Gå til innhold

Er så drittlei av at mannfolk får så mye skryt!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi pusser opp, mye. Holdt på i et halvt år og er ikke ferdig. Vi gjør mye selv, men har også leid inn hjelp da vi har 3 barn og jeg har en far som er veldig veldig syk (mye sykehus og oppfølging). Mannen tar de tyngste tingene mens jeg har vært håndlanger, og rydda opp. Jeg har og malt og lagt gulv og sånne småting som ikke krever styrke... jeg har og hatt absolutt alt med unger og øvrig husarbeid helt alene. Samt oppfølging av syk far.

Men ALLE skal påpeke hvor jævla flink mannen min er?!? Han selv mener han ikke hadde hatt sjans om ikke det var for meg, og er enig med meg i at det er unødvendig. Han tok opp med noen i familien sin at han hadde ikke klart det uten meg og at jeg også har gjort mye, og da ble de litt forlegne først, før de sa «ja men det er jo du som har gjort mest da!». Altså hva??? Hvorfor?!? Jeg er helt utslitt av å arrangere og planlegge absolutt alt, og blir bare forbanna når folk hele tiden skal påpeke hvor flink han er! Jeg er flink, jeg og! 

Sånn. Takk for utblåsningen!

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dritflink. Jeg pusser opp og bygger og gjør alt selv. Alene. I tillegg har jeg alle barna og husarbeidet alene. Gubben er så lat at han ikke en gang eksisterer. Men vet du hva??? JEG FÅR IKKE SKRYT. De sier «det var på tide». For jeg har brukt et år på et soverom!! 

Utbåst fra en annen dibber!

Anonymkode: e2953...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dritflink. Jeg pusser opp og bygger og gjør alt selv. Alene. I tillegg har jeg alle barna og husarbeidet alene. Gubben er så lat at han ikke en gang eksisterer. Men vet du hva??? JEG FÅR IKKE SKRYT. De sier «det var på tide». For jeg har brukt et år på et soverom!! 

Utbåst fra en annen dibber!

Anonymkode: e2953...724

Hva??? Så utrolig dårlig gjort!! 

Jeg skal skryte! Så utrolig flink du er!!👏👏👏 

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva??? Så utrolig dårlig gjort!! 

Jeg skal skryte! Så utrolig flink du er!!👏👏👏 

Anonymkode: a26f4...3a5

Vi to er superflinke! 

Men minn mannen på neste gang han får skryt at han umiddelbart sier «ja, men hadde det ikke vært for at xxx tok seg av barna og husarbeidet, hadde hun ikke hjulpet meg så mye som hun har gjort, så hadde vi aldri blitt ferdige. Dessuten er hun en skikkelig driftig dame og kunne sikkert klart det samme». 

Anonymkode: e2953...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også skryte!! 😁👏🏼 

Dere er kjempeflinke 😁 All ære til dere som klarer å sjonglere barn, oppussing, jobb osv! Stå på 😘 

Anonymkode: 913c6...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Sånn er det her også. Mannen tar mesteparten av husarbeidet og han får uante mengder skryt. For arbeid som jeg tidligere gjorde og som de fleste kvinner gjør daglig. 

Mannen her er også flink til å gi kred til meg når folk sier dette, så derfor gidder jeg ikke bry meg. Han kan si at jeg også gjør mye, at det er helt på sin plass at han gjør dette nå pga vår livssituasjon, eller at det ikke er så mye som det ser ut til. Men folk rundt oss, familie, naboer og venner, skryter uhemmet av mannen!

Anonymkode: b5e59...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Syns dere er kjempeflinke begge to! Jeg gjør absolutt intet selv, min innsats består i å ringe snekkeren og si hva som må gjøres! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for skryt her hvertfall :) mannen er flink, nå. Til vanlig er han igrunn ganske lat og tar minimalt med husarbeid og oppfølging av unger. Fordi jeg visstnok er så mye bedre. Når foreldrene hans er her tvinger jeg han til å være vert, så jeg slipper.  Så når han har slengt sammen noe taco til middag er det ikke måte på hvor dyktig han er! «Ja han er jo så flink til å lage mat!». Kan telle på én hånd de gangene han har tatt initiativ til å lage middag på 12 år. Og da er det fordi han har hørt om noe som er godt... hadde sikkert ikke irritert meg så mye om han faktisk var et rivjern til vanlig 😂

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lagt merke til og. Kanskje vi kvinner burde bli mye flinkere til å gi hverandre ros. 

Da jeg og min ex mann pusset opp, så gjorde jeg 80% av oppussing, tok meg av barn og hus, han fikk all rosen. Vi har vært skilt i mange år, og hans familie synes han er en fantastisk far, som har barna en helg i måneden, og en uke i sommerferien. At jeg har de resten av tiden, er kronisk syk, og følger opp 2 barn med diagnose, har jeg aldri fått skryt for. Kjenner en mann som har barnet sitt ca 70%, han får mye skryt han. Merkelig nok veldig mye skryt av kvinner. 

