Gå til innhold

Ja, da har man hørt det og...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke spesielt sunt med bedervet pålegg heller... i denne varmen er det ingenting bortsett fra syltetøy, nugatti eller lignende som holder seg. Det er heller ikke sunt å bare spise brød når man har lange dager med mye gåing og aktiviteter. Selvfølgelig er ikke burger og pølser noe bedre, men brød med usunt pålegg er virkelig ikke mat for å gi energi på lange dager. Parkene burde ha tilbud om sunn varm mat som for eksempel lapskaus, gryteretter, fisk og lignende.

Anonymkode: 5b101...b2e

Du har aldri hørt om kjølebag og kjøleelementer?

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde snudd meg og svart «Neida, men vi liker å passe på kroppen vår og spiser derfor ikke bare fett» (jeg har spist på buffetene i dyreparken, det er stort sett bare junk food)

Uansett, man skal da ikke lære barn fordommer. Hadde selv svart, hvis det var mitt barn, «De syntes vel at rundstykker er godt da 🤷🏻‍♀️😊» 

Anonymkode: 71992...429

Er da ikke å lære barn fordommer, ved å lære dem at ikke alle har like god råd. Det er forskjell. Ikke alle er like heldige. 

Anonymkode: 099f8...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men kjenner jeg blir litt lei meg når jeg blir kalt frekk som flatlusa, tenkte ikke noe om at det ikke var lov der.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Du har i det hele tatt en usunn hang til å ta til deg alt andre sier og bli lei deg uten grunn. Slutt med det. Du vet vel best selv hvem du er og hvordan du er? Hvorfor tar du inn hva andre sier og mener om alt??

Anonymkode: 76b8a...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Foreslår at du lar ungene gå på beina. Det er lettere enn å drasse dem rundt.

Anonymkode: 76b8a...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Clas Ohlson har en i stoff.

Anonymkode: 099f8...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du opplever sånt, kan du smile til barnet og si at det er fordi dere liker best å spise brød mat til et måltid i parken. Eller da har vi mer penger til is hele dagen. 

Anonymkode: 099f8...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Er du seriøs? Man får da små lette kjølebager overalt, i mange forskjellige størrelser. Og i en sånn får man plass til en del pålegg

https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkken/matoppbevaring/kjølebag-og-kjøleboks/kjølebag/thermos-kjølebag-4l-radiance/p/58012133
https://www.biltema.no/hjem/utflukt/kjoleveske-2000030914
https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/kjolebokser/andre-merkevarer-db9215210?variantCode=460142
https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv/friluftskjokken-og-piknik/kjolevesker-kjoleelement/kjolebag-000975/
https://dagsmarked.no/produkt/kjolebag-thermos-15-liter/
https://www.clasohlson.com/no/Kjølebag-31-l/44-2857-1?gclid=EAIaIQobChMI4eCy8pSZ3AIVxEQYCh09gww3EAQYBiABEgJjavD_BwE
 

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde snudd meg og svart «Neida, men vi liker å passe på kroppen vår og spiser derfor ikke bare fett» (jeg har spist på buffetene i dyreparken, det er stort sett bare junk food)

Uansett, man skal da ikke lære barn fordommer. Hadde selv svart, hvis det var mitt barn, «De syntes vel at rundstykker er godt da 🤷🏻‍♀️😊» 

Anonymkode: 71992...429

Du svarer ikke slikt tilbake vettu. 

Jeg hadde også sagt til barnet mitt at rundstykker er godt. 

Men hallo ! I løpet av én dag sier man mye feil. Lærte i bhg vår at vi som foreldre gjør ca 20 feil om dagen. 

Så at noen sier noe litt feil, la det gå kanskje? 

Anonymkode: ac042...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste problemet jeg ser er at dere tar med medbragt mat og spiser på et bord ved reaturang

Anonymkode: 4e89d...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes matpakke kan være topp, Vi hadde med matpakke på Colorline i sommer, synes ikke de har god mat der når vi tar båten som går kl 08.00. På vei hjem hadde vi buffé, 🙂

Men jeg synes ikke det var så frekt av han mannen, det er jo en ærlig sak at noen har mer penger enn andre, men han tenkte sikkert ikke så mye over hva han sa. 

Anonymkode: 71a23...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regner med dette er standardsvaret til far når dette barnet ønsker seg søsken, så han bruker det for alt det er verdt ;)

Vi er ofte i dyreparken, fordi vi bor på sørlandet, og vi har alltid med oss mat. Har en liten kjølebag (som ikke veier 100 kg) og har ting fra frysa i den så det blir hetl perfekt til vi skal spise. F.eks frosne pizzaboller, pitabrød e.l. noen kjøleelementer og kald drikke. Har gjerne puttet en flaske vann i frysa kvelden før og legger den i, så holder annen drikke seg kald også.

Før hadde vi det under vogna, nå bruker vi ikke vogn lenger så mannen har en sekk med. Ikke noe problem i det hele tatt.

