Gå til innhold

Blir livet bedre hvis jeg flytter? 🏠? 🏘?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i et veldig fint hus, nytt flott hus med fin hage. MEN. Det er så øde her. Jeg misstrives sånn, har aldri trivdes her. Jeg kjeder meg sånn her 😕

Det er langt mellom husene her, 2 km til nærmeste lokalbutikk. Og 2 mil til et kjøpesenter. 

Hvis jeg ønsker å gå tur så blir det på en asfaltvei, gå langs veien, enten til høyre eller venstre... 

Jeg savner så innmari folk og liv. Det å kunne gå til en kafé f.eks. natur osv.

Blir livet bedre hvis vi flytter? Regner også med at vi aldri får et så fint hus igjen 😔😔😕😕 det er et minus

Innspill? 🏠 / 🏘

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville iallefall mye heller bodd i en liten, trang men sentral leilighet enn å ruge på et slott langt ute på landet.

Anonymkode: 94d2b...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg så høres det ut som du vil få det bedre med å flytte, men du bør se på hva som er best for hele familien. Det er jo ikke greit om du flytter hele familien til rtt sted du trives, men resten av familien ikke trives med. Så dere må snakke sammen, finne ut hva som passer dere alle og vurdere utifra det. 

Anonymkode: bf5fe...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor også på landet og har 1.8 km til nærbutikk og ca 2 mil til kjøpesenter. Men jeg elsker det! 

Er det ikke fin natur når du bor på landet da? Fjelltopp å gå på, traktorveier, skogsstier, gå langs fjæra...ingenting?

Kjenner du ingen der?

Velforening/grendelag? Turgrupper? Finne en aktivitet å drive med? Noe må der vel være:) 

 

Anonymkode: b6883...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt!

vi flytta fra et fint, nytt hus, til et eldre med behov for modernisering. Har ikke angra en dag! Stor tomt på et sted med masse folk, men ikke hus på alle kanter (noe alle andre her har), skogen rett over veien, butikken rett bak huset, 20 min å gå til byen, skolen rett i nærheten.... elsker det! Beliggenhet er alt!

Anonymkode: e6ae1...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes vel en mellomting, av hus øde, og leilighet i sentrum? Jeg bor selv 8 km unna sentrum, men det bor mange mennesker her, kort vei til ett lite kjøpesenter, bussen går ofte rett utenfor her. 

Anonymkode: 58583...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives de andre? Hva vil mannen helst? Hvordan har ungene det med skolevei, venner, etc.? Hva med jobber, vil dere få jobb et annet sted, kan dere beholde jobbene deres men likevel flytte mer sentralt?

Anonymkode: 13506...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å bo trangere for å bo sentralt. Vi har kun akkurat den plassen vi trenger på 100 kvm. God planløsning. Lite og nytt hus. Minimalt vedlikehold. Gangavstand til et lite senter med flere matbutikker, 1-10 skole, flere barnehager og to bensinstasjoner. Skiløyper rett utenfor den lille hagen. Kort vei til skogen og flere badevann.

Skulle gjerne hatt en soverom/kontor/gjesterom og en loft- eller kjellerstue. Men men, det har vi valgt bort. Greier oss greit uten de ekstra 30 kvm. 

Barna mine vet ikke om noe annet. Dette er en oppgradering fra det vi hadde. De er veldig fornøyd. Men hva med mannen og barna dine? Vil de profittere på å flytte?

Anonymkode: 011db...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Mannen blir med på å flytte. Barna må bli kjørt til venner, så det blir mye barne-tv og at de kjeder seg. Og jeg kjeder meg. Har vært hjemme 1 år i permisjon nå og spyr av å sitte her... Må være hjemme enda et år pga venter enda et barn. Både jeg og mannen ser etter ny jobb så det er jo greit.

Jeg har ikke behov for å bo midt i sentrum en plass, men litt mer sentralt, ja. Takk.

Det er ingen plass å trille med vogn i naturen her. Da må vi sitte oss i bilen for å kjøre til en plass. Må kjøre ca 15 min.

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å bli da.  Håpet dere finner jobber og får solgt. Jeg tror absolutt dere kan få et mye morsommere liv et annet sted. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres tungt ut å bo slik og jeg hadde absolutt flyttet. 

Vi har kjørt en del i sommer og jeg har ofte stilt meg spørsmål om hvordan folk orker å bo enkelte plasser. Spesielt i Telemark ser man hus midt i skogen med skogen på tre sider og europaveien på den fjerde. Flotte og nye hus, så det er ikke bare dem som har stått der siden tidenes morgen. 

