Gå til innhold

campingplasser som gir gratis overnatting til vanskeligstilte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel det samme,forsatt har 12 campingplassser og feriesentre sagt ja til gratis ferie,mens i Bergen når de ble kontaktet av "hjelp oss å hjelpe" så sa alle nei.

Anonymkode: 8c091...601

Når du skriver et innlegg i avisa på bakgrunn av det, så bør du ha riktige fakta,

Anonymkode: dc568...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du skriver et innlegg i avisa på bakgrunn av det, så bør du ha riktige fakta,

Anonymkode: dc568...f38

Det var jo bare i summetonen der du kan skrive hva du mener. Det er jo ikke sånn at det blir noe debatt ut av det. Skrev bare innlegget i avisen til å få andre campingplasser til å tenke seg om litt. Mest sannsynlig trykker de ikke min mening uansett.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel det samme,forsatt har 12 campingplassser og feriesentre sagt ja til gratis ferie,mens i Bergen når de ble kontaktet av "hjelp oss å hjelpe" så sa alle nei.

Anonymkode: 8c091...601

Du kan ikke forvente at alle har lyst eller mulighet til å gi bort gratis opphold. Hjelp oss å hjelpe er heller ikke en seriøs organisasjon på linje med Blåkors.  Det er fint at noen ønsker og har mulighet til å gjøre Moe, men ikke bli snurt fordi mange sier nei. Det er en holdning som vil skade organisasjonen din.

Anonymkode: 16a88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo bare i summetonen der du kan skrive hva du mener. Det er jo ikke sånn at det blir noe debatt ut av det. Skrev bare innlegget i avisen til å få andre campingplasser til å tenke seg om litt. Mest sannsynlig trykker de ikke min mening uansett.

Anonymkode: 8c091...601

Håper de trykker den, synest fortsatt at bedrifter kan bli flinkere til å bidra til litt mer veldedige formål . Enten det er i regi av Blå kors eller andre aktører. 

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper de trykker den, synest fortsatt at bedrifter kan bli flinkere til å bidra til litt mer veldedige formål . Enten det er i regi av Blå kors eller andre aktører. 

Anonymkode: 64da4...db6

Det synes ikke jeg. Jeg synes det ville være bedre å øke skattene litt for vanlige folk og bruke midlene på dem som faktisk har størst behov, ikke de som roper høyest.

Anonymkode: 16a88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det synes ikke jeg. Jeg synes det ville være bedre å øke skattene litt for vanlige folk og bruke midlene på dem som faktisk har størst behov, ikke de som roper høyest.

Anonymkode: 16a88...bdb

Ja, du får gå i bresjen for det du da og se hvor langt du kommer. Lykke til skal du ihvertfall ha 😊

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du får gå i bresjen for det du da og se hvor langt du kommer. Lykke til skal du ihvertfall ha 😊

Anonymkode: 64da4...db6

Det bruker jeg stemmesedlene til og så forsøker jeg å velge bort selskaper som går ut med at de bruker mye på veldedighet. Det er etter min mening et offentlig og ikke et privat ansvar.

Anonymkode: 16a88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bruker jeg stemmesedlene til og så forsøker jeg å velge bort selskaper som går ut med at de bruker mye på veldedighet. Det er etter min mening et offentlig og ikke et privat ansvar.

Anonymkode: 16a88...bdb

Det er nok godt mulig,men det vil aldri fungere i praksis. Vi trenger frivillige som er villig til å hjelpe vanskeligstilte . 

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok godt mulig,men det vil aldri fungere i praksis. Vi trenger frivillige som er villig til å hjelpe vanskeligstilte . 

Anonymkode: 64da4...db6

Jeg har ikke noe mot at folk stiller opp frivillig, jeg mener bare at man ikke kan ta det som en selvfølge at bedrifter eller privatpersoner driver med dette. Jeg liker heller ikke opplegg der bedriften "gir" for eksempel 1% av det de selger for til et eller annet prosjekt eller for eksempel forsikringsselskap som gir utbetaling til folk som mister huset i brann, men som ikke har forsikring. I praksis betyr det bare at de legger på prisene slik at det er kunden som betaler. Ikke er det de som trenger det mest som pleier å få pengene heller, men heller de som skriker høyest og er flinkest til å bruke media.

Anonymkode: 16a88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vesentlig forskjell på seriøsiteten til Blå Kors og Hjelp oss å hjelpe, hva kommer til internkontroll, rutiner etc. Helt naturlig om førstnevnte gir mer kredibilitet hos aktuelle donorer i et veldedighetsprosjekt.

Anonymkode: 516e7...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vesentlig forskjell på seriøsiteten til Blå Kors og Hjelp oss å hjelpe, hva kommer til internkontroll, rutiner etc. Helt naturlig om førstnevnte gir mer kredibilitet hos aktuelle donorer i et veldedighetsprosjekt.

Anonymkode: 516e7...dd6

Helt enig! Hvorfor ikke ta kontakt med f.eks. Røde Kors? 

Anonymkode: d5b2b...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Hvorfor ikke ta kontakt med f.eks. Røde Kors? 

Anonymkode: d5b2b...80b

Nå var det ikke jeg som trengte hjelp. Men hun som trengte hjelp hadde søkt om ferie gjennom røde kors å dessverre fått avslag pga det var altfor mange som hadde søkt.Så når en får avslag fra røde kors så kan det være greit å få hjelp av noen andre.

