Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har slitt så ekstremt med å sove den siste uka etter sist lørdag. For en del år siden hadde jeg veldig god tone med en mann men vi tok det aldri videre. Sist lørdag hadde han vært en tur på byen og var selvskapsyk da han skulle hjem. 

Enden på visa var at han kom til meg, sov over her. Vi sovnet etter å ha ligget å snakket en stund. Jeg våknet etter noen timer å kjente at han hadde en finger inni meg 😞

da jeg spurte han hva han drev med tok han på seg klærne å dro uten å si noe, å jeg var for paff til å si gjøre noe mer... 

har prøvd å skrive til han på fb og snap å spørre hva han egentlig drev med... han har lest og åpnet på begge deler, uten å svare meg...  vi har ikke snakket om sex, aldri hatt sex eller noe i den duren før.... kjenner jeg er skikkelig ubekvem av hva som har skjedd og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette 😔 

kjenner jeg blir dårlig alt dette 😞 

hva gjør jeg? 💔

Anonymkode: efb3f...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså hva du skal gjøre for være opp til deg. Du er jo blitt tatt på uten din vite og det er ille men hvorfor i huleste lar du en mann overnatte hos deg sånn uten videre??????????

Anonymkode: e6f22...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva du skal gjøre for være opp til deg. Du er jo blitt tatt på uten din vite og det er ille men hvorfor i huleste lar du en mann overnatte hos deg sånn uten videre??????????

Anonymkode: e6f22...d6c

Jeg har en kompis som jeg tidligere ofte hadde på overnatting hos meg, i dobbelsenga mi, var aldri noe problem,  og jeg synes dette svaret var litt merkelig. Men forstår at folk er forskjellige,  og at kanskje ikke dette passer for alle. 

Til spørsmålet ditt, kontakt han igjen og få snakket med han. Ring han. 

Anonymkode: 1d70a...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanskelig å svare på uten å si noe feil. Men å invitere en mann man ikke kjenner så godt hjem når han er på vei fra fest, er for lange en invitasjon. Det er likevel ikke greit at han bare stikker ting inn i deg. Han burde prøvd seg frem på en annen måte. Men, du sa ifra, han stoppet, og han skammer seg tydeligvis siden han ikke svarer og fordi han gikk. Hadde han ment han ikke gjorde noe galt, ville han sagt det. Hadde han ville deg vondt, hadde han fortsatt. Men igjen, det er ikke greit det han gjorde. Tror likevel ikke du får gjort så mye mer med dette nå.

Anonymkode: 96fed...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarer deg ikke fordi han vet at han gjorde noe ulovlig. Slutt å kontakte han og spørr hva han drev med -du vet jo hva han drev med. Du får aldri noe «bra» svar. Han lette ikke etter kontaktlinsene sine likssom...

Nå har du to valg, anmeldelse han (fører ingen vei, blir nok henlagt, men det viser han at det IKKE var greit) eller gå videre og ikke se bak deg.

Anonymkode: 8b702...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva du skal gjøre for være opp til deg. Du er jo blitt tatt på uten din vite og det er ille men hvorfor i huleste lar du en mann overnatte hos deg sånn uten videre??????????

Anonymkode: e6f22...d6c

Hallo? Det er vel ikke relevant? Et mann skal da ikke stikke en finger inn i skjeden til en kvinne som sover. Det er et overgrep!

Anonymkode: 55b52...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva du skal gjøre for være opp til deg. Du er jo blitt tatt på uten din vite og det er ille men hvorfor i huleste lar du en mann overnatte hos deg sånn uten videre??????????

Anonymkode: e6f22...d6c

Hater folk som deg som driver med victim blaming. 

Anonymkode: b5381...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste du kan gjøre er å glemme han og gå videre. Det han gjorde var ikke riktig, men i mine øyne ikke nok for en anmeldelse (men det må du jo selvsagt vurdere selv). I og med at han stoppet da du spurte hva han drev med og bare tok på seg klærne og dro, kan han ha trodd at du var våken da han gjorde det? For å ta et lite eksempel så har jeg tydeligvis fiklet med meg selv i søvne en gang. Og når denne mannen var litt beruset i tillegg og dermed dømmekraften ikke er helt med, så kan det være at han har misforstått dersom du for eksempel har laget et lite stønn og snudd deg mot han. Du må selv føle på hva du syns er rett, men jeg ville nok ikke stemplet han som en ekling av den grunn. 

