Gå til innhold

Ja, da har man hørt det og...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Foreldre får masse spørsmål av sine barn hver dag og her svarte han kanskje litt tankeløst, ingenting å henge seg opp i.

Blir alltid imponert av de som har med seg niste overalt, og innerst inne tenker jeg jo at noen også gjør det for å spare penger.

Anonymkode: cb9f2...db5

SELVFØLGELIG gjør mange det for å spare penger, inkludert oss. Med tre barn er det jo kjapt 1000,- kr eller mer for et måltid med dårlig mat i parken. Det er vel en ærlig sak å ville spare de pengene, eller å ikke ha råd? 

Jeg syns man kan spare seg for å kommentere andres mat, og det kan man også lære barna. 

Anonymkode: 4d469...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Jeg er stamkunde (kombi årskort blir flittig brukt) i kr.sand dyrepark. Jeg har ALLTID med niste. Å jo, i Kristiansand er det LOV å spise medbrakt på restaurantene om ikke man tar opp bord for betalende gjester. Jeg har heller ikke dårlig råd, men maten i dyreparken er over middels dyr, og man får relativt dårlig mat. + at vi ofte skal spise middag når vi kommer hjem. 

Dette var ett merkelig svar av en pappa, og jeg vil tro han kanskje har dårlig råd selv. At han så på middagen i dyreparken som eksklusiv for dem, og at det var derfor han svarte som han gjorde. For å heve seg selv litt? Jeg hadde svart tilbake! Niste er gull i fornøyelsesparker! 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Så å svare pappaen tilbake ville gjort dagen til hi, hennes barn og den andre pappaen sine barn bedre?

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei. Jeg er stamkunde (kombi årskort blir flittig brukt) i kr.sand dyrepark. Jeg har ALLTID med niste. Å jo, i Kristiansand er det LOV å spise medbrakt på restaurantene om ikke man tar opp bord for betalende gjester. Jeg har heller ikke dårlig råd, men maten i dyreparken er over middels dyr, og man får relativt dårlig mat. + at vi ofte skal spise middag når vi kommer hjem. 

Dette var ett merkelig svar av en pappa, og jeg vil tro han kanskje har dårlig råd selv. At han så på middagen i dyreparken som eksklusiv for dem, og at det var derfor han svarte som han gjorde. For å heve seg selv litt? Jeg hadde svart tilbake! Niste er gull i fornøyelsesparker! 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Er det lov? Jeg finner ikke informasjon om det.

Anonymkode: c3bcb...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SELVFØLGELIG gjør mange det for å spare penger, inkludert oss. Med tre barn er det jo kjapt 1000,- kr eller mer for et måltid med dårlig mat i parken. Det er vel en ærlig sak å ville spare de pengene, eller å ikke ha råd? 

Jeg syns man kan spare seg for å kommentere andres mat, og det kan man også lære barna. 

Anonymkode: 4d469...8a3

Klart det er en ærlig sak, men har blir jo HI fornærmet for at denne pappaen sier at de kanskje har dårlig råd.

Anonymkode: cb9f2...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det lov? Jeg finner ikke informasjon om det.

Anonymkode: c3bcb...0f7

Ja. Jeg vet ikke om det står noen steder... Men jeg har spurt di ansatte flere ganger, og har alltid fått ja til svar, på alle spisesteder i parken. Fikk også lov å ta med nista opp på fjøset på kutoppen en sur vårdag vi var der. Mitt inntrykk av dyreparken er at alt er lov. Visste dere btw. At dyreparken ikke kaster ut gjester etter stengetid? Vår beste familieaktivitet er å leke i dyreparken ca 30 min før det stenger, for å være der til det blir mørkt. 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så å svare pappaen tilbake ville gjort dagen til hi, hennes barn og den andre pappaen sine barn bedre?

