Gå til innhold

Dere som feirer bursdagen til ungene deres akkurat når det ikke passer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"Midt i ferietiden". Blir ikke ungene deres lei seg når andre barn ikke kan komme i bursdagen? Er det ikke lurt å vente litt..? Eller er det tankegangen om at den som kan komme, kommer, uten at det gjør noe at kanskje 4/15 barn kommer? 

Anonymkode: f15bd...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg barn i ferien, men de har jo venner som har det. Ingen har feiringen sin midt i juli da, og ellers er det alltids noen som ikke kommer, men 4 av 15 har jeg aldri vært borti.

Forrige "feriebursdag" vi var i kom 15 av 21, og det er jo helt innefor....

Anonymkode: 27785...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jente med bursdag midt i fellesferien, og det har aldri falt meg inn å ha feiringen hennes i ferien. Har alltid besøket etter skolen begynner igjen etter ferien. Må jo være rimelig stusselig når mange er bortreist å ha barnebesøk tenker jeg. Trodde ikke det var noe folk gjorde?

Anonymkode: 9c64e...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sønnen min sin klasse var det to som har bursdag i juli å begge valgte å feire bursdagen rett før sommerferien :)

Anonymkode: ac764...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi barn som er født på sommeren, men en del unger i klassen er sommerbarn. Disse feirer fra august og utover og det er et rush hvert år fra august til desember, da alle sommerbarna skal feire etter ferien. Ikke alltid helt heldig det heller, med bursdagsfeiring hver uke frem til jul. Men det går som regel helt fint. Er nok mer oppslutning da enn om noen hadde feiret midt i fellesferien.. 

Anonymkode: f0e83...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Midt i ferietiden". Blir ikke ungene deres lei seg når andre barn ikke kan komme i bursdagen? Er det ikke lurt å vente litt..? Eller er det tankegangen om at den som kan komme, kommer, uten at det gjør noe at kanskje 4/15 barn kommer? 

Anonymkode: f15bd...ff5

Jeg var et junibarn, har bursdag helt i slutten av juni. Men jeg feiret bursdagen min hvert eneste år på  dagen min, kan aldri huske at de var noe stort problem, de som kunne komme de kom. Jeg kan ikke huske å ha noen vonde følelser selv om noen ikke kunne komme. Nå har jeg jeg ikke barn som er født i sommerferien, men jeg hadde nok hatt bursdag på dagen deres hvis de hadde hatt det. Det har andre barn rundt her og

Anonymkode: 8cf10...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som kan, de kommer... Er det så stort problem?

Anonymkode: 15af0...7e8

Det kommer vel litt ann på hvor få som faktisk kommer. Er det 3 av 10 som kommer så hadde hvertfall min gutt blitt skuffet over at så få kom.

Anonymkode: ac764...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De som kan, de kommer... Er det så stort problem?

Anonymkode: 15af0...7e8

Spør ungene, du! 

Anonymkode: f15bd...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene barnet mitt er julibarn og vi har både feiret på dagen og etter. 

Med 7-8 jenter i klassen var det forholdsvis enkelt å sjekke om de fleste var hjemme rundt dagen hennes, få er borte hele sommeren, og så hadde vi selskap med dem som var hjemme. 

Var folk på ferie utsatte vi det til skolestart. 

Det er klart at det kan bli litt trist om under halvparten av gjengen kan komme. 

Anonymkode: 789c6...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vil jo tro at de det gjelder snakker med barna sine om det og finner frem til en løsning som alle synes er ok. Men det er jo snilt av deg at du deler dine fruktbare innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jo stadig om unger (og foreldre) som ikke ønsker så store selskaper, som mistrives i store forsamlinger osv. Da er jo dette en fin måte å gjøre det på, invitere på en tid som halve klassen er på ferie, og den halvparten som er igjen hjemme synes det er trivelig å møtes....

Anonymkode: 27785...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ungene mine hatt ferie i sommerferien hadde jeg nok feiret i ferien likevel, med mindre de selv ville noe annet. Man må jo ikke be bare guttene i klassen eller bare jentene i klassen. Jeg syns ikke noe om kjønnsdelte bursdager, så om barna har bursdag i ferien er det bare en gyllen mulighet til å invitere alle i klassen, uten at absolutt alle kommer..

Feriebursdager er også en fin mulighet til å invitere andre man kjenner enn bare de fra klassen. Naboer i forskjellig aldre og andre venner fra aktiviteter og andre steder. Om sommeren er det jo heller ingenting i veien for å invitere til strandfest eller sen hagefest med både voksne og barn. Kjempekoselig. 

Vi bor for så vidt langs kysten da. Kanskje det er flere her som er hjemme om sommeren... 

Anonymkode: 8d71b...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker med glede sommerbursdagen til ei barndomsvenninne i juni. Mulig folk var mer hjemme før, men det var så hyggelig å se klassen i ferien også

Anonymkode: 1531c...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Midt i ferietiden". Blir ikke ungene deres lei seg når andre barn ikke kan komme i bursdagen? Er det ikke lurt å vente litt..? Eller er det tankegangen om at den som kan komme, kommer, uten at det gjør noe at kanskje 4/15 barn kommer? 

Anonymkode: f15bd...ff5

Jeg bestemmer ikke når bursdagen skal være. De er født på en dato, og slik er det.

Anonymkode: c0325...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert å gjøre dette i år, da er tanken å invitere mange og ta høyde for at ca halvparten ikke kan komme. Både for å kunne invitere "alle" uten at det blir overfylt, og fordi bursdagen faktisk tilfeldigvis er midt på sommeren, og når man er forholdsvis liten ønsker man ikke nødvendigvis å vente i over en måned med å feire den.

Anonymkode: 11999...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene datteren min har bursdag i fellesferien.  Hun blir nå 13 år og vi har aldri hatt barnebursdag i ferien, men feirer før st.  Hans. For henne er det viktig å samle gjengen sin,  så da må det bli sånn. 

Anonymkode: fb53b...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har bursdag 15.juli og selvfølgelig feirer vi når han har bursdag. forrige bursdag innviterte vi 12 og alle kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn som har bursdag akkurat da skole/barnehageåret slutter og et barn som har bursdag når skolen begynner. Vi feirer før ferie tid og litt etter skolestart. Mange som ikke har kommet rundt 20.juni, så vi tar det før dette.

Anonymkode: d6d1f...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...