Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår faktisk ikke problemet til mange her som mener at menn ikke kan prøve seg i det hele tatt hvis alt blir definert som voldtekt, må beskytte seg mot misforståelser osv.

Jeg er 35 år gammel. Har hatt rundt 20 partnere i løpet av livet. 4 seriøse forhold, noen FF og noen som jeg har hatt meg en eller to ganger. ALDRI (!) har jeg opplevd at menn stakk gjenstander i meg uten at jeg var våken og uten at jeg har sagt at det var greit. Og jeg har vært borti mange rare folk. Et par av dem var innpåslitne og prøvde seg ved å klemme meg, prøve å føre hånda ned i buksa og lignende. Med en gang jeg tok hånden vekk eller sa fra så stoppet de. Men de sluttet da virkelig ikke å flørte for det, bare i mindre "åpenbare" former.

Det jeg prøver å si er at det er ikke vanlig å "flørte" eller "prøve seg" på den måten HI beskriver. Menn vil da virkelig ikke slutte å flørte og sjekke opp damer hvis de ikke får lov til å ta seg til rette når kvinnen sover. Sverige har nylig vedtatt samtykkelov. Tror dere virkelig at hele Sverige skal slutte å ha sex, og ingen menn i Sverige vil noen sinne sjekke opp en dame igjen? Er dere virkelig så dumme eller mener dere virkelig at den eneste måten for en mann å prøve seg, er å ta seg til rette uten samtykke?

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.7.2018 den 22.18, sug lut skrev:

Voksne mennesker kan ikke være så naive at de tror de kan ta folk med hjem fra byen og likevel bli overraska over at det skjer noe seksuelt.

Ikke bare hjem fra byen, men opp i senga til og med. Da må man i så fall være 110% sikker på at begge parter forstår situasjonen likt. Og selv da, ville det lureste være om en lå på sofaen når det er alkohol med i bildet.

Anonymkode: 0ebaa...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som jeg synes er mest skummelt, er at det er KVINNER som forsvarer slikt. De klarer altså ikke å sette seg inn i offerets situasjon, men tror at de er så mye smartere og bedre, og det hadde aldri skjedd dem. Og hvis det hadde skjedd ville de bare ristet det av seg og ikke gjort så stor sak ut av det. Slike kvinner er ikke i stand til å støtte overgrepsofre, uansett om det er deres egne døtre, søstre, venninner. De vil alltid se på offeret med dømmende blikk og leite etter feil hos offeret.

 

Anonymkode: 6115a...d7c

Ja, det er hore/madonna-komplekset. Er du ikke dydig, må du være en sjuske. Det var faktisk den kvinnelige lekdommeren i Hemsedal-saken som gjorde til at de tre Harstad-fyrene fikk gå fri, og begrunnelsen var at jenta hadde hatt ONS tidligere og dermed "ikke var fremmed for å ha sex med ukjente menn"! Altså, litt som om du har smakt på en ny matrett i går, da kan du tvangsfores med tre andre retter i dag...

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir helt matt. Kvinner er blitt som Neymar; Legger seg ned å skriker bare noen ser feil på de. 

 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg blir helt matt. Kvinner er blitt som Neymar; Legger seg ned å skriker bare noen ser feil på de. 

 

Anonymkode: 1819a...03d

Å stikke fingre i fitta er ganske langt vekk fra å se på noen. "Se, men ikke røre" lærte i alle fall jeg som barn.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg blir helt matt. Kvinner er blitt som Neymar; Legger seg ned å skriker bare noen ser feil på de. 

 

Anonymkode: 1819a...03d

HI skriver ikke om noe. Og ingen har sett feil på henne - noen har stukket gjenstander inn i hennes underliv uten hennes samtykke, noe som etter norsk lov er definert som voldtekt.

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.7.2018 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Men, hvordan vet du at han visste hun sov? Vi var ikke der. Det ER faktisk en mulighet for at han trodde hun var med på det, og stoppet øyeblikkelig da han innså at det ikke var tilfelle. At han med viten og vilje bestemte seg for at «Yes, hun sover, nå kan jeg hygge meg litt», er det faktisk ingen bevis for. Husk det!

Anonymkode: 1819a...03d

Så om en mann har lyst til å gå fra å prate som venner, til å flørte og prøve å få seg noe, så starter han da med å putte fingrene inn i underlivet hennes?🤔

 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste kvinner her inne opptrer som mannens forsvarsadvokat. Hvorfor???

Anonymkode: dd699...4c3

Lurer jeg på også? Det er ikke særlig mye støtte i sitt eget kjønn, man burde stå sammen, ikke mot hverandre! Jeg fatter det bare ikke.

 

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Kvinner har allerede ingen troverdighet her i samfunnet, tilogmed ikke blant andre kvinner en gang!

Så selvsagt burde absolutt alt blitt anmeldt, ikke feid under teppet fordi kvinnen selv føler at hun har skyld i det selv. Kan ikke menn gjøre fremstøt på en ordentlig måte da? Er det for vanskelig for dem å skjønne at kvinner har grenser og eier sin egen kropp? Min mann har heldigvis ingen problemer med det, han forstår helt av seg selv hva som er greit og ikke greit.

