Gå til innhold

Noen som har gått ned i vekt uten å trene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hater å trene, men vil ned i vekt. Ca 10 kg. Noen som har klart det her?

Anonymkode: 85418...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosthold er 90%, trening 10%.

Har slanket meg tilbake til normalvekt etter alle mine tre fødsler kun ved endringer i kosthold. 

Anonymkode: 15979...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig, men veldig dumt, da, for om du ikke trener får du ikke strammet opp, og du risikerer å ha lite muskelmasse. Finn en aktivitet som du liker - og jobb også gjerne litt med holdningen din... ønsker du deg en frisk og sterk kropp og god helse i mange år fremover? I så fall må du trene. Man trenger ikke alltid like å trene, men det hjelper om man gjør noe man liker. og så er det jo alltid godt etter at man er ferdig å trene, og ikke minst veldig deilig når man kjenner at hverdagsaktiviteter som f.eks. husvask eller handling ikke lenger er så tungt, at man rett og slett får mer styrke og energi av treningen. Det i seg selv er en belønning.

Anonymkode: c0dc0...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med 5-2-dietten pluss moderat lavkarbo (altså ikke lavkarbo egenltig men kuttet ut sukker og potetgull og lyst brød, altså verstingene).

Jeg trente bittelitt styrketrening. Om du skal ned i vekt bør du i det minste trene litt styrketrening så du ikke mister muskler. Av samme grunn pass på at du får i deg nok proteiner. Mister du muskler når du går ned i vekt går også forbrenningen din ned og du ender opp med å gå mer opp igjen

Anonymkode: c5408...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, du trenger heller ikke følge noen spesiell diett som det er sagt før i tråden.

Spiser du mindre enn du forbrenner går du ned i vekt, og det er mye lettere å spise 500 kalorier mindre hver dag enn å trene vekk 500 kalorier hver dag....

Kosthold fjerner kilo, trening fjerner gram.

Anonymkode: 8f482...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk problemer med halsbetennelse og mandlene, så på ca 4 mnd raste jeg ned 10 kg. «Alle» gav meg komplimenter for st jeg hadde blitt så slank (er litt overvektig, ja), men jeg var ikke fornøyd med å ikke ha trent kiloene vekk. Rumpa hang, puppene hang, armene og lårene disset. 

 

Så jeg tror du bør prøve å finne en type trening som du kan trives med. Svømming, ridning, klatring, dans, hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kostholdet er viktigste faktor. Men å trene noe styrke er lurt. Hvis ikke kan ting faktisk henge litt. Jeg har akkurat gått ned sju kilo på fem uker på grunn av skade og dårlig matlyst på grunn av medisiner. Har vært veldig inaktiv i denne perioden og har nok mister en del muskelmasse siden jeg bare har lagt stille. Det henger ikke her, men ser at blant annet lårene kunne trengt litt styrketrening. 

Anonymkode: 2c90c...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ned i vekt med kosthold og former kroppen med trening. Vekttap er ingen problem uten trening men resultatet blir sjeldent pent. 

Anonymkode: 41df3...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk ned 20 kilo, min bror har gått ned over 40 kilo uten trening.

Anonymkode: 76d01...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent fast i årevis. Vekten er avhengig av hvor mye jeg spiser, ikke om jeg trener eller ikke. En times trening forbrenner knappe 150-200 kalorier, så da sier det seg selv at det man spiser har større virkning på vekten enn trening, med mindre man trener svært mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk ned 1 kg kun på kosthold for 8 år siden. Holdt vekta i fem år, men gikk opp en god del under svangerskapet. Nå er jeg tilbake på start og spiser som en hest igjen. 

Anonymkode: 374b9...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fint. Gått ned 50 kg uten trening kun lavkarbo og periodisk faste.

Anonymkode: 169fd...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, gikk ned 1 kg kun på kosthold for 8 år siden. Holdt vekta i fem år, men gikk opp en god del under svangerskapet. Nå er jeg tilbake på start og spiser som en hest igjen. 

Anonymkode: 374b9...30c

En hel kilo 👍

Anonymkode: 76d01...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En hel kilo 👍

Anonymkode: 76d01...d14

7000 kcal er ikke bare bare!