Anonymkode: 10908...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det beste du kan gjøre er å glemme han og gå videre. Det han gjorde var ikke riktig, men i mine øyne ikke nok for en anmeldelse (men det må du jo selvsagt vurdere selv). I og med at han stoppet da du spurte hva han drev med og bare tok på seg klærne og dro, kan han ha trodd at du var våken da han gjorde det? For å ta et lite eksempel så har jeg tydeligvis fiklet med meg selv i søvne en gang. Og når denne mannen var litt beruset i tillegg og dermed dømmekraften ikke er helt med, så kan det være at han har misforstått dersom du for eksempel har laget et lite stønn og snudd deg mot han. Du må selv føle på hva du syns er rett, men jeg ville nok ikke stemplet han som en ekling av den grunn. 

Anonymkode: 10908...253

Folk som deg (og flere andre i denne tråden) burde rett og slett holde godt kjeft når slike tema skal diskuteres. Slike kalde guffs fra 50-tallet har ingenting å gjøre i en produktiv diskusjon.

Etter norsk lov har HI faktisk blitt voldtatt. Tygg litt på den.

Jeg syns du bør oppsøke overgrepsmottak og/eller kontakte Dixi. Jeg er lei meg for at du opplevde dette, og ikke minst for at du får svar som bagatelliserer og legger skylden på deg. 

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk som deg (og flere andre i denne tråden) burde rett og slett holde godt kjeft når slike tema skal diskuteres. Slike kalde guffs fra 50-tallet har ingenting å gjøre i en produktiv diskusjon.

Etter norsk lov har HI faktisk blitt voldtatt. Tygg litt på den.

Jeg syns du bør oppsøke overgrepsmottak og/eller kontakte Dixi. Jeg er lei meg for at du opplevde dette, og ikke minst for at du får svar som bagatelliserer og legger skylden på deg. 

Anonymkode: 43349...f8b

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Et overgrep etterlater ikke bare fysiske spor. Overgrepsmottak kan hjelpe.

 

Heldigvis driter vi og norsk lov i hvordan noe fremstår i DINE øyne.

Det er også ganske vanskelig å forveksle noens søvn med initiativ til sex altså. Det eneste som kan tolkes som invitasjon til sex er direkte invitasjoner til sex.

frasen: 

- du kan overnatte hos meg

er i seg selv ikke en invitasjon til sex.

Holdninger som dine er hovedårsak til at overgrepsoffer ikke tør anmelde og ofte opplever å ikke bli trodd.

Heldigvis har man forsket på hvorfor folk reagerer som du gjør. For om overgrepet var offerets feil, eller at hun lyver/ overdriver, ja da kam resten av oss føle at vi har kontroll og ikke vil oppleve overgrep fordi vi gjør ting riktig.

Om du har tungt for det anbefaler jeg at du ser denne enkle og oppklarende videoen:

 

 

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! Hvordan klarer mange av dere å si at det han gjorde var greit og forståelig?? Det er absolutt ikke hi's sin feil, det er hårreisende at dere kan pålegge henne ansvaret for det som skjedde! Skulle trodd man var kommet lengre enn dette i dag, spesielt siden det har vært så mye fokus på dette i det siste!?! Det er alltid overgriperens feil, hver gang og alltid! At denne mannen bare stakk og ikke svarer, vet han godt at det han gjorde ikke var greit! Hi sov jo, så uansett har hun ikke gitt samtykke!

Selvsagt inviterer man ikke til sex bare fordi man inviterer en mann hjem, og selvsagt er det ikke en unnskyldning at han hadde drukket! Seriøst, er virkelig menn så dumme og neandertalere at de ikke skjønner det? 

Jeg blir rasende når jeg leser slike ting, man kommer aldri noen vei om ikke en gang kvinner selv ikke står opp mot det, men unnskylder mennene hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Så om noen ringer på døren for å selge støvsuger, du slipper denne inn og denme raner deg, så er det ikke err ran og din skyld fordi du åpnet døren?