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en vilt fremmed kommer og bare putter fingre opp i en kvinnes vagina for eks på byen, så er det ekstremt. Men her lå de i samme seng. Og Hi har hoppet ut av tråden. Så jeg vet ikke om han la seg inntil og for eks strøk først. Og har ikke hørt hans versjon. Så derfor vet vi ikke nok til å vite noe mer om detaljer i denne saken.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Derfor er det greit å ikke tolke, men faktisk bare gå utifra hva som faktisk står der. Hun sovnet, han tok for seg, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke misforstå med vilje. Sier ikke at dette er his feil. Men ønsker å problematisere hvem/når/hvor vi legger oss i seng med motsatt kjønn. Grenser! Og at dette er begge parters ansvar å ta en vurdering på. IKKE bare kvinnen. 

Det er forskjell på å dele seng med broren sin på hotellopphold i forbindelse med en begravelse og den settingen hi beskriver. Alle må ta sin egen vurdering, og det er lov å bruke hodet.

Ulik setting= ulik risiko.

Dette skjønner dere hvis dere gidder, OK?

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Jeg har tidligere delt seng med kompiser uten at de har prøvd seg, til og med på fylla. Så her må man gå utifra at hi stolte på mannen og at han skjønte hvor grensene gikk, eller som sagt før, man finner ut av slike ting før man sovner! 

Det er absolutt ikke noe feil å dele seng med det motsatte kjønnet, og så lenge noe annet ikke er avtalt, eller man er innforstått med det, så tar man ikke for seg.

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som jeg synes er mest skummelt, er at det er KVINNER som forsvarer slikt. De klarer altså ikke å sette seg inn i offerets situasjon, men tror at de er så mye smartere og bedre, og det hadde aldri skjedd dem. Og hvis det hadde skjedd ville de bare ristet det av seg og ikke gjort så stor sak ut av det. Slike kvinner er ikke i stand til å støtte overgrepsofre, uansett om det er deres egne døtre, søstre, venninner. De vil alltid se på offeret med dømmende blikk og leite etter feil hos offeret.

 

Anonymkode: 6115a...d7c

Dette! Og det er så trist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, mamma_bergen skrev:

Så om en mann har lyst til å gå fra å prate som venner, til å flørte og prøve å få seg noe, så starter han da med å putte fingrene inn i underlivet hennes?🤔

 

Lurer jeg på også? Det er ikke særlig mye støtte i sitt eget kjønn, man burde stå sammen, ikke mot hverandre! Jeg fatter det bare ikke.

 

Kvinner har allerede ingen troverdighet her i samfunnet, tilogmed ikke blant andre kvinner en gang!

Så selvsagt burde absolutt alt blitt anmeldt, ikke feid under teppet fordi kvinnen selv føler at hun har skyld i det selv. Kan ikke menn gjøre fremstøt på en ordentlig måte da? Er det for vanskelig for dem å skjønne at kvinner har grenser og eier sin egen kropp? Min mann har heldigvis ingen problemer med det, han forstår helt av seg selv hva som er greit og ikke greit.

Derfor er det greit å ikke tolke, men faktisk bare gå utifra hva som faktisk står der. Hun sovnet, han tok for seg, så enkelt er det.

Signerer det at kvinner ikke har troverdighet i voldtektssaker. Med en gang noen anmelder voldtekt, blir fokuset flyttet helt og holdent på offeret - hva hadde hun på seg den aktuelle dagen? Gikk hun alene i mørket? Flørtet hun tidligere den dagen? Var hun full? Hvor mange partnere har hun hatt? Kunne hun ha misforstått? Har hun unnlatt å ta alle 100 forholdsregler for å ikke bli voldtatt? Først etter at man har kranglet seg til at kvinnen var edru, anstendig kledd, ikke flørtende, tilnærmet jomfru som alltid har følge når hun går i mørke, SÅ går man over på gjerningsmann. Enda da kan han bli frikjent fordi han har misforstått, vokst opp i en annen kultur og ikke visste at å voldta kvinner ikke er greit, eller noe annet svada.

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Signerer det at kvinner ikke har troverdighet i voldtektssaker. Med en gang noen anmelder voldtekt, blir fokuset flyttet helt og holdent på offeret - hva hadde hun på seg den aktuelle dagen? Gikk hun alene i mørket? Flørtet hun tidligere den dagen? Var hun full? Hvor mange partnere har hun hatt? Kunne hun ha misforstått? Har hun unnlatt å ta alle 100 forholdsregler for å ikke bli voldtatt? Først etter at man har kranglet seg til at kvinnen var edru, anstendig kledd, ikke flørtende, tilnærmet jomfru som alltid har følge når hun går i mørke, SÅ går man over på gjerningsmann. Enda da kan han bli frikjent fordi han har misforstått, vokst opp i en annen kultur og ikke visste at å voldta kvinner ikke er greit, eller noe annet svada.

Anonymkode: 6115a...d7c

Det er så sykt at det er sånn, og derfor er det mange som ikke orker å anmelde voldekt, for de orker ikke å gå gjennom det.
Min venninne ble voldtatt etter et nachspiel, hjemme i eget hus. Hun hadde ikke lyst til å anmelde, fordi hun var så redd for å bli stemplet med at det var hennes egen feil, fordi hun var full og tok noen valg som hun gjerne skulle gjort om igjen. Men mottagelsen hun fikk hos politiet og i retten var helt fantastisk. Hun fikk klar beskjed at uansett hvilken valg hun tok, så var ingenting hennes skyld. Pga at det var en grov voldtekt med vold, så fikk han en dom på 4 år, tror jeg det var. Men hun ble dømt knallhardt av bygdesladderen og bekjente, og det stempelet de ga henne  er ikke pent, de mente hun i handlinger hadde bedt om det.

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...