Gå til innhold

Hvordan kaste mindre søppel og bli mer miljøvennlig generelt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, gale damen skrev:

Nasj.. det er sikkert noen andre som kan ta den med ned dagen etterpå..

Og her kommer enda en påstand om at jeg forsøpler. Noe som dere sikkert ønsker at jeg ikke svarer på for å ikke "kuppe tråden".

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og her kommer enda en påstand om at jeg forsøpler. Noe som dere sikkert ønsker at jeg ikke svarer på for å ikke "kuppe tråden".

Anonymkode: 6a738...7de

Som Mamsemums påpeker, så svarer du jo ikke på spørsmålet. Hvis du ikke legger den igjen, og ikke har vann. Hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gale damen skrev:

Som Mamsemums påpeker, så svarer du jo ikke på spørsmålet. Hvis du ikke legger den igjen, og ikke har vann. Hvordan gjør du det?

Du vet at en grill kan slukkes på flere måter enn bare med vann? For å få slukket en brann er det eneste man må gjøre å stenge oksygentilførsel for brannen. Noe man kan gjøre med 100 andre ting enn vann. Så finnes det anretninger som gjør at man kan pakke grillen inn i sekken igjen uten at den brenner hull i sekken.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at en grill kan slukkes på flere måter enn bare med vann? For å få slukket en brann er det eneste man må gjøre å stenge oksygentilførsel for brannen. Noe man kan gjøre med 100 andre ting enn vann. Så finnes det anretninger som gjør at man kan pakke grillen inn i sekken igjen uten at den brenner hull i sekken.

Anonymkode: 6a738...7de

Hvordan gjør du det? Kanskje jeg kan få et godt tips.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at en grill kan slukkes på flere måter enn bare med vann? For å få slukket en brann er det eneste man må gjøre å stenge oksygentilførsel for brannen. Noe man kan gjøre med 100 andre ting enn vann. Så finnes det anretninger som gjør at man kan pakke grillen inn i sekken igjen uten at den brenner hull i sekken.

Anonymkode: 6a738...7de

Javisst, men ingen av dem er vektløse, og det er derfor vi lurer. Gode tips mottas her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan si en og samme ting på flere måter - man kan være saklig og man kan latterliggjøre. I denne tråden har folk kommet med flere påstander om meg som ikke stemmer i en hånlig tone. Da svarer jeg.

Anonymkode: 6a738...7de

Uerfarent angstbitersk snurpfitteri er jo uimotståelig, hvordan kunne man unngå å latterliggjøre det? Dette er ikke kirkekaffe, du er jo god underholdning for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, sug lut skrev:

Uerfarent angstbitersk snurpfitteri er jo uimotståelig, hvordan kunne man unngå å latterliggjøre det? Dette er ikke kirkekaffe, du er jo god underholdning for mange.

Tusen takk for din vurdering av min underholdningsverdi. Kanskje jeg nå kan vurdere karriere som stand-up komiker og tjene en del penger på det. Jeg synes det er beundringsverdig at du har så mye kompetanse på mange forskjellige områder, mye mer enn de fleste mennesker. Med slik innsikt i menneskers psyke håper jeg virkelig at du jobber som psykolog, for da hjelper du mange i deres strevsomme hverdag. Du er kjempeflink!

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del er det matsøppel som er vårt største problem.

Tiltak vi gjør:

Sortere plast og papir

Bruker handlenett, særlig på andre butikker enn matbutikker. Det små posene fra cubus, apoteket etc blir det fort for mange av, men også i matbutikken.

Ikke kjøp mer mat enn det som spises opp.

 

Anonymkode: a48c5...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For vår del er det matsøppel som er vårt største problem.

Tiltak vi gjør:

Sortere plast og papir

Bruker handlenett, særlig på andre butikker enn matbutikker. Det små posene fra cubus, apoteket etc blir det fort for mange av, men også i matbutikken.

Ikke kjøp mer mat enn det som spises opp.

 

Anonymkode: a48c5...600

Signerer det med små poser fra klesbutikk og apotek. Der poser fra matbutikk kan brukes til restavfall, kan disse små posene ikke brukes til noen ting, bare puttes i blå søppelpose med en gang man kommer hjem. Nå ser jeg at apoteket har begynt med papirposer i stedet for plast, noe som er et bra miljøtiltak!

