Gå til innhold

Ferietid er høysesong for samlivsbrudd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor :(

Går bare rundt og gleder meg til ferien er ferdig og hverdagen med rutiner kommer tilbake.
Når det er hverdag har vi det utmerket....

Anonymkode: de470...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

💔 sender deg en klem! Tror nok det er mange som har det slik dessverre.

Anonymkode: 375b7...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt, siden vii har det bedre i ferien av alle ting. Kan gnage på hverandre til tider i en hektisk hverdag ellers i året.  Men oversender en klem og håper dere kommer styrket ut av ferien :) 

Anonymkode: 4c9d0...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

💔 sender deg en klem! Tror nok det er mange som har det slik dessverre.

Anonymkode: 375b7...cac

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det motsatt, siden vii har det bedre i ferien av alle ting. Kan gnage på hverandre til tider i en hektisk hverdag ellers i året.  Men oversender en klem og håper dere kommer styrket ut av ferien :) 

Anonymkode: 4c9d0...f75

Tusen takk for klemmer.

Er bare fryktelig lei meg i kveld etter en dritt dag og savner bare hverdagen.

Men bare for å ha sagt det, ungene har det strålende, og vi kommer ikke til å ta 3 uker om sommeren ødelegge for de resterende 49 ukene i året....
Blir sikkert bedre neste år når barna er litt større :)

 

HI

Anonymkode: de470...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Tusen takk for klemmer.

Er bare fryktelig lei meg i kveld etter en dritt dag og savner bare hverdagen.

Men bare for å ha sagt det, ungene har det strålende, og vi kommer ikke til å ta 3 uker om sommeren ødelegge for de resterende 49 ukene i året....
Blir sikkert bedre neste år når barna er litt større :)

 

HI

Anonymkode: de470...842

Hva med litt fleksibel ferie? Forlenget ferie for barna, noe sammen og noe hver for dere? Den som har ferie drar et sted med barna osv.

Tilpasse seg at ferie sammen ikke er så bra.

Anonymkode: 60974...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun en uke sammen om sommeren. Jeg har to uker alene med barna, så har vi en sammen hvor vi reiser bort og har det topp, så har han to uker alene med barna. Da får barna lang ferie og vi unngår uenigheter som oppstår i ferietiden. Hverdagen fungerer flott her og.

Anonymkode: 1bcc5...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går bare rundt og tenker det samme. Nå har vi tre ukers ferie. Vi har kranglet det meste av ferien. Først var han høysensitiv og jeg tenkte at det er fordi vi er på hytta med mora mo,enda hun er mer borte enn med oss. Nå har det vært littegrann bedre men surmuler vi det meste av dagene.

Han vil ikke dra noen steder, på utflukter osv, jeg er kjempesur pga det og rundt og rundt. 

Anonymkode: f30d4...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun en uke felles ferie. Jeg har barna de fire ukene jeg har ferie og han har barna de fire ukene han har ferie. Barna får masse fri og det er ingen konflikter. 

Anonymkode: 97915...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie med små barn er stress, det er ikke ferie! Men det blir bedre når barna blir større. I mellomtiden får dere dele det mest mulig opp, så begge får egentid. Og senke forventningene. Ferie med småtasser er slitsomt. 

Anonymkode: 8a2d8...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ferie med små barn er stress, det er ikke ferie! Men det blir bedre når barna blir større. I mellomtiden får dere dele det mest mulig opp, så begge får egentid. Og senke forventningene. Ferie med småtasser er slitsomt. 

Anonymkode: 8a2d8...b39

Ferie med småunger er ikke FRI! Det er vitterlig ferie. Og det har man valgt når man får unger.

vi har to små og det er mye av dagene som går med til organisering og pakking samt klargjøring av unger. Det er slitsomt på tross av at vi har lagt opp til superbarnevennlig ferie. Heldigvis er vi voksne et lag....ellers hadde jeg tørnet :) forstår at veien til skilsmisse legges i mye samvær som ikke fungerer 😰

Anonymkode: 27843...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ferie med småunger er ikke FRI! Det er vitterlig ferie. Og det har man valgt når man får unger.

vi har to små og det er mye av dagene som går med til organisering og pakking samt klargjøring av unger. Det er slitsomt på tross av at vi har lagt opp til superbarnevennlig ferie. Heldigvis er vi voksne et lag....ellers hadde jeg tørnet :) forstår at veien til skilsmisse legges i mye samvær som ikke fungerer 😰

Anonymkode: 27843...7aa

Hør hør, en dame med fasiten🙈

Anonymkode: 1bcc5...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

sutring

Anonymkode: fd4da...c6e

Taper som ikke har annet å gjøre i livet enn å skrive barnslige kommentarer og ikke har kjennskap til grunnleggende skriveregler. Du må ha et så inderlig trist liv, og du må være så dum!

