Gå til innhold

Jeg går snart og samboer mener jeg er for fin på ting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fatter ikke at det kan være så vanskelig??!! Jeg MÅ be han om å pusse tenner om morgenen. Når han ikke gjør det, lukter det fjøs hele dagen! Jeg står ikke alltid opp samtidig med han i hverdagen, men merker jo den dårlige tannhygiene lang vei senere. Jeg vil ikke være nær han når han lukter så vondt. Og når jeg sier det, på en ordentlig måte, så blir han sur og sier at jeg er vanskelig. Altså, han var ikke sånn da vi ble sammen, da hadde jeg ikke blitt det. Så nå er jeg snart på vei til å gå. Hva gjør jeg??

Anonymkode: ae21e...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bruker prevensjon.. Å skulle passe på hygienen til en voksen er i overkant 

Anonymkode: ebada...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig hygiene er verdens største turn-off. En voksen mann som ikke kan klare å pusse tennene uten påminnelse, er jo pinlig. 

Anonymkode: 2035a...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig hygiene er verdens største turn-off. En voksen mann som ikke kan klare å pusse tennene uten påminnelse, er jo pinlig. 

Anonymkode: 2035a...fd7

Ikke bare påminnelse, men han blir i tillegg sur. Skjønner ikke at det er ubehagelig for oss andre, og blir sur når jeg trekker meg unna når han kommer nær meg. Hvordan få han til å forstå at det er HAN som kan snu dette ved å faktisk gidde å pusse tenner? Alle kan slite med det, men han vil ikke gjøre noe med det selv når han får beskjed om at han lukter vondt. Hadde deg være meg, hadde jeg løpt til tannlegen eller legen om jeg luktet etter tannpuss. Men han gidder ikke første steg som er tannpuss heller. HI

Anonymkode: ae21e...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er et faresignal når folk plutselig ikke bryr seg om personlig hygiene. Du sier han ikke var slik før, tror du han bare anstrengte seg for å få deg eller har han virkelig endret seg? I mitt yrke ser jeg dette ukentlig i forbindelse med demens og andre lignende sykdommer. Depresjon kan også gi disse utslagene. Om du er sikker på at dette ikke er tilfellet så må du sette hardt mot hardt. Å ikke ta vare på seg selv er noe av det minst tiltrekkende jeg vet om. 

Anonymkode: cd0c3...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er et faresignal når folk plutselig ikke bryr seg om personlig hygiene. Du sier han ikke var slik før, tror du han bare anstrengte seg for å få deg eller har han virkelig endret seg? I mitt yrke ser jeg dette ukentlig i forbindelse med demens og andre lignende sykdommer. Depresjon kan også gi disse utslagene. Om du er sikker på at dette ikke er tilfellet så må du sette hardt mot hardt. Å ikke ta vare på seg selv er noe av det minst tiltrekkende jeg vet om. 

Anonymkode: cd0c3...006

Neida, jeg har satt meg ned med han og snakket ordentlig om dette. Svaret hans er at han alltid har vært dårlig på dette. Jeg spurte da hvorfor han pusset tennene i starten av forholdet, og han sa da at alle viser seg fra sin beste side i starten. Så jeg er ikke så redd for at han er syk, men jeg er redd for forholdet. Jeg kan takle en og annen dårlig dag, jeg er ikke på topp alltid jeg heller, men at han ikke er villig til å gjøre endringer og mener jeg er den som har et problem fordi jeg har oversensitiv luktesans uroer meg. Ikke bare for holdningene rundt tannpuss, men også for holdningene han har for å gjøre ting i vårt forhold bra. Den intime biten forsvinner jo den også. HI

Anonymkode: ae21e...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, det er ekkelt. Og hvorfor bryr han seg null og niks om at du synes han er ekkel? Og hva med de som han omgir seg med på jobb og ellers? Grøss. 

Du er ikke fin på det, det er han som er ufyselig. Du kan jo se hvor mange som svarer her og vise ham det? Men han blir sikkert ikke mindre sur da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er helt lik. Vi flytta inn i nye huset vårt for snart 2 år siden og jeg brukte hans tannbørste til å vaske i den gamle leiligheten. Han har fortsatt ikke fått seg ny tannbørste. Og flere ganger har jeg sagt at han må pusse tenner for det er helt jævlig og hver gang sier han at han skal bli bedre. Men han har jo fortsatt ingen tannbørste. Når jeg gir han et kjapt kyss så må jeg tørke munnen og det gjør jeg foran han for å demonstrere. Og en ene gangen i måneden vi har sex så nekter jeg å ha kyssing som en del av det. Fortsatt fatter han ikke greia.

