Gå til innhold

Hvor tidlig ha sin egen leilighet på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og diskuterte dette her hjemme .. at vi neste gang vi skal på ferie kanskje rett og slett leier 2 leiligheter i samme bygning ( ved siden av hverandre eller over hverandre ) mer frihet for hele gjengen og godt å ikke gå oppå hverandre hele tiden . Det er snakk om 3 uker og barna vil da være 11 og 12. Stedet er stille og rolig og i ett trygt område . Hadde dere latt deres på samme alder få egen leilighet ? 

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. Mine er nå 10 og 12 år og helt uaktuelt. Hadde ikke slappet av og kost meg i det hele tatt. Da måtte det vært ved siden av hverandre med en dør imellom leilighetene. Når vi er på feire så ønsker vi å være sammen og de er ikke i en alder hvor de trenger mye privatliv. 

Jeg tenker 14-15 år. 

Skrevet

Jeg hadde nok heller gått for en større leilighet hvis der blir tett. 

Anonymkode: 96530...83d

Skrevet

Vi har aldri hatt to leiligheter. Når ungene vokste til leide vi større leiligheter, men mye av poenget med å reise på ferie er jo å være sammen. Jeg hadde syns det var kjedelig å ikke bo sammen med ungene. 

Man er jo ikke så mye der uansett. 

Anonymkode: 09fe5...d96

Skrevet

Da hadde jeg heller leid en større leilighet.

Anonymkode: 7f0d6...ba3

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke, men enhver familie får gjøre det som passer dem best. :) Jeg og mannen hadde ikke egen leilighet på tur med mine foreldre før vi fikk barn selv. ;) Hender fortsatt vi deler et feriehus, men da er det jo ganske stort, og med to bad, det er et must. 😛

Anonymkode: d2e38...596

Skrevet

Hvorfor skal ikke barn være barn lenger? Egen leilighet for å ikke gå oppå hverandre? Man sitter jo ikke i leiligheten hele dagen, og har man behov for tid for seg selv, blir det på senga/rommet, både hjemme og i ferien. Samme om de er 12 eller 20, er vi sammen, så er vi sammen som en familie. Men 12-åringen har selvfølgelig mindre valg om å bli med enn 20-åringen har.

Anonymkode: cc0dd...e91

Skrevet

Det blir ikke aktuelt før ungene er 15-16, kanskje ikke da en gang. Får vi ikke tak i stor nok leilighet leier vi to hotellrom med dør mellom. Det blir litt samme sak egentlig. Vanligvis får vi tak i leilighet med tre soverom, og de har stort sett alltid to bad og er romslige i størrelse. Hva med å heller leie hus? Vil jo helst være sammen med barna når vi er på ferie selv om vi ikke skal gå oppå hverandre. Barna våres er 10 og 12 år.

Anonymkode: 587aa...54f

Skrevet

Vi pleier å leie hus altså. Vi har kommet over en plass hvor det er ett helt nydelig hus med leiligheter på stranden. De er ganske små og derfor vi vurderer 2. Vi kan leie 2 med låsbar dør mellom leilighetene så det er jo en mulighet. Barna får egen stue/oppholdsrom da. Vi får se hva vi gjør😊. Det er ikke så lett å finne flotte hus med basseng rett på stranden der det gjelder så vi sjekker mulighetene . 

Skrevet

jeg synes det er helt greit :) sikkert stort stas for guttene :)

Anonymkode: d03c3...3ad

Skrevet

Med ungdommer kanskje, hvis de hadde stort ønske om det selv. Ikke med så små. Da hadde vi leid større leilighet hvis vi opplevde det trangt.

Skrevet
20 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi pleier å leie hus altså. Vi har kommet over en plass hvor det er ett helt nydelig hus med leiligheter på stranden. De er ganske små og derfor vi vurderer 2. Vi kan leie 2 med låsbar dør mellom leilighetene så det er jo en mulighet. Barna får egen stue/oppholdsrom da. Vi får se hva vi gjør😊. Det er ikke så lett å finne flotte hus med basseng rett på stranden der det gjelder så vi sjekker mulighetene . 

