Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, skjotta skrev:

Hva jeg har opplevd og ikke opplevd vet du ingenting om og det du antar er feil. Jeg har kanskje opplevd for mye til å tenke på det som en voldtekt at en mann tar på en sovende kvinne og trekker seg straks når hun avviser? Kanskje jeg sitter og lurer på hva det egentlig er jeg har opplevd dersom dette er voldtekt? 

Det er helt normalt at du gjør. Offer for overgrep blir møtt med tvil og beskyldninger. Det er helt normalt å rasjonalisere og undertrykke opplevelsen. Det kan for noen fungere slik at de føler seg tryggere  om de forteller seg selv at de ikke har blitt utsatt for overgrep, og at de selv gjorde noe feil som satte dem i den situasjonen.

Samtidig taler du med to tunger. Du sier at det er opp til offeret å vurdere enkelttilfellet, samtidig som du bagatelliserer det HI har opplevd fordi du har opplevd noe værre.

Om jeg skal trekke inn en egen erfaring, så høres du ut som min mor. Hun snakket mye om å passe seg, ikke drikke og ta forholdsregler. Så ble jeg antastet av en venn av foreldrene mine på en fest. Jeg var edru og 14 år, rundt var det flere voksne vitner, jeg kom meg bort før han fikk gjort formater skade. 

Jeg fortalte det, hun bare så på meg og sa; nei, det skjedde ikke. Han kommer fortsatt til middag hos min mor. Hennes formaninger kom altså av vansker med å forholde seg til overgrep. Hun er ikke alene.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, skjotta skrev:

🤣🤣🤣 hvor får du disse ideene fra? 

Jeg har ikke en eneste gang sagt at det er hennes egen feil og ikke en eneste gang sagt at det vil være min datters feil. Det er ALDRI offeret sin feil.

Jeg snakker om individets rett til å selv avgjøre hva de selv opplever som overgrep og hva de ikke opplever som overgrep. 

gale høner her inne 😂😂😂

Du kan godt prøve på å putte på en haug til med smileys og kallenavn på meg. Det får deg ikke til å fremstå som særlig seriøs eller med et godt gjennomtenkt budskap. 

Jeg gjentok i grunnen bare det du sa. Noe av det ignorerte du, forståelig nok. I et tidligere innlegg la du ut om hvor sterk kvinne du er og om de stakkars mannfolka som ikke kan flørte. Du har ikke sagt at det er offerets feil, du har bare påført henne skam og oppfordret henne til å ikke anmelde et lovbrudd.

Nå er det altså ikke subjektivt (individets rett) hva som er overgrep. Det er faktisk objektivt og det er definert i loven. At du ikke liker det, er ikke relevant. 

 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hva hadde du sagt hvis din datter alikevel gjorde det, og han utnyttet situasjonen og puttet fingrene inn i henne? Ville du da sagt at hun fikk selv avgjøre om hun synes det er et overgrep eller ei? I mine øyne er en sånn uttalelse stort sett det samme som å gi henne skylden for det, siden hun inviterte mannen til å sove over

Anonymkode: 6ea48...90e

Hvis hun følte det var et overgrep ville jeg fulgt henne til politistasjonen for å anmelde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke lære meg om kulturer, jeg kjenner dem godt 😉 

Men, la meg spørre deg da; Vil du snakke med din datter om ikke å sende nakenbilder? Vil du si noe når hun ønsker å gå i hotpants og magetopp på fest? Når du er ute å reiser, passer du på verdisakene da? Låser du bilen din? Tar du på redningsvest i båt? Setebelte i bil? Ser du deg for, før du krysser veien? Jeg vil tippe svaret er ja. Vi tar forhåndsregler hver eneste dag, og jeg kan ikke med livets innsats fatte hvorfor de «kjørereglene» ikke gjelder for egen kropp? Hvorfor er det et unntak der? 

Anonymkode: 1819a...03d

Forstår du ikke hva debatten handler om?

Den handler ikke om hvorvidt det er lurt å ta forholdsregler. 

Den handler om hvem som har skylda: Den som ikke tok nok forholdsregler, eller den som brøt loven.

