Gå til innhold

Positiv test etter 9´ende søskenforsøk,men varte kun en uke. Trenger råd


Løvetann81

Anbefalte innlegg

Hei!

Testet positivt etter vårt niende innsett i jakten på søsken for litt over en uke siden.

 Har hatt en kjemisk graviditet,ellers alle negative, så jubelen var stor da blodprøven viste en høy og fin HCG (413).

Ømme pupper og kvalme gjorde at jeg kjente igjen symptomene før testdag.

Natt til Onsdag da jeg var 4+5, våknet jeg av noen sinnsyke menssmerter. Disse varte hele natta og avtok utover Torsdag, Torsdag forsvant også alle symptomer på graviditet, og det kom bittelitt gammelt blod ut, ingenting siden.

Jeg vet at dette ikke har gått veien, jeg kjenner det på kroppen.

Tok kontakt med fastlege Fredag, som mente at det var for tidlig for å si noe som helst, og som forsøkte å berolige meg med at dette kunne gå bra.

Jeg VET at dette ikke har gått bra og er egentlig bare sint på kroppen som ikke ordner opp i dette selv.

Nå ønsker jeg bare å få bekreftet en SA (eller MA siden jeg ikke blør?),men det vil vel uansett være for tidlig å se noe som helst på UL enda?

Noen som vet om det går an å ta blodprøve på Fürst uten henvisning? Fastlegen mener det ikke er nødvendig med blodprøve, klinikken har stengt. Ønsker å få bekreftet slik at jeg kan slutte på medisiner.

Tar imot alle råd med takk!

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Løvetann81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet også symptomene veldig tidlig i forrige graviditet. Nå er gutten snart 5 måneder, så min erfaring er at symptomer ikke er avgjørende😊

For å ta blodprøve på Fürst må du ha henvisning. Du kan eventuelt sjekke at graviditetstesten ikke blir svakere før du får tatt ny blodprøve. 

Lykke til! 

Jeg ville ikke mistet håpet helt om jeg var deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at det er så utrolig utmattende og kjipt at du må oppleve dette. Så, om det er noen trøst, vi er flere dessverre. Jeg opplevde noe av det samme i fjor sommer, hadde en fin og stigende HCG i en uke etter positiv test, før jeg begynte å blø, og HCG fallt. Jeg hadde imidlertid satt inn to befrukta egg, så det var vanskelig å vite om det bare var ett som hadde fallt fra, eller hva som hadde skjedd. Jeg fikk uansett beskjed om at å måle HCG videre da ikke egentlig hadde så mye verdi og ikke var til å stole på, men at jeg bare måtte vente de ukene det tok før noe evt kunne ses på UL. Jeg blei, som deg, også veldig frustrert, fordi jeg «visste» at det hadde gått galt IGJEN (det var min femte abort), men måtte allikevel lide meg gjennom sommerferie og utenlandsturer med venting, usikkerhet og flere blødninger, før jeg til slutt fikk bekrefta det jeg trodde. 

I ditt tilfelle så er det jo «magefølelsen» din og foreløpig egentlig ikke noe annet som forteller deg at dette ikke har gått. Har du blødd mer? Synes ellers det er litt kjipt av fastlegen din å ikke ville ta en HCG for å evt berolige deg med at den evt er stigende. 

Håper det ordner seg på et eller annet vis, ønsker deg uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to,det setter jeg stor pris på😊

Og så leit at du har vært igjennom det samme TrudeSagen. Denne prosessen er kjip nok fra før, så hadde håpet at det skulle holde til mål når det først endelig klaffet.

 

Jeg fikk mast meg til en blodprøve i går hos fastlegen, og får forhåpentlig svar på denne i morgen.

Har ikke blødd noe mer,men har sterke menssmerter,men fortsatt kun på høyre side.

Vi reiser på ferie til uka, så jeg håper på avklaring før den tid, og at blodprøven gir et tydelig svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 431 på jeg rd 12? Har du satt inn to egg? Mine har ligget på under 100 hver gang så tidlig...

Jeg tenker at symptomer kan forsvinne fordi du fikk sjokk av blødning og evt fordi magefølelsen ikke tør å håpe at det har gått bra. 

Krysser fingrene for deg! Ikke slutt på medisiner før du vet noe helt sikkert da!!! 

 

Du kan få brun spotting av progesteronen også vet du... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 15.18, Tante_Esel skrev:

Wow 431 på jeg rd 12? Har du satt inn to egg? Mine har ligget på under 100 hver gang så tidlig...

Jeg tenker at symptomer kan forsvinne fordi du fikk sjokk av blødning og evt fordi magefølelsen ikke tør å håpe at det har gått bra. 

Krysser fingrene for deg! Ikke slutt på medisiner før du vet noe helt sikkert da!!! 

 

Du kan få brun spotting av progesteronen også vet du... 