Anonymkode: 63559...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ferie med små barn er stress, det er ikke ferie! Men det blir bedre når barna blir større. I mellomtiden får dere dele det mest mulig opp, så begge får egentid. Og senke forventningene. Ferie med småtasser er slitsomt. 

Anonymkode: 8a2d8...b39

Ferie med små barn er da virkelig ikke mer stress enn man gjør det til, jeg har utelukkende gode minner fra ferie med babyer og småttiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sug lut skrev:

Ferie med små barn er da virkelig ikke mer stress enn man gjør det til, jeg har utelukkende gode minner fra ferie med babyer og småttiser.

Alle har forskjellige situasjoner. Ferie med en kolikkbaby kan virkelig ikke kalles for koselig fri. 

Anonymkode: 644e0...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lut, ferie med mann og barn er jo kjempekoselig! Det må være noe galt med forventningene deres? Det er ganske ille når dere ikke klarer å være sammen med mannen et par uker engang!

Anonymkode: 560e5...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sug lut skrev:

Ferie med små barn er da virkelig ikke mer stress enn man gjør det til, jeg har utelukkende gode minner fra ferie med babyer og småttiser.

Da lurer jeg på om du har litt selektiv hukommelse, altså. Jeg er her nå, på ferie med barn på 8, 5 og 1, på fjerde uken. Vi har ferie, og vi koser oss masse. Det er magisk å se minsten, som har gått i en uke, ta sine første steg i salt vann. Eldste sluker bøker hun over hodet ikke mestret i fjor, og 5- åringen fryder seg over å kunne sykle selv. Vi har lagt ambisjonsnivået lavt, men om det er stress? Oh yes. 

1-åringen har gjort det til sin misjon i livet å sveve i konstant livsfare. Hun må fotfølges, over alt. Vi barnesikrer som best vi kan, og er mye hjemme, men 8-åringen særlig har jo også ønske om andre opplevelser. 

Ingen sover om natten, minste sover nesten ikke på dagen, og jeg tror faktisk dette blir første sommer på 30 der jeg ikke leser ut en bok. 

Anonymkode: 592c7...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da lurer jeg på om du har litt selektiv hukommelse, altså. Jeg er her nå, på ferie med barn på 8, 5 og 1, på fjerde uken. Vi har ferie, og vi koser oss masse. Det er magisk å se minsten, som har gått i en uke, ta sine første steg i salt vann. Eldste sluker bøker hun over hodet ikke mestret i fjor, og 5- åringen fryder seg over å kunne sykle selv. Vi har lagt ambisjonsnivået lavt, men om det er stress? Oh yes. 

1-åringen har gjort det til sin misjon i livet å sveve i konstant livsfare. Hun må fotfølges, over alt. Vi barnesikrer som best vi kan, og er mye hjemme, men 8-åringen særlig har jo også ønske om andre opplevelser. 

Ingen sover om natten, minste sover nesten ikke på dagen, og jeg tror faktisk dette blir første sommer på 30 der jeg ikke leser ut en bok. 

Anonymkode: 592c7...57f

Er du alene? Hvis ikke, kan dere ikke dele på det, så du får slappet av litt?

Anonymkode: 560e5...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du alene? Hvis ikke, kan dere ikke dele på det, så du får slappet av litt?

Anonymkode: 560e5...52b

Uff, ser det kan se slik ut. Neida, jeg har en mann, som jeg krangler litt for mye med om nettopp egentid og ansvar ;) Han er litt for flink til å sette seg ned med kaffekoppen, mens jeg jogger etter hun som har stø kurs mot nærmeste stup, klinkekule eller bassengkant. Men akkurat nå, f.eks. sitter jeg jo her med DIB på telefonen, mens jeg ammer lille. Det er jo en slags avslapping. Og jeg finner stor glede i å bade med de store, eller være med dem på andre prosjekter. Men litt stress er det. 

