Gå til innhold

Hvordan kaste mindre søppel og bli mer miljøvennlig generelt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Vet du? Er du god på diagnostikk? Jeg vil helst ikke uttale meg om medisinske ting som jeg ikke kjenner til.

Anonymkode: 6a738...7de

Hvis jeg visste det, så ville jeg sikkert ikke ha spurt.

Jeg tror for øvrig ikke at passiv-aggressiv er noen diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, gale damen skrev:

Hvis jeg visste det, så ville jeg sikkert ikke ha spurt.

Jeg tror for øvrig ikke at passiv-aggressiv er noen diagnose.

Da tror jeg du må spørre en psykolog, kanskje sug lut? Jeg personlig trodde at passiv-aggressiv oppførsel var å unngå å svare til folk (forholde seg passivt) for å unngå konflikt, samtidig som man hater vedkommende. Men jeg tar sikkert feil :) 

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for grundig analyse av min argumentasjonsteknikk, temperament og reaksjoner, du er like flink som sug lut (er du også psykolog?). Hadde det vært flere saklige og hyggelige brukere som deg, som diskuterte på denne måten, ville DiB ha vært mye mer hyggelig sted å være. Og jeg ønsker deg for øvrig god latter :)

Anonymkode: 6a738...7de

Du er i hvert fall full av tøys og tull. Du påstår du går på fjellet uten tilgang på vann, men har brilliante metoder for å bære med brukt engangsgrill som tar mindre krefter enn å bære plastbestikk og plastfat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamsemums skrev:

Du er i hvert fall full av tøys og tull. Du påstår du går på fjellet uten tilgang på vann, men har brilliante metoder for å bære med brukt engangsgrill som tar mindre krefter enn å bære plastbestikk og plastfat. 

Nå var jo grunntanken i tråden at man IKKE skulle bruke plast i det hele tatt. Du er forresten flink å rime :)

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo grunntanken i tråden at man IKKE skulle bruke plast i det hele tatt. Du er forresten flink å rime :)

Anonymkode: 6a738...7de

Nei, grunntanken i tråden er mindre søppel. Du snakker også varmt om papirposer i et svar. Vet du at papirposer gir større CO2-belastning enn plast? 

Du klarer jo ikke svare på et enkelt spørsmål, kanskje hvis du prøver på rim...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo grunntanken i tråden at man IKKE skulle bruke plast i det hele tatt. Du er forresten flink å rime :)

Anonymkode: 6a738...7de

Nei. Utgangspunktet for tråden var at hi ønsket tips til hvordan hun kunne kaste mindre søppel og bli mer miljøvennlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mamsemums skrev:

Nei, grunntanken i tråden er mindre søppel. Du snakker også varmt om papirposer i et svar. Vet du at papirposer gir større CO2-belastning enn plast? 

Du klarer jo ikke svare på et enkelt spørsmål, kanskje hvis du prøver på rim...?

Man må jo se på ting i sammenheng. Selv om papirposer gir større CO2-belastning, er papir noe som brytes ned i naturen. Vi får derfor ikke bilder av fugler som er viklet inn i masse papir.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for grundig analyse av min argumentasjonsteknikk, temperament og reaksjoner, du er like flink som sug lut (er du også psykolog?). Hadde det vært flere saklige og hyggelige brukere som deg, som diskuterte på denne måten, ville DiB ha vært mye mer hyggelig sted å være. Og jeg ønsker deg for øvrig god latter :)

Anonymkode: 6a738...7de

Jeg analyserte ikke ditt temperament, jeg oppsummerte dine UTSAGN. Meget enkelt. Og DIB er for øvrig kjempegøy og hyggelig for alle oss som tåler å bli motsagt uten å påstå at noen "slenger dritt". 

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg analyserte ikke ditt temperament, jeg oppsummerte dine UTSAGN. Meget enkelt. Og DIB er for øvrig kjempegøy og hyggelig for alle oss som tåler å bli motsagt uten å påstå at noen "slenger dritt". 

Anonymkode: f7d88...419

Da takker jeg for oppsummering av mine utsagn :) Oversiktlig og greit oppsummert. Ønsker deg en fin dag videre.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mamsemums skrev:

Nei, grunntanken i tråden er mindre søppel. Du snakker også varmt om papirposer i et svar. Vet du at papirposer gir større CO2-belastning enn plast? 

Du klarer jo ikke svare på et enkelt spørsmål, kanskje hvis du prøver på rim...?

Det eneste miljøvennlige alternativet er jo å ha med egne handleposer/vesker av tøy, eller laste varene i ryggsekk. 

Jeg har tøyhandleposer i bilen til enhver tid, gjerne 6-7 stykker. Så slipper man å bruke butikkens engangsposer, enten de er papir eller plast.

En kjenning hekler også tøynett til frukt, det ser smart ut. Egentlig alt som kan brukes flere ganger kontra bare en gang: sugerør av metall, turkopp/bestikk av tre, drikkeflaske hjemmefra i stedet for å kjøpe Imsdal, reparere ting som går i stykker osv. Bruk-og-kast-samfunnet er en enorm belastning på kloden. Faktisk er vårt forbruk mye, mye skadeligere enn forurensningen fra bil- og flyreiser. 

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må jo se på ting i sammenheng. Selv om papirposer gir større CO2-belastning, er papir noe som brytes ned i naturen. Vi får derfor ikke bilder av fugler som er viklet inn i masse papir.