Men som sagt så har denne familien nå fått tilbud om gratis hytte i noen dager så den saken er løst :)

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke jeg som trengte hjelp. Men hun som trengte hjelp hadde søkt om ferie gjennom røde kors å dessverre fått avslag pga det var altfor mange som hadde søkt.Så når en får avslag fra røde kors så kan det være greit å få hjelp av noen andre.

Men som sagt så har denne familien nå fått tilbud om gratis hytte i noen dager så den saken er løst :)

Anonymkode: 8c091...601

Så din venninne ringte ikke rundt for å få i gang samme aksjon som den du linker til i Kristiansand. Hun ringte for å få gratis hytte kun for 1 familie, det er jo noe helt annet enn det du skisserte i begynnelsen.

Anonymkode: dc568...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke jeg som trengte hjelp. Men hun som trengte hjelp hadde søkt om ferie gjennom røde kors å dessverre fått avslag pga det var altfor mange som hadde søkt.Så når en får avslag fra røde kors så kan det være greit å få hjelp av noen andre.

Men som sagt så har denne familien nå fått tilbud om gratis hytte i noen dager så den saken er løst :)

Anonymkode: 8c091...601

Så du skrev et leserinnlegg i avisa for å klage over at EN familie ikke fikk gratis overnatting på campingplasser når de ringte og spurte om det???

Anonymkode: 0d113...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en selvfølge at mennesker som ikke jobber og ikke gjør noe for å bedre egen økonomiske livskvalitet skal få gratis ferie på steder man normalt må betale?

Det finnes veldig mange mennesker med under gjennomsnittet økonomi som må spare et år for å få råd til en uke eller to med ferie med barna... men de velger å spare, og ikke ta de dyreste feriene. 

Om man har så dårlig økonomi at man ikke har mulighet til det, så jobber man hvertfall ikke. Da får man være kreativ da, telt i skogen, stranda, sykkelturer osv. 

Jeg har aldri skjønt hvorfor alle MÅ på ferier som koster masse penger... hvem lager de standardene for barna, er det barna eller oss voksne? 

Noen sommerferier har vi brukt masse penger på å dra både til syden og ha feriehus i danmark, andre har vi vært på hytta. Noen bursdager har guttungen fått gave til 3-4000 kr, andre ganger til 600 kr. For oss er ikke prisen viktig, men hva vi ønsker å gjøre. Prisen på gaven er ikke viktig, men selve gaven (at det er noe han trenger eller ønsker seg). 

Anonymkode: 006e7...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke noe mot at folk stiller opp frivillig, jeg mener bare at man ikke kan ta det som en selvfølge at bedrifter eller privatpersoner driver med dette. Jeg liker heller ikke opplegg der bedriften "gir" for eksempel 1% av det de selger for til et eller annet prosjekt eller for eksempel forsikringsselskap som gir utbetaling til folk som mister huset i brann, men som ikke har forsikring. I praksis betyr det bare at de legger på prisene slik at det er kunden som betaler. Ikke er det de som trenger det mest som pleier å få pengene heller, men heller de som skriker høyest og er flinkest til å bruke media.

Anonymkode: 16a88...bdb

Det er ingen som pålegger bedrifter å støtte veldedige organisasjoner, det er noe de velger helt selv. Gjerne for at de ønsker positiv omtale / omdømme. Mange forbrukere går bevisst etter varer fra bedrifter som tar samfunnsansvar. Hvis du driver business, så står du helt fritt til å velge dette bort.

Anonymkode: 0cd46...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som pålegger bedrifter å støtte veldedige organisasjoner, det er noe de velger helt selv. Gjerne for at de ønsker positiv omtale / omdømme. Mange forbrukere går bevisst etter varer fra bedrifter som tar samfunnsansvar. Hvis du driver business, så står du helt fritt til å velge dette bort.

Anonymkode: 0cd46...e37

Men hi blir sur/fornærmet/irritert når hun får nei. Det er ganske drøyt. 

Anonymkode: 16a88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor mye tigging det er før du har drevet bedrift selv. Tipper disse campingplassene bare var dritt lei, for det var garantert ikke første gang de ble spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor langvarig denne ferien skulle vare, men sommerferien er ikke noe som plutselig dukker opp hvert år. Så jeg  jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem å legge seg opp penger til en teltplass for 200kr natta. Skjønt, var det teltcamping denne moren ønsket eller var det hytte/hotell ferie? 

 

Anonymkode: dfaad...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å spørre, men det er også lov å svare nei. Hvis det egentlig ikke er lov til å svare nei er det ikke lenger et spørsmål, da er det et krav.

Anonymkode: 4cc3e...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen sommerferier har vi brukt masse penger på å dra både til syden og ha feriehus i danmark, andre har vi vært på hytta. Noen bursdager har guttungen fått gave til 3-4000 kr, andre ganger til 600 kr. For oss er ikke prisen viktig, men hva vi ønsker å gjøre. Prisen på gaven er ikke viktig, men selve gaven (at det er noe han trenger eller ønsker seg). 

Anonymkode: 006e7...dc1

Du skjønner at alt du beskriver er rå luksus sammenlignet med hva som er normen i barnefamilier som omtales som fattige, sant?

Anonymkode: 516e7...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...