Anonymkode: 592c7...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sees lite i hverdagen og ferie er for oss som å liste seg rubdt en elefant i rommet.. vi pleier å feriere med venner som har barn, da må det være god stemning.. men ellers er vi så lite vant til hverandre at det blir dårlig stemning med en gang.. 

De siste 5 sommeren har jeg tenk at NÅ er det nok.. men så kommer hverdag og rutiner igjen.. og livet bare går.. 

Anonymkode: ac6f2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, ser det kan se slik ut. Neida, jeg har en mann, som jeg krangler litt for mye med om nettopp egentid og ansvar ;) Han er litt for flink til å sette seg ned med kaffekoppen, mens jeg jogger etter hun som har stø kurs mot nærmeste stup, klinkekule eller bassengkant. Men akkurat nå, f.eks. sitter jeg jo her med DIB på telefonen, mens jeg ammer lille. Det er jo en slags avslapping. Og jeg finner stor glede i å bade med de store, eller være med dem på andre prosjekter. Men litt stress er det. 

Anonymkode: 592c7...57f

Det er helt typisk at mammaene løper etter barna mens pappaene tar seg en lur på stranda😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi sees lite i hverdagen og ferie er for oss som å liste seg rubdt en elefant i rommet.. vi pleier å feriere med venner som har barn, da må det være god stemning.. men ellers er vi så lite vant til hverandre at det blir dårlig stemning med en gang.. 

De siste 5 sommeren har jeg tenk at NÅ er det nok.. men så kommer hverdag og rutiner igjen.. og livet bare går.. 

Anonymkode: ac6f2...ba7

Hvordan fungerer dere i hverdagen, sees dere ikke?

Anonymkode: 6f11d...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fungerer dere i hverdagen, sees dere ikke?

Anonymkode: 6f11d...cf2

Livet er kun logestikk. Kjærestemessig; fungerer ikke, vi eksisterer.. jobber motsatte vakter, han øver, jeg trener, han reiser mye, jeg er sosial med andre.. sees knapt i hverdagen. Tror nok vi blir skilt etter sommeren. Dette har pågått for lenge. 

Anonymkode: ac6f2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Det er helt typisk at mammaene løper etter barna mens pappaene tar seg en lur på stranda😀

I hvilken verden er det typisk? Veldig få, om noen, rundt meg har det sånn. 

Jeg lurer på om man definerer stress forskjellig? Å springe etter en ettåring, aktivisere en treåring eller tilrettelegge for en niåring kan være travelt, men stressende kan jeg ikke si at det var/er. 

Man kan jo ikke gå gjennom barndommen til ungene og aldri oppleve at det er travelt? Om det er målet i livet bør man vel ikke skaffe seg familie. 

Jeg blir litt matt av disse årvisse trådene som kommer i kjølvannet av alle ferier. Er man blitt så vant til å være lite sammen at det å tilbringe hele døgnet sammen ses på som stress? Det syns jeg er trist. Ikke minst for ungene sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

I hvilken verden er det typisk? Veldig få, om noen, rundt meg har det sånn. 

Jeg lurer på om man definerer stress forskjellig? Å springe etter en ettåring, aktivisere en treåring eller tilrettelegge for en niåring kan være travelt, men stressende kan jeg ikke si at det var/er. 

Man kan jo ikke gå gjennom barndommen til ungene og aldri oppleve at det er travelt? Om det er målet i livet bør man vel ikke skaffe seg familie. 

Jeg blir litt matt av disse årvisse trådene som kommer i kjølvannet av alle ferier. Er man blitt så vant til å være lite sammen at det å tilbringe hele døgnet sammen ses på som stress? Det syns jeg er trist. Ikke minst for ungene sin del. 

Jeg synes det er ganske typisk at mammaene er mer påpasselig mens pappaene er flinke til å skape seg egentid. I mine barns omgangskrets er det stort sett vi mødrene som tar oss av organisering av avtaler og besøk mellom barna inntil de er store nok til å ordne slikt selv. Vi er ikke kommet så langt som vi tror når det gjelder likestilling dessverre, og ja jeg vet det finnes hederlige unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...