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja denne likestillinga har jammen gått for langt. Her forventer kvinnfolka både å være selvstendige OG at menn skal la være å ta seg til rette med kroppene deres når de sover. De får da for f velge én av delene.

 

Anonymkode: 43349...f8b

La meg gi et eksempel så det blir litt klarere.

Vi var på et utested for en mnd siden. Der var det en gjeng med unge kvinner man ikke kunne unngå å legge merke til. En av dem drev stadig å kløp menn i baken og hele gjengen hoiet, heiet og graderte rumper på en skala fra 1 - 10. Ingen slapp unna.

Litt senere ble en av disse kvinnene mottaker av et klaps på baken av en mann i det hun gikk forbi. Hun laget et voldsomt leven og enden på visa ble at mannen som klapset henne ble utvist fra utestedet.

Dobbeltstandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke lære meg om kulturer, jeg kjenner dem godt 😉 

Men, la meg spørre deg da; Vil du snakke med din datter om ikke å sende nakenbilder? Vil du si noe når hun ønsker å gå i hotpants og magetopp på fest? Når du er ute å reiser, passer du på verdisakene da? Låser du bilen din? Tar du på redningsvest i båt? Setebelte i bil? Ser du deg for, før du krysser veien? Jeg vil tippe svaret er ja. Vi tar forhåndsregler hver eneste dag, og jeg kan ikke med livets innsats fatte hvorfor de «kjørereglene» ikke gjelder for egen kropp? Hvorfor er det et unntak der? 

Anonymkode: 1819a...03d

Man kan ta mange forholdsregler, og ting skjer alikevel. Og når da ting skjer, så kaster man det ikke ansiktet på den det er skjedd med, at hun/han ikke tok nok forholdsregler

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, skjotta skrev:

Hvis hun følte det var et overgrep ville jeg fulgt henne til politistasjonen for å anmelde. 

Så hvis hun ahdde spurt deg om det var et overgrep, så hadde du svart at det måtte hun føle på seg selv?

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skjotta skrev:

La meg gi et eksempel så det blir litt klarere.

Vi var på et utested for en mnd siden. Der var det en gjeng med unge kvinner man ikke kunne unngå å legge merke til. En av dem drev stadig å kløp menn i baken og hele gjengen hoiet, heiet og graderte rumper på en skala fra 1 - 10. Ingen slapp unna.

Litt senere ble en av disse kvinnene mottaker av et klaps på baken av en mann i det hun gikk forbi. Hun laget et voldsomt leven og enden på visa ble at mannen som klapset henne ble utvist fra utestedet.

Dobbeltstandard.

Gratulerer, du har oppdaget at det finns kvinner som er idioter. Jeg hadde ikke reagert annerledes på dette om en kvinne hadde sugd eller stukket en finger inn i rektum på en mann mens han sov.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skjotta skrev:

La meg gi et eksempel så det blir litt klarere.

Vi var på et utested for en mnd siden. Der var det en gjeng med unge kvinner man ikke kunne unngå å legge merke til. En av dem drev stadig å kløp menn i baken og hele gjengen hoiet, heiet og graderte rumper på en skala fra 1 - 10. Ingen slapp unna.

Litt senere ble en av disse kvinnene mottaker av et klaps på baken av en mann i det hun gikk forbi. Hun laget et voldsomt leven og enden på visa ble at mannen som klapset henne ble utvist fra utestedet.

Dobbeltstandard.

Ja, det er dobbeltstandars, men den situasjonen er jo ikke i nærheten av å sammenlignes med hi si. Skal du sammenligne hi sin situasjon med denne, så må hi ha puttet fingeren i han først

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff hi, så utrolig ekkelt! Dette var ikke greit!!  

En jeg kjenner opplevde omtrent det samme, men våknet av at fyren hadde samleie med henne. Han ble dømt han altså, selv om de hadde sovet sammen.  Å ligge i samme seng betyr virkelig ikke at man bare kan ta for seg...

Anonymkode: eb5c3...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis hun ahdde spurt deg om det var et overgrep, så hadde du svart at det måtte hun føle på seg selv?

