Gå til innhold

Ja, da har man hørt det og...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i dyreparken i går, hadde med oss rundstykker og pålegg til lunsj. Satt en familie på 3 ved siden av der barnet spør faren sin hvorfor de (vi) spiser rundstykker og ikke det de spiste, buffet på en resturant der, der han svarer at de har 3 barn og har sikkert ikke råd til å spise det samme.

Ble litt satt ut. Hvordan kan man svare det? Hadde lyst til å forsvare det, men holdt munn.

Hvis noen lurer her så hadde vi det med pga orker ikke middag 2 ganger i løpet av en dag, orker ikke buffet 2 ganger liksom. Vi hadde og forhåndsbestilt buffet til senere på dagen. Har ingenting med at vi ikke har råd, da hadde vi ihvertfall ikke dratt i dyreparken med 3 barn, ble jo dyrt nok.

Ser det er mange som har med mat i parken, aldri tenkt at det er fordi noen har dårlig råd, det er jo bare smart, og ja, man sparer jo penger, skal ikke si noe på det.

Alt folk for seg til å si.

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det var så sjokkerende, jeg - selv om det selvsagt kommer an på måten han sa det på. 

Anonymkode: 04ed1...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke det var så sjokkerende, jeg - selv om det selvsagt kommer an på måten han sa det på. 

Anonymkode: 04ed1...53b

Han sa det på en litt nedlatende måte dessverre. Men hvorfor sier man sånt i utgangspunktet? Så du mener og man har dårlig råd hvis man har med seg niste?

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snudd meg og svart «Neida, men vi liker å passe på kroppen vår og spiser derfor ikke bare fett» (jeg har spist på buffetene i dyreparken, det er stort sett bare junk food)

Uansett, man skal da ikke lære barn fordommer. Hadde selv svart, hvis det var mitt barn, «De syntes vel at rundstykker er godt da 🤷🏻‍♀️😊» 

Anonymkode: 71992...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ta med mat i parken. I høysesong er det køer overalt og maten i parkrn er ikke noe å rope hiv o'hoi over. I høysesongen tar vi stort sett alltid med oss mat til et måltid. Blir vi lenge kjøper vi middag der. Vi hadde med medbrakt pastasalat igår og det var vesentlig bedre og freshere enn buffeten for å si det mildt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid med mat i Dyreparken, men om vi spiser det eller ikke varierer. Vi har med oppkuttet brød, nugatti og kremost på tube. Når vi blir sultene varierer og stå i kø når en unge er sulten gidder vi ikke. Så da har. I med super enkel mat som vi kan enkelt lage. Ungene er superfornøyge, for nugatti er kun mat for slike dager eller den ene gangen hvert skuddår jeg har lyst på. 

Er alle sultene og det ikke er superlang kø på ett spisested spiser vi der. 

Hadde noen sagt noe slikt til meg hadde jeg nok blitt rimelig krass tilbake, men om dere satt på bord til ett spisested og spiste så hadde jeg nok reagert på det. Disse bordene er for de som kjøper mat der, det er veldig kjedelig å kjøpe mat og ikke ha ett sted å sitte pga folk spiser brødskiver der. Det finnes mange andre steder for å gjøre slikt. 

Anonymkode: 54a44...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer mer på at dere satt og spiste medbrakt, på et bord tydeligvis for resturantens gjester

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alltid med mat i Dyreparken, men om vi spiser det eller ikke varierer. Vi har med oppkuttet brød, nugatti og kremost på tube. Når vi blir sultene varierer og stå i kø når en unge er sulten gidder vi ikke. Så da har. I med super enkel mat som vi kan enkelt lage. Ungene er superfornøyge, for nugatti er kun mat for slike dager eller den ene gangen hvert skuddår jeg har lyst på. 

Er alle sultene og det ikke er superlang kø på ett spisested spiser vi der. 

