Gå til innhold

Har hatt en klump på øyelokket noen mnd nå *bilde*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klumpen har vokst og når jeg stryker gongen over øyelokket kjennes det ut som om den har flere mindre klumper/knuter etter hverandre eller mer sammenhengende.

Jeg har bestilt legetime men tenkte å høre om noen andre har hatt noe lignende.

Det er ikke en kvise eller sti,

Har hatt den i flere mnd og den har som sagt vokst.

 

D557A68E-032B-4B3A-B451-7D8D87DFC0BB.jpeg

Anonymkode: 0498a...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg og, jeg har to ved siden av hverandre. Mine ble så store at de sprakk og det kom ut væske. så da tømte jeg de. Men nå er de kommet tilbake, men er ganske små nå. En hudpleier sa hun trodde det var en betennelse, for det så ut som om den satt i et arr jeg har der etter øyelokkoperasjon. Jeg tenkte jeg skulle spørre legen neste gang jeg skal dit.

Er den vond eller øm? Det er ikke mine, merker ikke at de er der engang

Anonymkode: 5512a...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn har jeg og, jeg har to ved siden av hverandre. Mine ble så store at de sprakk og det kom ut væske. så da tømte jeg de. Men nå er de kommet tilbake, men er ganske små nå. En hudpleier sa hun trodde det var en betennelse, for det så ut som om den satt i et arr jeg har der etter øyelokkoperasjon. Jeg tenkte jeg skulle spørre legen neste gang jeg skal dit.

Er den vond eller øm? Det er ikke mine, merker ikke at de er der engang

Anonymkode: 5512a...461

Jeg var hos legen i dag og vedkommende så nesten ikke på meg i det hele tatt før hun konkluderte med at det var en betennelse. Jeg fikk en tidagers antibiotika kur med salve og øyedråper. Jeg føler selv at dette ikke er en betennelse men derimot noe som bør fjernes kirurgisk men jeg får prøve den kuren før jeg eventuelt oppsøker legen igjen.

Anonymkode: 0498a...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig en helheten som heter en meibomsk kjertel som har tettet seg. Den kan være betent og da kan det hjelpe med antibiotika, men det trenger ikke å være bakterier det og da vil det ikke hjelpe. Hvis den hadde kommet nå nylig, ville det mest sannsynlig hjulpet å varme godt opp (f.eks med en sånn https://www.amazon.co.uk/EyeBag-warm-compress-Dry-Blepharitis/dp/B001U7RKUK og det får du kjøpt hos noen optikere og apotek) og så etterpå ble du massere over klumpen og med mot øyelokkskanten. Da kan det være du blir kvitt den, men ettersom du har hatt den lenge, er det antagelig for sent. Da er det eneste som hjelper å få den åpnet hos øyelege. 

Anonymkode: 4fe11...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...