Gå til innhold

De irriterende tingene mannen din gjør...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min tar heller aldri ansvar for annet enn sine egne ting. Han er i tillegg alltid sist ute, slik at jeg (som har ordnet alt utenom hans ting) må sitte sammen med barna og vente på han.. Må virkelig jobbe med meg selv for å ikke kjefte på han hver eneste gang vi skal på tur, for det er så lite hyggelig å starte turen med krangling🙈

Det der med å forsyne seg selv uten å tenke på andre må være en mannegreie eller? Og det gjelder alt: heller feks vann kun til seg selv, altså hva faen skjedde med å helle til resten av familien rundt bordet eller? Og har vi feks bursdagsselskap, kan han gjerne forsyne seg først av alle, og sitte i ro og fred og spise. Mens jeg fikser alt, hjelper barn osv.

 

Anonymkode: 8a840...7b5

Nei, det er ingen mannegreie. Menn trenger ikke å unnskyldes for å være ego. 

Min mann har aldri gjort noe sånt. Når vi reiste på sommerferie i år var det han som pakket og ordnet alt. Og han hjelper alltid barna/lar gjester forsyne seg før han tar selv. 

Anonymkode: 172fa...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på ferie hos mora mi og han oppfører seg som en unge. Han bruker enhver mulighet til å få en krangel med mora mi (all respekt til henne for hun har klart å holde avstand. Hun hjelper barnebarna, tok på seg å lage middager og så går hun på besøk hos sine venninner). 

Han snakker nedsettende om meg foran andre, som om han er sjalu på at jeg har venninner. Når vi er alene, blir han ikke sånn.

 

Anonymkode: 68564...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger alltid fra seg en genser i stuen. Den skal liksom bare henge der, til evig tid. 

Han setter sekken sin i stuen, veldig lite koselig. 

Han rydder kjøkkenet bare halvveis. Hvis ikke jeg tar resten, blir det stående i evigheter. 

Han lar seg selv forfalle, og har blitt overvektig. 

Ved middagsbordet sitter han rolig og spiser, og får ikke med seg at ungene trenger hjelp/ mekling når de krangler, tilsnakk når de vipper på stolen osv. 

Anonymkode: 0cc74...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tror og forventer at jeg skal gjøre alt. Han kommer liksom til dekket middagsbord og hjelper lite til etterpå. Slik er det med alt. Jeg er hushjelpen. 

Forventer at barna skal lære av sine feil/huske beskjeder fra oss. Men klarer ikke en gang å lære hvilken vei bestikket skal stå i oppvaskmaskinen etter mange mange år, slik at jeg med ekstrem sensitiv hud til tider, skal slippe å skjære eller stikke meg og begynne å blø.... 

Og at jeg føler at både barna og jeg vokser og utvikler oss, mens han er på stedet hvil og det er altfor barnslig på alle punkter for alle. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke så mye irriterende, heldigvis, men jeg kommer på to ting. 

Ene er at han ikke vil snakke mens vi spiser middag. Da skal det være så stille at man hører både tygging og svelging. Jeg synes middagen er en fin tid å spørre om skole- og arbeidsdagen, men han sier ikke ett ord. 

Så går han plutselig hjemmefra, uten å si ha det. Kan f.eks si at han skal gå om en halvtime, og etter en halvtime er han vekke. Kan da i det minste si noe når han går ut døren. 

Anonymkode: 4d8e3...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye gjenkjennbart gitt. Skjeggstubber på badet! Hver gang jeg ser han har barbert seg stønner jeg innvendig, for da vet jeg at jeg må gå over vasken, speilet, gulvet etc. der jeg vil finne tusen småhår.

Mens vi snakker om badet, han skyller ikke ned etter å ha pusset tennene, så vasken er alltid full av inntørka tannkremrester fulle av brødsmuler etc. Kvalmende... Speilet er alltid fullt av de samme tannkremrestene, sprut fra vasking av hender etc. Er visst ikke en del av hans verden å tørke over speilet en gang i blant. Eller veggen, skapdørene etc, der han har tatt med fingre fulle av matrester etc.

Og smatting når han spiser... Han tygger med åpen munn, noe som resulterer i grusomme smatte- og stønnelyder. 

Halvveis vasking av kjøkken, jepp kjenner til det. Stekepanna skal feks tydeligvis stå til evig tid med vann i på kjøkkenbenken. Blir gjerne stående i dagevis hvis ikke jeg tar den.

