Gå til innhold

Slanker meg. Hva er ok mengde med smågodt på lørdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å legge inn en god treningsøkt hver lørdag så får du mindre søtsug på kvelden. Jeg er selv en godtemoms som har klart å gå ned 30 kg etter fødsel. Unnet meg alltid godteri på lørdager men merker stor forskjell på suget om jeg har trent på lørdagen eller ikke. 

Anonymkode: 319bd...3fd

Hvor mye gikk du opp under sv.skapet? For gikk du ned den vekta du gikk opp, eller veier du mindre enn før du ble gravid? 

Jeg gikk opp litt over 20 kg i sv.skapet.. Mangler typ 6 for å være der jeg var (3 mnd siden fødsel). Men om jeg skal under det igjen; da kommer den tøffeste jobben😩

Anonymkode: c3710...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det variabelt 🤗 derfor det er verdt å prøve. Mer sulten av å trene er jo ikke noe negativt, kun noe de som hater å trene bruker å argumentere med. Er man sulten så spiser man mat, ikke godteri. 

Anonymkode: 319bd...3fd

Grunnen til at jeg skrev det var at mange hevder at for å slanke seg må man trene mer og spise mindre, men det du fungerer ikke i lengden da det går en viss tid der man ikke klarer å overstyre sulten 

Anonymkode: d9ebf...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye gikk du opp under sv.skapet? For gikk du ned den vekta du gikk opp, eller veier du mindre enn før du ble gravid? 

Jeg gikk opp litt over 20 kg i sv.skapet.. Mangler typ 6 for å være der jeg var (3 mnd siden fødsel). Men om jeg skal under det igjen; da kommer den tøffeste jobben😩

Anonymkode: c3710...924

Jeg gikk opp 27 kg med første og 30 kg med andre. Med første veide jeg 54 kg og gikk ned til 58 kg og ble stående der til jeg ble gravid med andremann. Gikk ned alle 30 kg etter ca 1 år med trening og sunt kosthold. Jeg gikk ned 20 kg relativt rask men de siste 10 hang igjen lenge. Akkurat tilbake i startvekten nå men er nettopp blitt gravid med tredjemann så nå kommer vekten til å øke igjen 😂

 

Anonymkode: 319bd...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at jeg skrev det var at mange hevder at for å slanke seg må man trene mer og spise mindre, men det du fungerer ikke i lengden da det går en viss tid der man ikke klarer å overstyre sulten 

Anonymkode: d9ebf...d3f

Man må selvfølgelig fylle på med de kaloriene man trener bort 😊 men det viktigste er jo å legge om kosthold for å kunne gå ned i vekt. Men man ser jo mye bedre ut om man trener ved siden av. I tillegg er det sunt for kroppen å trene. Jeg har aldri vært skikkelig sulten under mine slankeperioder. Spiser mat som holder meg mett. Litt sultheltsfølelse bør man uansett tåle.  Det er faktisk ikke farlig å føle seg sulten 👍 for min del gikk ofte den sultfølelsen over og da var jeg egentlig bare fysen. 

Anonymkode: 319bd...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke farlig å føle seg sulten 👍 for min del gikk ofte den sultfølelsen over og da var jeg egentlig bare fysen

Det der er en fallgrube for mange. Og fysingen forsterkes av at man går og mauler godteri og snavvel mellom måltidene.

Anonymkode: fe097...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nyere forskning viser at de som skeier litt ut en gang i uka oppnår bedre resultater med å slanke seg og ikke minst holde vekten nede, enn de som aldri unner seg noe.

Anonymkode: 0eb7b...e3f

Link? 

"Nyere forskning viser" er ikke noe magisk ord, altså...

