Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja er blitt voldtatt mange ganger jeg da av mannen som stadig vekk fingrer meg uten att han vet det selv i søvne. Men om han gjør det i søvne uten og vite det har han voldtatt seg selv på meg da? 

Stakkars mann om du anmelder han. Kansje han sov? Kansje han var klønete? Han sluttet ivertfall. Han gjorde deg ikke noe vondt. Nå må vi slutte og skrike voldtekt bare enn mann tar på oss!! Seriøst!! 

Anonymkode: c8a56...4c5

Du klarer vel å se forskjell på om mannen din gjør det og om en kompis du ikke har ønske om å ha sex med gjør det???

Anonymkode: 8dee6...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja er blitt voldtatt mange ganger jeg da av mannen som stadig vekk fingrer meg uten att han vet det selv i søvne. Men om han gjør det i søvne uten og vite det har han voldtatt seg selv på meg da? 

Stakkars mann om du anmelder han. Kansje han sov? Kansje han var klønete? Han sluttet ivertfall. Han gjorde deg ikke noe vondt. Nå må vi slutte og skrike voldtekt bare enn mann tar på oss!! Seriøst!! 

Anonymkode: c8a56...4c5

Hvor dum går det an å bli? 'skrike voldtekt'? Og så sammenlikner du det at en fremmed mann stapper fingrene oppi skjelden på noen med at mannen din kommer borti deg i søvne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja er blitt voldtatt mange ganger jeg da av mannen som stadig vekk fingrer meg uten att han vet det selv i søvne. Men om han gjør det i søvne uten og vite det har han voldtatt seg selv på meg da? 

Stakkars mann om du anmelder han. Kansje han sov? Kansje han var klønete? Han sluttet ivertfall. Han gjorde deg ikke noe vondt. Nå må vi slutte og skrike voldtekt bare enn mann tar på oss!! Seriøst!! 

Anonymkode: c8a56...4c5

Seriøst, er du alvorlig nå?? Vet du hvor dum du fremstår nå? Du har ikke forstått noen ting, og er en av dem som gjør det så vanskelig å fremme kvinners rettssikkerhet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jaja er blitt voldtatt mange ganger jeg da av mannen som stadig vekk fingrer meg uten att han vet det selv i søvne. Men om han gjør det i søvne uten og vite det har han voldtatt seg selv på meg da? 

Stakkars mann om du anmelder han. Kansje han sov? Kansje han var klønete? Han sluttet ivertfall. Han gjorde deg ikke noe vondt. Nå må vi slutte og skrike voldtekt bare enn mann tar på oss!! Seriøst!! 

Anonymkode: c8a56...4c5

Så dum er det ikke lov å være

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mamma_bergen skrev:

Seriøst, er du alvorlig nå?? Vet du hvor dum du fremstår nå? Du har ikke forstått noen ting, og er en av dem som gjør det så vanskelig å fremme kvinners rettssikkerhet! 

Synes ikke hun fremstår dum i det hele tatt, jeg. Forstår utmerket godt hva hun mener! Verre med dere persilleblad som sitter å skriker i offerhjørnet uten å prøve å tenke i litt større perspektiv. 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du skadet på noen måte av fingringen?

Vil en anmeldelse gjøre noe godt før deg eller andre?

Anonymkode: b4ff2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke hun fremstår dum i det hele tatt, jeg. Forstår utmerket godt hva hun mener! Verre med dere persilleblad som sitter å skriker i offerhjørnet uten å prøve å tenke i litt større perspektiv. 

Anonymkode: 1819a...03d

Enig. Mye hysteri her, og folk virker ute av stand til å tenke nyanser. Her må man for all del være kategorisk og putte folk og hendelser i båser.

Nei, jeg hadde ikke satt pris på å bli vekket av at en fremmed mann fingret meg. Samtidig hadde jeg skjønt at han ikke mente å gjøre noe galt når han stoppet umiddelbart. Jeg hadde sett det som en blanding av feiltolkning av situasjonen (jeg ba han med hjem og inviterte han til å sove i min seng), og svekket dømmekraft på intimsoner som et resultat av alkoholinntak.

Ikke en mann jeg hadde ønsket å fortsette noen slags relasjon til, men han skal ha for at han stoppet med én gang og tydelig skammet seg. Så tror jeg at jeg hadde gått noen runder med meg selv i forhold til hvilke valg jeg ville gjøre fremover i lignende situasjoner (be menn hjem, sove sammen etc.)

Anonymkode: 231f1...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Mye hysteri her, og folk virker ute av stand til å tenke nyanser. Her må man for all del være kategorisk og putte folk og hendelser i båser.

