Gå til innhold

Bør jeg vaccinere barnet mitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, er det samme dumme personen som svarer på alle tråder her idag eller? Så dum som dette er det ikke lov å være når man får barn og skal være forelder....

Anonymkode: 6dac0...36f

Googler du temaet så ser du at det er mange som sier at autisme og vaksine har en sammenheng. 

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Googler du temaet så ser du at det er mange som sier at autisme og vaksine har en sammenheng. 

Anonymkode: 4b49a...9f9

Og hvis du er litt mer kildekritisk så kan du og fort finne ut at det er motbevist 

Anonymkode: 485d0...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevaksinasjonsprogrammet er temmelig trygt for de fleste barn, men lite utprøvde vaksiner har jeg dyrekjøpt erfaring med. Fikk pots etter svineinfluensavaksinen.

Anonymkode: 68238...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt at det kan være en del negative sideeffecter ved vaccinering, og det gjorde meg usikker. Jeg vil jo selvfølgelig ikke utsette barnet for noe som kan være potencielt farlig.

Anonymkode: 9787c...b50

Generelt mener jeg at dem, der fravælger at vaccinere sine børn på grund af frygt for bivirkninger, har alt for lidt kundskab om hva dette faktisk drejer seg om! Hvis man vejer fordele og ulæmper mod hinanden, så vil konsekvensen af manglende vaccinere være MEGET mer alvorlig, end en eventuel bivirkning af vaccinen. Dette er statistik. Det er større risico for alvorlig sykdom og i værste fall død ved f.eks hjernehindebetændelse eller mæslinger, end chancen for bivirkning ved at lade sig vaccinere. Vaccinerne i børnevaccineprogrammerne (i f eks Italien, eller DK) er godt udprøvede. Alvorlige bivirkninger ses yderst sjelden. Det er også et faktum at flere sygdommer som man har lyktes i at udrydde, nu er tilbage fordi grupper af forældre ikke vil vaccinere. Børn har mistet livet af sygdomme, de kunde have undsluppet hvis de var vaccinerede. 

http://www.m.webmd.com/children/news/20150206/measles-theme-parks

 

Anonymkode: 75deb...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Googler du temaet så ser du at det er mange som sier at autisme og vaksine har en sammenheng. 

Anonymkode: 4b49a...9f9

"Mange som sier"? 

Nei, det ble påstått av én såkalt forsker, nemlig Andrew Wakefield, som senere ble avslørt som svindler, både mht grunndata, metode, resultat og publikasjon av såkalt resultat. Men den bløffen han spredde, beit seg fast og hindret mange tusen barn i å bli vaksinerte. Så hvis "mange" sier det nå - hvor har de den infoen fra? 

Anonymkode: 75deb...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... både for ditt barn skyld og ikke minst for andre barns skyld, finnes de som ikke kan ta vaksinere pga sykdom

Anonymkode: 051d3...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å noen foreldre føler at det ikke er rett for BARNET deres,å da bør de ikke la seg presse til å gjøre det likevel.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Jo, selvsagt. At foreldre har vrangforestillinger skal ikke gå ut over barna, det er omsorgssvikt. 

Anonymkode: f508e...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vurderes det heldigvis i nekte barn som er uvaksinert å reise ut fra landet! Håper virkelig dette blir gjennomført. Norge er pr nå rimelig trygt til tross for de som ikke vaksinerer, men så fort en av de uvaksinert drar utenlands er veien kort til smitte!

Anonymkode: c7697...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vaksinerer du barnet ditt så risikerer du at han/hun får autisme. Det er noe å tenke på før du tar avgjørelsen..

Anonymkode: 4b49a...9f9

Hahahaha!!!! Åh nei, det går ikke an😂😂😂😂

Autisme av vaksiner?! Kan man få down syndrom av penicillin også? Eller tourettes av hostesaft? 

Anonymkode: f0929...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Googler du temaet så ser du at det er mange som sier at autisme og vaksine har en sammenheng. 

Anonymkode: 4b49a...9f9

Da var vi tilbake til dette med kildekritikk!