Anonymkode: 6ea48...90e

Ja. Det er da virkelig ikke opp til meg å avgjøre hva andre skal tenke eller føle. Oppleves det som et overgrep og loven er enig så er det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ta mange forholdsregler, og ting skjer alikevel. Og når da ting skjer, så kaster man det ikke ansiktet på den det er skjedd med, at hun/han ikke tok nok forholdsregler

Anonymkode: 6ea48...90e

Men man lærer kanskje noe til neste gang 😉 For eksempel å ikke invitere folk hjem i senga.

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Overnatting kan selvfølgelig føre til sex - men det skal skje i våken tilstand. Å sette i gang å fingre en som sover er ikke greit, uansett forhistorie.

Sex er noe man har med våkne mennesker.

Anonymkode: 2d468...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skjotta skrev:

Hva jeg har opplevd og ikke opplevd vet du ingenting om og det du antar er feil. Jeg har kanskje opplevd for mye til å tenke på det som en voldtekt at en mann tar på en sovende kvinne og trekker seg straks når hun avviser? Kanskje jeg sitter og lurer på hva det egentlig er jeg har opplevd dersom dette er voldtekt? 

Det er riktig at jeg ikke vet hva du ev har opplevd, men siden dette tydeligvis ikke var like ille som det du har opplevd så er det ikke voldtekt? Det er også forskjell å ta på en kvinne, og å putte fingrene inn i henne. Og selv om det "bare" var fingre er det like fullt et overgrep og det er tråkket over denne personens grenser. Og det er fremdeles ikke greit å "gjøre det mindre" enn det er, for hi sin del var det såpass at hun er preget av det i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, skjotta skrev:

La meg gi et eksempel så det blir litt klarere.

Vi var på et utested for en mnd siden. Der var det en gjeng med unge kvinner man ikke kunne unngå å legge merke til. En av dem drev stadig å kløp menn i baken og hele gjengen hoiet, heiet og graderte rumper på en skala fra 1 - 10. Ingen slapp unna.

Litt senere ble en av disse kvinnene mottaker av et klaps på baken av en mann i det hun gikk forbi. Hun laget et voldsomt leven og enden på visa ble at mannen som klapset henne ble utvist fra utestedet.

Dobbeltstandard.

Hva har denne episoden med saken å gjøre? Det finnes nok av idiotiske kvinner, men det har ingenting med at en kvinne inviterte en "venn" hjem, som en hyggelig gest, og denne vennen prøver å ta for seg når hun sover. Hadde denne mannen gjort et fremstøt når de begge var våkne hadde alt vært stuerent og ok, men han gjorde dette bevisst når hun søvn det er virkelig ikke greit.

 

40 minutter siden, skjotta skrev:

Ja. Det er da virkelig ikke opp til meg å avgjøre hva andre skal tenke eller føle. Oppleves det som et overgrep og loven er enig så er det det. 

Her har du jo allerede avgjort hva hi burde føle og gjøre, og det på en måte som gjerne gjør at hun føler seg enda verre og liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå på hvilken måte det hjelper hi å komme med 'det burde du ha tenkt på før du inviterte en mann med deg hjem'-utsagn. Hva ønsker dere å oppnå? 

Skal det liksom hjelpe hi til å tenke seg bedre om neste gang? Eller er målet å få henne til å føle seg dum fordi hun stolte på en mann? 

Selvsagt kan man ta alle mulige forholdsregler, men å mase om dette etter at Hi har hatt det vondt i ei uke fordi en mann forgrep seg på henne, det fører jo virkelig ikke noe godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader her var det jaggu mye skremmende oppgulp!  HI,  jeg håper du anmelder ham slik at han i klartekst forstår hvor skapet skal stå. Og så håper jeg det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva du skal gjøre for være opp til deg. Du er jo blitt tatt på uten din vite og det er ille men hvorfor i huleste lar du en mann overnatte hos deg sånn uten videre??????????

Anonymkode: e6f22...d6c

Oj - rett på hva HUN gjorde uten en eneste kommentar til hva HAN gjorde? Snakker vi real victim blaming her, eller?