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun fikk kjeft litt tidlig og ble panisk opptatt av å forsvare seg. 

Anonymkode: f7d88...419

Nei, jeg forsvarte meg når jeg ble stemplet som lite endringsvillig uten å ha nevnt noe som helst om det i det hele tatt

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Men du hadde selvfølgelig sittet stille og tatt imot dritt uten å ta til motmæle. Ikke alle er dørmatter. Hvis folk angriper meg, så får de svar på tiltale.

Anonymkode: 6a738...7de

Hvorfor svarer du som om du er hi?

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør igjen, jeg. Hvorfor får du hi sin tråd til å handle om deg? 

Og for å svare på hi sitt spørsmål så bruker vi bestikk og fat av hardplast på tur, engangsgrill bruker vi aldri (stekte koteletter på engangsgrill smaker høgg), prøver å velge varer med minst mulig emballasje, takker nei til unødvendige poser i butikken når man er på shopping (man trenger ikke en pose til hver ting man handler), kildesorterer, skrur av lys i rom som ikke er i bruk og ellers prøve å være bevisst i hverdagen. 

Engangstallerker blir brukt i barneselskap da, bare fordi det er stas 😊 men de blir kastet i pappdunken da. 

Anonymkode: b8445...eb0

Takk for svar :)

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for din vurdering av min underholdningsverdi. Kanskje jeg nå kan vurdere karriere som stand-up komiker og tjene en del penger på det. Jeg synes det er beundringsverdig at du har så mye kompetanse på mange forskjellige områder, mye mer enn de fleste mennesker. Med slik innsikt i menneskers psyke håper jeg virkelig at du jobber som psykolog, for da hjelper du mange i deres strevsomme hverdag. Du er kjempeflink!

Anonymkode: 6a738...7de

Kan ikke du lage deg din egen tråd, så kan du krangle der?

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For vår del er det matsøppel som er vårt største problem.

Tiltak vi gjør:

Sortere plast og papir

Bruker handlenett, særlig på andre butikker enn matbutikker. Det små posene fra cubus, apoteket etc blir det fort for mange av, men også i matbutikken.

Ikke kjøp mer mat enn det som spises opp.

 

Anonymkode: a48c5...600

Takk :)

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du lage deg din egen tråd, så kan du krangle der?

Hi

Anonymkode: 1133c...47f

Jeg krangler jo ikke. Jeg ønsker å gi sug lut positiv tilbakemelding for kloke kommentarer og innsikt.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg krangler jo ikke. Jeg ønsker å gi sug lut positiv tilbakemelding for kloke kommentarer og innsikt.

Anonymkode: 6a738...7de

Du kuppet tråden min på side 1

Anonymkode: 1133c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 15.14, amandine skrev:

I know 

Du gjør jo tydeligvis ikke det. Hvorfor ikke bare innrømme at du rotet det til og be om unnskyldning?

Anonymkode: e6391...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 14.28, Anonym bruker skrev:

Man er ikke storforbruker bare fordi man ikke ønsker å spise brød hele dagen. Vil si at det er mer bærekraftig å spise selvfisket laks og lammekoteletter produsert av lokal bonde (nabo) enn industribrød med industripålegg. Men vi kan sikkert ta med vedkubber i stedet for engangsgrill. Og hvordan lærer jeg ikke dem respekt for naturen vi ferdes i når vi ikke etterlater oss søppel i naturen? Det med klut lurer jeg også på - hvordan gjør dere det uten å bruke engangskluter? Her blir det alt mellom 3 og 6 par hender som skal vaskes, skal man ha med seg våte kluter i plastposer? Holder de seg i 3-4 timer uten å tørke eller få dårlig lukt på seg?

Anonymkode: 6a738...7de

Hvordan klarer du deg med engangsgrill uten et vann i nærheten? Regner med du slukker og bærer med deg grillen hjem? Eller venter du til den er kald? Da skjønner jeg at turen tar lang tid. Har du et vann i nærheten kan vannet kan også brukes til å fukte kluter. Ta med noe lett mat neste gang. Trenger absolutt ikke være brødmat dersom du ikke liker det. Sett på langtidssteking av middagen før dere drar, så kommer dere hjem til et herlig måltid som kan spises med kniv og gaffel på porselen. Engangsgrill er uansett djevelens verk, og burde forbys.