Hadde noen sagt noe slikt til meg hadde jeg nok blitt rimelig krass tilbake, men om dere satt på bord til ett spisested og spiste så hadde jeg nok reagert på det. Disse bordene er for de som kjøper mat der, det er veldig kjedelig å kjøpe mat og ikke ha ett sted å sitte pga folk spiser brødskiver der. Det finnes mange andre steder for å gjøre slikt. 

Anonymkode: 54a44...76d

Vi spiste i 12 tiden, var omtrent ingen folk der da, men endte opp på bordet ved siden av pga skyggen, alt for varmt å sitte i solen, var for varmt å være der i det hele tatt i grunn..hehe..så vi tok ikke opp noens plass, det hadde vi ikke gjort. Her var det 2 åringen og 10 åringen som hadde lavt blodsukker, så måtte få de i noe..hehe.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer mer på at dere satt og spiste medbrakt, på et bord tydeligvis for resturantens gjester

Anonymkode: c42e9...bca

Se svar lenger ned, tok ikke opp noens plass😊

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se svar lenger ned, tok ikke opp noens plass😊

Anonymkode: 57c77...d93

Man sitter ikke der og spiser medbrakt uansett. Så jeg kan godt skjønne at han tenkte at dere kanskje ikke hadde råd til det. Men er det så stor krise at han trodde det da

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sa det på en litt nedlatende måte dessverre. Men hvorfor sier man sånt i utgangspunktet? Så du mener og man har dårlig råd hvis man har med seg niste?

Anonymkode: 57c77...d93

Hvorfor konkluderer du med at jeg mener det? Tror dette med penger er et småømt punkt for deg, ut i fra hvordan du reagerer. Det er ikke en skam å ikke ha råd til alt mulig! Men siden du spør: Nei, det mener jeg ikke. Vi har alltid med oss niste på slike steder. Dette er først og fremst fordi maten pleier å være elendig, men også fordi det er veldig dyrt. Ser ingen grunn til å bruke masse penger på dyr og dårlig mat når vi kan ha med oss nydelig niste for en fjerdedel av prisen. 

Anonymkode: 04ed1...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor konkluderer du med at jeg mener det? Tror dette med penger er et småømt punkt for deg, ut i fra hvordan du reagerer. Det er ikke en skam å ikke ha råd til alt mulig! Men siden du spør: Nei, det mener jeg ikke. Vi har alltid med oss niste på slike steder. Dette er først og fremst fordi maten pleier å være elendig, men også fordi det er veldig dyrt. Ser ingen grunn til å bruke masse penger på dyr og dårlig mat når vi kan ha med oss nydelig niste for en fjerdedel av prisen. 

Anonymkode: 04ed1...53b

Beklager, tenkte det pga du ikke ble sjokkert, ble ikke sjokkert selv heller, men litt satt ut bare, synes det var rart å si noe sånt når man sitter ved siden av bare. Så beklager antagelsen.

Nei, penger er ikke et ømt tema, det har vi nok av. Uff, det hørtes klysete ut, mener det ikke sånn.

Til deg lenger opp her, så ikke noe skilt om at medbrakt ikke var lov, kan godt hende det er det, men så ikke noe i forbifarten.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se svar lenger ned, tok ikke opp noens plass😊

Anonymkode: 57c77...d93

Det spiller ingen rolle, har dere med deres egen mat så kan dere ikke sitte inne på et restaurantområde. Hvor frekk er det egentlig mulig å bli?

Anonymkode: 8cd90...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, tenkte det pga du ikke ble sjokkert, ble ikke sjokkert selv heller, men litt satt ut bare, synes det var rart å si noe sånt når man sitter ved siden av bare. Så beklager antagelsen.

Nei, penger er ikke et ømt tema, det har vi nok av. Uff, det hørtes klysete ut, mener det ikke sånn.

Til deg lenger opp her, så ikke noe skilt om at medbrakt ikke var lov, kan godt hende det er det, men så ikke noe i forbifarten.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Jeg er for så vidt enig i at det var en litt rar ting å si til barnet der og da. Jeg synes det er helt ok å forklare barn at ikke alle har like mye penger, og at mange aktiviteter kan være i dyreste laget for familier med mange barn. Men der og da burde han bare svart "Jeg vet ikke" eller "De liker vel rundstykker". 

