Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 8. juli 2018 den 22.18, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Om det skjer noe seksuelt mens jeg SOVER, vil jeg bli skikkelig overraska.

Og for all del: prøv deg gjerne mens jeg står og går og snakker - men når jeg har slokna, er butikken faktisk stengt, det er da basalkunnskap.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud dere kan da ikke mene at det ikke er greit å ta forhåndregler når det gjelder å passe på egen kropp???

Betyr det da at kroppen er mindre verdifull enn bilen, hytta, huset eller mobiltelefonen? Alt annet man forsikrer opp og ned i huet og ræva?

Eller skal man være så naiv og tro at overgrep ikke skal skje, så derfor bør det ikke skje uansett om jeg oppfører meg sånn eller sånn. 

Vi bør vel da også slutte å forsikre ting, låse ting eller ha alarm på noe, for kriminalitet skal jo ikke skje uansett.

Jeg forstår ikke hvorfor man blir beskyldt for å victim blaming kun fordi man påpeker at det er lov å bruke huet? Det er ialle fall det jeg vil lære mine barn, vær forsiktig i alle situasjoner. Og da spesielt når det kommer til egen kropp. 

Anonymkode: a9c68...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud dere kan da ikke mene at det ikke er greit å ta forhåndregler når det gjelder å passe på egen kropp???

Betyr det da at kroppen er mindre verdifull enn bilen, hytta, huset eller mobiltelefonen? Alt annet man forsikrer opp og ned i huet og ræva?

Eller skal man være så naiv og tro at overgrep ikke skal skje, så derfor bør det ikke skje uansett om jeg oppfører meg sånn eller sånn. 

Vi bør vel da også slutte å forsikre ting, låse ting eller ha alarm på noe, for kriminalitet skal jo ikke skje uansett.

Jeg forstår ikke hvorfor man blir beskyldt for å victim blaming kun fordi man påpeker at det er lov å bruke huet? Det er ialle fall det jeg vil lære mine barn, vær forsiktig i alle situasjoner. Og da spesielt når det kommer til egen kropp. 

Anonymkode: a9c68...b30

Forstår du ikke debatten? Ingen her som sier at man ikke skal ta forholdsregler. Du dikter jo fritt. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke debatten? Ingen her som sier at man ikke skal ta forholdsregler. Du dikter jo fritt. 

Anonymkode: dd699...4c3

Jo alle som har antydet at HIS handlemåte her i tråden har blitt beskyldt for å legge skylden på offeret. Her og i alle andre tilsvarende debatter. Tror fex Skjotta sa noe om at hun formaner egne barn til ikke å sette seg selv i en slik situasjon, og da var det folk som med en gang syntes synd på barnet hennes, hun ville nok ikke støtte det om det ble utsatt for det samme som hi osv osv.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud dere kan da ikke mene at det ikke er greit å ta forhåndregler når det gjelder å passe på egen kropp???

Betyr det da at kroppen er mindre verdifull enn bilen, hytta, huset eller mobiltelefonen? Alt annet man forsikrer opp og ned i huet og ræva?

Eller skal man være så naiv og tro at overgrep ikke skal skje, så derfor bør det ikke skje uansett om jeg oppfører meg sånn eller sånn. 

Vi bør vel da også slutte å forsikre ting, låse ting eller ha alarm på noe, for kriminalitet skal jo ikke skje uansett.

Jeg forstår ikke hvorfor man blir beskyldt for å victim blaming kun fordi man påpeker at det er lov å bruke huet? Det er ialle fall det jeg vil lære mine barn, vær forsiktig i alle situasjoner. Og da spesielt når det kommer til egen kropp. 

Anonymkode: a9c68...b30

Du låser døra osv, men hvis du glemmer det en gang og noen kommer inn og stjeler er det fortsatt tyveri. Og hvis du, som HI, inviterte en venn inn betyr ikke at DU derfor er naiv og "ikke brukte huet" om han skulle stjele fra deg/voldta deg/banke deg opp. Hun stolte på denne mannen.

Det du driver med ER victim blaming.

Anonymkode: fccf7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke debatten? Ingen her som sier at man ikke skal ta forholdsregler. Du dikter jo fritt. 

