Gå til innhold

Invitert i seksmåneders bursdag??? What?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er DET blitt en greie nå?

Er det forventet at man tar med gave??

Kjenner jeg har mest lyst å si jeg ikke kan jeg.

Anonymkode: f2636...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså du kjenner noen som har en baby på 6 mnder å nå skal de liksom feire det som en bursdag? Må bare høre om jeg har forstått dette rett for har aldri hørt om lignende. Jeg hadde ikke tatt med gave! Regner med du ga gave når barnet ble født så det får holde.

Anonymkode: 5bb3e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feiring av barnet som er seks måneder ja. Måtte spørre, det er BURSDAG. Tror bare at mora gleder seg å stelle i stand bursdag samt at barnet var svært etterlengtet. Men jeg synes nesten det er litt ufint å forvente gave. Fikk nyfødtgave. 

Ble satt ut så sa jeg måtte sjekke med mannen om vi hadde andre planer for å kjøpe meg tid. 🤔

Anonymkode: f2636...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du reagerer. 6 måneder er jo ikke noe rund dag. 

Jeg, derimot, planlegger i disse dager min 500 måneders-bursdag. Da snakker man milepæl!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Åh herre.. Må være førstegangsmor dette her. 

Jeg hadde antakelig sagt hva jeg mente. Jeg kommer gjerne på besøk, men 6 mnd er ikke en bursdag. Og å feire det blir faktisk bare merkelig og litt pinlig!

Anonymkode: 91951...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, forskjell på å ai at nå er barnet 6 mnd og det er så lenge siden dere har sett det, kan dere ikke komme innom en tur, jeg samler noe familie på verandaen i dag, og å kalle det bursdag ;)

En bursdag hadde jeg droppet bare av prinsipp, og heller stukket innom en annen dag, uten gave.

Anonymkode: 53d3e...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sagt at det er merkelig og pinlig å feire 6 mnders  bursdag,dette er tydligvis en veldig viktig dag for de så ville formulert meg litt mer nøytralt.

Anonymkode: 5bb3e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho, jeg har feiret datterens 4 1/2 årsdag en gang, fordi hun var så sjalu på lillesøsteren. Da inviterte jeg kun min mor, bakte kake, og hadde ingen gaver. 

Vet forresten at jeg fikk månedsgave av min mormor hele første leveår, og at min far hadde kake med et halvt lys da jeg ble 6 måneder. Første barnebarn. Det var likevel ikke på initiativ av mine foreldre. 

Anonymkode: 10440...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være så utrolig sure og fordømmende. Sikkert førstegangsforeldre, som synes et halvt år er en milepæl som er verdt å feire, og ikke tenker over at det ikke er så veldig interessant for andre mennesker. Hadde møtt opp, uten gave, og satset på et hyggelig samvær. 

Anonymkode: a9987...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For no tøys. Jeg tror kanskje jeg hadde vært opptatt på annet hold 😉   

For mor og far er gjerne hver måned en milepæl, men de bør snart innse at det bare er de selv som synes det..

Anonymkode: d5da8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Skjønner du reagerer. 6 måneder er jo ikke noe rund dag. 

Jeg, derimot, planlegger i disse dager min 500 måneders-bursdag. Da snakker man milepæl!

:ironi:

Og dette er ikke tull engang, men i dag er det faktisk 1 uke til min 500 måneders-bursdag!! 😂 Jeg måtte regne det ut....

Og jeg som ikke har planlagt en dritt!!!

Anonymkode: f6e56...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å være så utrolig sure og fordømmende. Sikkert førstegangsforeldre, som synes et halvt år er en milepæl som er verdt å feire, og ikke tenker over at det ikke er så veldig interessant for andre mennesker. Hadde møtt opp, uten gave, og satset på et hyggelig samvær. 

Anonymkode: a9987...4a3

Altså, det er det med gave jeg er usikker på. Hyggelig samvær er OK det men om hun forventer gave er det rart å komme uten. Å kjøpe gave er uaktuelt. 

Anonymkode: f2636...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det er det med gave jeg er usikker på. Hyggelig samvær er OK det men om hun forventer gave er det rart å komme uten. Å kjøpe gave er uaktuelt. 

Anonymkode: f2636...44a

Gave får man når man fyller hele år, og sånn er det. De må jo gjerne feire barnet sitt hver bidige måned, men de kan ikke forvente at andre skal kjøpe gave hver gang. Gratuler barn og foreldre med de første seks månedene, og si at om et halvt år blir det gave i tillegg til gratulasjon. 

Anonymkode: a9987...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å være så utrolig sure og fordømmende. Sikkert førstegangsforeldre, som synes et halvt år er en milepæl som er verdt å feire, og ikke tenker over at det ikke er så veldig interessant for andre mennesker. Hadde møtt opp, uten gave, og satset på et hyggelig samvær. 

Anonymkode: a9987...4a3

Heheh, jo det er pinlig! Det er pinlig og helt idiotisk

Anonymkode: 91951...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heheh, jo det er pinlig! Det er pinlig og helt idiotisk

Anonymkode: 91951...00e

Ja, er litt enig i det. Men man kan faktisk ta det med et smil likevel. 

Anonymkode: a9987...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det er det med gave jeg er usikker på. Hyggelig samvær er OK det men om hun forventer gave er det rart å komme uten. Å kjøpe gave er uaktuelt. 

Anonymkode: f2636...44a

Hvis du faktisk vurderer å gå, så hadde jeg sendt en mld for å sjekke om det er bursdag med gave som feires nå , istedenfor når barnet fyller 1 år, eller om de bare skal samle en gjeng for hyggelig samvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å nei, jeg er 516 måneder !! hylk 

Anonymkode: 98c1b...516

Puh,jeg er bare 487 mnd!

Anonymkode: 636ef...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen, jeg er 498.5 mnd.

Må starte planleggingen kjapt nå.

Anonymkode: 3f533...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks mnd dag er rart. 

Men dere, jeg hører dere mener at det er 500 mnd dagen som bør feires stort. Jeg driver å planlegger en stor fest til min 480 mnd. dag som er om ikke så lenge. Jeg har ikke sendt ut invitasjoner enda. Bør jeg avbestille lokalet og utsette i 20 mnd? Kan jeg feire 480 og la 500 forbigå i stillhet, eller blir det rart? Kan jeg feire begge dagene stort? Det er jo 20 mnd mellom, men blir det kanskje sett på som gavetigging? 

Er det forresten noen som har adressen til Jolenek? Jeg finner den ikke igjen, og må jo snart få sendt de invitasjonene.

Anonymkode: 474df...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å være så utrolig sure og fordømmende. Sikkert førstegangsforeldre, som synes et halvt år er en milepæl som er verdt å feire, og ikke tenker over at det ikke er så veldig interessant for andre mennesker. Hadde møtt opp, uten gave, og satset på et hyggelig samvær. 

Anonymkode: a9987...4a3

Blir og i hvertfall kleint å komme uten gave. 

Anonymkode: 26f1f...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...