Nei, jeg hadde ikke satt pris på å bli vekket av at en fremmed mann fingret meg. Samtidig hadde jeg skjønt at han ikke mente å gjøre noe galt når han stoppet umiddelbart. Jeg hadde sett det som en blanding av feiltolkning av situasjonen (jeg ba han med hjem og inviterte han til å sove i min seng), og svekket dømmekraft på intimsoner som et resultat av alkoholinntak.

Ikke en mann jeg hadde ønsket å fortsette noen slags relasjon til, men han skal ha for at han stoppet med én gang og tydelig skammet seg. Så tror jeg at jeg hadde gått noen runder med meg selv i forhold til hvilke valg jeg ville gjøre fremover i lignende situasjoner (be menn hjem, sove sammen etc.)

Anonymkode: 231f1...d30

Veldig enig! 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ble du skadet på noen måte av fingringen?

Vil en anmeldelse gjøre noe godt før deg eller andre?

Anonymkode: b4ff2...91a

Siden hun fortsatt tenker på det, vil nok en anmeldelse gjøre det bedre for henne.

Anonymkode: 2d468...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du har en gammeldags oppfatning av hva en voldtekt og en voldtektsmann er. Det er ikke bare voldelige overfall. Jeg har for eksempel blitt forsøkt dopet ned med voldtekt som mål. Da han ikke fikk i meg nok dop overfalt han meg ikke. Han ville tydeligvis ikke begå en voldelig voldtekt, men håpet å få meg i en tilstand der jeg ikke ville klare å motsette meg. Det hadde likevel vært voldtekt om han hadde gjennomført.

Anonymkode: 43349...f8b

Her ble da ikke Hi dopet ned. I tillegg ba ho han hjem. Tenker ikke at jeg er gammeldags. Men tenker at alt er ikke svart/hvitt. En må se på hele historien. Hva som skjedde før og hva som skjedde i etterkant. Det er lov å feiltolke en situasjon. Personlig ville jeg merket at noen tok på meg, før det havnet fingre inn i meg nedentil. Det var kanskje en klønete måte å prøve seg på og et dumt valg. Det er stor forskjell på å feiltolke, og det å bevisst gå inn for å voldta noen.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her ble da ikke Hi dopet ned. I tillegg ba ho han hjem. Tenker ikke at jeg er gammeldags. Men tenker at alt er ikke svart/hvitt. En må se på hele historien. Hva som skjedde før og hva som skjedde i etterkant. Det er lov å feiltolke en situasjon. Personlig ville jeg merket at noen tok på meg, før det havnet fingre inn i meg nedentil. Det var kanskje en klønete måte å prøve seg på og et dumt valg. Det er stor forskjell på å feiltolke, og det å bevisst gå inn for å voldta noen.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Det er godt gjort å feiltolke en situasjon der ene parten sover🙄 Det å be noen hjem er ikke ensbetydende at man skal ha sex. Hva er denne greien med å unnskylde mannen og legge ansvaret over på kvinnen? Og nei, han tenkte nok ikke voldtekt, men like fullt var det et overgrep, et bevisst valg om å stikke fingre inn i en person som sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Nemlig!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Det er jeg enig i, men historien til hi var at de pratet, hun sovnet og han puttet fingre inn i henne. Voksne mennesker kan heller ikke være så naiv at de tror at det skal være greit. Normalt sett er dette noe man ev avtaler på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden hun fortsatt tenker på det, vil nok en anmeldelse gjøre det bedre for henne.

Anonymkode: 2d468...33f

Ikke nødvendig vis. Det kan være en tøff prosess og hun skal ikke tro at hun bør føle det som et problematisk overgrep bare fordi andre mener hun bør føle det slik.

Anonymkode: b4ff2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter loven kan dere sikkert defineres som voldtekt. Men om det har noe for seg å gå til en anmeldelse er det bare hi som kan bestemme. For å være ærlig tviler jeg på om det kan komme noe godt ut av det i dette tilfellet. Tror nok det beste er å glemme og gå videre. Jeg legger ikke skylden på hi, mannen har ansvaret her og det er jo tydelig at han skammer seg dypt. Med god grunn.

Å drikke sammen med en mann for så å legge seg lettkledd i samme seng er vel oppskriften på trøbbel, dessverre. Hvis man ikke ønsker sex da.

Biologi og instinkter overstyrer gjerne jussen her, enten dere liker det eller ikke. Bare godta det.

Derfor støtter jeg Skjotta her; har gitt mine døtre akkurat samme råd. Betyr ikke at jeg ikke vil støtte de om de kommer utfor det samme som hi. Men som sagt, usikker på om å anbefale en anmeldelse er det offeret i akkurat denne settingen vil profitere på.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan stappe fingeren inn i andres kroppsåpninger uten å sjekke om det er ok først. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎07‎.‎2018 den 9.11, Anonym bruker skrev:

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Så enig! Dette er ikke en fullbyrdet voldtekt. Det er et overgrep, men ble stoppet da HI sa ifra. 