Anonymkode: fe097...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk opp 27 kg med første og 30 kg med andre. Med første veide jeg 54 kg og gikk ned til 58 kg og ble stående der til jeg ble gravid med andremann. Gikk ned alle 30 kg etter ca 1 år med trening og sunt kosthold. Jeg gikk ned 20 kg relativt rask men de siste 10 hang igjen lenge. Akkurat tilbake i startvekten nå men er nettopp blitt gravid med tredjemann så nå kommer vekten til å øke igjen 😂

 

Anonymkode: 319bd...3fd

Jeg startet sv.skapet på 57.. 61,5kg nå, så jeg nærmer meg heldigvis :) Men stresser ikke.. 3 mnd er jo ingenting! God tid :))

Oi, gratulerer!! Da er det lov å unne seg litt ekstra, syns nå jeg :D 

Anonymkode: c3710...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge Berit Nordstrand, som er lege med videreutdanning, kan man ha en dag i uka der man kun spiser "søppel", hvis man de andre dagene kun spiser sunn mat. Imidlertid vil ikke dette friste majoriteten da man gjerne opplever så mange positive virkninger av å spise sunn mat 

Anonymkode: d9ebf...d3f

Det er min erfaring også. Jeg slanket meg ganske mange kilo ved å spise sunt og redusert 6 dager i uka, forholdsvis sunt på lørdager også, men koste meg med et glass vin og det jeg ville av forskjellige typer godterier og snacks. Ganske mye de to-tre første lørdagene, men så gikk jeg automatisk ned på "godsakene", egentlig uten av jeg tenkte på det. Det bare ble sånn, søtlysten var ikke så intens lenger, så posen med smågodt eller boksen med is ble plutselig til en god sjokolade som jeg koste meg med eller en liten porsjon is / kake eller annen dessert til en god kopp kaffe. I begynnelsen var jeg bortimot manisk opptatt av å planlegge hva jeg skulle spise på lørdag, til slutt tenkte jeg ikke på det før jeg var og handlet. 

Men jeg er ganske sikker på at søtsuget hadde vært mye verre og vart lenger om jeg ikke hadde hatt den lørdagen å glede meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Det er min erfaring også. Jeg slanket meg ganske mange kilo ved å spise sunt og redusert 6 dager i uka, forholdsvis sunt på lørdager også, men koste meg med et glass vin og det jeg ville av forskjellige typer godterier og snacks. Ganske mye de to-tre første lørdagene, men så gikk jeg automatisk ned på "godsakene", egentlig uten av jeg tenkte på det. Det bare ble sånn, søtlysten var ikke så intens lenger, så posen med smågodt eller boksen med is ble plutselig til en god sjokolade som jeg koste meg med eller en liten porsjon is / kake eller annen dessert til en god kopp kaffe. I begynnelsen var jeg bortimot manisk opptatt av å planlegge hva jeg skulle spise på lørdag, til slutt tenkte jeg ikke på det før jeg var og handlet. 

Men jeg er ganske sikker på at søtsuget hadde vært mye verre og vart lenger om jeg ikke hadde hatt den lørdagen å glede meg til. 

Helt enig. Samme erfaring her. Søtsuget ble mindre og det la seg på et akseptabelt nivå. I tillegg koste jeg meg mer med det jeg spiste. 

Skjønner meg ikke på folk som mener det «bare er å kutte ut» for meg innebærer en kosestund god mat med venner og familie, en film med litt popcorn og sjokolade, tur med kaffe og kvikk lunsj pause. Dette er kos og avslapning for meg, og det er ikke noe i veien med det, alt med måte og litt sunn fornuft så klarer man fint å balansere livet. 😊

Men, det skal sies, vannmelon på sommeren dekker MYE av mitt søtbehov. Finnes ikke noe bedre, må muligens være norske jordbær. 

Anonymkode: 33d76...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever bare en gang. Er lov å kose seg en dag i uken uten at noe eller noen tar skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er en fallgrube for mange. Og fysingen forsterkes av at man går og mauler godteri og snavvel mellom måltidene.