HI: du har opplevd en sovevoldtekt. Det bør anmeldes.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som deg (og flere andre i denne tråden) burde rett og slett holde godt kjeft når slike tema skal diskuteres. Slike kalde guffs fra 50-tallet har ingenting å gjøre i en produktiv diskusjon.

Etter norsk lov har HI faktisk blitt voldtatt. Tygg litt på den.

Jeg syns du bør oppsøke overgrepsmottak og/eller kontakte Dixi. Jeg er lei meg for at du opplevde dette, og ikke minst for at du får svar som bagatelliserer og legger skylden på deg. 

Anonymkode: 43349...f8b

Etter norsk lov har jeg også blitt det, men loven favoriserer "dessverre" meg i en sak hvor jeg ikke var helt uten skyld. Forskjellen på meg og HI er at jeg ikke føler ubehag i ettertid, men det gjør HI og det er forståelig. Derfor sa jeg at hun må vurdere det selv og det kan ingen andre gjør for henne. Jeg vet ikke hva slags forhold HI har til denne mannen, hva som ble sagt og gjort i forkant eller hva som faktisk skjedde den natta. Jeg legger ikke skylda på HI for dette for det er ikke greit å fingre noen som man vet at ikke er våken uansett omstendigheter, men en anmeldelse kommer hun nok uansett ikke langt med og mitt råd er dermed å prøve å glemme, eventuelt snakke med psykolog, for jeg skjønner at dette må ha føltes som et totalt overtramp for HI og at det var utrolig ukomfortabelt og kanskje ville jeg også ha trengt å snakke med noen etterpå. Jeg sier aldri at det var HI sin feil, men at det er mulig at intensjonen til mannen aldri var å voldta henne. De lå lettkledde sammen i samme seng og han var beruset. For alt vi vet gjorde han det i søvne og våknet da hun plutselig snakket til han. Jeg tenker bare at det er dumt å stemple han som voldtektsmann uten videre. 

Ønsker uansett deg HI masse lykke til, og jeg håper du finner en måte å takle dette på som gjør at du føler deg rettferdig behandlet, og det uavhengig av hva jeg og andre mener og råder deg til. 

Anonymkode: 10908...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har slitt så ekstremt med å sove den siste uka etter sist lørdag. For en del år siden hadde jeg veldig god tone med en mann men vi tok det aldri videre. Sist lørdag hadde han vært en tur på byen og var selvskapsyk da han skulle hjem. 

Enden på visa var at han kom til meg, sov over her. Vi sovnet etter å ha ligget å snakket en stund. Jeg våknet etter noen timer å kjente at han hadde en finger inni meg 😞

da jeg spurte han hva han drev med tok han på seg klærne å dro uten å si noe, å jeg var for paff til å si gjøre noe mer... 

har prøvd å skrive til han på fb og snap å spørre hva han egentlig drev med... han har lest og åpnet på begge deler, uten å svare meg...  vi har ikke snakket om sex, aldri hatt sex eller noe i den duren før.... kjenner jeg er skikkelig ubekvem av hva som har skjedd og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette 😔 