413 var på rugedag 14, pga dag 12 falt på helg. Da jeg fikk datteren min hadde jeg hcg på 68 rd 12, så egget må ha festet seg tidligere denne gangen, eller jeg produserer hcg raskere. (satt inn et blastocyst)

I dag fikk jeg svar på prøven min fra Mandag da jeg var 5+2, og den viste 8900, så nå er jeg om mulig enda mer forvirret. Tok ny blodprøve i dag som jeg får svar på på Fredag, så må bare  smøre meg med tålmodighet noen dager til.

Synes det er rart at alt av symptomer kan forsvinne slik over natta samtidig som hcg stiger.

 

 

Endret av Løvetann81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en thriller!!!!! Må bare ønske lykke til og krysser fingra for at dette går bra! Håper du forteller hvordan det har gått 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du fortsatt er gravid- men at frykten for at det har gått galt har stoppet opp symptomene dine 😄 masse lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Da ble jeg oppringt av legen som kunne fortelle at hcg var steget til 12500.

Hun antok derfor at jeg er gravid, og at det ikke var behov for ytterligere blodprøver.

Når jeg spurte om doblingstiden visste hun ikke noe om dette, målestokken de brukte var om det var stigning.

Denne burde vel dobles annenhver dag fortsatt?

Dette er bare så frustrerende altså, nå må jeg bare vente på tidlig ul som jeg har fått time til 1.August😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Med en sånn stigning er du gravid. Prøv å kos og nyt. (Selv om det er vanskelig.. been there done that) 

 

ønsker deg lykke lykke til!!! 

 

🌸☀️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for deg!!! Sender deg masse babystøv. Jeg er fåreklær nemlig 😊💖 dette går veien! Er så sikker!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!!! 👍🏻😊 så lenge hcg stiger er det egentlig ikke så farlig med den doblinga vi henger oss opp i. Krysser fingra for at UL 1.august blir bra 😊 krysser fingra fram til da, og ser fram til oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere er så positive,men nå tror jeg dessverre løpet er kjørt..

Våknet i natt av veldige smerter igjen, og nå kommer det friskt blod😢

Har egentlig følt det på kroppen hele veien,men nå kom bekreftelsen.

 

Vet ikke hvor dere andre er i forsøk,men ønsker dere lykke til😊

Selv har vi tre blasto igjen på frys. Vi kommer til å bruke disse så snart vi får mulighet,men etter de har vi bestemt oss for å gi oss.

Vi har ei herlig datter på 4 år, så da skal vi bare konsentrere oss om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjedelig å høre. Håper det går bra med deg og at du holder motet oppe. Du har et barn fra før, det hjelper jo også litt. Det viser jo dessuten at kroppen din har klart dette før, så dette skal kunne gå igjen! Sender gode tanker og håper på det beste for deg ❤️ Fortell gjerne hvordan det går videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 11.29, Tante_Esel skrev:

Krysser alt jeg har for deg!!! Sender deg masse babystøv. Jeg er fåreklær nemlig 😊💖 dette går veien! Er så sikker!!!! 

Fåreklær betyr altså fødeklar 😂

 

Heier fortsatt på deg! Og håper at det har vært tvillinger inni der og at et av eggene lever i beste velgående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Etter en helg med bekymringer og med tanke på at vi reiser på ferie på Onsdag, fikk jeg en hastetime med UL i dag.

Møtte en utrolig varm og dyktig jordmor på Jordmor-og ultralydklinikken,- og enda mer fantastisk,jeg fikk se et bittelite hjerte slå💖😍

Størrelse og hjerteslag stemte akkurat med hvor langt jeg er på vei😊

 

Hun kunne derimot ikke se hvor blødningene kommer fra,men sa at det var vanlig med småblødninger så tidlig.

Jeg hadde verken blødning eller smerter sist svangerskap, så jeg blir vettskremt av dette. Føler ikke at jeg kjenner igjen kroppen min i det hele tatt.

Det er enda tidlig,så jeg tar en dag av gangen,men nyter enn så lenge

 

Tusen takk for all støtte underveis, og lykke til med fødsel Tante_Esel😊

Endret av Løvetann81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Løvetann81 skrev:

Hei,

Etter en helg med bekymringer og med tanke på at vi reiser på ferie på Onsdag, fikk jeg en hastetime med UL i dag.

Møtte en utrolig varm og dyktig jordmor på Jordmor-og ultralydklinikken,- og enda mer fantastisk,jeg fikk se et bittelite hjerte slå💖😍

Størrelse og hjerteslag stemte akkurat med hvor langt jeg er på vei😊

 

Hun kunne derimot ikke se hvor blødningene kommer fra,men sa at det var vanlig med småblødninger så tidlig.

Jeg hadde verken blødning eller smerter sist svangerskap, så jeg blir vettskremt av dette. Føler ikke at jeg kjenner igjen kroppen min i det hele tatt.

Det er enda tidlig,så jeg tar en dag av gangen,men nyter enn så lenge

 

Tusen takk for all støtte underveis, og lykke til med fødsel Tante_Esel😊

Hurra hurra! Jeg visste Det! 😁😁😁 takk 💖 lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...