Anonymkode: 6a738...7de

Nesten ingen vanlige handleposer fra norske butikker ender i naturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mamsemums skrev:

Nesten ingen vanlige handleposer fra norske butikker ender i naturen. 

Da vet jeg ikke hvor du bor. Vi har akkurat vært på to store ryddeaksjoner i fjæra og i skogen, og det kryr av plastposer fra matbutikker med masse søppel i.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo grunntanken i tråden at man IKKE skulle bruke plast i det hele tatt. Du er forresten flink å rime :)

Anonymkode: 6a738...7de

Nei, grunntanken i tråden var ikke det i det hele tatt. Men du har fullstendig kuppet den med din krangling og vas. Takk skal du faen meg ha

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vet jeg ikke hvor du bor. Vi har akkurat vært på to store ryddeaksjoner i fjæra og i skogen, og det kryr av plastposer fra matbutikker med masse søppel i.

Anonymkode: 6a738...7de

Dette geniale du har for å frakte med deg engangsgrill - kan du dele det med oss? 

Sånn i stede for å krangle?

Anonymkode: b8445...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vet jeg ikke hvor du bor. Vi har akkurat vært på to store ryddeaksjoner i fjæra og i skogen, og det kryr av plastposer fra matbutikker med masse søppel i.

Anonymkode: 6a738...7de

Ta en titt på denne: 

https://www.nrk.no/sorlandet/_-det-er-en-myte-at-papirposene-er-bedre-enn-plast-1.14021083

Og i og med at du ikke vil dele din enormt smarte og praktiske måte å frakte brukt, varm engangsgrill mistenker jeg at det ikke eksisterer. Mistenker også at du legger den igjen på snaufjellet ved siden av engangsbestikk og pappkopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å ta en diskusjon om hvordan bli mer miljøvennlig uten å ødelegge tråden med krangling om mat og  hva ellers ha med på fjellturer? Er det sommervarmen som tar på🔥

Tipper at hva dere har med på turer har utrolig lite og si i det totale miljøregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Er det ikke mulig å ta en diskusjon om hvordan bli mer miljøvennlig uten å ødelegge tråden med krangling om mat og  hva ellers ha med på fjellturer? Er det sommervarmen som tar på🔥

Tipper at hva dere har med på turer har utrolig lite og si i det totale miljøregnskapet.

Takk :)

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg til å åpne en åtte sider lang tråd full av miljøtiltak, og så får jeg åtte sider om porselen versus plast på snaufjellet?! Du skal ikke bare lage en ny tråd, da, HI? 

Jeg har akkurat startet med bokashi. Nå kaster jeg mindre mat, og den maten jeg kaster blir til god jord. Det er vel mitt beste tips. Anbefaler også å se «Live redder verden», episoden om zero waste. Masse gode tips der! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Leverpostei skrev:

Gledet meg til å åpne en åtte sider lang tråd full av miljøtiltak, og så får jeg åtte sider om porselen versus plast på snaufjellet?! Du skal ikke bare lage en ny tråd, da, HI? 

Jeg har akkurat startet med bokashi. Nå kaster jeg mindre mat, og den maten jeg kaster blir til god jord. Det er vel mitt beste tips. Anbefaler også å se «Live redder verden», episoden om zero waste. Masse gode tips der! 

 

Enig!

Start en ny tråd HI, der vi bare samler alle tips, uten å diskutere. Tanken bak tråden din vår veldig god, og jeg vil gjerne bli inspirert til flere miljøtiltak.

Anonymkode: a48c5...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 13.58, Anonym bruker skrev:

179 kroner for ETT sett med skje, gaffel og kniv? Pluss fat? Det er jo 8 ganger dyrere enn vanlig bestikk i butikken. Vi er 6 personer i familien, det blir bra dyre turer!

Og en annen ting - hva gjør dere når dere har store barnebursdager? Står og vasker 80 fat for hånd? Jeg bare lurer altså. Jeg hadde hatt masse kjøttsår på hendene etter noe sånt.

Anonymkode: 6a738...7de

Arrangerte nettopp fest i hagen. Alt engangsutstyr var resirkulerbart. Asjetter av presset tre-ble gravd ned i hagen etterpå. Bestikket var av bjørk-gikk rett i komposten. Kaffekoppene var av papir og ble kastet i papiravfall. Ikke spesielt dyrt men må kjøpes i litt store kvanta (50 asjetter i en pk) og veide nesten ingenting. Alle glass ble lånt av kjente og gravd frem fra boden og kakeasjettene ble tatt frem fra skuffer og skap og vasket i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 261ca...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig!

Start en ny tråd HI, der vi bare samler alle tips, uten å diskutere. Tanken bak tråden din vår veldig god, og jeg vil gjerne bli inspirert til flere miljøtiltak.

Anonymkode: a48c5...600

Da har jeg lagd ny tråd :)

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg du må spørre en psykolog, kanskje sug lut? Jeg personlig trodde at passiv-aggressiv oppførsel var å unngå å svare til folk (forholde seg passivt) for å unngå konflikt, samtidig som man hater vedkommende. Men jeg tar sikkert feil :) 

Anonymkode: 6a738...7de

https://www.startsiden.no/nettliv/2018/07/10/195414105/7-tegn-pa-du-er-passiv-aggressiv?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=16_65-m_k-nettliv&utm_campaign=social_startsiden_28_18

Nr 6 og 7 tror jeg gir svaret her

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg lagd ny tråd :)

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Hva heter tråden?

Lenke?

Anonymkode: b2901...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...