Gå til innhold

Kanskje verdens dummeste spørsmål, men likevel: Hvordan går man på by´n?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 og singel for første gang på 15 år. I kveld er jeg alene, barna er hos faren og alle venninner er på ferie. Og så kjenner jeg at jeg har lyst til å være litt sosial, og vurderer å ta meg en tur på byen. Alene. Må understreke: IKKE for å drikke meg drita eller få meg et ligg, men rett og slett for å slippe å sitte alene hjemme. Jeg har (som dere sikkert forstår) ikke vært mye på byen, har bare blitt en sjelden tur sammen med venninner, og da er det de som har visst hvor vi skulle gå. Jeg har bare diltet med. 

Så: Hvordan oppfører man seg når man er voksen og går ut alene? Hva slags steder bør man gå på? Er det OK å bare ta seg en øl og se litt på livet, sånn i utgangspunktet? Vil ikke være patetisk, middelaldrende dame på byen. Er det mulig å unngå?

Jeg bor i nærheten av Trondheim, dersom noen har gode tips til steder jeg kan gå.

Anonymkode: 3152d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kul du er! Det er helt OK å ta seg en øl og se på livet. Så får du ta det derfra. Eventuelt kan du kanskje ta en tur på kino? Eller sjekk om det skjer noen arrangement i byen? Jeg er dessverre ikke kjent der, men gå ut og kos deg! :)

Anonymkode: d1294...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kul du er! Det er helt OK å ta seg en øl og se på livet. Så får du ta det derfra. Eventuelt kan du kanskje ta en tur på kino? Eller sjekk om det skjer noen arrangement i byen? Jeg er dessverre ikke kjent der, men gå ut og kos deg! :)

Anonymkode: d1294...109

Å, takk! Ventet egentlig på en kommentar av typen "så patetisk du er". Skal gå ut og se meg litt om, og finne meg et sted å sitte. Og så får jeg se. :)

 

Anonymkode: 3152d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du er ikke middelaldrende altså. Jeg er mye eldre enn deg og jeg er heller ikke middelaldrende 😃 Kom deg ut, slapp av. Plutselig dukker det opp noen kjente😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ingen gode råd til deg, for jeg er altor pinglete til å gå ut alene. Klart det er ok å gå ut å kikke litt alene, jeg synes du er tøff som gjør det, skulle ønske jeg var litt tøffere sånn. Dra ut og kos deg :) 

Anonymkode: 81873...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har desverre ingen gode råd til deg, for jeg er altor pinglete til å gå ut alene. Klart det er ok å gå ut å kikke litt alene, jeg synes du er tøff som gjør det, skulle ønske jeg var litt tøffere sånn. Dra ut og kos deg :) 

Anonymkode: 81873...43e

Glemte det viktigste, du er langt fra middelaldrende :)

Anonymkode: 81873...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøff du er. 

Er singel og rett over 40. Aldri gått ut alene. Kos deg. 😊

Anonymkode: c38fb...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det en gang som singel i begynnelsen av 30-årene. Gøy var det! Var veldig spent da, men våknet opp glad og fornøyd dagen etter. Nypult også 😛 

Anonymkode: a9eb0...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig å gå ut alene :) Jeg gikk på Peppes en fredag kveld alene. Det var SÅ deilig å bare sitte å slappe av i mitt eget selskap og kose meg :D

Anonymkode: af83d...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det? Ble det noen tur ut? :)

Anonymkode: d1294...109

Det gjorde det! :) Pyntet meg og dro til byen. Satte meg på et sted jeg så vidt kjenner fra før og tok en øl, mens jeg lyttet til live musikk. Småpratet med et par stykker, hadde det utrolig koselig. Dette skal jeg gjøre igjen! 

HI

Anonymkode: 3152d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde det! :) Pyntet meg og dro til byen. Satte meg på et sted jeg så vidt kjenner fra før og tok en øl, mens jeg lyttet til live musikk. Småpratet med et par stykker, hadde det utrolig koselig. Dette skal jeg gjøre igjen! 

HI

Anonymkode: 3152d...605

Så koselig, og så bra at du gjorde det. Veldig mye handler om å torde, det er sjelden det går helt galt. 😊

Anonymkode: 151fc...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke gjort det. Det betyr ikke at ikke du bør gjøre det, og jeg synes det er tøft av deg å gjøre det.

Men for meg er det en blanding av viggo og veldig frustrert å gå på byen alene. Har også noe med at jeg aldri var sååå glad i å gå på byen. Gikk på byen med venninner. Siden jeg traff mannen min (på en fest med felles venner der vi endte opp ute på byen) for 15 år siden har jeg bare vært på byen en håndfull ganger.

