Gå til innhold

Hjemmefødsel


Sigrdrifa

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med min første og har termin i desember. På julaften, av alle dager. 🎅

Har vært innstilt på å føde hjemme, men både på grunn av terminen og fordi jordmor ikke har vært særlig hjelpsom aner jeg ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne jordmor som kan komme hjem - om det engang er mulig, rundt helligdagene. Er overhodet ikke interessert i å føde på sykehus, men det er ikke akkurat et alternativ å føde alene når jeg aldri har gjort det før.

Noen som har født hjemme med jordmor og kan fortelle litt om hvordan du gikk fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Gratulerer :) 

Jeg fødte mitt andre barn hjemme , og det er det mest fantastiske jeg har gjort! Både fødselen og barseltiden har endret meg som menneske, uten tvil. Bare ro og balanse :) 

Jeg hadde to jordmødre, som jeg kjente godt. Disse jobbet tilfeldigvis på sykehuset her også. 

Litt avhengig av hvor i landet du bor så finnes forskjellige. 3 stk jobber som hjemmefødsel Jm på fulltid. Eller kanskje bare to nå... Jutta Rimpler og Anette (husker ikke etternavnet akkurat nå, men hun har både blogg og Snapchat konto). 

Anbefaler deg å gå inn på «folk for hjemmefødsel» på fb -Der er oppdatert liste over hjemmefødsel muligheter forskjellige deler i landet, både jordmødre og doulaer.

Lykke til :) 

Anonymkode: 5716d...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...