Anonymkode: 488af...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen menn dere har! Og at dere lar dem holde på sånn! Og til og med forsøker å unnskylde dem med at "De er menn"?!

Min manns irriterende ting:

- Ser ikke alt som er skittent like godt som meg. Er veldig flink til å ordne hjemme, men det blir 95 %, sjeldent 100 %.

- Sitter ikke i ro. Vipper på beina, tripper med foten osv.

Anonymkode: 9b44c...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for noen menn dere har! Og at dere lar dem holde på sånn! Og til og med forsøker å unnskylde dem med at "De er menn"?!

Min manns irriterende ting:

- Ser ikke alt som er skittent like godt som meg. Er veldig flink til å ordne hjemme, men det blir 95 %, sjeldent 100 %.

- Sitter ikke i ro. Vipper på beina, tripper med foten osv.

Anonymkode: 9b44c...778

Nå er ikke min av de verste, men vet ikke helt hva du legger i «lar dem». Selv om jeg ofte føler for å bedrive voksenopplæring tenker jeg at det svigers ikke fikk til på tyve år er vanskelig å lære en godt voksen mann. Slike ting kommer gjerne mer til syne etter at man har fått barn, og da er det i grunnen for sent. Jeg sier i fra titt og ofte, men det er glemt til neste dag, og jeg vil ikke gå og rette på ham eller kommandere hele tiden. Stemningen blir ikke akkurat bedre av det. Jeg unnskylder ham ikke, da. Han er en oppegående mann med høy utdannelse og lederstilling, det vises bare ikke på hjemmebane (av og til undrer jeg meg over hvordan han kan gjøre det så bra på jobben). Hilsen meg med veltede juice- og melkekartonger på bordet😬

Anonymkode: ef05b...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen mannegreie. Menn trenger ikke å unnskyldes for å være ego. 

Min mann har aldri gjort noe sånt. Når vi reiste på sommerferie i år var det han som pakket og ordnet alt. Og han hjelper alltid barna/lar gjester forsyne seg før han tar selv. 

Anonymkode: 172fa...a74

Enig; det er ikke en unnskyldning at man er mann - men det er flere menn enn kvinner som driver sånn, det er min erfaring.

Anonymkode: 37f6e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snorker. Grunnen til at jeg ligger våken på sofaen nå.🤬😖

I våken tilstand er det ikke så mye som irriterer meg, han er litt rotete og uorganisert til tider, ellers er jeg ganske fornøyd. 

Anonymkode: c886d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er ikke min av de verste, men vet ikke helt hva du legger i «lar dem». Selv om jeg ofte føler for å bedrive voksenopplæring tenker jeg at det svigers ikke fikk til på tyve år er vanskelig å lære en godt voksen mann. Slike ting kommer gjerne mer til syne etter at man har fått barn, og da er det i grunnen for sent. Jeg sier i fra titt og ofte, men det er glemt til neste dag, og jeg vil ikke gå og rette på ham eller kommandere hele tiden. Stemningen blir ikke akkurat bedre av det. Jeg unnskylder ham ikke, da. Han er en oppegående mann med høy utdannelse og lederstilling, det vises bare ikke på hjemmebane (av og til undrer jeg meg over hvordan han kan gjøre det så bra på jobben). Hilsen meg med veltede juice- og melkekartonger på bordet😬

Anonymkode: ef05b...db0

At han later som om barna og barnas ting er ditt private ansvar, gjør ham til en av de verste i min bok, altså. Å ikke engang ta ansvar for det man selv har skapt er siste sort.

Anonymkode: 37f6e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 14.43, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det et problem?

Anonymkode: 8b183...f21

Fordi det er vanvittig og komplett meningsløs sløsing med vann?

Anonymkode: e7d94...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er vanvittig og komplett meningsløs sløsing med vann?

Anonymkode: e7d94...2f2

Hvis du bor der jeg bor, er vann en uutømmelig ressurs... 😂

Anonymkode: 37f6e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bor der jeg bor, er vann en uutømmelig ressurs... 😂

Anonymkode: 37f6e...26b

Alt vann som går gjennom kloakken blir renset og det krever store ressurser. Derfor er det mest miljøvennlig å skru av vannet når man pusser tenner osv. 

Det trodde jeg faktisk var allmennkunnskap 😂

Anonymkode: e4999...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst andre utfordringer med mannen enn de fleste her. 

