din feil, din feil, din feil. Jeg jobber nå med å plassere skylden hvor den hører hjemme.

Anngående det med når vi sluttet å ha kontakt. Da jeg ble gravid ble jeg bedt om å finne ett annet sted å bo av mamma. Dette ville hun ikke ha noe med å gjøre. Jeg flyttet inn på en meget liten leilighet med stua og soverom i ett og ett lite kjøkken. Og bad selvsagt. De ville ikke ha noe med meg å gjøre da. Vi hadde litt kontakt da dattera mi ble nesten 2. En eller to ganger i året. Derav bildene. Jeg lot henne aldri være alene med henne, ikke ett sekund! Om jeg måtte på toalettet tok jeg henne heller med meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Du fremstår som både reflektert og ressurssterk i alt du skriver. Jeg får virkelig respekt for deg og jeg håper du er stolt av deg selv! 😊

Anonymkode: e710c...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg bare sint.

Hvis noen lurer på hvorfor ikke min far grep inn må jeg si at jeg vet ikke hvem min far er. Jeg spurte mi mor, men det var ett tema vi ikke skulle snakke om. 

Ja, jeg har kommet til det punktet hvor jeg har blitt sint, veldig sint på han. Hvordan kunne han tenke seg til at det var OK det han gjorde mot meg? Jeg forstår bare ikke. Jeg tenker at man må ha gått gjennom mange, mange tankerekker før man får det for seg at man har sex med sin kjærestes 14 år gamle datter. Ja, jeg er sint, jeg har knust en del kopper og tallerkner. Ikke mens dattera mi var hjemme selvsagt. 

Jeg går fremdeles i terapi. Det har hjulpet. Mye følelser har kommet opp. Noen som har hjulpet meg ( jeg tror at det er en positiv ting at jeg er sint på han), noen negative (tenker mye på kvelden før jeg sovner. Sover dårlig). Barnevernet har vært fantastisk. Første møtet snakket vi om meg. Meg da jeg var liten. Hvordan jeg opplevde det, hvordan det var å gå gravid som 16-17 åring.

Vi skal fortelle det til henne snart. Neste uke. Vi har diskutert om det er meg eller psykologen min som skal fortelle. Hun vil uansett være der. Jeg vil fortelle. Om det stokker seg til, så vil min psykolog være der for å hjelpe.

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå er jeg bare sint.

Hvis noen lurer på hvorfor ikke min far grep inn må jeg si at jeg vet ikke hvem min far er. Jeg spurte mi mor, men det var ett tema vi ikke skulle snakke om. 

Ja, jeg har kommet til det punktet hvor jeg har blitt sint, veldig sint på han. Hvordan kunne han tenke seg til at det var OK det han gjorde mot meg? Jeg forstår bare ikke. Jeg tenker at man må ha gått gjennom mange, mange tankerekker før man får det for seg at man har sex med sin kjærestes 14 år gamle datter. Ja, jeg er sint, jeg har knust en del kopper og tallerkner. Ikke mens dattera mi var hjemme selvsagt. 

Jeg går fremdeles i terapi. Det har hjulpet. Mye følelser har kommet opp. Noen som har hjulpet meg ( jeg tror at det er en positiv ting at jeg er sint på han), noen negative (tenker mye på kvelden før jeg sovner. Sover dårlig). Barnevernet har vært fantastisk. Første møtet snakket vi om meg. Meg da jeg var liten. Hvordan jeg opplevde det, hvordan det var å gå gravid som 16-17 åring.

Vi skal fortelle det til henne snart. Neste uke. Vi har diskutert om det er meg eller psykologen min som skal fortelle. Hun vil uansett være der. Jeg vil fortelle. Om det stokker seg til, så vil min psykolog være der for å hjelpe.

Anonymkode: 9be20...4ec

For en fremgang! Dette er en floke som er i ferd med å løsne. Stå på! Du er fantastisk! Lykke til neste uke. Godt du har barnevernet og psykolog på din side.

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå er jeg bare sint.

Hvis noen lurer på hvorfor ikke min far grep inn må jeg si at jeg vet ikke hvem min far er. Jeg spurte mi mor, men det var ett tema vi ikke skulle snakke om. 

Ja, jeg har kommet til det punktet hvor jeg har blitt sint, veldig sint på han. Hvordan kunne han tenke seg til at det var OK det han gjorde mot meg? Jeg forstår bare ikke. Jeg tenker at man må ha gått gjennom mange, mange tankerekker før man får det for seg at man har sex med sin kjærestes 14 år gamle datter. Ja, jeg er sint, jeg har knust en del kopper og tallerkner. Ikke mens dattera mi var hjemme selvsagt. 

Jeg går fremdeles i terapi. Det har hjulpet. Mye følelser har kommet opp. Noen som har hjulpet meg ( jeg tror at det er en positiv ting at jeg er sint på han), noen negative (tenker mye på kvelden før jeg sovner. Sover dårlig). Barnevernet har vært fantastisk. Første møtet snakket vi om meg. Meg da jeg var liten. Hvordan jeg opplevde det, hvordan det var å gå gravid som 16-17 åring.

Vi skal fortelle det til henne snart. Neste uke. Vi har diskutert om det er meg eller psykologen min som skal fortelle. Hun vil uansett være der. Jeg vil fortelle. Om det stokker seg til, så vil min psykolog være der for å hjelpe.

Anonymkode: 9be20...4ec

Wow. Utrolig bra jobbet. Lykke til! Så glad du får god hjelp fra barnevern og psykolog ❤️

Anonymkode: 79f58...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk! Du er på vei til å plassere skylden og skammen der den skal være. Hatten av for deg 🎩

Du er det tøffeste menneske jeg vet om og jeg heier fremdeles på deg👏👏

De beste ønsker 💕🙏

Anonymkode: 671f9...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå er jeg bare sint.