Anonymkode: f5d3b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min mann er helt lik. Vi flytta inn i nye huset vårt for snart 2 år siden og jeg brukte hans tannbørste til å vaske i den gamle leiligheten. Han har fortsatt ikke fått seg ny tannbørste. Og flere ganger har jeg sagt at han må pusse tenner for det er helt jævlig og hver gang sier han at han skal bli bedre. Men han har jo fortsatt ingen tannbørste. Når jeg gir han et kjapt kyss så må jeg tørke munnen og det gjør jeg foran han for å demonstrere. Og en ene gangen i måneden vi har sex så nekter jeg å ha kyssing som en del av det. Fortsatt fatter han ikke greia.

Anonymkode: f5d3b...e31

Jøss, hva sier tannlegen? Er han ikke hos tannlegen en gang i året?

Anonymkode: 1a12d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å  mase på at han skal pusse tenner, men gi ham klar beskjed når han kommer for nærme deg: "Jeg respekterer at du er en voksen man og bestemmer over deg selv. Du er i din fulle rett til å velge å ikke pusse tenner.  Du må respektere at jeg ikke orker å være så nær deg at jeg kjenner den dårlige ånden din."

Prøv deg med klar tale uten innblanding av følelser og synsing og eventuell hinting. Virker ikke det, tror jeg at jeg ville ha vurdert om jeg skulle finne på noe annet...  selv om jeg vet at det er lettere sagt enn gjort.

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda kortere: Du gidder ikke pusse tenner, jeg gidder ikke vær nær deg så lenge du ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Eller enda kortere: Du gidder ikke pusse tenner, jeg gidder ikke vær nær deg så lenge du ikke gjør det. 

Jeg har både snakket med han om det en gang som jeg skrev over her, og ellers trekker jeg meg unna når han prøver å være nær meg og jeg sier at han må pusse tenner før det blir noe hygge. Maser aldri, men skal vi ut sammen, feks lørdag formiddag, sier jeg at skal vi kjøre bil sammen, må han pusse tenner først. I hverdagen kan jeg ikke minne han om det, men det er det som gjør at han lukter vondt og som fører til alt annet beskrevet over her. HI

Anonymkode: ae21e...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann er helt lik. Vi flytta inn i nye huset vårt for snart 2 år siden og jeg brukte hans tannbørste til å vaske i den gamle leiligheten. Han har fortsatt ikke fått seg ny tannbørste. Og flere ganger har jeg sagt at han må pusse tenner for det er helt jævlig og hver gang sier han at han skal bli bedre. Men han har jo fortsatt ingen tannbørste. Når jeg gir han et kjapt kyss så må jeg tørke munnen og det gjør jeg foran han for å demonstrere. Og en ene gangen i måneden vi har sex så nekter jeg å ha kyssing som en del av det. Fortsatt fatter han ikke greia.

Anonymkode: f5d3b...e31

Prøver du å si at mannen ikke har pusset tenner på 2 ÅR?! Det er jo så ekkelt at ord ikke kan beskrive det. 

Sex og kyss hadde vært uaktuelt. Kjøp en tannbørste og lukk «butikken» frem til han børster morgen og kveld. 

Æsj, jeg blir kvalm 

Anonymkode: 2035a...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme problem her. Han sluttet mer eller mindre å pusse tenner et par mnd etter vi ble samboere. Han har fått helt jævlige tenner og jeg blir helt dårlig av tanken på å kysse han. Nå det siste året har han også omtrent sluttet å dusje og pokker meg begynt å "glemme" å skylle ned i do. Dere skulle sett boxerne hans. Jeg nekter å røre han, men han ser ikke problemet. Sier han ikke har tid (!) til å dusje. 

Anonymkode: f3d76...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har både snakket med han om det en gang som jeg skrev over her, og ellers trekker jeg meg unna når han prøver å være nær meg og jeg sier at han må pusse tenner før det blir noe hygge. Maser aldri, men skal vi ut sammen, feks lørdag formiddag, sier jeg at skal vi kjøre bil sammen, må han pusse tenner først. I hverdagen kan jeg ikke minne han om det, men det er det som gjør at han lukter vondt og som fører til alt annet beskrevet over her. HI

Anonymkode: ae21e...851

Å snakke om det, nytter tydeligvis ikke. Du er ikke mora hans, du kan ikke bestemme hva han skal gjøre - og det er tydeligvis en holdning har har, høres det ut som. Men du kan bestemme over deg selv, og da kan det ofte være bedre å fortelle ham hva du har bestemt deg for, i stede for å prøve å bestemme over ham.