Og dere er utrolig flinke, og fortjener masse ros, og skryt.

Anonymkode: 67abf...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jeg lagt merke til og. Kanskje vi kvinner burde bli mye flinkere til å gi hverandre ros. 

Da jeg og min ex mann pusset opp, så gjorde jeg 80% av oppussing, tok meg av barn og hus, han fikk all rosen. Vi har vært skilt i mange år, og hans familie synes han er en fantastisk far, som har barna en helg i måneden, og en uke i sommerferien. At jeg har de resten av tiden, er kronisk syk, og følger opp 2 barn med diagnose, har jeg aldri fått skryt for. Kjenner en mann som har barnet sitt ca 70%, han får mye skryt han. Merkelig nok veldig mye skryt av kvinner. 

Og dere er utrolig flinke, og fortjener masse ros, og skryt.

Anonymkode: 67abf...8f7

Ja er det ikke veldig rart??? Det er liksom en sensasjon når menn tar vare på egne barn. Husker vi var i syden med en i familien som hadde med ei annen venninne. «Ååå så flink han er med ungene». Fordi han lekte med de i bassenget?? Oooooh.... 

har selv vært tilnærmet sengeliggende i sist svangerskap. Hadde to barn som måtte følges opp, og mannen (som til vanlig er borte 50 timer i uka) jobba mye de 3 siste mnd av svangerskapet. «Så flink han er som jobber så mye». ... 

jeg syns du er flink som tar barna! Og når du i tillegg er syk! Man klarer jo det man må, men jeg vet jaggu ikke om jeg hadde klart! Så tar av meg hatten for deg!

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er flinke👏👏👏

Min gamle bestemor fortalte til hele slekta at mannen min bakte boller! Og gode var de også. Tenk det. Men hun var unnskyldt pga alder, i hennes verden (født i 1917) var det helt utenkelig at mannen skulle gjøre noe annet enn å til nød koke sin egen kaffe. 

Min mann er sprek. Sånn at han trener mye, men ikke konkurranse. Da barna var små pleide han å sykle til hytta når vi skulle der. Det fikk han enorm oppmerksomhet og skryt over. Tenk å orke det! Sykle 5 mil. At jeg handler, pakket, fikk tre unger i bilen og kom etter ble aldri nevnt med et ord. Det var det jo ingen som såg. 

Når man leser om alle de udugelige mennene her inne er det kanskje ikke rart at en selvgående mann blir lagt merke til 🙈

Anonymkode: 8e5c1...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lagt merke til dette og synes det er rart! Mannen er den som får og tar imot både skryt og takk, enda jeg som regel står bak det meste. Kanskje menn er flinkere til å vise seg og ta imot skryt, og i tillegg er det ikke de samme forventninger til menn som kvinner?

Anonymkode: 6723c...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal også skryte!! 😁👏🏼 

Dere er kjempeflinke 😁 All ære til dere som klarer å sjonglere barn, oppussing, jobb osv! Stå på 😘 

Anonymkode: 913c6...b9d

Enig med denne. Og jeg synes dere er flinkere enn mannen atpåtil, for jeg tror faktisk aldri han hadde klart å sjonglere det samme! 😄😂👌👍

Anonymkode: 3129b...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med denne. Og jeg synes dere er flinkere enn mannen atpåtil, for jeg tror faktisk aldri han hadde klart å sjonglere det samme! 😄😂👌👍

Anonymkode: 3129b...f19

Haha det er helt sant! For min mann kan nemlig ikke planlegge middag hvis han skal snekre en bod, for da er hodet hans fullt! Eller når jeg sier «skal vi finne på noe middag idag da?» og han svarer med «nei jeg er ikke sulten. Så det klarer jeg ikke ta stilling til». Nei, men vi har 3 barn som ikke har spist på en stund 😂

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er det. Og det er derfor likestillingsarbeidet ikke er ferdig.

Bare se i tråden om hun som vurderer samlivsbrudd. Mange argumenter for at hun skal godta at mannen prioriterer arbeid fremfor familie. Tenke seg at en kvinne gjorde det samme...ville blitt ramaskrik.

Anonymkode: ae40f...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke. Og de som ikke gir dere ros burde skamme seg  

Men bare for å bidra litt på den andre siden av vektskålen: hver gang vi har gjester/fest fordeler vi jobben slik - jeg lager mat, han rydder, vasker, flytter bord og henter stoler osv. Og det samme skjer alltid - jeg får masse ros for maten, han ingenting. Men da har jeg vett på å si at selv om det ikke er så vanlig å gi komplimentert for skinnende doskål og manglende flekker på kjøkkenskapet - så har faktisk mannfolket jobbet like hardt som meg. 

Anonymkode: 379a3...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere er kjempeflinke. Og de som ikke gir dere ros burde skamme seg  

Men bare for å bidra litt på den andre siden av vektskålen: hver gang vi har gjester/fest fordeler vi jobben slik - jeg lager mat, han rydder, vasker, flytter bord og henter stoler osv. Og det samme skjer alltid - jeg får masse ros for maten, han ingenting. Men da har jeg vett på å si at selv om det ikke er så vanlig å gi komplimentert for skinnende doskål og manglende flekker på kjøkkenskapet - så har faktisk mannfolket jobbet like hardt som meg. 