Hvis noen lurer på hvorfor ikke min far grep inn må jeg si at jeg vet ikke hvem min far er. Jeg spurte mi mor, men det var ett tema vi ikke skulle snakke om. 

Ja, jeg har kommet til det punktet hvor jeg har blitt sint, veldig sint på han. Hvordan kunne han tenke seg til at det var OK det han gjorde mot meg? Jeg forstår bare ikke. Jeg tenker at man må ha gått gjennom mange, mange tankerekker før man får det for seg at man har sex med sin kjærestes 14 år gamle datter. Ja, jeg er sint, jeg har knust en del kopper og tallerkner. Ikke mens dattera mi var hjemme selvsagt. 

Jeg går fremdeles i terapi. Det har hjulpet. Mye følelser har kommet opp. Noen som har hjulpet meg ( jeg tror at det er en positiv ting at jeg er sint på han), noen negative (tenker mye på kvelden før jeg sovner. Sover dårlig). Barnevernet har vært fantastisk. Første møtet snakket vi om meg. Meg da jeg var liten. Hvordan jeg opplevde det, hvordan det var å gå gravid som 16-17 åring.

Vi skal fortelle det til henne snart. Neste uke. Vi har diskutert om det er meg eller psykologen min som skal fortelle. Hun vil uansett være der. Jeg vil fortelle. Om det stokker seg til, så vil min psykolog være der for å hjelpe.

Anonymkode: 9be20...4ec

Det er på tide at du blir sint!!! Du burde være rasende! Det de har gjort mot deg er utilgivelig! Og noe ingen voksne noensinne skal gjøre mot barn. Du burde være rasende på din mor også!

Husk at alt kan skje når din datter får vite. Men uansett hvordan hun reagerer vil hun være rustet til å takle det. Fordi hun har støtte og ballast i den oppveksten du har gitt henne. 

Og en dag kan du legge dette bak deg og fokusere på dagene som ligger foran deg, fulle av muligheter. 

Anonymkode: e710c...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig takknemlig for de tilbakemeldingene jeg får. Og støtten jeg får.

Det er det som har drevet meg fremover. Av og til, når jeg har en dårlig dag så leser jeg gjennom det dere har skrevet til meg. Og da blir det ikke så ille. Ja, det er tøft nå, og blir tøffere neste uke. Dere skriver at jeg er tøff,  mens sannheten er at jeg er så redd. Av og til angrer jeg på at jeg begynte denne prosessen. Kan hende det var bedre at jeg diktet opp? Jeg er sliten. Sliten av å lyve. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 18.00, Anonym bruker skrev:

 

Anngående det med når vi sluttet å ha kontakt. Da jeg ble gravid ble jeg bedt om å finne ett annet sted å bo av mamma. Dette ville hun ikke ha noe med å gjøre. Jeg flyttet inn på en meget liten leilighet med stua og soverom i ett og ett lite kjøkken. Og bad selvsagt. De ville ikke ha noe med meg å gjøre da. Vi hadde litt kontakt da dattera mi ble nesten 2. En eller to ganger i året. Derav bildene. Jeg lot henne aldri være alene med henne, ikke ett sekund! Om jeg måtte på toalettet tok jeg henne heller med meg. 

Anonymkode: 9be20...4ec

"Jeg har ikke kontakt med dem. Etter jeg ble gravid kuttet de kontakten. Jeg var jo bare en jævla hore." 

"Mi mor og han var i livet hennes til hun var 8, han var bestefar. Det er bilder i album her hjemme av de to sammen." 

 
Du lyver jo, klarer du ikke å holde tritt med din egen løgnhistorie? Og holder det gående i måneder her? Flott jobbet👏👏👏😂
Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evablaum skrev:

"Jeg har ikke kontakt med dem. Etter jeg ble gravid kuttet de kontakten. Jeg var jo bare en jævla hore." 

"Mi mor og han var i livet hennes til hun var 8, han var bestefar. Det er bilder i album her hjemme av de to sammen." 

 
Du lyver jo, klarer du ikke å holde tritt med din egen løgnhistorie? Og holder det gående i måneder her? Flott jobbet👏👏👏😂

Dette har jeg svart på før. Da jeg ble gravid kuttet de kontakten. Mamma kunne jo ikke ha ei gravid datter boende hjemme. Jeg flyttet ut og bodde på en liten leilighet, med sovesofa i stua, lite kjøkken og bad. Det var det jeg mente med at de kuttet meg ut.  De kom inn i livet hennes da hun var rundt 2. De var jo familie. De besøkte henne og meg en til to ganger i året til hun ble 8. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jeg svart på før. Da jeg ble gravid kuttet de kontakten. Mamma kunne jo ikke ha ei gravid datter boende hjemme. Jeg flyttet ut og bodde på en liten leilighet, med sovesofa i stua, lite kjøkken og bad. Det var det jeg mente med at de kuttet meg ut.  De kom inn i livet hennes da hun var rundt 2. De var jo familie. De besøkte henne og meg en til to ganger i året til hun ble 8. 

Anonymkode: 9be20...4ec

Flink til å trolle videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Evablaum skrev:

Flink til å trolle videre 

Det er du som er trollet her! Gå og legg deg! 

HI, det er nettopp det at du gjør det du er så redd for, det som er så skummelt, og får frem så mange vonde følelser, som gjør at du er så modig! 

Klem.

Anonymkode: 6f7f7...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...