Anonymkode: c42e9...bca

Hi sin dag ihvertfall. Pappaen hadde nok blitt flau, men både han og barna hadde lært at man ikke kommenterer at andre kanskje ikke har penger til mat med barna... 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var i dyreparken i går, hadde med oss rundstykker og pålegg til lunsj. Satt en familie på 3 ved siden av der barnet spør faren sin hvorfor de (vi) spiser rundstykker og ikke det de spiste, buffet på en resturant der, der han svarer at de har 3 barn og har sikkert ikke råd til å spise det samme.

Ble litt satt ut. Hvordan kan man svare det? Hadde lyst til å forsvare det, men holdt munn.

Hvis noen lurer her så hadde vi det med pga orker ikke middag 2 ganger i løpet av en dag, orker ikke buffet 2 ganger liksom. Vi hadde og forhåndsbestilt buffet til senere på dagen. Har ingenting med at vi ikke har råd, da hadde vi ihvertfall ikke dratt i dyreparken med 3 barn, ble jo dyrt nok.

Ser det er mange som har med mat i parken, aldri tenkt at det er fordi noen har dårlig råd, det er jo bare smart, og ja, man sparer jo penger, skal ikke si noe på det.

Alt folk for seg til å si.

Anonymkode: 57c77...d93

Hadde tenkt det samme jeg altså. Men hadde vel kanskje ikke sagt det til barna, hvertfall ikke så dere hørte det😊

Anonymkode: 38838...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg vet ikke om det står noen steder... Men jeg har spurt di ansatte flere ganger, og har alltid fått ja til svar, på alle spisesteder i parken. Fikk også lov å ta med nista opp på fjøset på kutoppen en sur vårdag vi var der. Mitt inntrykk av dyreparken er at alt er lov. Visste dere btw. At dyreparken ikke kaster ut gjester etter stengetid? Vår beste familieaktivitet er å leke i dyreparken ca 30 min før det stenger, for å være der til det blir mørkt. 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Mener du at dere er der lenge etter stengetid?

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sa det på en litt nedlatende måte dessverre. Men hvorfor sier man sånt i utgangspunktet? Så du mener og man har dårlig råd hvis man har med seg niste?

Anonymkode: 57c77...d93

Hvorfor bryr det deg hva han mener? Det er jo HAN som er vulgær og mangler dannelse, ikke du.

Anonymkode: 76b8a...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pinlig å spise medbrakt mat på restauranten, jeg blir så irritert på folk som tar seg til rette på den måten, det ble sikkert denne mannen også. Dette står på hjemmesiden til parken:

Dere må gjerne ta med medbrakt mat til Dyreparken/Badelandet.

Det finnes flere steder utendørs med bord og benker hvor denne kan spises.

Vi gjør samtidig oppmerksom på at grilling ikke er tillatt på Parkenes områder.

Anonymkode: a5625...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så pinlig å spise medbrakt mat på restauranten, jeg blir så irritert på folk som tar seg til rette på den måten, det ble sikkert denne mannen også. Dette står på hjemmesiden til parken:

Dere må gjerne ta med medbrakt mat til Dyreparken/Badelandet.

Det finnes flere steder utendørs med bord og benker hvor denne kan spises.

Vi gjør samtidig oppmerksom på at grilling ikke er tillatt på Parkenes områder.

Anonymkode: a5625...9d8

Signerer. I denne situasjonen er det HI som er frekk som flatlusa. ALLE voksne mennesker vet at man ikke tar med seg niste på restaurant! Innendørs eller utendørs, spiller ingen rolle. Det kan hende denne mannen svarte slik fordi han var provosert av frekkheten til HI. Men min egen erfaring viser at det er de som tar seg til rette, som mener at alle andre er frekke. På seg selv kjenner man andre.