Om du glemmer å låse bilen og noen tar den så er det ikke stjålet fordi du ikke låste den?

Slike som deg er grunnen til at menn ikke forstår hvor skillet går.

Anonymkode: 8dee6...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG ville ikke anmeldt dette. Hadde det vært meg i denne situasjonen ville jeg sett på det som en tafatt og klosset tilnærmelse der en avvisning ble akseptert umiddelbart.

Det sagt, så ville ikke jeg invitert en mann jeg ikke ville ha sex med til å overnatte, avkledd, i dobbeltsenga med meg uten å ha avklart min mangel på interesse på forhånd.

Ja, i følge norsk lov kan dette tolkes som voldtekt og om hi ønsker å anmelde dette så burde hun anmelde. Norsk lov sier

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Når det kommer til å "komme noen vei" hvor langt vil vi? Jeg vil ikke til et punkt der mannen min er redd for å ta på meg når jeg sover i frykt for at det skal anmeldes for voldtekt i en krangel. Jeg vil ikke dit at all seksuell kontakt må initieres av kvinnen fordi mannen ikke våger nærme seg i frykt for å gjøre noe galt, eller må sende inn en skriftlig søknad først.  

Jeg er en sterk kvinne som helt fint klarer å avvise tilnærmelser som er uønskede uten å føle meg som et offer. Det betyr ikke at jeg mener andre kvinne bør være mer som meg, men jeg synes det er synd at jeg skal anklages for victim blaming og retur til 50 tallet fordi jeg ikke ville valgt å tolke denne mannens handlinger som voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå slike episoder, kan man gjøre ting selv.  Ikke ta med deg fulle mannfolk hjem. 

Det han gjorde var ikke greit. Overhodet ikke. Men tror det er lite politiet kan gjøre med saken. Han skammer seg tydeligvis. Så tenk at han går rundt å føler seg skamfull og dum. Det er jo en liten straff i seg selv. Ikke sikkert så mange hadde gjort det. Tror du må legge dette bak deg. 

Anonymkode: baed0...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skjotta skrev:

JEG ville ikke anmeldt dette. Hadde det vært meg i denne situasjonen ville jeg sett på det som en tafatt og klosset tilnærmelse der en avvisning ble akseptert umiddelbart.

Det sagt, så ville ikke jeg invitert en mann jeg ikke ville ha sex med til å overnatte, avkledd, i dobbeltsenga med meg uten å ha avklart min mangel på interesse på forhånd.

Ja, i følge norsk lov kan dette tolkes som voldtekt og om hi ønsker å anmelde dette så burde hun anmelde. Norsk lov sier

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Når det kommer til å "komme noen vei" hvor langt vil vi? Jeg vil ikke til et punkt der mannen min er redd for å ta på meg når jeg sover i frykt for at det skal anmeldes for voldtekt i en krangel. Jeg vil ikke dit at all seksuell kontakt må initieres av kvinnen fordi mannen ikke våger nærme seg i frykt for å gjøre noe galt, eller må sende inn en skriftlig søknad først.  

Jeg er en sterk kvinne som helt fint klarer å avvise tilnærmelser som er uønskede uten å føle meg som et offer. Det betyr ikke at jeg mener andre kvinne bør være mer som meg, men jeg synes det er synd at jeg skal anklages for victim blaming og retur til 50 tallet fordi jeg ikke ville valgt å tolke denne mannens handlinger som voldtekt.

Disse holdningene er jo også ganske vanlige i dag. Dessuten er det stor forskjell på «klosset tilnærmelse» og penetrering av en bevisstløs person.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, skjotta skrev:

JEG ville ikke anmeldt dette. Hadde det vært meg i denne situasjonen ville jeg sett på det som en tafatt og klosset tilnærmelse der en avvisning ble akseptert umiddelbart.

Det sagt, så ville ikke jeg invitert en mann jeg ikke ville ha sex med til å overnatte, avkledd, i dobbeltsenga med meg uten å ha avklart min mangel på interesse på forhånd.