Men vi har aldri sittet i restaurantene og spist da, det er stoler og border rundt omkring i parken som ikke hører til noen restaurant.

Anonymkode: f4a49...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke spesielt sunt med bedervet pålegg heller... i denne varmen er det ingenting bortsett fra syltetøy, nugatti eller lignende som holder seg. Det er heller ikke sunt å bare spise brød når man har lange dager med mye gåing og aktiviteter. Selvfølgelig er ikke burger og pølser noe bedre, men brød med usunt pålegg er virkelig ikke mat for å gi energi på lange dager. Parkene burde ha tilbud om sunn varm mat som for eksempel lapskaus, gryteretter, fisk og lignende.

Anonymkode: 5b101...b2e

Med kjøleelementer i sekken holder maten seg fint!

Anonymkode: d99c7...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Vi er der ofte til det blir mørkt. Alt er stengt, men mye å se på alikavell. Å ja, både nistemat spising på restaurant og å bli der etter stengetid er spurt om. 

Det med stengetid spurte jeg om første gang ved en tilfeldighet. Var i lekeparken å gikk til barnas Afrika. Alle dyrene var sperret inne i husene sine, og jeg stusset; fordi jeg trodde di stengte kl 17 og ikke så tidlig som 16 den dagen. Snakket med en ansatt som informerte om at di hadde stengt kl 15 🙄 spurte om jeg kunne la sønnen min leke ferdig, og fikk beskjed om at det selvfølgelig var ok. 

Neste gang jeg gikk innom etter en tur på sørlandssenteret spurte jeg i resepsjonen om det var sånn at man fikk lov til å bli etter stengetid, og fikk ja til svar 👍😀 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Vil det si at flere ansatte må være på jobb til dere finner ut at dere vil gå? Det er det rareste jeg har hørt, og har aldri hørt om noen som ikke respekterer åpningstidene

Men jeg skjønner ikke heller hvorfor man i utgangspunketet spør om man kan leke ferdig etter at det er stengt? Det er da vel ikke normalt å gjøre.

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Clas Ohlson. :) Vi pleier å låse den inn og hente den når vi skal spise, så slipper vi å drasse rundt på den. Koster 20 kr å låse skapet, men da slipper vi å betale en formue for dårlig mat. ;) Dette er når vi er på Tusenfryd da, Dyreparken er jo et mye større område, så da blir det mer upraktisk å gjøre det sånn. Men der får man som sagt kjøpt ordentlig mat også. :)

Anonymkode: 7476b...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det var noe å reagere på i det hele tatt. Hva var problemet? Mener du at det er nedverdigende å ikke ha like god råd som alle andre altså? Hva slags holdning er det til andre mennesker? Da må du virkelig jobbe med deg selv, for ingen kjenner framtiden og plutselig en dag sitter du der med matpakka fordi det er det du har råd til. Og hvis du da tror at du er mindre verdt en andre da, så håper jeg inderlig at du holder det for deg selv og ikke deler det med barna dine eller andre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Jeg skjønner ikke at det var noe å reagere på i det hele tatt. Hva var problemet? Mener du at det er nedverdigende å ikke ha like god råd som alle andre altså? Hva slags holdning er det til andre mennesker? Da må du virkelig jobbe med deg selv, for ingen kjenner framtiden og plutselig en dag sitter du der med matpakka fordi det er det du har råd til. Og hvis du da tror at du er mindre verdt en andre da, så håper jeg inderlig at du holder det for deg selv og ikke deler det med barna dine eller andre. 

 

 

X 2

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å skrive det før her, det jeg reagerte på er at han sa det høyt, hva hvis det satt noen med dårlig råd der, er vel ikke gøy å høre det, eller?

Skjønner ikke helt hvem du sikter til? Mener aldeles ikke noe om at folk har dårlig råd, hadde ikke svart det til mine barn hvis de spurte om hvorfor noen spiste matpakke, vi satt jo der selv med matpakke. Jeg bryr meg ikke om hva folk spiser. Greia var vel at han sa det høyt, synes det var unødvendig.

Og igjen, beklager at vi satt på en resturant, visste ikke at det var ulovlig i parken, gjør det selvfølgelig ikke på andre resuranter, vi dreit oss ut, beklager.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sa det på en litt nedlatende måte dessverre. Men hvorfor sier man sånt i utgangspunktet? Så du mener og man har dårlig råd hvis man har med seg niste?

Anonymkode: 57c77...d93

Hadde mitt barn spurt ville jeg kanskje sagt noe sånn som at "kanskje de gjør det fordi de har lyst"

Anonymkode: f6eab...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøvd å skrive det før her, det jeg reagerte på er at han sa det høyt, hva hvis det satt noen med dårlig råd der, er vel ikke gøy å høre det, eller?