Ja, det ble påstått av en lege, og mange ble redde. Derfor var det en del skriverier for noen år siden, må være 15 år siden minst. Etterpå viste det seg at legen slett ikke ante hva han snakket om, det han påsto var så villt at han mistet lisensen!

Man får ikke autisme av vaksiner.

Anonymkode: 6dac0...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Mange som sier"? 

Nei, det ble påstått av én såkalt forsker, nemlig Andrew Wakefield, som senere ble avslørt som svindler, både mht grunndata, metode, resultat og publikasjon av såkalt resultat. Men den bløffen han spredde, beit seg fast og hindret mange tusen barn i å bli vaksinerte. Så hvis "mange" sier det nå - hvor har de den infoen fra? 

Anonymkode: 75deb...a83

Njaaa, ikke helt sant det du proklamerer. 

Andrew Wakefield, var en medisiner som forsket på tarmsykdom. Han fant at pasienter som led av Autisme hadde en annen tarmflora enn andre friske (noe andre forskere har også kommet frem til). I hans neste studie ønsket han å finne mulige årsaker til denne tarmfloraen som han mente forgiftet hjernen og gav symptomet Autisme. I denne studien fant han klare tegn til at vaksinen forårsaket en endret tarmflora som igjen kunne gi symptomer på Autisme. 

Nå kan jeg bare si at jeg er tilhenger av vaksinasjon, men jeg mener at systemet vårt er for dårlig. Det er merkelig at dosene ikke gis etter vekt. Det er også merkelig at det er så vanskelig å melde fra om avvik og bivirkning. Jeg er selv helsepersonell og har meldt ifra når pasientene har fått bivirkning, men dette systemet for å melde ifra er svært uhensiktsmessig og jeg tror det er en liten tanke om at det ikke er vits i å melde ifra om dette og det blir bare liggende i pasientens journaler. 

Når det også gjelder flokkimmuniteten så er dette også suspekt. Det er 80% sjanse for å bli immun etter anbefalt vaksinasjonsprogram. Den siste vaksinasjonen i barnevaksinasjonsprogrammet er ved 16 år, nå er det mange av disse vaksinene som krever at man vaksinerer seg ved visse intervaller, fra hvert 5 til hvert 10 år. Så altså etter en er fylt 26 år er man ikke  immun. De aller fleste vaksinerer seg ikke igjen før de havner i eventuelle risikogrupper. 

24% er under 19 år. Av disse er 80% immun, hvis vi tenker at alle er vaksinert. 

53% er mellom 20 til 60 år. Av denne gruppen er det få som er fulgt opp med vaksiner.

Med disse tallene kan en jo egentlig spørre seg selv om flokkimmuniteten egentlig er ivaretatt? 

Anonymkode: 0c861...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det egoistisk ovenfor barnet og resten av samfunnet hvis man velger å ikke vaksinere. Noen barn tåler ikke vaksiner og er avhengig av at resten av samfunnet vaksinerer for å ikke bli potensielt alvorlige sykt! Jeg blir forbanna på de som velger å ikke vaksinere barna sine. De setter både barna sine og andre i fare. Det skulle vært pålagt å følge vaksinasjons programmet og nektet barnehage osv hvis barna ikke var vaksinert. 

Ikke hør på den hjernedøde skremselspropagandaen noen sier. Det er en mikroskopisk sjanse for bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hahahaha!!!! Åh nei, det går ikke an😂😂😂😂

Autisme av vaksiner?! Kan man få down syndrom av penicillin også? Eller tourettes av hostesaft? 

Anonymkode: f0929...612

Du får google temaet før du snakker om ting du ikke har peiling på!  Det er sammenheng mellom autisme og vaksine!

Anonymkode: 4b49a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får google temaet før du snakker om ting du ikke har peiling på!  Det er sammenheng mellom autisme og vaksine!

Anonymkode: 4b49a...9f9

Nei- det_er_ikke_det!!

Gah! At sånne som deg fremdeles får gå rundt fritt..

Vaksiner barna dine!
Og deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får google temaet før du snakker om ting du ikke har peiling på!  Det er sammenheng mellom autisme og vaksine!