Anonymkode: 5b101...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig ofte med oss niste. Maten på sånne steder er jo svindyr, usunn og finnes ikke god i det hele tatt. Vi hadde hatt råd til å kjøpe den maten om vi ville, men ikke søren at jeg orker å bruke penger på det når man kan kose seg med en nydelig matpakke. Om noen tror vi er fattige får de vær så god å tenke det. I så fall tenker  jeg at det er de som er fattige på gode holdninger. Klønete formulering av han faren. Jeg håper han ikke innerst inne tror at alle med matpakke er fattige, i så fall er han jo stokk dum. 

Anonymkode: dbd6a...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at dere er der lenge etter stengetid?

Anonymkode: c42e9...bca

Ja. Vi er der ofte til det blir mørkt. Alt er stengt, men mye å se på alikavell. Å ja, både nistemat spising på restaurant og å bli der etter stengetid er spurt om. 

Det med stengetid spurte jeg om første gang ved en tilfeldighet. Var i lekeparken å gikk til barnas Afrika. Alle dyrene var sperret inne i husene sine, og jeg stusset; fordi jeg trodde di stengte kl 17 og ikke så tidlig som 16 den dagen. Snakket med en ansatt som informerte om at di hadde stengt kl 15 🙄 spurte om jeg kunne la sønnen min leke ferdig, og fikk beskjed om at det selvfølgelig var ok. 

Neste gang jeg gikk innom etter en tur på sørlandssenteret spurte jeg i resepsjonen om det var sånn at man fikk lov til å bli etter stengetid, og fikk ja til svar 👍😀 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var ikke i min villeste fantasi å være frekk som flatlusa. Vi fant et sted der det var skygge for barna, nesten ingen folk og spiste maten vår, i det området vi var satt det folk på de andre stedene for å få skygge. Man kan jo tolke det som står på siden deres at det er flere steder utendørs til å spise, vi satt utendørs. Men beklager at det var det som dere hang dere oppi og ikke hvordan man svarer et barn når man blir spurt. 

Vi sa heller ikke noe til de, og hadde vel ikke gjort det. Dagen hadde ikke blitt bedre.

Men kjenner jeg blir litt lei meg når jeg blir kalt frekk som flatlusa, tenkte ikke noe om at det ikke var lov der.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, det var ikke i min villeste fantasi å være frekk som flatlusa. Vi fant et sted der det var skygge for barna, nesten ingen folk og spiste maten vår, i det området vi var satt det folk på de andre stedene for å få skygge. Man kan jo tolke det som står på siden deres at det er flere steder utendørs til å spise, vi satt utendørs. Men beklager at det var det som dere hang dere oppi og ikke hvordan man svarer et barn når man blir spurt. 

Vi sa heller ikke noe til de, og hadde vel ikke gjort det. Dagen hadde ikke blitt bedre.

Men kjenner jeg blir litt lei meg når jeg blir kalt frekk som flatlusa, tenkte ikke noe om at det ikke var lov der.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Men du har vel ikke så mye med hvordan andre svarer barna sine? Det er jo ikke dine barn. Det vi synes er rart, er at du reagerer på andres oppdragelse (som du egentlig ikke har noe med, med mindre disse barna slår eller mobber dine barn, eller blir mishandlet av foreldrene sine), men å forholde seg til grunnleggende regler for folkeskikk - det gjør man ikke.

Anonymkode: 5b101...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, det var ikke i min villeste fantasi å være frekk som flatlusa. Vi fant et sted der det var skygge for barna, nesten ingen folk og spiste maten vår, i det området vi var satt det folk på de andre stedene for å få skygge. Man kan jo tolke det som står på siden deres at det er flere steder utendørs til å spise, vi satt utendørs. Men beklager at det var det som dere hang dere oppi og ikke hvordan man svarer et barn når man blir spurt. 

Vi sa heller ikke noe til de, og hadde vel ikke gjort det. Dagen hadde ikke blitt bedre.

