Gå til innhold

Sår i armhulen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen fikk skulderen ut av ledd for 6-7 mnd siden. Og fikk den på plass igjen med en gang. Men siden så har han ikke kunnet løfte armen opp. Og det trur jeg har resultert i sår. Det startet for bare noen dager siden. Det startet med kløe og rødhet. Og ble bare verre og gikk over fra kløe til svie. Det har spredd seg fra armhulen til mot brystet og der har det kommet bitte små blemmer. Er det noen som vet hva dette kan være? Og hva slags behandling som funker? Hele armhulen er helt rød og kraftig svie. Litt hovent også. Takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: a1427...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dager siden dette bilde. Er blitt en del verre nå. Med blemmer på vei mot brystet. 

20180712_130858.jpg

Anonymkode: a1427...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig høres det ut som helvetesild, det kan dukke opp i stressede situasjoner og når kroppens immunforsvar av en eller annen grunn er nede/lavt. 

Men har han ikke løftet armen på 6-7 mnd? Uten å være hos lege? 

Anonymkode: 7830b...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han har vært hos lege og prøver så godt han kan å ha den i bevegelse. 

Takk for svar. :)

Anonymkode: a1427...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er det som de over her sider så kontakt lege. Ellers kan jeg si at jeg er allergisk mot enkelte deodoranter og da kan jeg få slike sår under armhulen. Har de siste 15 åra brukt krystall deodorant pga dette. Tror det er at jeg er allergisk mot aliminiumen i deoen men kan også være andre ting. Om imunforsvaret er nede så kan man få allergier man før ikke har hatt. Bare en tanke da så kontakt lege :)

Anonymkode: 51049...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser og høres ut som soppinfeksjon, men det er vanskelig å stille diagnose på avstand. Sjekk med lege, det finnes kremer evt tabletter mot slike infeksjoner. 

Anonymkode: a6d48...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere. Det blir lege besøk neste uke viss denne kremen ikke funker :)

Anonymkode: a1427...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slike røde partier under armene, byttet deo en stund. Fra butikkdeo til apotekdeo. Er nå bra.

Anonymkode: 47d26...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok ikke deo, da han har brukt samme deo i mange år, også sluttet å bruke den når dette startet, Og det blir bare verre for hver dag. Har fått tak i kortisonkrem i dag (da jeg har hørt at leger anbefaler den kremen mot helvetesild) så håper og ser om det hjelper. viss ikke blir det legetur :)

Anonymkode: a1427...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis soppinfeksjon.

En armhule med mye fuktighet, varme og ingen lufting pga tett miljø ettersom armen ikke løftes opp, er perfekt grobunn for sopp.

Ville ikke behandlet med kortisonkrem før legetilsyn, men sørget for tørr hud (klapp på potetmel som suger til seg fukt, og børst det vekk), Canestenkrem og tørre kompresser som byttes hyppig. Prøv å få så mye luft inn på området som mulig. 

Anonymkode: d99a9...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...