 

Om jeg var singel nå og hadde hatt et ønske om å gå på byen hadde jeg prøvd å finne noen å gå sammen med. Venninner, gode kolleger, eller lignende. Og jeg hadde gått på brune steder der man kan sitte og snakke, og ikke på steder med høy musikk osv.

Anonymkode: fc924...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjorde det! :) Pyntet meg og dro til byen. Satte meg på et sted jeg så vidt kjenner fra før og tok en øl, mens jeg lyttet til live musikk. Småpratet med et par stykker, hadde det utrolig koselig. Dette skal jeg gjøre igjen! 

HI

Anonymkode: 3152d...605

Så bra! Glad for at du koste deg :)

Anonymkode: d1294...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke gjort det. Det betyr ikke at ikke du bør gjøre det, og jeg synes det er tøft av deg å gjøre det.

Men for meg er det en blanding av viggo og veldig frustrert å gå på byen alene. Har også noe med at jeg aldri var sååå glad i å gå på byen. Gikk på byen med venninner. Siden jeg traff mannen min (på en fest med felles venner der vi endte opp ute på byen) for 15 år siden har jeg bare vært på byen en håndfull ganger.

 

Om jeg var singel nå og hadde hatt et ønske om å gå på byen hadde jeg prøvd å finne noen å gå sammen med. Venninner, gode kolleger, eller lignende. Og jeg hadde gått på brune steder der man kan sitte og snakke, og ikke på steder med høy musikk osv.

Anonymkode: fc924...50c

Jeg er litt usikker på hvorfor du føler behov for å påpeke dette, for det var faktisk ikke spørsmålet mitt. Jeg lurte på hvordan man kan ha det hyggelig på byen alene, ikke om andre måtte mene at det er "viggo". (Finnes det faktisk voksne mennesker som bruker dette som et nedsettende uttrykk? Jaha, og hva om man faktisk ikke har venner, da? Skal man sitte inne og skamme seg fordi man er så ukul, eller prøve å endre på det?) 

HI

Anonymkode: 3152d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt usikker på hvorfor du føler behov for å påpeke dette, for det var faktisk ikke spørsmålet mitt. Jeg lurte på hvordan man kan ha det hyggelig på byen alene, ikke om andre måtte mene at det er "viggo". (Finnes det faktisk voksne mennesker som bruker dette som et nedsettende uttrykk? Jaha, og hva om man faktisk ikke har venner, da? Skal man sitte inne og skamme seg fordi man er så ukul, eller prøve å endre på det?) 

HI

Anonymkode: 3152d...605

Var ofte på byen alene før jeg. Det krever jo litt selvtillit. Ikke alle tørr og tror de framstår som venneløs da.

Synes du er tøff jeg HI. Det ER deilig å dra på byen alene iblandt! 😊

Anonymkode: 252e1...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om de som synes det er 'rart' - det er ikke det.

Jeg liker å gå på kino alene og spiser også gjerne ett måltid for meg selv ute - uten at det betyr at jeg både er famile- og venneløs for det er jeg ikke. Folk bryr seg om så mye rart 😞

Anonymkode: cb78d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke gjort det. Det betyr ikke at ikke du bør gjøre det, og jeg synes det er tøft av deg å gjøre det.

Men for meg er det en blanding av viggo og veldig frustrert å gå på byen alene. Har også noe med at jeg aldri var sååå glad i å gå på byen. Gikk på byen med venninner. Siden jeg traff mannen min (på en fest med felles venner der vi endte opp ute på byen) for 15 år siden har jeg bare vært på byen en håndfull ganger.

 

Om jeg var singel nå og hadde hatt et ønske om å gå på byen hadde jeg prøvd å finne noen å gå sammen med. Venninner, gode kolleger, eller lignende. Og jeg hadde gått på brune steder der man kan sitte og snakke, og ikke på steder med høy musikk osv.

Anonymkode: fc924...50c

Hvor gammel er du, egentlig? Uttrykket "viggo" sluttet vi å bruke da vi var 16. Skaff deg litt selvtillitt, ta deg selv litt mindre høytidelig og innse at det kan være like gøy å dra ut alene som med venner. Jeg opplever at de gangene jeg drar ut med venner blir det ofte til at man holder sammen med gjengen. Det er først når jeg går alene at jeg virkelig blir kjent med folk! 

Anonymkode: b6caa...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kult at du gikk ut alene og koste deg, HI!

Du tar ansvar for egen trivsel, og nyter kvalitetstid i ditt ett selskap. You go, girl!

Anonymkode: a9eb0...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...