Jeg hadde fremdeles sluttet å snakke og gått over til å gi beskjed: I stede for DU må pusse tenner hvis du skal være med meg, så hadde jeg snudd det til: "Jeg tar bussen / blir hjemme / drar og handler uten deg etter at du har vært og handlet det du skal". Spør han hvorfor? "Du har valgt å ikke pusse tenner, jeg velger da å ikke dra til byen sammen med deg"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme problem her. Han sluttet mer eller mindre å pusse tenner et par mnd etter vi ble samboere. Han har fått helt jævlige tenner og jeg blir helt dårlig av tanken på å kysse han. Nå det siste året har han også omtrent sluttet å dusje og pokker meg begynt å "glemme" å skylle ned i do. Dere skulle sett boxerne hans. Jeg nekter å røre han, men han ser ikke problemet. Sier han ikke har tid (!) til å dusje. 

Anonymkode: f3d76...e32

Hvorfor orker du å være sammen med noe sånt?!

Anonymkode: 2035a...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke disse mennene en jobb? Kreves normal hygiene i de fleste jobber!

Anonymkode: d44ca...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, seriøst damer, har dere ingen selvrespekt. Hvorfor er dere sammen med sånne griser? Jeg hadde flyttet på flekken

Anonymkode: 4d943...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver du å si at mannen ikke har pusset tenner på 2 ÅR?! Det er jo så ekkelt at ord ikke kan beskrive det. 

Sex og kyss hadde vært uaktuelt. Kjøp en tannbørste og lukk «butikken» frem til han børster morgen og kveld. 

Æsj, jeg blir kvalm 

Anonymkode: 2035a...fd7

Jeg blir like kvalm, men uansett hva jeg sier så går det ikke inn. Jeg har lært meg å leve med det fordi jeg vet at med mine helseproblemer så vil jeg ikke klare meg aleine. Men  ja, det er jævlig ekkelt og turnoff. I begynnelsen da han pussa tenner og tok vare på seg selv så var alt fint. Når er det bare jævlig egentlig. Men jeg er flink til å godta ting og bare fortsette. 

Anonymkode: f5d3b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, hva sier tannlegen? Er han ikke hos tannlegen en gang i året?

Anonymkode: 1a12d...7d5

Han går ikke til tannlegen med mindre han må. Han har falske tenner oppe siden alt måtte trekkes. Nede ser det helt jævlig ut og jeg brekker meg nesten hver gang han viser de. Han vil selv ha gebiss nede også fordi alt har blitt så ille, men det har vi ikke råd til nå. Men det som irriterer meg er at han skylder på alt annet for dårlig tenner. Når sannheten er at det er han egens skyld. Puss tenner!

Anonymkode: f5d3b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han går ikke til tannlegen med mindre han må. Han har falske tenner oppe siden alt måtte trekkes. Nede ser det helt jævlig ut og jeg brekker meg nesten hver gang han viser de. Han vil selv ha gebiss nede også fordi alt har blitt så ille, men det har vi ikke råd til nå. Men det som irriterer meg er at han skylder på alt annet for dårlig tenner. Når sannheten er at det er han egens skyld. Puss tenner!

Anonymkode: f5d3b...e31

Men tannproteser må da også holdes rene? Æsj altså, skikkelig sjarmør dette skjønner jeg....

Jeg hadde jo ærlig talt kjøpt tannbørste til han, men det hjelper jo ikke når han ikke bruker den.

Anonymkode: 1a12d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir like kvalm, men uansett hva jeg sier så går det ikke inn. Jeg har lært meg å leve med det fordi jeg vet at med mine helseproblemer så vil jeg ikke klare meg aleine. Men  ja, det er jævlig ekkelt og turnoff. I begynnelsen da han pussa tenner og tok vare på seg selv så var alt fint. Når er det bare jævlig egentlig. Men jeg er flink til å godta ting og bare fortsette. 

Anonymkode: f5d3b...e31

Sånne ting skal man ikke lære å leve med. Tenk hva folk sier om dere, og ikke minst mannen? 

Ikke pusset tenner på 2 år.. Fytti det er nasty! 

Klarer deg ikke alene pga helseproblemer? Tipper helseproblemene blir verre av å bo med ham. Hvorfor kjøper du ikke en tannbørste til ham, i stedet for å vente på at han får fingeren ut?

Anonymkode: 2035a...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne ting skal man ikke lære å leve med. Tenk hva folk sier om dere, og ikke minst mannen? 

Ikke pusset tenner på 2 år.. Fytti det er nasty! 

Klarer deg ikke alene pga helseproblemer? Tipper helseproblemene blir verre av å bo med ham. Hvorfor kjøper du ikke en tannbørste til ham, i stedet for å vente på at han får fingeren ut?

Anonymkode: 2035a...fd7

Regner med det er noen helseproblemer hos begge parter her, ingen mentalt friske menn ville gått to år uten å pusse tenner (HI skriver om en mann som pusser tenner en gang om dagen mens hun mener det er nødvendig med to, det er noe ganske annet).

Men du har helt rett i at det å bo sammen med andre som også har helseproblemer kan forsterke problemene. Det føles som en trygghet og trøst, men blir isteden en forsterker av problemene...

Anonymkode: 1a12d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...