Anonymkode: dd699...4c3

JO jeg forstår debatten. Men det virker som om folk ikke forstår at det er forskjell på å be folk ta forhåndsregler og å gi offeret skylden for hva som har skjedd.

Og når man da sitter her og sier at man ikke bør ta forhåndsregler når det gjelder egen kropp, da lurer jeg på hvorfor rett og slett. Det er jo mange kjeltringer der ute, enten det er tyver, dopdealere ELLER overgrepsmenn! Så enkelt er det. 

Anonymkode: a9c68...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du låser døra osv, men hvis du glemmer det en gang og noen kommer inn og stjeler er det fortsatt tyveri. Og hvis du, som HI, inviterte en venn inn betyr ikke at DU derfor er naiv og "ikke brukte huet" om han skulle stjele fra deg/voldta deg/banke deg opp. Hun stolte på denne mannen.

Det du driver med ER victim blaming.

Anonymkode: fccf7...387

Jeg er jo enig i at det er tyveri, og at det er voldtekt dersom man blir tafsa på når man sover SELV om man har bedt denne mannen inn. Jeg har IKKE sagt noe annet.

MEN jeg mener at det å lære barna sine å ta forhåndsregler når det gjelder å utsette seg for unødvendig fare mtp egen kropp er veldig viktig i og med at man kan havne i disse situasjonene her. 

Anonymkode: a9c68...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

JO jeg forstår debatten. Men det virker som om folk ikke forstår at det er forskjell på å be folk ta forhåndsregler og å gi offeret skylden for hva som har skjedd.

Og når man da sitter her og sier at man ikke bør ta forhåndsregler når det gjelder egen kropp, da lurer jeg på hvorfor rett og slett. Det er jo mange kjeltringer der ute, enten det er tyver, dopdealere ELLER overgrepsmenn! Så enkelt er det. 

Anonymkode: a9c68...b30

Nei. Du forstår ikke debatten. En person er blitt voldtatt (ihht norsk lov, ikke noe å betvile), og mange kvinner svarer at «det må du regne med når du ikke tar akkurat de forholdsreglene jeg synes du skulle tatt». Det ER victim blaming. Enten du forstår det eller ikke. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du forstår ikke debatten. En person er blitt voldtatt (ihht norsk lov, ikke noe å betvile), og mange kvinner svarer at «det må du regne med når du ikke tar akkurat de forholdsreglene jeg synes du skulle tatt». Det ER victim blaming. Enten du forstår det eller ikke. 

Anonymkode: dd699...4c3

Enig

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo enig i at det er tyveri, og at det er voldtekt dersom man blir tafsa på når man sover SELV om man har bedt denne mannen inn. Jeg har IKKE sagt noe annet.

MEN jeg mener at det å lære barna sine å ta forhåndsregler når det gjelder å utsette seg for unødvendig fare mtp egen kropp er veldig viktig i og med at man kan havne i disse situasjonene her. 

Anonymkode: a9c68...b30

Man kan godt lære barna sine å ta forholdsregler (ikke "forhånds..", bare sånn for å være litt nazi på dette). Men dette er ikke riktig tråd å ta det opp, og det er ikke særlig sensitivt å si "det er lov å bruke huet" når en person akkurat har blitt voldtatt av noen hun kjenner. Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du har sagt tidligere, har ikke helt oversikt over alle anonymkodene, men mange har vært veldig krasse. Jeg mener også det er victim blaming å antyde at noen er uforsiktige, naive og tankeløse fordi de stoler på en venn. Og i det hele tatt ta opp temaet forholdsregler når voldtekten allerede har skjedd. 

Anonymkode: fccf7...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan godt lære barna sine å ta forholdsregler (ikke "forhånds..", bare sånn for å være litt nazi på dette). Men dette er ikke riktig tråd å ta det opp, og det er ikke særlig sensitivt å si "det er lov å bruke huet" når en person akkurat har blitt voldtatt av noen hun kjenner. Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du har sagt tidligere, har ikke helt oversikt over alle anonymkodene, men mange har vært veldig krasse. Jeg mener også det er victim blaming å antyde at noen er uforsiktige, naive og tankeløse fordi de stoler på en venn. Og i det hele tatt ta opp temaet forholdsregler når voldtekten allerede har skjedd. 

