Gå til innhold

Ser du litt ned på folk som røyker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

På vårt legesenter røyker ingen av 30 leger.

Anonymkode: d8047...eb7

Av 100 ansatte er det 1 som røyker på min jobb. Han er renholder. Høyskole.

Anonymkode: 80c81...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du ned på Kong Harald?

Det gjør ikke jeg. Han er varm, intelligent, inkluderende, åpensinnet og morsom. Det at han røyker kommer langt ned på listen over det som definerer ham, om det kommer med på listen overhodet. 

Jeg har også flere avhengigheter. Bl.a. mobilbruk. Tenker du etter, vil du nok finne at kanskje samtlige av menneskene rundt deg har en eller annen avhengighet, det være seg rusbruk, shopping, mat, trening, kaffe, arbeid, sukker, mobil, pengespill o.s.v. 

Anonymkode: 1a82f...b8e

Kong Harald har vel sluttet? Det står det respekt av. 

Anonymkode: 3edde...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av 100 ansatte er det 1 som røyker på min jobb. Han er renholder. Høyskole.

Anonymkode: 80c81...7e6

Utenlandsk renholder?

Anonymkode: 4ec3a...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utenlandsk renholder?

Anonymkode: 4ec3a...5b0

… for da er det en viss mulighet for at renholderen deres har minst like høy, eller høyere, utdannelse enn mesteparten av dere andre. 

Anonymkode: 4ec3a...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig ned på dem ! Omgås dem heller ikke ! Er en egen type tapermennesker som jeg ikke har noe til felles med

Anonymkode: f24f8...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser veldig ned på dem ! Omgås dem heller ikke ! Er en egen type tapermennesker som jeg ikke har noe til felles med

Anonymkode: f24f8...289

De tenker nok det samme om deg ;).

Anonymkode: 4ec3a...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må innrømme at jeg gjør det. Har fått nye naboer. Veldig hyggelige folk, begge jobber som sykepleier og så røyker de. Nedtur!

Anonymkode: 4946d...992

Jeg ser ned på folk som faktisk bruker uttrykket "se ned på".

Anonymkode: abfeb...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror man kan pugge seg til en mastergrad, altså? Er du litt enkel?

Anonymkode: 85c97...261

Neida. Føler du deg truffet?

Anonymkode: 781ad...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som shopper påfører kloden en langsom død og skaper katastrofe over hele verden med sitt forbruk. Der er ikke skattekroner nok til å rette opp i faenskapet de driver med. 

Så jeg ser mer ned på dem enn på røykere, gitt. Vedder på at alle pekefingerdamene her i tråden er *litt* for glade i pene klær, sko og interiørjuggel til å stoppe sin egen avhengighetsatferd. Men da er det jo deilig å finne noen andre å se ned på...

(Og nei, jeg rører ikke verken røyk eller snus selv, men jeg klarer fint å gjenkjenne dobbeltmoral på langt hold.) 

Anonymkode: 04bd2...21e

Hmmm, det var konklusjonen sin det! Så fordi man kritiserer dem som røyker så er man automatisk shoppinggal og litt for glade i pene ting? Du verden, den imponerte gitt. 

Anonymkode: 9562e...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ned på folk som faktisk bruker uttrykket "se ned på".

Anonymkode: abfeb...4a1

Og du hører ikke at det singler??

Anonymkode: 9562e...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Selv om jeg vet at man bør legge godviljen til, at de er avhengige osv. Jeg kjenner faktisk ingen som røyker lengre, så sjelden jeg utsettes for røykere. Men når jeg først treffer på dem, er de nesten alltid lite ålreite mennesker. F.eks. en pappa på Tusenfryd som satt og røyket mitt i barnedelen av parken. Jeg sa ifra om at hele parken var røykfri og han skjelte meg ut. De få menneskene på jobben min som fortsatt festrøyker (ingen røyker fast lengre) er også "harry", lavt utdannet, ikke spesielt ålreite mennesker. Det er klart dette er svogerforskning, og ikke gjelder alle, men det gjelder altså ALLE jeg har møtt/møter. Det er vanskelig da å ikke se ned på dem.

Anonymkode: c79aa...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og du hører ikke at det singler??

Anonymkode: 9562e...636

😂😂😂 Haha, hun er jo så dum, jeg tipper hun røyker. 😊

Anonymkode: b977e...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og du hører ikke at det singler??