Anonymkode: df7d9...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg krangler jo ikke. Jeg ønsker å gi sug lut positiv tilbakemelding for kloke kommentarer og innsikt.

Anonymkode: 6a738...7de

Og vi er flere som ønsker gode tips for å slukke og bære med engangsgrill uten tilgang på vann. Hvis du har en god metode, hvorfor vil du ikke dele den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. juli 2018 den 14.12, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke ved, men engangsgrill. Der vi går er det snaufjell, derfor er det også lov å tenne bål der. Og sekstimerstur til fjelltopp med barn på 4 og 6 år er ikke noe "amatøropplegg" for oss som ikke er profesjonell idrettsutøver, slik du er. Må forresten gi deg kompliment for å alltid være hyggelig og saklig i dine kommentarer - du er en av de få her på forumet som faktisk holder deg til saken :)

Anonymkode: 6a738...7de

 

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan si en og samme ting på flere måter - man kan være saklig og man kan latterliggjøre. I denne tråden har folk kommet med flere påstander om meg som ikke stemmer i en hånlig tone. Da svarer jeg.

Anonymkode: 6a738...7de

Oooooops - det var visst du selv som startet med hånligheten...

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for din vurdering av min underholdningsverdi. Kanskje jeg nå kan vurdere karriere som stand-up komiker og tjene en del penger på det. Jeg synes det er beundringsverdig at du har så mye kompetanse på mange forskjellige områder, mye mer enn de fleste mennesker. Med slik innsikt i menneskers psyke håper jeg virkelig at du jobber som psykolog, for da hjelper du mange i deres strevsomme hverdag. Du er kjempeflink!

Anonymkode: 6a738...7de

Hun demonstrerer ikke innsikt i DIN psyke her; men i DIBs psyke. For oss som leser her daglig er slike tråder gull! En bruker som vikler seg lenger og lenger inn i en dødfødt og håpløs argumentasjonsrekke, som blir furten på alle hun diskuterer med og gjør paniske forsøk på å være overlegent ironisk: nei og nei, det er gøy!!! 😂😂😂😂 Sug lut treffer spikeren på hodet, underholdningsverdien er stor, men ikke fordi du er morsom. Bare ufrivillig morsom.

Anonymkode: f7d88...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun demonstrerer ikke innsikt i DIN psyke her; men i DIBs psyke. For oss som leser her daglig er slike tråder gull! En bruker som vikler seg lenger og lenger inn i en dødfødt og håpløs argumentasjonsrekke, som blir furten på alle hun diskuterer med og gjør paniske forsøk på å være overlegent ironisk: nei og nei, det er gøy!!! 😂😂😂😂 Sug lut treffer spikeren på hodet, underholdningsverdien er stor, men ikke fordi du er morsom. Bare ufrivillig morsom.

Anonymkode: f7d88...419

Tusen takk for grundig analyse av min argumentasjonsteknikk, temperament og reaksjoner, du er like flink som sug lut (er du også psykolog?). Hadde det vært flere saklige og hyggelige brukere som deg, som diskuterte på denne måten, ville DiB ha vært mye mer hyggelig sted å være. Og jeg ønsker deg for øvrig god latter :)

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for grundig analyse av min argumentasjonsteknikk, temperament og reaksjoner, du er like flink som sug lut (er du også psykolog?). Hadde det vært flere saklige og hyggelige brukere som deg, som diskuterte på denne måten, ville DiB ha vært mye mer hyggelig sted å være. Og jeg ønsker deg for øvrig god latter :)

Anonymkode: 6a738...7de

Er det dette som er passiv-aggressiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gale damen skrev:

Er det dette som er passiv-aggressiv?

Jeg vet ikke. Vet du? Er du god på diagnostikk? Jeg vil helst ikke uttale meg om medisinske ting som jeg ikke kjenner til.

Anonymkode: 6a738...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...