Om det er dør mellom så blir det jo som en større leilighet. Ser ikke noe problem med det altså. :)

Skrevet

Jeg fikk eget hotelrom da jeg var 15 år. Det var mest på grunn av at mi mor og min bror snorker enormt og jeg kunne ikke få sove med dem i samme rom.

Anonymkode: 24eba...1fb

Skrevet

Mer frihet? Fra ungene dine når dere er på ferie? Eller skal ungene ha mer frihet? En slik tanke hadde aldri ramlet meg inn.

Anonymkode: 10169...466

Skrevet

Slik du har beskrevet barna dine i tidligere tråder. Absolutt ikke. 

Anonymkode: ea66a...82d

Skrevet

Vi hadde egen leilighet i Hellas da jeg og søsteren var 6 og 8....... riktignok på tidlig 90 tallet... og det var IKKE dør imellom, men i et stort leilighetskompleks... 

ville aldri gjort det selv med egne unger. 

Anonymkode: 5bb81...f09

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om det er dør mellom så blir det jo som en større leilighet. Ser ikke noe problem med det altså. :)

Ja det blir jo i grunn det. Tenkte det var smart så får både de og vi litt privatliv . Også kjekt da ungene gjerne vil ha besøk av barn de blir kjent med . Vi skal være borte i 3 uker så det ville jo vært noe annet hvis det kun var en uke 😊

Skrevet
4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Satt og diskuterte dette her hjemme .. at vi neste gang vi skal på ferie kanskje rett og slett leier 2 leiligheter i samme bygning ( ved siden av hverandre eller over hverandre ) mer frihet for hele gjengen og godt å ikke gå oppå hverandre hele tiden . Det er snakk om 3 uker og barna vil da være 11 og 12. Stedet er stille og rolig og i ett trygt område . Hadde dere latt deres på samme alder få egen leilighet ? 

Nei.

Anonymkode: 5e2fe...ed6

Skrevet

Forrige gang vi var på tur fikk vi to mindre leiligheter i steden for en stor ved en feil. Da var jentene 11 og 12. Det fungerte strålende. De syntes det var stas å ha sin egen selv om vi stort sett var sammen inne hos oss.

Anonymkode: 38c89...e8d

Skrevet

Hadde ventet til de var 13 og 14.

Anonymkode: 5e2fe...ed6

Skrevet

Hvis de er rett ved siden av hverandre går det vel helt fint? Man er jo mye sammen uansett, og det er sikkert stas for dem å kunne være litt for seg selv i leiligheten. 

Blir jo nesten det samme som å ha to hotellrom, f.eks. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mer frihet? Fra ungene dine når dere er på ferie? Eller skal ungene ha mer frihet? En slik tanke hadde aldri ramlet meg inn.

Anonymkode: 10169...466

Både vi og barna vil få mer frihet ja. Ungene hadde nok likt å ha litt space 

Skrevet

Forskjell på to leiligheter med dør imellom og to helt separate leiligheter.

Vi hadde to leiligheter i fjor, da bodde jeg og ene barnet i den ene og mannen og andre barnet i andre. Synes det var litt stusselig og i år leide vi en med to soverom.

Skrevet

Med dør i mellom er det uproblematisk. Det har vi gjort lenge før de var så store. Men uten det? Aldri i verden. 

Anonymkode: 095b2...c68

Skrevet

Med dør mellom (som skal stå ulåst hele tiden) hadde jeg gjort det. Deilig å få to bad, to soverom, to stuer osv. Man skal selvfølgelig være mye sammen, men siden dere skal være der i tre uker er det deilig å ikke gå oppå hverandre, også. Særlig to bad er fint. Man skal jo ikke "være sammen" mens man dusjer.

Anonymkode: d974a...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...