Anonymkode: 9562e...636

Nå kan du jo gjette om det var gjort med hensikt 😉

Anonymkode: abfeb...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Haha, hun er jo så dum, jeg tipper hun røyker. 😊

Anonymkode: b977e...154

Det er stygt å kalle andre dumme. Jeg synes de som kaller andre dumme er skikkelig dumme. 

Anonymkode: abfeb...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til dere "jeg har en mastergrad og røyker, så røykere kan ikke være dumme": Joda. Det kan dere. Selv om dere er flinke til å pugge.

Anonymkode: 781ad...73e

Haha, og selv har du sikkert et halvt fagbrev og en herlig jobb som vaskedame. 

Man kan ikke pugge seg til en mastergrad.

Anonymkode: 5505b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Optatium skrev:

Samfunnskostnader kan vi godt snakke om. Menn o midtlivskrisa som løper birken og må hjerteopereres, eller hentes ned fra en fjellhylle og tilbringe ukesvis på sunnås? Eller overvektige? Anorektikere? Rusavhengige? Alkoholikere? De jobboholikerne som går på en smell og blir hjemme i evigheter? 

Så mange personlige valg som koster samfunnet noe. Alle er de avhengige av noen en eller annen form. Ekstremisme er ikke bra uansett, men det er lov å ha medfølelse og empati likevel. 

Er helt enig i at det er irriterende med de som røyker foran innganger osv. Men det er minst like farlig og irriterende med de som kjører bil i alkoholpåvirket tilstand eller surfer på telefonen samtidig. Vi lager ikke pariakaste av alle disse av den grunn. 

Du synes det kan sammenliknes at folk kjører i fylla og at noen røyker ved inngangsdør?! Og at begge disse situasjonene er «irriterende»??

 

jøss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LME1001 skrev:

Du synes det kan sammenliknes at folk kjører i fylla og at noen røyker ved inngangsdør?! Og at begge disse situasjonene er «irriterende»??

 

jøss. 

Diskusjonen var samfunnskostnader. Følg med!

Anonymkode: 5505b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, og selv har du sikkert et halvt fagbrev og en herlig jobb som vaskedame. 

Man kan ikke pugge seg til en mastergrad.

Anonymkode: 5505b...5a0

Jeg har gjort det. Har alltid vært skoleflink og alle rundt meg tror jeg er smart/intelligent/klok, men egentlig er jeg "bare" målbevisst, hardtarbeidende og flink til å lese læreplaner for å finne ut hva man bør bruke tid på for hvert fag. God studieteknikk, alltid brukt foreleserne aktivt, brukt alle mulige workshops osv. som ble tilbudt. Men (dessverre) absolutt ikke spesielt intelligent.

Anonymkode: c79aa...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Føler du deg truffet?

Anonymkode: 781ad...73e

Ikke  særlig. Har ikke mastergrad og er ikke nikotinavhengig.  

Hvordan vet du at du ikke er enkel? Har du pugget deg til en mastergrad?

Anonymkode: 85c97...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk KOLS å forsatte likevel å røyke,da har jeg ikke så høye tanker om den personen nei. Å det gikk jo som det måtte gå dessverre,hun døde bare 52 år gammel.

Anonymkode: 876ed...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tenker nok det samme om deg ;).

Anonymkode: 4ec3a...5b0

Akkurat det samme tenkte jeg og.

Anonymkode: 1b65c...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg gjør det. Selv om jeg vet at man bør legge godviljen til, at de er avhengige osv. Jeg kjenner faktisk ingen som røyker lengre, så sjelden jeg utsettes for røykere. Men når jeg først treffer på dem, er de nesten alltid lite ålreite mennesker. F.eks. en pappa på Tusenfryd som satt og røyket mitt i barnedelen av parken. Jeg sa ifra om at hele parken var røykfri og han skjelte meg ut. De få menneskene på jobben min som fortsatt festrøyker (ingen røyker fast lengre) er også "harry", lavt utdannet, ikke spesielt ålreite mennesker. Det er klart dette er svogerforskning, og ikke gjelder alle, men det gjelder altså ALLE jeg har møtt/møter. Det er vanskelig da å ikke se ned på dem.

Anonymkode: c79aa...4f0

Så du ser ned på de som er harry og har lav utdanning, selv om de ikke røyker og da regner jeg med?

Anonymkode: 1b65c...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæ ser ned på alle som fremviser avhengighetene sine i det offentlige.

Anonymkode: 45cff...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...