Anonymkode: fccf7...387

Det kan jeg forsåvidt være enig i, at det er feil å ta det opp på den måten når skaden allerede er skjedd. Og det jeg snakket om der var heller ikke rettet til HI, men generelt at man bør da forholdsregler (sånn var det rett nå?). 

Det jeg reagerer på er all tyn Skjotta for eksempel får for at hun vil lære barna sine å ta forholdregler for at slikt ikke skal skje. Det må da være utrolig viktig å lære at man ikke bør stole på alle, og at man bør vise forsiktighet med hensyn til egen kropp.

Jeg har ikke skrevet før nå på slutten, så har ikke noen andre innlegg tidligere her. 

Men jeg tror kanskje ikke dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg er dårlig på å ordlegge meg. Selv om jeg gjentatte ganger har skrevet at jeg ikke legger noen skyld på offeret her og at dette er et grovt overgrep OG voldtekt, så er det tydeligvis kun alt annet som blir vrengt på her.

Uansett kommer jeg til å lære mine små å passe på seg selv, og forsøke så godt man kan å forhindre å komme i disse situasjonene. Og om man skulle være så uheldig å komme i en slik situasjon, så skal man selvfølgelig ta det videre og anmelde. Det er det minste man bør gjøre for å uttrykke at dette er helt uakseptabelt.

Anonymkode: a9c68...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg forsåvidt være enig i, at det er feil å ta det opp på den måten når skaden allerede er skjedd. Og det jeg snakket om der var heller ikke rettet til HI, men generelt at man bør da forholdsregler (sånn var det rett nå?). 

Det jeg reagerer på er all tyn Skjotta for eksempel får for at hun vil lære barna sine å ta forholdregler for at slikt ikke skal skje. Det må da være utrolig viktig å lære at man ikke bør stole på alle, og at man bør vise forsiktighet med hensyn til egen kropp.

Jeg har ikke skrevet før nå på slutten, så har ikke noen andre innlegg tidligere her. 

Men jeg tror kanskje ikke dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg er dårlig på å ordlegge meg. Selv om jeg gjentatte ganger har skrevet at jeg ikke legger noen skyld på offeret her og at dette er et grovt overgrep OG voldtekt, så er det tydeligvis kun alt annet som blir vrengt på her.

Uansett kommer jeg til å lære mine små å passe på seg selv, og forsøke så godt man kan å forhindre å komme i disse situasjonene. Og om man skulle være så uheldig å komme i en slik situasjon, så skal man selvfølgelig ta det videre og anmelde. Det er det minste man bør gjøre for å uttrykke at dette er helt uakseptabelt.

Anonymkode: a9c68...b30

Skjotta får tyn for måten hun ordlegger seg på

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg forsåvidt være enig i, at det er feil å ta det opp på den måten når skaden allerede er skjedd. Og det jeg snakket om der var heller ikke rettet til HI, men generelt at man bør da forholdsregler (sånn var det rett nå?). 

Det jeg reagerer på er all tyn Skjotta for eksempel får for at hun vil lære barna sine å ta forholdregler for at slikt ikke skal skje. Det må da være utrolig viktig å lære at man ikke bør stole på alle, og at man bør vise forsiktighet med hensyn til egen kropp.

Jeg har ikke skrevet før nå på slutten, så har ikke noen andre innlegg tidligere her. 

Men jeg tror kanskje ikke dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg er dårlig på å ordlegge meg. Selv om jeg gjentatte ganger har skrevet at jeg ikke legger noen skyld på offeret her og at dette er et grovt overgrep OG voldtekt, så er det tydeligvis kun alt annet som blir vrengt på her.

Uansett kommer jeg til å lære mine små å passe på seg selv, og forsøke så godt man kan å forhindre å komme i disse situasjonene. Og om man skulle være så uheldig å komme i en slik situasjon, så skal man selvfølgelig ta det videre og anmelde. Det er det minste man bør gjøre for å uttrykke at dette er helt uakseptabelt.

Anonymkode: a9c68...b30

Har du lest hva skjotta skriver? Hun skriver mye mye mer enn det du sier. Hun bedriver victim blaming på sitt verste!

