Gå til innhold

Jeg får ME symptomer av sukker :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her mye tidligere om min fibromyalgi og at jeg tror jeg har ME... 

Pga ekstremt mye stress de siste måndene, så har det kun blitt tid til måltider, og svært lite kosemat. Jeg har måtte legge meg tidlig for å kunne klare gjøremålene som MÅ gjøres... 

I en periode raste jeg i vekt!!!! Jeg fikk og mye mer energi!!!!! 

Jeg har hatt en ukes ferie nå, og jeg har vært så dum og spist smågodt flere ganger denne uken.... I går og i dag har jeg vært så sliten! Måtte ha bilen til butikken, orker nesten ikke gå eller stå.... Jeg tror det er det sukkeret som tar knekken på helsa... 

Noen som vet noe om det går an at sukker er så giftig for noen? 

Anonymkode: 3d938...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukker er som gift for enkelte. Det fører til betennelse i kroppen. Merker selv stor forskjell på smerter og energi når jeg ligger unna karbohydrater. 

Anonymkode: 9a4c5...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir slimete i luftveiene, tung i pusten og kroppen av sukker/mye karbohydrater

Anonymkode: 3860e...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på streng lavkarbo. Gjør jeg ikke det kjennes det ut som om jeg har leddgikt. Det har vert så vondt til tider at jeg var sengeliggende! Jeg har bare innsett at at det er det som må til. Spiste hjemmelaget italiensk pizza for noen dager siden. Jeg hadde så hovne fingre at jeg ikke fikk av meg ringene en gang dagen etter!

Anonymkode: 61d7e...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret kostholdet og fått mye bedre helse . Før var jeg alltid forkjølet minst en gang i året mens nå har jeg vært frisk i 13 mnd ☺  

Anonymkode: 0c7cd...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her: 
Takker for alle svar!!!! Ja, jeg tror rett og slett jeg er alergisk mot sukker da!!! :O 

Må bare kutte det ut.... og jeg som tenker på smågodt hele tiden :P

Anonymkode: 3d938...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt ut sukker, og i samme slengen kan du kutte ut å slenge rundt deg med diagnoser du ikke har selv om du blir uvel av sukker. Du har ikke ME selv om du blir slapp av sukker.

Anonymkode: 9b9ac...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her: 
Takker for alle svar!!!! Ja, jeg tror rett og slett jeg er alergisk mot sukker da!!! 😮

Må bare kutte det ut.... og jeg som tenker på smågodt hele tiden :P

Anonymkode: 3d938...4da

Allergi er for øvrig en reaksjon som kommer umiddelbart. 

En frisk kropp tåler litt sukker, men ingen har godt av mye sukker . Joda, mange kan sikkert stappe i seg mengder med sukker hver dag og føle seg frisk, men plutselig en dag så "smeller" det

 

Heldigvis er det mye næringsrikt og godt man kan lage uten sukker. Jeg skal gå å lage gelé nå 😋

Anonymkode: 0c7cd...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen og test deg før du bestemmer deg for at du er allergisk.

Vi hadde ikke vært mange uten allergier hvis en ukes dårlig form var grunn til å lete etter en "alergi".

Anonymkode: a130d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke å være allergisk mot sukker selv om man blir trøtt, slapp, uvel, får hodepine eller andre ting av å spise det. Sukker er rett og slett ikke bra for kroppen, og jeg vil påstå at mange flere enn dem som merker det selv reagerer på sukker. Man setter det bare ikke i forbindelse med sukker når man får et eller flere av disse symptomene.  Og ikke trenger man å reagere likt bestandig heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på sukker. Men ikke bare raffinert sukker, men karbohydrater. Har slitt med helsa lenge og ble mye bedre etter jeg la om til lavkarbo. Fortsatt ikke 100% bra, men mye bedre.