Jeg hadde gjerne byttet flott hus mot bedre beliggenhet. 

Anonymkode: ec51f...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bo over tid på et sted der du ikke trives.

Finn ut hva dere som familie har behov for, og flytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen tusen takk for fine støttende svar

Jeg trives ikke nei, og det går utover helsen ja. 

Takk for støtten 💜💙💜

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så ja, jeg tror det blir bedre om du flytter. Du mistrives sterkt, du høres nesten deprimert ut. Greit at huset er nydelig men det spiller ingen rolle. Vi kunne bodd i ett slott i skogen vi også, men valgte beliggenhet. Kort vei til alt, ungene har kort vei til venner og aktiviteter. Vi bor i en nydelig tomannsbolig som vi stortrives i. Jeg kan gå til butikken og alle steder jeg ønsker. Veldig deilig. 

Anonymkode: d3a13...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig så ja, jeg tror det blir bedre om du flytter. Du mistrives sterkt, du høres nesten deprimert ut. Greit at huset er nydelig men det spiller ingen rolle. Vi kunne bodd i ett slott i skogen vi også, men valgte beliggenhet. Kort vei til alt, ungene har kort vei til venner og aktiviteter. Vi bor i en nydelig tomannsbolig som vi stortrives i. Jeg kan gå til butikken og alle steder jeg ønsker. Veldig deilig. 

Anonymkode: d3a13...97d

Ja. Jeg er nok litt deprimert 😔😔 føler meg isolert.

Høres herlig ut sånn som dere har det 💜

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 14.14, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg er nok litt deprimert 😔😔 føler meg isolert.

Høres herlig ut sånn som dere har det 💜

Anonymkode: 2d39f...f92

Ikke ha dårlig samvittighet fordi ting ikke ble som du trodde. Det er «bare» ett hus. Ungene syntes sikkert det blir topp å ha naboer rundt seg og barn de kan gå til. Lykke til med hussalget ❤️

 

Klem

Anonymkode: d3a13...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre et verdivalg da. Fint hus og øde eller bo trangere men mer sentralt. Mange må gjøre dette valget. Jeg valgte øde, men ikke så øde som deg da, fem min til tog, ti min til butikker. Jeg valgte slik fordi jeg ville barna skulle vokse opp her. Det var en overgang for en byjente, men har fått et nettverk her nå, i tillegg åpnet en deilig cafe med god kaffe på stasjonen nylig. Der får jeg byfølelsen på søndager med kaffe og avis. 😂😂😂 De små tingene. 

Hvor lenge har du bodd der? Jeg ville gitt det ett år, er noe med å oppleve fire årstider før man bestemmer seg. 

Anonymkode: 41f18...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må gjøre et verdivalg da. Fint hus og øde eller bo trangere men mer sentralt. Mange må gjøre dette valget. Jeg valgte øde, men ikke så øde som deg da, fem min til tog, ti min til butikker. Jeg valgte slik fordi jeg ville barna skulle vokse opp her. Det var en overgang for en byjente, men har fått et nettverk her nå, i tillegg åpnet en deilig cafe med god kaffe på stasjonen nylig. Der får jeg byfølelsen på søndager med kaffe og avis. 😂😂😂 De små tingene. 

Hvor lenge har du bodd der? Jeg ville gitt det ett år, er noe med å oppleve fire årstider før man bestemmer seg. 

Anonymkode: 41f18...5a5

Helt sant at man må gi det tid.

Jeg har bodd her hele fuckings livet og er dritt lei. Nærmer meg 40. Har bodd 1-2 år andre plasser pga skole og elsket det.

Men nå blir det og til at jeg gruer meg for å gjøre noe annet. Flytte barna, det er mer omstendelig osv. Redd for å angre..

Vi bor nærmt familie eneste, og merker hvor slitne de er pga blir til at vi "bruker" De mye. De er slitne, jeg ønsker meg et eget liv, være selvstendig.

Hi

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ha dårlig samvittighet fordi ting ikke ble som du trodde. Det er «bare» ett hus. Ungene syntes sikkert det blir topp å ha naboer rundt seg og barn de kan gå til. Lykke til med hussalget ❤️

 

Klem

Anonymkode: d3a13...97d

Tusen takk søte deg 💜

Anonymkode: 2d39f...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt tydelig ut som at du trenger å flytte, hi. Hvis det er gjennomførbart for resten av familien, gjør det! Jeg bor heller lite og sentralt, enn stort og ensomt.

Anonymkode: 23737...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...