Ja, i følge norsk lov kan dette tolkes som voldtekt og om hi ønsker å anmelde dette så burde hun anmelde. Norsk lov sier

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Når det kommer til å "komme noen vei" hvor langt vil vi? Jeg vil ikke til et punkt der mannen min er redd for å ta på meg når jeg sover i frykt for at det skal anmeldes for voldtekt i en krangel. Jeg vil ikke dit at all seksuell kontakt må initieres av kvinnen fordi mannen ikke våger nærme seg i frykt for å gjøre noe galt, eller må sende inn en skriftlig søknad først.  

Jeg er en sterk kvinne som helt fint klarer å avvise tilnærmelser som er uønskede uten å føle meg som et offer. Det betyr ikke at jeg mener andre kvinne bør være mer som meg, men jeg synes det er synd at jeg skal anklages for victim blaming og retur til 50 tallet fordi jeg ikke ville valgt å tolke denne mannens handlinger som voldtekt.

Det er  IKKE tafatt når du stikker fingeren inn, er du seriøs?? Håper ikke du har døtre du lærer at det er greit å bli fingret i søvne, for den stakkars mannen var nok bare klossete og tafatt. Du skal heller ikke tolke noe som helst, han gjorde noe han ikke skulle og det skal ikke bortforklares med at han var tafatt og klossete. Du gir henne indirekte skylden i det du skriver, derfor blir du beskyldt for victim blaming. Kanskje du burde se litt på hvordan du ordlegger deg

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse holdningene er jo også ganske vanlige i dag. Dessuten er det stor forskjell på «klosset tilnærmelse» og penetrering av en bevisstløs person.

Anonymkode: 43349...f8b

Som sagt, her er det hi sin opplevelse som må avgjøre hva hun skal gjøre videre, ikke vår tolkning av hva som har skjedd. 

jeg kan gjerne våkne av at samboer gjør både det ene og det andre uten å ha formelt spurt om lov uten at jeg føler meg voldtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er  IKKE tafatt når du stikker fingeren inn, er du seriøs?? Håper ikke du har døtre du lærer at det er greit å bli fingret i søvne, for den stakkars mannen var nok bare klossete og tafatt. Du skal heller ikke tolke noe som helst, han gjorde noe han ikke skulle og det skal ikke bortforklares med at han var tafatt og klossete. Du gir henne indirekte skylden i det du skriver, derfor blir du beskyldt for victim blaming. Kanskje du burde se litt på hvordan du ordlegger deg

Anonymkode: 6ea48...90e

Jeg lærer datteren min at man ikke inviterer menn man ikke vil ligge med inn i senga si.

Jeg gir henne ikke skyld, jeg gir henne ansvar. (Ikke ansvar for det som skjedde, men ansvar for hva som skjer nå) Hun må selv avgjøre om hun opplevde det som en voldtekt og dermed må gå videre med det. Om hun gjør det så ser ikke jeg på henne negativt på noen måte, forskjellen på meg og deg er at jeg ikke krever at andre skal føle det samme eller mene det samme som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, skjotta skrev:

Jeg lærer datteren min at man ikke inviterer menn man ikke vil ligge med inn i senga si.

Jeg gir henne ikke skyld, jeg gir henne ansvar. (Ikke ansvar for det som skjedde, men ansvar for hva som skjer nå) Hun må selv avgjøre om hun opplevde det som en voldtekt og dermed må gå videre med det. Om hun gjør det så ser ikke jeg på henne negativt på noen måte, forskjellen på meg og deg er at jeg ikke krever at andre skal føle det samme eller mene det samme som jeg gjør.

Det er ekstremt vanskelig å skille mellom ansvar og skyld slik du prøver på her. Det er også med på å innskrenke kvinners frihet. I stedet for å be menn sørge for at de ikke voldtar, ber vi kvinner sørge for at de ikke blir voldtatt. Det siste er en umulig oppgave, for uansett hvilke forholdsregler en tar, er eb aldri garantert at en mann ikke tar det valget.