Og sorry altså, men å dra med noen hjem for å sove i samme dobbeltseng, og så bli forundret for at motparten prøver seg.... Beyond naiv. Vel kan man sove i samme seg med motsatt kjønn uten at det trenger bli sex av det, men en man ikke kjenner no særlig, gjør man ikke det med. 

Anonymkode: bf596...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så enig! Dette er ikke en fullbyrdet voldtekt. Det er et overgrep, men ble stoppet da HI sa ifra. 

Og sorry altså, men å dra med noen hjem for å sove i samme dobbeltseng, og så bli forundret for at motparten prøver seg.... Beyond naiv. Vel kan man sove i samme seg med motsatt kjønn uten at det trenger bli sex av det, men en man ikke kjenner no særlig, gjør man ikke det med. 

Anonymkode: bf596...4e5

Så siden det ikke er en "fullbyrdet" voldtekt, men "bare" et overgrep så kan vi bare ha det så godt? Og igjen, hun sov når han gjorde sitt, er det ok, sånn siden hun var så dum å la han komme hjem til henne for å prate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så enig! Dette er ikke en fullbyrdet voldtekt. Det er et overgrep, men ble stoppet da HI sa ifra. 

Og sorry altså, men å dra med noen hjem for å sove i samme dobbeltseng, og så bli forundret for at motparten prøver seg.... Beyond naiv. Vel kan man sove i samme seg med motsatt kjønn uten at det trenger bli sex av det, men en man ikke kjenner no særlig, gjør man ikke det med. 

Anonymkode: bf596...4e5

Enig med deg!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Enig i at hun ikke burde være overrasket hvis han prøvde seg mens de begge var våkne.

Når hun sover, er det en annen sak. 

Anonymkode: 2d468...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. juli 2018 den 16.59, Anonym bruker skrev:

Synes ikke hun fremstår dum i det hele tatt, jeg. Forstår utmerket godt hva hun mener! Verre med dere persilleblad som sitter å skriker i offerhjørnet uten å prøve å tenke i litt større perspektiv. 

Anonymkode: 1819a...03d

Vil du utdype om det større perspektivet?

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så enig! Dette er ikke en fullbyrdet voldtekt. Det er et overgrep, men ble stoppet da HI sa ifra. 

Og sorry altså, men å dra med noen hjem for å sove i samme dobbeltseng, og så bli forundret for at motparten prøver seg.... Beyond naiv. Vel kan man sove i samme seg med motsatt kjønn uten at det trenger bli sex av det, men en man ikke kjenner no særlig, gjør man ikke det med. 

Anonymkode: bf596...4e5

Penetrering er voldtekt, også om man ikke bruker penis. 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter loven kan dere sikkert defineres som voldtekt. Men om det har noe for seg å gå til en anmeldelse er det bare hi som kan bestemme. For å være ærlig tviler jeg på om det kan komme noe godt ut av det i dette tilfellet. Tror nok det beste er å glemme og gå videre. Jeg legger ikke skylden på hi, mannen har ansvaret her og det er jo tydelig at han skammer seg dypt. Med god grunn.

Å drikke sammen med en mann for så å legge seg lettkledd i samme seng er vel oppskriften på trøbbel, dessverre. Hvis man ikke ønsker sex da.

Biologi og instinkter overstyrer gjerne jussen her, enten dere liker det eller ikke. Bare godta det.

Derfor støtter jeg Skjotta her; har gitt mine døtre akkurat samme råd. Betyr ikke at jeg ikke vil støtte de om de kommer utfor det samme som hi. Men som sagt, usikker på om å anbefale en anmeldelse er det offeret i akkurat denne settingen vil profitere på.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

At det går an å si noe sånt... 

Vet du hva: hvis ikke tidligere generasjoner av kvinner hadde gått foran og ført sak på sak (som i forkant ble omtalt som formålsløse av diverse forståsegpåere) så ville det aldri ha blitt forbudt å f eks begå vold mot ektefelle. For 50 år siden het det "husbråk". Det er også straffbart å voldta kona, noe som for 100 år siden var "mannens ekteskapelige rettigheter". Alt i alt så ville kvinners rettssikkerhet og kvinners trygghet og integritet for egen kropp ha vært null og niks om kvinner opp igjennom tidene hadde lyttet til sånne tunge, våte ulltepper som du, som bare sukker og sier "det er ingen vits". 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. juli 2018 den 23.10, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendig vis. Det kan være en tøff prosess og hun skal ikke tro at hun bør føle det som et problematisk overgrep bare fordi andre mener hun bør føle det slik.

Anonymkode: b4ff2...91a

Øøøøhhh - hvor ser du at andre mener hun bør føle det slik? Hun starter jo innlegget med at hun ikke sover om natta!

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...