Anonymkode: 4b49a...9f9

Nei, det er det IKKE! Det er latterlig å påstå 😂 

Anonymkode: f0929...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Njaaa, ikke helt sant det du proklamerer. 

Andrew Wakefield, var en medisiner som forsket på tarmsykdom. Han fant at pasienter som led av Autisme hadde en annen tarmflora enn andre friske (noe andre forskere har også kommet frem til). I hans neste studie ønsket han å finne mulige årsaker til denne tarmfloraen som han mente forgiftet hjernen og gav symptomet Autisme. I denne studien fant han klare tegn til at vaksinen forårsaket en endret tarmflora som igjen kunne gi symptomer på Autisme. 

Nå kan jeg bare si at jeg er tilhenger av vaksinasjon, men jeg mener at systemet vårt er for dårlig. Det er merkelig at dosene ikke gis etter vekt. Det er også merkelig at det er så vanskelig å melde fra om avvik og bivirkning. Jeg er selv helsepersonell og har meldt ifra når pasientene har fått bivirkning, men dette systemet for å melde ifra er svært uhensiktsmessig og jeg tror det er en liten tanke om at det ikke er vits i å melde ifra om dette og det blir bare liggende i pasientens journaler. 

Når det også gjelder flokkimmuniteten så er dette også suspekt. Det er 80% sjanse for å bli immun etter anbefalt vaksinasjonsprogram. Den siste vaksinasjonen i barnevaksinasjonsprogrammet er ved 16 år, nå er det mange av disse vaksinene som krever at man vaksinerer seg ved visse intervaller, fra hvert 5 til hvert 10 år. Så altså etter en er fylt 26 år er man ikke  immun. De aller fleste vaksinerer seg ikke igjen før de havner i eventuelle risikogrupper. 

24% er under 19 år. Av disse er 80% immun, hvis vi tenker at alle er vaksinert. 

53% er mellom 20 til 60 år. Av denne gruppen er det få som er fulgt opp med vaksiner.

Med disse tallene kan en jo egentlig spørre seg selv om flokkimmuniteten egentlig er ivaretatt? 

Anonymkode: 0c861...717

Du, jeg leste den artikkelen i British Medical Journal da han ble debunked noe så grundig. Det var rundt 1999. Han hadde drevet cherrypicking allerede da han begynte - han starta med å leite opp et antall (antatt) autistiske barn og ungdommer. Han fant ikke "klare tegn" på noe som helst, fordi de objektene (personene) han hadde plukket ut for det første var plukket ut av ham (induktiv metode - ikke vitenskapelig gangbar) og dessuten hadde ulike syndromer. Ikke all autisme er autisme, vet du. Du kan ikke hive 30 tilfeldige personer med sosiale utviklingsforstyrrelser i samme haug og kalle det autisme, hvis noen har Asperger syndrom, noen savant, noen mer typisk det vi kaller autisme i dag. Du må i det minste ende opp med folk som lider av samme greia.

Når man i tillegg leiter i et begrensa antall personer og deretter sjekker hvem som har tatt MMR-vaksine og hvem som ikke har det, da er vi på ren forfalskning. Det å forske på bivirkninger innebærer ALDRI å samle litt hist og her av pasienter som har det du leiter etter, og deretter påvise et fellestrekk. Man forsker på bivirkninger ved å gi vaksinen til noen og placebo til andre, og i et stort og representativt utvalg av befolkningen. I norsk sammenheng betyr det at intet utvalg kan være mindre enn ca 1200 personer fra alle inntektsgrupper og landsdeler.

Anonymkode: 75deb...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2018 den 20.35, Anonym bruker skrev:

Å noen foreldre føler at det ikke er rett for BARNET deres,å da bør de ikke la seg presse til å gjøre det likevel.

Anonymkode: 4b49a...9f9

Det er barnet som dør om det blir utsett for rette smitten, ikkje foreldrene, så det burde foreldrene faktisk la seg presse til å gjere ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 14.23, Anonym bruker skrev:

Du får google temaet før du snakker om ting du ikke har peiling på!  Det er sammenheng mellom autisme og vaksine!

Anonymkode: 4b49a...9f9

Kom med dokumentasjon på det da

Anonymkode: cde6c...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...