Min mann er petimeter og kan aldri vente med noe til 'etterpå'. Han rydder, vasker, klipper gress, maler, spyler gårdsplassen osv HELE tiden. Han sitter sjelden i ro siden han ikke kan slappe av før alt er gjort. 

Han tar ansvar for barna på lik linje med meg og sørger for at de både spiser, dusjer og legger seg, men når vi skal ut er det alltid han vi venter på. Han skal bare...

Han kritiserer at jeg ikke er like nøye som han og kan beskylde meg for å være grisete og rotete selv om jeg vet at jeg selv er i overkant opptatt av hygiene og å ha det ryddig sammenlignet med andre. 

Jeg har helt sluttet å vaske gulv siden han likevel vasker de dagen etterpå.  

Anonymkode: e4999...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har visst andre utfordringer med mannen enn de fleste her. 

Min mann er petimeter og kan aldri vente med noe til 'etterpå'. Han rydder, vasker, klipper gress, maler, spyler gårdsplassen osv HELE tiden. Han sitter sjelden i ro siden han ikke kan slappe av før alt er gjort. 

Han tar ansvar for barna på lik linje med meg og sørger for at de både spiser, dusjer og legger seg, men når vi skal ut er det alltid han vi venter på. Han skal bare...

Han kritiserer at jeg ikke er like nøye som han og kan beskylde meg for å være grisete og rotete selv om jeg vet at jeg selv er i overkant opptatt av hygiene og å ha det ryddig sammenlignet med andre. 

Jeg har helt sluttet å vaske gulv siden han likevel vasker de dagen etterpå.  

Anonymkode: e4999...381

En udiagnostisert ADHD?

Anonymkode: 172fa...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En udiagnostisert ADHD?

Anonymkode: 172fa...a74

Fikk mer følelsen av OCD...

Anonymkode: 488af...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler jeg så jeg ligger flat. Utrolig morsomt å høre hvordan andre har det. Kjenner meg igjen i veldig mye :)

Anonymkode: 34b58...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En udiagnostisert ADHD?

Anonymkode: 172fa...a74

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk mer følelsen av OCD...

Anonymkode: 488af...c64

Tror neppe det er noen diagnoser, han har bare god gammeldags 'støv på hjernen'. 

Anonymkode: e4999...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En udiagnostisert ADHD?

Anonymkode: 172fa...a74

Haha, hvordan fikk du dette til å minne om adhd??😂 Her er det snakk om tvangstanker, ocd, absolutt ikke adhd😉👌

 

Anonymkode: f79db...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roter, snuser, treg, usunn, lat og lite filter når det kommer til hva han sier til barna 

Anonymkode: d7cfd...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎07‎.‎2018 den 22.57, moota m storebror&lillebror skrev:

Han tror og forventer at jeg skal gjøre alt. Han kommer liksom til dekket middagsbord og hjelper lite til etterpå. Slik er det med alt. Jeg er hushjelpen. 

Forventer at barna skal lære av sine feil/huske beskjeder fra oss. Men klarer ikke en gang å lære hvilken vei bestikket skal stå i oppvaskmaskinen etter mange mange år, slik at jeg med ekstrem sensitiv hud til tider, skal slippe å skjære eller stikke meg og begynne å blø.... 

Og at jeg føler at både barna og jeg vokser og utvikler oss, mens han er på stedet hvil og det er altfor barnslig på alle punkter for alle. 

 

 

Hvorfor er du fortsatt sammen med en slik mann?

Anonymkode: f2cef...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann "rydder" Dvs flytter ting fra ett sted til et annet (ikke på plass). Og så tror han at han er utrolig ryddig sv seg da...men ting ligger bare på andre stedet enn på bordet 😂 SYKT IRRITERENDE

 

Anonymkode: baa63...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann "rydder" Dvs flytter ting fra ett sted til et annet (ikke på plass). Og så tror han at han er utrolig ryddig sv seg da...men ting ligger bare på andre stedet enn på bordet 😂 SYKT IRRITERENDE

 

Anonymkode: baa63...d63

Haha, akkurat som min. Han har aldri ryddet, flytter bare ting ut av syne. Enkelte ganger sparker han bare alle leker på gulvet inntil veggene og er veldig fornøyd med ryddig gulv etterpå🙄

Anonymkode: c7dc4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...