Skjønner ikke helt hvem du sikter til? Mener aldeles ikke noe om at folk har dårlig råd, hadde ikke svart det til mine barn hvis de spurte om hvorfor noen spiste matpakke, vi satt jo der selv med matpakke. Jeg bryr meg ikke om hva folk spiser. Greia var vel at han sa det høyt, synes det var unødvendig.

Og igjen, beklager at vi satt på en resturant, visste ikke at det var ulovlig i parken, gjør det selvfølgelig ikke på andre resuranter, vi dreit oss ut, beklager.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Kanskje fordi du er så opptatt å få med at dere absolutt ikke er fattige, og at du virker fornærmet fordi han tror at dere er fattige siden dere har med niste. Du gir meg følelsen av du synes det er flaut at han trodde dere er fattige, og at dine unger hørte det, og det synes jeg er trist, for det er ingen skam å være fattig.
Vi hr ofte med oss niste både her og der, og hvis noen tror at vi er fattige av den grunn , så bryr ikke det meg.

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... Det ER lov å være rundt i dyreparken etter stengetid... tror dere at de som overnatter inne i parken sitter inne i husene fra parken stenger til den åpner? 

Anonymkode: 4fbc1...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i Dyreparken smaker skikkelig dritt. Så vi har alltid med egen mat. Mye bedre, både for kropp og lommebok. 

Korttenkt far vil jeg si..

Anonymkode: ee155...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du har vel ikke så mye med hvordan andre svarer barna sine? Det er jo ikke dine barn. Det vi synes er rart, er at du reagerer på andres oppdragelse (som du egentlig ikke har noe med, med mindre disse barna slår eller mobber dine barn, eller blir mishandlet av foreldrene sine), men å forholde seg til grunnleggende regler for folkeskikk - det gjør man ikke.

Anonymkode: 5b101...b2e

For et tullete svar. Dette handler ikke om hvordan andre oppdrar barna, men hva de sier om andre mennesker mens de hører på. Nå synes ikke jeg dette eksempelet var så veldig ille, men selvsagt har HI rett til å reagere på det som blir sagt om henne mens hun hører på. 

Dette med at familien spiste ved et ledig bord blir trukket helt ut av proporsjoner. Mistenker at mange bare synes det er moro å få rakke skikkelig ned på en som tydeligvis tar seg nær av det. Tragisk. 

Anonymkode: 04ed1...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, HeiteH skrev:

Man spiser jo ikke medbrakt mat på restauranter. Helt uavhengig av hvor god plass der er. Ingen hadde kommentert om dere satt et annet sted.

Jeg er ikke Hi. Men de har faktisk betalt i dyre dommer for å komme inn. Om de sitter på et bord litt bortenfor og spiser og rydder opp etter seg, så ser jeg virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 2449d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi du er så opptatt å få med at dere absolutt ikke er fattige, og at du virker fornærmet fordi han tror at dere er fattige siden dere har med niste. Du gir meg følelsen av du synes det er flaut at han trodde dere er fattige, og at dine unger hørte det, og det synes jeg er trist, for det er ingen skam å være fattig.
Vi hr ofte med oss niste både her og der, og hvis noen tror at vi er fattige av den grunn , så bryr ikke det meg.

Anonymkode: c42e9...bca

Synes hele denne tråden ble tatt helt ut av sammenheng. Jeg reagerte på at noen sa dette høyt, ordla meg kanskje feil ved å skrive at vi ikke har dårlig råd, ser den. Synes ikke dette var flaut,men synes det var litt feil å si det høyt, har heller aldri skrevet at det er en skam å være fattig.

Folk må bare tro vi er fattige, men å si det høyt synes jeg er litt korttenkt. 

Men det er jo sånn det er her på DIB at man må vrenge på alt som skrives og trykke den som har skrevet det langt ned.

Men nå er vi vel ferdig med dette? Jeg har skjønt at vi dreit oss ut med å spise på resturant, beklager det, og det er heller ikke så galt å si at folk er fattige, rett ved siden av, så barn hører det.

Ha en fin kveld videre.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøvd å skrive det før her, det jeg reagerte på er at han sa det høyt, hva hvis det satt noen med dårlig råd der, er vel ikke gøy å høre det, eller?

Skjønner ikke helt hvem du sikter til? Mener aldeles ikke noe om at folk har dårlig råd, hadde ikke svart det til mine barn hvis de spurte om hvorfor noen spiste matpakke, vi satt jo der selv med matpakke. Jeg bryr meg ikke om hva folk spiser. Greia var vel at han sa det høyt, synes det var unødvendig.

Og igjen, beklager at vi satt på en resturant, visste ikke at det var ulovlig i parken, gjør det selvfølgelig ikke på andre resuranter, vi dreit oss ut, beklager.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Helt enig i at det ikke er noe man sier så høyt som han tydeligvis gjorde. Dersom dere hadde hatt dårlig råd er ikke dette noe dine barn trenger å høre en far poengtere ute når de spiser matpakken sin. 

Anonymkode: dbd6a...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...