Anonymkode: 04ed1...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, tenkte det pga du ikke ble sjokkert, ble ikke sjokkert selv heller, men litt satt ut bare, synes det var rart å si noe sånt når man sitter ved siden av bare. Så beklager antagelsen.

Nei, penger er ikke et ømt tema, det har vi nok av. Uff, det hørtes klysete ut, mener det ikke sånn.

Til deg lenger opp her, så ikke noe skilt om at medbrakt ikke var lov, kan godt hende det er det, men så ikke noe i forbifarten.

Hi

Anonymkode: 57c77...d93

Det burde strengt tatt ikke være nødvendig. Hadde du satt deg på en uteresturant der du bor, og spist nisten din?

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva så om han trodde dere var fattige, det er ingen skam å være fattig. Synd at du fremstiller det sånn

Anonymkode: c42e9...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være han antok dere "lot som dere var på restaurant. Det er jo både frekt og uvanlig at man spiser matpakke på restauranter sitteområde - selv om det er ledige plasser. 

 

Anonymkode: c2877...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiser jo ikke medbrakt mat på restauranter. Helt uavhengig av hvor god plass der er. Ingen hadde kommentert om dere satt et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også mest på at dere satt på restauranten og spiste medbrakt mat. Kunne aldri falt meg inn!!

Anonymkode: 2ff6b...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett om de spiste medbragt på restaurant, og (dere) de reagerte på det, er det virkelig en grunn til å lære barna å være nedlatende? 

Det er vel strengt tatt ikke ditt problem, men restauranten sitt. 

Eller kjenn litt etter, er dette den typisk norske (les med sutrestemme) «men jeg betalte for min mat og sitter her, det er urettferdig at hun sitter her og later som...»?  So f-i-n-g what 🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 71992...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sa det på en litt nedlatende måte dessverre. Men hvorfor sier man sånt i utgangspunktet? Så du mener og man har dårlig råd hvis man har med seg niste?

Anonymkode: 57c77...d93

Man tenker nok automatisk det. Men så tenker man litt lenger.

Anonymkode: ac042...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, visste ikke at det var så galt at vi spiste nisten vår der, var flere som gjorde det. Tenkte ikke på at det var sånne regler i dyreparken da det er et sted for barn, og det kun er selvservering og jeg så ingen skilt. Hadde uansett ikke gjort det i middagstiden, da er det jo fullt over alt, dette var i lunsjtiden og vi var vel maks 10 stk der. Hadde aldri satt med ned på la oss si Egon med egen niste.

Synes det uansett var et rart svar man ga til et barn og det å si det høyt så vi hørte det.

Ha en fin kveld dere. Ferien er ikke ødelagt av dette.

Hi

 

Anonymkode: 57c77...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er stamkunde (kombi årskort blir flittig brukt) i kr.sand dyrepark. Jeg har ALLTID med niste. Å jo, i Kristiansand er det LOV å spise medbrakt på restaurantene om ikke man tar opp bord for betalende gjester. Jeg har heller ikke dårlig råd, men maten i dyreparken er over middels dyr, og man får relativt dårlig mat. + at vi ofte skal spise middag når vi kommer hjem. 

Dette var ett merkelig svar av en pappa, og jeg vil tro han kanskje har dårlig råd selv. At han så på middagen i dyreparken som eksklusiv for dem, og at det var derfor han svarte som han gjorde. For å heve seg selv litt? Jeg hadde svart tilbake! Niste er gull i fornøyelsesparker! 

Anonymkode: 5bbdd...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre får masse spørsmål av sine barn hver dag og her svarte han kanskje litt tankeløst, ingenting å henge seg opp i.

Blir alltid imponert av de som har med seg niste overalt, og innerst inne tenker jeg jo at noen også gjør det for å spare penger.

Anonymkode: cb9f2...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...