Anonymkode: d348a...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det positive i det. Når du har funnet ut hva som gjør deg syk kan du holde deg unna. Sukker er relativt enkelt å eliminere, og er uproblematisk å fjerne fra kosten, da det ikke inneholder noe menneskekroppen trenger. Kanskje dette er et skritt i retning bedre helse for deg😊

Anonymkode: e6b12...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her: 
Takker for alle svar!!!! Ja, jeg tror rett og slett jeg er alergisk mot sukker da!!! :O 

Må bare kutte det ut.... og jeg som tenker på smågodt hele tiden :P

Anonymkode: 3d938...4da

Det var dette legen min advarte meg mot når jeg fikk diagnosen fibromyalgi , å bli en av de fibromyalgi pasientene som sykeliggjør ALT hos seg selv. -Når det man egentlig opplever kalles for livet 😏

»ME symptomer», «Allergisk mot sukker»....

Nei, du har ikke ME-symptomer....du reagerer på blodsukker svingninger, og kroppen får en mild irritasjon/bettenelsesreaksjon av sukkeret. Det er helt normalt! Sukker irriterer også tarmfloraen, og tarmen har mye å si (interresant lesning, anbefales) for velfølelsen.  Du har ikke sukker allergi, allergi er noe helt annet og har med histamin/antihistamin frigjøring å gjøre. (Igjen, les gjerne litt om det) 

....det er sånne utsagn som det du kommer med som gjør at fibromyalgi er noe jeg aldri forteller noen at jeg har fordi fibromyalgipasienter blir sett på som sutrepaver 🙈

Anonymkode: e8506...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var dette legen min advarte meg mot når jeg fikk diagnosen fibromyalgi , å bli en av de fibromyalgi pasientene som sykeliggjør ALT hos seg selv. -Når det man egentlig opplever kalles for livet 😏

»ME symptomer», «Allergisk mot sukker»....

Nei, du har ikke ME-symptomer....du reagerer på blodsukker svingninger, og kroppen får en mild irritasjon/bettenelsesreaksjon av sukkeret. Det er helt normalt! Sukker irriterer også tarmfloraen, og tarmen har mye å si (interresant lesning, anbefales) for velfølelsen.  Du har ikke sukker allergi, allergi er noe helt annet og har med histamin/antihistamin frigjøring å gjøre. (Igjen, les gjerne litt om det) 

....det er sånne utsagn som det du kommer med som gjør at fibromyalgi er noe jeg aldri forteller noen at jeg har fordi fibromyalgipasienter blir sett på som sutrepaver 🙈

Anonymkode: e8506...d40

Dette!

Du har ikke "sukkerallergi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen må ha et minimum av karbohydrat. Ellers fungerer ikke kroppen. Litt grunnleggende biokjemi er fint å ha. Da slipper man pinlige utsagn som «sukkerallergi».

Anonymkode: 97643...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me finnes ikke, er kun funnet opp fordi man ikke finner et annet ord på det

Anonymkode: 67f3b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

me finnes ikke, er kun funnet opp fordi man ikke finner et annet ord på det

Anonymkode: 67f3b...e9a

Dumskap finnes tydeligvis.............

Anonymkode: 3860e...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Dumskap finnes tydeligvis.............

Anonymkode: 3860e...712

ja og det er de som påstår de ha me

Anonymkode: 67f3b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var dette legen min advarte meg mot når jeg fikk diagnosen fibromyalgi , å bli en av de fibromyalgi pasientene som sykeliggjør ALT hos seg selv. -Når det man egentlig opplever kalles for livet 😏

»ME symptomer», «Allergisk mot sukker»....

Nei, du har ikke ME-symptomer....du reagerer på blodsukker svingninger, og kroppen får en mild irritasjon/bettenelsesreaksjon av sukkeret. Det er helt normalt! Sukker irriterer også tarmfloraen, og tarmen har mye å si (interresant lesning, anbefales) for velfølelsen.  Du har ikke sukker allergi, allergi er noe helt annet og har med histamin/antihistamin frigjøring å gjøre. (Igjen, les gjerne litt om det) 

....det er sånne utsagn som det du kommer med som gjør at fibromyalgi er noe jeg aldri forteller noen at jeg har fordi fibromyalgipasienter blir sett på som sutrepaver 🙈

Anonymkode: e8506...d40

Amen. Du trenger ikke jakte rundt på diagnoser, HI, du trenger bare å droppe mat du ikke føler deg vel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som du er allergisk mot andre stoffer i maten du spiser

Anonymkode: 0d548...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...