Anonymkode: fe097...346

Nei det er det aldeles ikke. Fallgruven er at folk ikke takler å kjenne på sulten. Så lenge man vet at man spiser det kroppen trenger så er det ingen fallgruve å kjenne at man har plass til mer 🤗

Anonymkode: 319bd...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man må selvfølgelig fylle på med de kaloriene man trener bort 😊 men det viktigste er jo å legge om kosthold for å kunne gå ned i vekt. Men man ser jo mye bedre ut om man trener ved siden av. I tillegg er det sunt for kroppen å trene. Jeg har aldri vært skikkelig sulten under mine slankeperioder. Spiser mat som holder meg mett. Litt sultheltsfølelse bør man uansett tåle.  Det er faktisk ikke farlig å føle seg sulten 👍 for min del gikk ofte den sultfølelsen over og da var jeg egentlig bare fysen. 

Anonymkode: 319bd...3fd

Trening/fysisk aktivitet er veldig viktig ja. Viktig å spise mat som gir langvarig metthetsfølelse, og da må det inneholde både fett og proteiner . Kun karbohydrater alene  (eks ett eple) gir bare kortvarig energi 

Anonymkode: d9ebf...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det aldeles ikke. Fallgruven er at folk ikke takler å kjenne på sulten. Så lenge man vet at man spiser det kroppen trenger så er det ingen fallgruve å kjenne at man har plass til mer 🤗

Anonymkode: 319bd...3fd

Da misforstår du hva jeg mener. Fallgruben er å ikke kjenne forskjell på fysing og ekte sult. Det er nemlig to ulike ting.

Anonymkode: fe097...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skal eg kose meg med goderi 😄  hva er vel livet uten godis 😍 jeg skal ned rundt 30 kilo men er ingen hast. Trener styrke 4 ganger i uka. 

Hi

Anonymkode: 0bbdb...36f

Jeg skal også ned noen titalls kg, men legen har anbefalt meg å ta det sakte, da han mente at jeg ikke ville få så mye overflødig fett som henger . Selv ville jeg helst rast ned alle 30 på et år 😀 

Jeg har slått meg på pulvershake, bytter ut et-to måltider per dag i tillegg til trening 3 dager i uken.

I helgene drikker jeg lettbrus(selv om jeg helst kunne tenkt meg vanlig), så spiser jeg det jeg vil av annet godteri og de siste 8 mndr har jeg gått ned litt i overkant av 10 kg, så har 20 igjen.

Det er vel som noen nevner over, at det er det man spiser resten av uken man bør tenke mest på. Jeg må ha en dag i uken hvor jeg kan spise nesten det jeg vil, ellers kunne jeg ikke klart å holde det gående i ukedagene. Det krever litt viljestyrke å endre matvanene sine 😀

Anonymkode: 7d1ca...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal også ned noen titalls kg, men legen har anbefalt meg å ta det sakte, da han mente at jeg ikke ville få så mye overflødig fett som henger . Selv ville jeg helst rast ned alle 30 på et år 😀 

Jeg har slått meg på pulvershake, bytter ut et-to måltider per dag i tillegg til trening 3 dager i uken.

I helgene drikker jeg lettbrus(selv om jeg helst kunne tenkt meg vanlig), så spiser jeg det jeg vil av annet godteri og de siste 8 mndr har jeg gått ned litt i overkant av 10 kg, så har 20 igjen.

Det er vel som noen nevner over, at det er det man spiser resten av uken man bør tenke mest på. Jeg må ha en dag i uken hvor jeg kan spise nesten det jeg vil, ellers kunne jeg ikke klart å holde det gående i ukedagene. Det krever litt viljestyrke å endre matvanene sine 😀

Anonymkode: 7d1ca...a4e

Hvilken pulvershake er best? Er noen dager jeg ikke har matlyst og spiser derfor lite😐 hadde vert greit og bare hatt liggende noe shake for å fylle på med energi😅

Hi

Anonymkode: 0bbdb...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det aldeles ikke. Fallgruven er at folk ikke takler å kjenne på sulten. Så lenge man vet at man spiser det kroppen trenger så er det ingen fallgruve å kjenne at man har plass til mer 🤗

Anonymkode: 319bd...3fd

Det er forskjell på å være sulten og å kjenne at man har plass til mer altså... 