Anonymkode: 2c90c...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

En hel kilo 👍

Anonymkode: 76d01...d14

Ooops! Mente selvfølgelig 10 😅 Selv om et helt kilo ned hadde vært en seier akkurat nå 😐

Anonymkode: 374b9...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ca 15kg etter hvert barn (har to). De vanlige 5-7kg med vann etc går jo fort iløped av et par uker, men fra de er ca 6mnd henger alltid 10kg igjen. -Disse går sakte men sikkert av med litt tolmodighet, «normalt» kosthold og normal fysisk aktivitet (setter ikke av tid til trening, men leker med barna, tar trapp istedenfor heis innimellom etc). Kostholdet mitt er brødskiver, barnefamilie-middager med både saus og pasta/poteter, mye sjokolade mens jeg ammer, og litt vin med ujevne mellomrom. Liker ikke brus eller melk, så drikker vann til alt :) 

Har lavt stoffskifte, men går ikke på medisiner enda (skal begynne nå fordi jeg ikke orker å være trøtt mer). Og selv da går det an å bli tynn 🤪 (hører så mange tykke skylder på det 😅, og jada det gjelder sikkert noen, men mange prøver ikke engang pga diagnosen)

Anonymkode: 98531...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎06‎.‎2018 den 0.07, Anonym bruker skrev:

Man går ned i vekt med kosthold og former kroppen med trening. Vekttap er ingen problem uten trening men resultatet blir sjeldent pent. 

Anonymkode: 41df3...1a1

Nettopp. Disse klisjeene om at trening fjerner gram og kosthold fjerner kilo er jo bare dumt. Hvorfor finnes det ingen slankeleire med kun sunt kosthold? Styrketrening og kondisjon er ALLTID en del av slike opplegg. Hvorfor? Vel, for det første fjerner man muskler i stedet for fett ved å bare spise mindre eller kutte ut usunne varer. Man får mye heng og lite former. Man får heller ikke noe god helse og blir slapp, da muskelmassen reduseres.

Jeg har faktisk opplevd best vektnedgang ved å ikke være hysterisk i matveien, men trene ofte og tungt. Og jeg har diagnoser som gjør det utfordrende å gå ned i vekt.

Anonymkode: 378a1...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ca 15kg etter hvert barn (har to). De vanlige 5-7kg med vann etc går jo fort iløped av et par uker, men fra de er ca 6mnd henger alltid 10kg igjen. -Disse går sakte men sikkert av med litt tolmodighet, «normalt» kosthold og normal fysisk aktivitet (setter ikke av tid til trening, men leker med barna, tar trapp istedenfor heis innimellom etc). Kostholdet mitt er brødskiver, barnefamilie-middager med både saus og pasta/poteter, mye sjokolade mens jeg ammer, og litt vin med ujevne mellomrom. Liker ikke brus eller melk, så drikker vann til alt :) 

Har lavt stoffskifte, men går ikke på medisiner enda (skal begynne nå fordi jeg ikke orker å være trøtt mer). Og selv da går det an å bli tynn 🤪 (hører så mange tykke skylder på det 😅, og jada det gjelder sikkert noen, men mange prøver ikke engang pga diagnosen)

Anonymkode: 98531...4d6

Svært mange opplever vektOPPGANG etter å ha begynt å Levaxin. Skikkelig drittmedisin som passer ca 20 % av dem som tar den. Men det finnes ikke noe annen medisin godkjent i Norge. For å gå ned i vekt på Levaxin må jeg ligge på max 1000 kalorier om dagen OG trene. Det er noe legene vanligvis ikke sier, men veldig mange går en god del opp etter oppstart av Levaxin.

Anonymkode: 378a1...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ca 15kg etter hvert barn (har to). De vanlige 5-7kg med vann etc går jo fort iløped av et par uker, men fra de er ca 6mnd henger alltid 10kg igjen. -Disse går sakte men sikkert av med litt tolmodighet, «normalt» kosthold og normal fysisk aktivitet (setter ikke av tid til trening, men leker med barna, tar trapp istedenfor heis innimellom etc). Kostholdet mitt er brødskiver, barnefamilie-middager med både saus og pasta/poteter, mye sjokolade mens jeg ammer, og litt vin med ujevne mellomrom. Liker ikke brus eller melk, så drikker vann til alt :) 

Har lavt stoffskifte, men går ikke på medisiner enda (skal begynne nå fordi jeg ikke orker å være trøtt mer). Og selv da går det an å bli tynn 🤪 (hører så mange tykke skylder på det 😅, og jada det gjelder sikkert noen, men mange prøver ikke engang pga diagnosen)

Anonymkode: 98531...4d6

Jeg hadde vært tynn hele livet, kunne spise akkurat hva jeg ville uten at vekten rikket seg. Så begynte jeg på Levaxin når jeg 34 år og la på meg nesten 30 kilo på 3-4 år. Det er en møkkamedisin, men man har ikke så mye annet valg. Kiloene satt som støpt, uansett trening og lavt kaloriinntak. Nå har jeg endelig klart å gå ned 20 kilo, uten trening, men på ketolyse. Jeg trodde akkurat det samme som deg, helt til jeg satt der selv

Anonymkode: 76d01...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært tynn hele livet, kunne spise akkurat hva jeg ville uten at vekten rikket seg. Så begynte jeg på Levaxin når jeg 34 år og la på meg nesten 30 kilo på 3-4 år. Det er en møkkamedisin, men man har ikke så mye annet valg. Kiloene satt som støpt, uansett trening og lavt kaloriinntak. Nå har jeg endelig klart å gå ned 20 kilo, uten trening, men på ketolyse. Jeg trodde akkurat det samme som deg, helt til jeg satt der selv

Anonymkode: 76d01...d14

Takk for tips. Da skal jeg faktisk heller «ta meg sammen» litt til, og finne andre metoder å takle vondtene og slappheten. 