Anonymkode: 379a3...61a

Den samme fordelingen har vi, fordi han bare gjør som han får beskjed om mens jeg planlegger og ordner alt annet. Jeg får aldri skryt for maten da, for folk bare forventer at sånn er det. Men det hender han har bakt ei kake og da står det ikke på rosen nei...

Anonymkode: a26f4...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere er kjempeflinke. Og de som ikke gir dere ros burde skamme seg  

Men bare for å bidra litt på den andre siden av vektskålen: hver gang vi har gjester/fest fordeler vi jobben slik - jeg lager mat, han rydder, vasker, flytter bord og henter stoler osv. Og det samme skjer alltid - jeg får masse ros for maten, han ingenting. Men da har jeg vett på å si at selv om det ikke er så vanlig å gi komplimentert for skinnende doskål og manglende flekker på kjøkkenskapet - så har faktisk mannfolket jobbet like hardt som meg. 

Anonymkode: 379a3...61a

Morsomt, her er det omvendt, mannen lager all mat, baker osv. Men det er meg gjestene snakker til når de roser maten. Alle går alltid ut fra at det er jeg som har laget den. 😛

Anonymkode: cd6d3...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke glemme klassikeren grilling heller da! Mor har styret og ordnet og kjøpt inn, dekket på, marinert og laget salat og annet tilbehør - mens far knyter på seg grillforkleet rett før gjestene skal spise og svinger opp med kjøttet.... åååå, så flink han er og så god mat han lager! :-)

Den beskrivelsen med mannen som sykler til hytta og alle andre steder det er mulig å gjøre det - mens konemor styrer med alt og alle i bilen i timer, den er også gjenkjennlig - han er jo såååå sporty og så feiende flott da, han mannen din som sykler til hytta ;-)

Anonymkode: ffd56...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en venninne av moren min. Hun hadde små barn på begynnelsen av 90-tallet, en tid da det virkelig ikke var vanlig at menn trakk halvparten av lasset når det gjaldt familien. Men hennes mann gjorde det. Han sto opp med barn om natten, leverte og hentet i barnehagen, laget middag og sang godnattsanger. Det samme gjorde hun. Men moren hans var helt over seg av begeistring for hvor fantastisk flink sønnen hennes var, og nevnte det hele tiden. Helt til kona slo i bordet og sa at han ikke var flink, han gjorde det som var en selvfølge. Hva med henne, som gjorde akkurat det samme som ham, men i tillegg hadde båret, født og ammet tre barn? Var ikke hun flink? Hun fikk rare blikk, og ble nok sett på som både rar og utakknemlig. Men hun hadde selvsagt rett. For all del, mannen hennes var virkelig fantastisk. Men det var jammen hun også!

Anonymkode: 939ea...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake var det en tråd om småbarnsmødre som blir påført sosiale sanksjoner fordi de «kommanderer» mannen rundt. Det er noe jeg kjenner meg igjen i, i tillegg til mas om at han var såååå flink om han tok av border i et selskap, og hvorfor gjorde ikke jeg det selv? Selv, som om det kun var mine barn som hadde bursdag. De blandet seg i samtaler der jeg om mannen ble enige om hvem som skulle gjøre hva, alltid med forslag om at jeg heller kunne gjøre det meste. Det skjer forsåvidt enda. Om mannen har hatt ansvar for noe og glemt det, ja da burde jeg ha skjønt at jeg skulle gjøre det «selv». Alltid denne formuleringen, som om alt som har med hus og familie å gjøre egentlig er mitt.

Det toppet seg for meg da min mor høylydt «tok» meg foran eldstes bursdagsselskap fordi mannen måtte rydde mens jeg ammet yngste. Det burde jo jeg kunne gjøre vel? Ja vel? Skulle han amme da liksom? Nei, babyen skulle gå sulten mens jeg rydder opp. 

Ikke et ord om at jeg ikke sov på nettene og hadde lager i stand alt som ble servert de 25 gjestene i forkant. Og Joda, jeg kommanderte han nok rundt. Mye fordi jeg var låst til minsten og han ikke så selv hva som måtte gjøres. 

Det paradoksale er at nå gjør han langt mer enn meg. Jeg har diffuse symptomer som gjør meg veldig sliten til tider og jeg strekker ikke til. Mannen står på som en helt for meg, men fordi han ikke lenger må få vite hva som må gjøres ser ikke folk hva han gjør på samme måte som før. Heldigvis for meg er han også blitt flink til å underkommunisere det, for uten diagnose er jeg ikke spesielt interessert i å fortelle min «forståelsesfulle» familie at jeg ikke er frisk. Så selv om hans arbeidsbelastning er større, så er det mindre kommentarer.

Anonymkode: 950ab...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...