Men kjenner jeg blir litt lei meg når jeg blir kalt frekk som flatlusa, tenkte ikke noe om at det ikke var lov der.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Kanskje det var det 1000 spørsmålet denne faren måtte svare på så langt denne dagen? Kanskje han var sliten etter "ferie" med småbarn i dyreparken som jo ofte er mer slitsom en vanlig hverdag for mange. Kanskje han svarte på autopilot uten å tenke seg om. Kan være mange årsaker til at han akkurat der og da ikke greide å være politisk korrekt og pedagogisk.

Forøvrig kan irritert og lei fort feiltolkes til å være nedlatende. Kan også være at han rett og slett synes det er så pes med niste sg han aldri i verden ville valgt det alternativet så lege han har råd til å spise på restaurant. Dermed er svaret hans på sett og vis logisk og om han er av de som tenker at dårlig råd ikke sier noe om _personen_, men om situasjonen til personen trenger det ikke å ha vært vondt _ment_.

Anonymkode: 8f0c6...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere like dårlig oppførsel begge to. Man spiser ikke medbrakt å cafe/restaurant. Og man kommer ikke med slike uttalelser som han ved nabobordet gjorde , uansett om man mener det eller ei.  Men enig med den over, som mente at han kanskje ble provosert av oppførselen din, og dermed slang ut noe for å sette deg litt på plass. 

 

 

Anonymkode: 846f1...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med niste for ein lang dag i park, og ja, det er for å spare litt pengar i staden for å kjøpe alt av mat og drikke gjennom ein heil dag. Samstundes er det oftast meir næringsrik niste enn det ein endar opp med å kjøpe. Synes ofte det er folk som ikkje har dårleg råd som gjer enkle sparetiltak når ein kan, det er gjerne ein del av årsaka til at ein har grei økonomi.  - og alt er jo dyrare når ein er fleire i familien, både mat og inngangspengar, så synes ikkje svaret så heilt gale heller. At ungane lærer at ikkje alle har like god råd synes eg er greit . Då kan dei og lære å ta omsyn til det. (men ville aldri sagt det høgt så de høyrde det)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en ganske arrogant ting å si... Lærer ungen å være både arrogant og forutinntatt.. Blir jo ikke bedre enn det.

Vi drar rundt omkring i diverse parker med ungene hver sommer og det som vi legger merke til er mangelen på ordentlig mat. Vi pleier å ta med egen enkel mat til lunsj, også spiser vi middag i parkene. Orker ikke spise junk og slapp fettholdig mat til alle dagens måltider. Har faktisk ingen ting med dårlig råd å gjøre for vår del, så jeg hadde ikke umiddelbart tenkt at andre spiser medbrakt kun for å spare penger.

Hvis man velger bort feit mat og burger/pølser på parkresturanter betyr da virkelig ikke at man er fattig(ikke fordi at det er noe galt i det). Da ville svært mange på alle disse parkene være fattige eller ha dårlig råd, noe jeg synes er mer rart ved tanke på prisen på inngangen på sånne ferieparker.

Medbrakt er smart... Ja klart du sparer noen kroner også, men det er ikke hovedgrunnen for vår del. Du slipper køer, ungene spiser faktisk maten og de synes det er stas med matpakker. Trenger jo ikke være kneip med gulost liksom.

 

Anonymkode: a7c40...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det var en ganske arrogant ting å si... Lærer ungen å være både arrogant og forutinntatt.. Blir jo ikke bedre enn det.

Vi drar rundt omkring i diverse parker med ungene hver sommer og det som vi legger merke til er mangelen på ordentlig mat. Vi pleier å ta med egen enkel mat til lunsj, også spiser vi middag i parkene. Orker ikke spise junk og slapp fettholdig mat til alle dagens måltider. Har faktisk ingen ting med dårlig råd å gjøre for vår del, så jeg hadde ikke umiddelbart tenkt at andre spiser medbrakt kun for å spare penger.