Om du ikke mener å så tvil i HI, men mener at hennes opplevelse er avgjørende? Ja da lurer jeg veldig på hvorfor du mener ditt perspektiv er relevant i denne tråden. HI har nettop opplevd en krenkelse og er usikker på hva hun skal gjøre. Du velger å fortelle at du ikke hadde opplevd det krenkende. Det ser jeg ikke logikken i om du faktisk mener at hennes opplevelse er avgjørende.

Heldigvis er lovverket langt mer konkret en din tankegang. Selv om det er vanskelig å få dom i slike saker. Det blir enda vanskeligere om det ikke finnes konkrete handlinger som er ulovlige, kun offerets opplevelse. Hvem vil dømme noen på et slikt grunnlag?

Handlingen denne mannen utførte ER ulovlig, den er definert som en voldtekt.

Om et par har en seksuell dialog der det er ok å starte samleie mens den ene sover, så er det noe helt annet. Jeg kan nyte å bli vekket av at mannen min tar på meg, men vi har vært sammen i 20 år og kjenner hverandre ut og inn. Han går ikke over mine grenser, og mine grenser er tilpasset vår relasjon. De er helt andre steder med en mann jeg ikke har en slik relasjon til.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ikke ta seg til rette i noen andre sin kropp UANSETT! Og denne mannen skjønte jo tydeligvis at han hadde gått over streken siden han skyndte seg ut. 

Hvis hi har kjent denne mannen i flere år, så er det vel ikke så rart at hun hadde tillit til at han oppførte seg. De fleste menn gjør jo heldigvis det. 

Jeg synes det er bra at du har konfrontert ham med det han gjorde. At han ikke svarer, betyr kanskje at han skjønner at han har gjort noe som ikke er ok. 

Jeg synes du skal tenke nøye igjennom hva du ønsker selv. Husk at skylden er hans, ikke din, selv om enkelte her på forumet prøver å plassere den hos deg. 

Du bør kanskje også ringe til et voldtektsmottak og snakke med dem, de kan kanskje gi deg noen råd? Finnes det kanskje noen andre ressurstelefoner du kan ringe også? Har du noen venninner du kan snakke med? Ikke bær på dette helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, skjotta skrev:

Som sagt, her er det hi sin opplevelse som må avgjøre hva hun skal gjøre videre, ikke vår tolkning av hva som har skjedd. 

jeg kan gjerne våkne av at samboer gjør både det ene og det andre uten å ha formelt spurt om lov uten at jeg føler meg voldtatt. 

Det er forskjell på en samboer og en kompis da ifht hva som er greit. En samboer vet gjerne hva du synes er ok og kan mer fritt " ta for seg". En kompis bør og skal vite st man ikke stapper fingeren oppi dåsa på noen som sover uten tydelige beskjeder om at hun ønsker det.

Anonymkode: 8dee6...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ekstremt vanskelig å skille mellom ansvar og skyld slik du prøver på her. Det er også med på å innskrenke kvinners frihet. I stedet for å be menn sørge for at de ikke voldtar, ber vi kvinner sørge for at de ikke blir voldtatt. Det siste er en umulig oppgave, for uansett hvilke forholdsregler en tar, er eb aldri garantert at en mann ikke tar det valget.

Om du ikke mener å så tvil i HI, men mener at hennes opplevelse er avgjørende? Ja da lurer jeg veldig på hvorfor du mener ditt perspektiv er relevant i denne tråden. HI har nettop opplevd en krenkelse og er usikker på hva hun skal gjøre. Du velger å fortelle at du ikke hadde opplevd det krenkende. Det ser jeg ikke logikken i om du faktisk mener at hennes opplevelse er avgjørende.

Heldigvis er lovverket langt mer konkret en din tankegang. Selv om det er vanskelig å få dom i slike saker. Det blir enda vanskeligere om det ikke finnes konkrete handlinger som er ulovlige, kun offerets opplevelse. Hvem vil dømme noen på et slikt grunnlag?

Handlingen denne mannen utførte ER ulovlig, den er definert som en voldtekt.

Om et par har en seksuell dialog der det er ok å starte samleie mens den ene sover, så er det noe helt annet. Jeg kan nyte å bli vekket av at mannen min tar på meg, men vi har vært sammen i 20 år og kjenner hverandre ut og inn. Han går ikke over mine grenser, og mine grenser er tilpasset vår relasjon. De er helt andre steder med en mann jeg ikke har en slik relasjon til.