kjenner jeg blir dårlig alt dette 😞 

hva gjør jeg? 💔

Anonymkode: efb3f...eeb

Jeg ser mange her roper voldtekt og lager stort oppstyr av dette. Jeg tenker at hvis han ville voldtatt deg, så hadde han ikke stoppet, når du sa "hva gjør du?". Jeg vet ikke om han kan ha likt deg og har prøvd en idiotisk måte på å komme inn på deg. Kanskje føler han seg dum nå og derfor ikke tør å svare. Jeg kjenner han ikke, så kan for all del være at han er en drittsekk også. Skjønner det er frustrerende for deg HI. Kanskje du bør prøve en gang til å komme i kontakt med han for å få svar. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser mange her roper voldtekt og lager stort oppstyr av dette. Jeg tenker at hvis han ville voldtatt deg, så hadde han ikke stoppet, når du sa "hva gjør du?". Jeg vet ikke om han kan ha likt deg og har prøvd en idiotisk måte på å komme inn på deg. Kanskje føler han seg dum nå og derfor ikke tør å svare. Jeg kjenner han ikke, så kan for all del være at han er en drittsekk også. Skjønner det er frustrerende for deg HI. Kanskje du bør prøve en gang til å komme i kontakt med han for å få svar. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Jeg tenker at du har en gammeldags oppfatning av hva en voldtekt og en voldtektsmann er. Det er ikke bare voldelige overfall. Jeg har for eksempel blitt forsøkt dopet ned med voldtekt som mål. Da han ikke fikk i meg nok dop overfalt han meg ikke. Han ville tydeligvis ikke begå en voldelig voldtekt, men håpet å få meg i en tilstand der jeg ikke ville klare å motsette meg. Det hadde likevel vært voldtekt om han hadde gjennomført.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter norsk lov har jeg også blitt det, men loven favoriserer "dessverre" meg i en sak hvor jeg ikke var helt uten skyld. Forskjellen på meg og HI er at jeg ikke føler ubehag i ettertid, men det gjør HI og det er forståelig. Derfor sa jeg at hun må vurdere det selv og det kan ingen andre gjør for henne. Jeg vet ikke hva slags forhold HI har til denne mannen, hva som ble sagt og gjort i forkant eller hva som faktisk skjedde den natta. Jeg legger ikke skylda på HI for dette for det er ikke greit å fingre noen som man vet at ikke er våken uansett omstendigheter, men en anmeldelse kommer hun nok uansett ikke langt med og mitt råd er dermed å prøve å glemme, eventuelt snakke med psykolog, for jeg skjønner at dette må ha føltes som et totalt overtramp for HI og at det var utrolig ukomfortabelt og kanskje ville jeg også ha trengt å snakke med noen etterpå. Jeg sier aldri at det var HI sin feil, men at det er mulig at intensjonen til mannen aldri var å voldta henne. De lå lettkledde sammen i samme seng og han var beruset. For alt vi vet gjorde han det i søvne og våknet da hun plutselig snakket til han. Jeg tenker bare at det er dumt å stemple han som voldtektsmann uten videre. 

Ønsker uansett deg HI masse lykke til, og jeg håper du finner en måte å takle dette på som gjør at du føler deg rettferdig behandlet, og det uavhengig av hva jeg og andre mener og råder deg til. 

Anonymkode: 10908...253

Drit nå i å få tråden til å handle om deg. Bu hu og alt det der - men lag nå din egen tråd hvis det er deg vi skal snakke om.

Vi er mange som er blitt voldtatt på ulike måter, og hvis vi ikke kan støtte hverandre engang, uten å lage en lidelseskonkurranse ut av det, eller å bagatellisere det som du gjør, da skjønner jeg at rettsvesenet sliter med å trekke opp linjene og dømme rettferdig.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser mange her roper voldtekt og lager stort oppstyr av dette. Jeg tenker at hvis han ville voldtatt deg, så hadde han ikke stoppet, når du sa "hva gjør du?". Jeg vet ikke om han kan ha likt deg og har prøvd en idiotisk måte på å komme inn på deg. Kanskje føler han seg dum nå og derfor ikke tør å svare. Jeg kjenner han ikke, så kan for all del være at han er en drittsekk også. Skjønner det er frustrerende for deg HI. Kanskje du bør prøve en gang til å komme i kontakt med han for å få svar. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Men nå er det heldigvis ikke din oppfatning av hva den «stakkars» mannen kanskje har tenkt som er relevant i denne saken. Om han er «snill» eller «slem» er absolutt helt irrelevant. At han foretrakk å voldta uten motstand er helt irrelevant. At han trakk seg når HI våknet er også helt irrelevant. 

Loven er helt tydelig og klar på at HI er blitt utsatt for voldtekt!!!

Å voldta behøver ikke medføre vold!

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja er blitt voldtatt mange ganger jeg da av mannen som stadig vekk fingrer meg uten att han vet det selv i søvne. Men om han gjør det i søvne uten og vite det har han voldtatt seg selv på meg da? 

Stakkars mann om du anmelder han. Kansje han sov? Kansje han var klønete? Han sluttet ivertfall. Han gjorde deg ikke noe vondt. Nå må vi slutte og skrike voldtekt bare enn mann tar på oss!! Seriøst!! 

Anonymkode: c8a56...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...