Hvis man velger bort feit mat og burger/pølser på parkresturanter betyr da virkelig ikke at man er fattig(ikke fordi at det er noe galt i det). Da ville svært mange på alle disse parkene være fattige eller ha dårlig råd, noe jeg synes er mer rart ved tanke på prisen på inngangen på sånne ferieparker.

Medbrakt er smart... Ja klart du sparer noen kroner også, men det er ikke hovedgrunnen for vår del. Du slipper køer, ungene spiser faktisk maten og de synes det er stas med matpakker. Trenger jo ikke være kneip med gulost liksom.

 

Anonymkode: a7c40...214

Nå er det ikke spesielt sunt med bedervet pålegg heller... i denne varmen er det ingenting bortsett fra syltetøy, nugatti eller lignende som holder seg. Det er heller ikke sunt å bare spise brød når man har lange dager med mye gåing og aktiviteter. Selvfølgelig er ikke burger og pølser noe bedre, men brød med usunt pålegg er virkelig ikke mat for å gi energi på lange dager. Parkene burde ha tilbud om sunn varm mat som for eksempel lapskaus, gryteretter, fisk og lignende.

Anonymkode: 5b101...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke spesielt sunt med bedervet pålegg heller... i denne varmen er det ingenting bortsett fra syltetøy, nugatti eller lignende som holder seg. Det er heller ikke sunt å bare spise brød når man har lange dager med mye gåing og aktiviteter. Selvfølgelig er ikke burger og pølser noe bedre, men brød med usunt pålegg er virkelig ikke mat for å gi energi på lange dager. Parkene burde ha tilbud om sunn varm mat som for eksempel lapskaus, gryteretter, fisk og lignende.

Anonymkode: 5b101...b2e

På Kutoppen i Dyreparken selger de ordentlig mat. :) Vi pleier for øvrig alltid å ha med kjølebag når vi baserer oss på niste i parker, så det trenger ikke være syltetøy eller nugatti. Det som var igjen var fremdeles kaldt da vi kom hjem fra Tusenfryd i går kveld. ;)

Anonymkode: 7476b...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På Kutoppen i Dyreparken selger de ordentlig mat. :) Vi pleier for øvrig alltid å ha med kjølebag når vi baserer oss på niste i parker, så det trenger ikke være syltetøy eller nugatti. Det som var igjen var fremdeles kaldt da vi kom hjem fra Tusenfryd i går kveld. ;)

Anonymkode: 7476b...dca

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor får man kjølebag som ikke veier 100 kilo? Synes alle de er så dyre at man rett og slett ikke orker å drass dem rundt i tillegg til x antall unger.

Anonymkode: 5b101...b2e

Du får tak i sånne kjølevesker med lommer til kjøleelementer :) Trenger ikke være en sånn stor blå en ;) Google it

Anonymkode: a7c40...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke spesielt sunt med bedervet pålegg heller... i denne varmen er det ingenting bortsett fra syltetøy, nugatti eller lignende som holder seg. Det er heller ikke sunt å bare spise brød når man har lange dager med mye gåing og aktiviteter. Selvfølgelig er ikke burger og pølser noe bedre, men brød med usunt pålegg er virkelig ikke mat for å gi energi på lange dager. Parkene burde ha tilbud om sunn varm mat som for eksempel lapskaus, gryteretter, fisk og lignende.

Anonymkode: 5b101...b2e

Nei klart ikke, men velger å tru at tubeost, pøarbrød/grov baguett fortsatt er litt bedre enn burger/pølse 4 ganger i løpet av 1 dag :) Denne varmen her er heller ikke vanlig prosedyre akkurat. Sier ikke at vi aldri spiser mer enn 1 betalt måltid i disse parkene.. Men prøver da klart å unngå det, da jeg selv ikke synes maten er så himla god.

Er en mellomting ikke sant?;) Dette handlet om hvordan andre voksne mennesker gir feil holdninger til ungene sine grunnet sine egen forutinntatthet.

 

Anonymkode: a7c40...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...