Anonymkode: 43349...f8b

Hvorfor må det ene utelukke det andre? At kvinner tar forhåndsregler betyr ikke at de mener menn kan gjøre som de vil. Jeg anmelder noen om de stjeler bilen min, men jeg låser den og tar med meg nøklene og. 

Kvinner vil liksom ha alt i dag. Vi skal være sterke, selvstendige og frigjorte, menn menn skal fortsatt ta vare på oss og gi oss det ønsker oss og trenger.

Min mening er at likestilling er at vi bør være frie til å velge selv hva vi vil være og hvordan vi vil leve uten at det nødvendigvis skal representere alle kvinner på jorden. Hvis jeg synes det er greit å lage maten og vaske klærne i huset mens mannen klipper gress, fikser bil, måker snø og maler huset så bør jeg få leve slik uten at andre kvinner føler det gjør noe mot dem.

Det blir litt som at noen føler den rette måten å frigjøre muslimske kvinner fra hijab er å tvinge dem til å ta den av.

Ønsker hi å anmelde så må hun selvfølgelig gjøre det, poenget er at ønsker hun ikke å anmelde så er hun fri til det og, uten at noen av alternativene sier noe negativt om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, skjotta skrev:

Som sagt, her er det hi sin opplevelse som må avgjøre hva hun skal gjøre videre, ikke vår tolkning av hva som har skjedd. 

jeg kan gjerne våkne av at samboer gjør både det ene og det andre uten å ha formelt spurt om lov uten at jeg føler meg voldtatt. 

Vi skal vel ikke tolke noe som helst, hi har beskrevet hva som skjedde og hva hun syns om det, og det handler ikke om at hun er et svakt offer?? Hun våknet av at han hadde fingrene inni henne, er ikke så lett å avvise før hun da er våken.

Regner med du ikke har opplevd noe slikt før? Man blir gjerne lammet, man får følelser man ikke har kjent på før. Man tror i forkant at man vet hvordan man skal reagere og slikt, men det er 80% som flykter i truende situasjoner, de som fighter er blant de siste 20% og blant de er også de som fryser til og de som spiller med fordi de er redd! Godt mulig du er blant de svært få som fighter tilbake, men ikke gi dem som ikke er der, dårlig samvittighet fordi de reagerer som flesteparten gjør! Dette kan jeg skrive masse om da jeg selv har vært utsatt for overgrep (voldtatt av en en "venn"!), og jeg jobber med selvforsvar til kvinner. 

Min mann kan også finne på å gjøre ting når jeg sover, men da vet han at det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, skjotta skrev:

Hvorfor må det ene utelukke det andre? At kvinner tar forhåndsregler betyr ikke at de mener menn kan gjøre som de vil. Jeg anmelder noen om de stjeler bilen min, men jeg låser den og tar med meg nøklene og. 

Kvinner vil liksom ha alt i dag. Vi skal være sterke, selvstendige og frigjorte, menn menn skal fortsatt ta vare på oss og gi oss det ønsker oss og trenger.

Min mening er at likestilling er at vi bør være frie til å velge selv hva vi vil være og hvordan vi vil leve uten at det nødvendigvis skal representere alle kvinner på jorden. Hvis jeg synes det er greit å lage maten og vaske klærne i huset mens mannen klipper gress, fikser bil, måker snø og maler huset så bør jeg få leve slik uten at andre kvinner føler det gjør noe mot dem.

Det blir litt som at noen føler den rette måten å frigjøre muslimske kvinner fra hijab er å tvinge dem til å ta den av.

Ønsker hi å anmelde så må hun selvfølgelig gjøre det, poenget er at ønsker hun ikke å anmelde så er hun fri til det og, uten at noen av alternativene sier noe negativt om henne.

Ja denne likestillinga har jammen gått for langt. Her forventer kvinnfolka både å være selvstendige OG at menn skal la være å ta seg til rette med kroppene deres når de sover. De får da for f velge én av delene.

 

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...