Anonymkode: e86ba...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Me and my monkey skrev:

Du lever bare en gang. Er lov å kose seg en dag i uken uten at noe eller noen tar skade av det.

Nettopp! Tenk å gå gjennom livet uten å unne seg noe, kunne kose seg litt. 

Anonymkode: 77e2b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken pulvershake er best? Er noen dager jeg ikke har matlyst og spiser derfor lite😐 hadde vert greit og bare hatt liggende noe shake for å fylle på med energi😅

Hi

Anonymkode: 0bbdb...36f

Jeg prøvde først noen av de som de selger rundt på apotekene, men synest ikke de smakte så godt, så endte opp med herbalife sine shaker. Ikke alle der som er like god heller,  men har funnet meg 3 smaker som jeg synest er helt ok :) Drikker et stort glass vann før jeg heller innpå shaken. Er ikke så glad i frokost, så det er et av de faste måltidene som blir byttet ut med en Shake :) 

Anonymkode: 7d1ca...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 23.50, Yellow Brick Road skrev:

Dersom du kun spiser godteri på lørdag kveld, kan du spise så mye du vil. Bare du passer på å spise den maten du skal først.  Det er de andre 6 dagene i uka som teller. Og om du samtidig trener deg selv til å kose deg med godteriet, ikke bare stappe det inn uten å tenke, så spiser du automatisk mindre også. Ta en bit av gangen, spise den helt opp. Vent et par-fem sekunder og ta en ny bit. 

Hæhæhæhæhæ!!!! Nei. Du har åpenbart null begrep om mengdene smågodt man kan stappe i seg.

Anonymkode: 93b91...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæhæhæhæhæ!!!! Nei. Du har åpenbart null begrep om mengdene smågodt man kan stappe i seg.

Anonymkode: 93b91...07a

Hæhæhæhæhæ!!!!  Du har åpentbart null begrep om mengden smågodt jeg kan (kunne) stappe i meg...  

Men uansett så vi jeg hevde at dersom du nøyer deg med å bruke lørdagen, og kun lørdagen,  til å stappe innpå den mengden som du mener at jeg har null begrep om, men ikke uten å spise "ordentlig" mat først, så vil du likevel gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slanker meg. Holder meg til ca 1600 kcal per dag, men lørdagen spiser jeg hva jeg vil. Har gått ned 26 kg på 6 mndr

Anonymkode: 746bf...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg slanker meg. Holder meg til ca 1600 kcal per dag, men lørdagen spiser jeg hva jeg vil. Har gått ned 26 kg på 6 mndr

Anonymkode: 746bf...5bd

Wow! Jeg veier 100 kg, når jeg spiser 1600 kcal går jeg ikke ned noe. ( Ja, jeg registrerer, måler, veier alt) og er normalt aktiv. Heldig du. Så bra for deg!

Anonymkode: 5fa45...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 21.42, Anonym bruker skrev:

Hæhæhæhæhæ!!!! Nei. Du har åpenbart null begrep om mengdene smågodt man kan stappe i seg.

Anonymkode: 93b91...07a

 

På 14.7.2018 den 21.42, Anonym bruker skrev:

Hæhæhæhæhæ!!!! Nei. Du har åpenbart null begrep om mengdene smågodt man kan stappe i seg.

Anonymkode: 93b91...07a

Vel det fungere for meg , å stappe i meg det jeg vil om lørdagen og å holde meg til dietten i ukedagen 😊

Anonymkode: 7d1ca...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned en kilo i uken. Spiser hva jeg vil noen timer en dag i uken. På hverdager spiser jeg 1800 kcal. 

Anonymkode: b7516...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...