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil du utdype om det større perspektivet?

Anonymkode: e2c27...74b

Det har jeg, og flere andre gjort gjennom hele tråden. 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg forsåvidt være enig i, at det er feil å ta det opp på den måten når skaden allerede er skjedd. Og det jeg snakket om der var heller ikke rettet til HI, men generelt at man bør da forholdsregler (sånn var det rett nå?). 

Det jeg reagerer på er all tyn Skjotta for eksempel får for at hun vil lære barna sine å ta forholdregler for at slikt ikke skal skje. Det må da være utrolig viktig å lære at man ikke bør stole på alle, og at man bør vise forsiktighet med hensyn til egen kropp.

Jeg har ikke skrevet før nå på slutten, så har ikke noen andre innlegg tidligere her. 

Men jeg tror kanskje ikke dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg er dårlig på å ordlegge meg. Selv om jeg gjentatte ganger har skrevet at jeg ikke legger noen skyld på offeret her og at dette er et grovt overgrep OG voldtekt, så er det tydeligvis kun alt annet som blir vrengt på her.

Uansett kommer jeg til å lære mine små å passe på seg selv, og forsøke så godt man kan å forhindre å komme i disse situasjonene. Og om man skulle være så uheldig å komme i en slik situasjon, så skal man selvfølgelig ta det videre og anmelde. Det er det minste man bør gjøre for å uttrykke at dette er helt uakseptabelt.

Anonymkode: a9c68...b30

Helt enig!!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjotta får tyn for måten hun ordlegger seg på

Anonymkode: 6ea48...90e

Skjønner ikke hvorfor. Hun har jo helt rett!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er vel uenig i at man bør ta forholdsregler. Men det hjelper lite å komme med denslags formaninger ETTER at overgrepet er skjedd. 

Hva er poenget? Tror dere ikke at Hi har lært leksa si nå? Hva hjelper det å gni det inn? Hun har det vondt, hva hjelper det å si 'hvis du inviterer en mann hjem må du regne med at han tar seg til rette i kroppen din, ta deg sammen, såpass får du tåle?' 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor. Hun har jo helt rett!

Anonymkode: 1819a...03d

Men hva er vitsen med å si det til hi nå. Det er victim blaming på sitt verste.

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor. Hun har jo helt rett!

Anonymkode: 1819a...03d

Hva er poenget med å uttrykke seg på en slik måte som flere her har gjort? Jeg blir faktisk nesten flau på deres vegne, det sier litt om slike folk som ikke har et snev av empati og allikevel velger å skrive svar til noen som åpenbart sliter! Hva har dere igjen for det? Får dere noen slags tilfredsstillese av å være så tydelig negativ og frekk, er det for at dere selv skal føle dere bedre? Og til sist, om dette var noen dere kjente og vedkommende lettet sitt hjerte til dere, hadde dere også da hatt samme nedlatende holdning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du forstår ikke debatten. En person er blitt voldtatt (ihht norsk lov, ikke noe å betvile), og mange kvinner svarer at «det må du regne med når du ikke tar akkurat de forholdsreglene jeg synes du skulle tatt». Det ER victim blaming. Enten du forstår det eller ikke. 

Anonymkode: dd699...4c3

Tja. Hun våkner, sier hva faen, og han går. Det er virkelig ikke noe å blåse opp til voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Tja. Hun våkner, sier hva faen, og han går. Det er virkelig ikke noe å blåse opp til voldtekt.

I følge norsk lov er det voldtekt. At du mener noe annet er uinteressant. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Tja. Hun våkner, sier hva faen, og han går. Det er virkelig ikke noe å blåse opp til voldtekt.

Hva du måtte mene er nok til å hvalifisere til voldtekt er fullstendig urelevant for tråden. Å tråkke på noen som allerede ligger nede, viser bare hvor stusselig menneske du er

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet er: hjelper det HI at dere forteller henne at hun er voldtatt?

Anonymkode: 616f6...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er: hjelper det HI at dere forteller henne at hun er voldtatt?

Anonymkode: 616f6...685

Nei det er ikke spørsmålet. Du forstår virkelig ikke... HI ber om råd til hva hun bør gjøre. Det er det som er spørsmålet. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...