Men først skal jeg lese meg litt opp på hvordan Levaxin virker, og HVORFOR noen opplever vektoppgang på dette. Logikken (på det lille jeg vet) er jo at det motsatte eventuelt skulle skje. 

Uansett så inneholder ikke levaxin kallorier, så er input lik output så kan man ikke gå opp. 

Nå ligger jeg i utgangspunktet på ca 1200 kallorier på en god dag (eller mindre), og en fysisk krevende jobb (pleier å gå ned masse etter permisjon og ferier 😅). Men kjekt å være forberedt så ikke jeg også går på den «20 kg smellen» dere andre nevner. For overvekt orker jeg ikke...det var slitsomt nok med de 20kg ekstra som høygravid, og særs motiverende til å ikke havne der.

Anonymkode: 98531...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 23.43, LME1001 skrev:

Jeg fikk problemer med halsbetennelse og mandlene, så på ca 4 mnd raste jeg ned 10 kg. «Alle» gav meg komplimenter for st jeg hadde blitt så slank (er litt overvektig, ja), men jeg var ikke fornøyd med å ikke ha trent kiloene vekk. Rumpa hang, puppene hang, armene og lårene disset. 

 

Så jeg tror du bør prøve å finne en type trening som du kan trives med. Svømming, ridning, klatring, dans, hva som helst.

Sier meg enig i denne. Gikk også ned i overkant av 10 kg etter en sykehusinnleggelse, men alt hang, så jeg følte meg ikke noe fin  selv om folk som så meg med klær på, synest jeg var blitt så fin etter å ha rast ned i vekt. 

Jeg er ikke så fan av f.eks jogging eller å trene på treningsstudio, så jeg begynte åg å turer, i starten små, så økte jeg på etterhvert som formen kom. Begynte også å svømme og holdt det gående i et års tid, bare for å få strammet opp litt her og der.

Etter å ha gått mye på fjellturer de siste årene, så har jeg fått vekk både hengemage og disselår. Disse er byttet ut med beundringsverdige muskler 😀

Anonymkode: 715f2...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10 kg siden januar ved å kutte ned på karbohydrater. Har lagt på 50-70 gr karbo om dagen. Det meste av kiloene har lagt rundt magen og det er der jeg har merket mest at jeg har gått ned også.

Har prøvd meg på lavkalori tidligere, men da var det ikke lett å gå ned, og jeg var dessuten konstant sulten. Nå ved å kutte karbo så er jeg ikke sulten i det hele tatt og jevnt blodsukker gjør at jeg ikke har søtsug. Magen fungerer også veldig bra (og jeg har vært plaget med magen hele livet)

Jeg kommer til å øke inntaket noe nå etterhvert, men jeg tror nok kiloene kommer tilbake om jeg går over til å spise vanlig igjen så fullkarbokosthold kommer jeg nok ikke til å ha.

Skulle gjerne trent litt mer, men er tungt å komme i gang pga manglende energi og overskudd (dels pga d-vitamin nivå som jeg sliter med å holde oppe.). 

Anonymkode: b8faf...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 12 kg uten trening, men ikke uten bevegelse!

Jeg har lagt om til intermittent fasting, med to måltider om dagen, lunsj og middag, med store mengder grønnsaker, litt frukt, litt kjøtt, en del fett (kraft, smør, kokosolje, avokado, nøtter, olivenolje, eggeplomme, fløte) og begrenset med brød, pasta, poteter og ris. 

Jeg går turer, er i aktivitet, bader og svømmer litt, tar trappene i stedet for heisen, passer på at jeg ikke sitter lange perioder om gangen. 

I tillegg tar jeg badstu, avslutter dusjen med kaldt vann, mediterer 10 min daglig, sover minst 7,5 time hver natt, tar fotbad med magnesium, og massasje en gang i uken. 

Ingenting henger på meg (annet enn puppene, og de har gjort jobben sin med 4 barn). Ettersom magen har blitt mindre, har også huden krympet. Jeg har ikke kroppen til en topptrent person, men jeg er fornøyd med å være sånn passe fast. 

 

Anonymkode: 03bae...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...