Gå til innhold

17 mill for et hus på 500 kvm tomt og tett på naboen er jo galskap!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/121927407

Flott bolig for all del men om jeg hadde 17 millioner til boligkjøp ville jeg ikke bosatt meg i Lillestrøm på minimal tomt , bilveier på alle kanter og så tett på naboer.... 

Anonymkode: 3a0ac...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt 17 mill til hus, så hadde jeg fått bygget et praktisk hus med tomt på god beliggenhet og fremdeles hatt masse penger til overs. 

Anonymkode: c3551...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hus, men et slikt hus fortjener langt mer plass rundt seg for å komme til sin rett. Og den arkitekttegnede hagen ble helt feil for meg - tydelig at det er folk som ikke vil ha arbeid ute som har bygd der ;) Huset virket egentlig litt malplassert i det nabolaget.

Kunne jeg bygd et slikt hus på en stor og usjenert tomt - ja, takk. Hvis jeg kunne valgt et annet kjøkken og endret badet.

Anonymkode: 178fe...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne tatt huset og så satt det der vi bor nå. Flott hus, fæl beliggenhet.

Anonymkode: f097d...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri villet bo i Lillestrøm, men synes huset var fint

Anonymkode: d5725...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så malplassert ut. Et sånt hus trenger en stor hage rundt seg. Sånn det står nå så ser det bare vulgært ut og lukter "nyrik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor det lå var jo helt feil. Jeg bor 30 min unna Oslo, og her var det nylig en lignende villa, med stor tomt, utsikt til vann og god avstand til naboer, til bare 8 mill. Hadde mye heller tatt det huset. 

Anonymkode: d9852...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Lillestrøm og liker å bo her. Tomta er typisk for Lillestrøm, liten og trang. Huset er fint, men som mange skriver er tomta for liten for huset. 17 millioner syns jeg uansett ikke det er verdt. 

Anonymkode: da3ee...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det også markedet, og ikke enkeltindivider på dib som avgjør prisen på boliger. 

Anonymkode: d5d1d...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så er det også markedet, og ikke enkeltindivider på dib som avgjør prisen på boliger. 

Anonymkode: d5d1d...72d

Det er det, men i forhold til andre hus i Lillestrøm, kan jeg ikke skjønne at dette skal være verdt 17 millioner. 

Anonymkode: da3ee...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tomt ja! Men fint hus. Ikke min kjøkken eller baderomsstil. Men med 17 millioner har vel personen råd til å endre på slikt:)

Anonymkode: ee82e...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så er det også markedet, og ikke enkeltindivider på dib som avgjør prisen på boliger. 

Anonymkode: d5d1d...72d

Helt klart, jeg er spent på å følge med i prosessen. En bekjent hadde hus til salgs bare 500 meter unna på Volla og det lå ute i 6 mnder før salg til rundt 10 mill. HI

Anonymkode: 3a0ac...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Lillestrøm og liker å bo her. Tomta er typisk for Lillestrøm, liten og trang. Huset er fint, men som mange skriver er tomta for liten for huset. 17 millioner syns jeg uansett ikke det er verdt. 

Anonymkode: da3ee...58a

Jeg bor like ved Lillestrøm så følger med på boligprisene i Skedsmo. Mye er dyrt synes jeg, men dette skilte seg ut. Kan ikke skjønne at noen vil bruke 17 mill på dette huset. Fint på Volla, men ikke SÅ fint synes jeg! HI

Anonymkode: 3a0ac...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor like ved Lillestrøm så følger med på boligprisene i Skedsmo. Mye er dyrt synes jeg, men dette skilte seg ut. Kan ikke skjønne at noen vil bruke 17 mill på dette huset. Fint på Volla, men ikke SÅ fint synes jeg! HI

Anonymkode: 3a0ac...c99

Det som ligger nærmest i peis av de andre husene som er til salgs ligger på rundt 10 mill, så kan ikke tenke meg de får solgt det til dem prisen. Det var fint men ikke så mye finere enn alt annet. 

Anonymkode: da3ee...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt bodd på Volla, og skjønner at det må man betale for. Huset er stygt i mine øyne. Lukter masse penger og lite smak. Det hadde sikkert gjort seg bedre på en større tomt, men jeg liker det uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å få 17 for dette. Har man så mye penger å kjøpe hus for så vil man ha det lille ekstra, ikke den lille tomta. 

Anonymkode: b778c...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte huset innvendig og utvendig, og likte uteområdene (jeg liker ikke hagearbeid!). Men 17 millioner er veldig høyt for Volla, selv om alt er gjennomført/eksklusivt. Eierne kjøpte tomta (sikkert med et falleferdig hus) for 2,7 mill. i 2014. Hvor mye kan de ha lagt i å bygge huset og lage uteområdene? Jeg tenker som dere andre, hadde jeg hatt 17 mill. ville jeg investert i litt større tomt og bygget hus selv. Huset er rett og slett ikke riktig for tomta. Ellers er Volla et fint sted å bo, og det er sentralt. Så det er ikke tomta i seg selv om er problemet, heller – det er kombinasjonen. Blir spennende å se hva de faktisk får for det!

Anonymkode: 5fbff...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg likte huset innvendig og utvendig, og likte uteområdene (jeg liker ikke hagearbeid!). Men 17 millioner er veldig høyt for Volla, selv om alt er gjennomført/eksklusivt. Eierne kjøpte tomta (sikkert med et falleferdig hus) for 2,7 mill. i 2014. Hvor mye kan de ha lagt i å bygge huset og lage uteområdene? Jeg tenker som dere andre, hadde jeg hatt 17 mill. ville jeg investert i litt større tomt og bygget hus selv. Huset er rett og slett ikke riktig for tomta. Ellers er Volla et fint sted å bo, og det er sentralt. Så det er ikke tomta i seg selv om er problemet, heller – det er kombinasjonen. Blir spennende å se hva de faktisk får for det!

Anonymkode: 5fbff...9bc

Det står vel at det opprinnelig var en tomannsbolig her? Den ble sikkert revet også skilte de av så det ble to ubebygde tomter som ble solgt for 2,7 mill i 2014....

https://www.finn.no/realestate/ownershiphistory.html?finnkode=121927407

De har jo bygget et altfor stort hus på tomta, det er altfor mye innsyn. Skjønner ingenting om noen vil betale 17 mill for dette.

Anonymkode: 5faa3...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står vel at det opprinnelig var en tomannsbolig her? Den ble sikkert revet også skilte de av så det ble to ubebygde tomter som ble solgt for 2,7 mill i 2014....

https://www.finn.no/realestate/ownershiphistory.html?finnkode=121927407

De har jo bygget et altfor stort hus på tomta, det er altfor mye innsyn. Skjønner ingenting om noen vil betale 17 mill for dette.

Anonymkode: 5faa3...dae

Jeg sjekket ikke så nøye, så takk. :) Men de nåværende eierne kjøpte vel uansett bare én tomt? Og så bygde de et altfor stort hus på en knøttliten tomt.

Anonymkode: 5fbff...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Pent hus, men ikke på den tomta.Huff. Ser jo latterlig ut. Nabohuset er vel prikklikt? Ser helt malplassert ut. To forvokste vorte som stikker seg ut i nabolaget på en ikke positiv måte. En , nesten, parkliknende tomt, og huset hadde vært en perle. Inne måtte jeg endret på litt av hvert, men det skulle vel gå greit .hvis jeg hadde 17 Mill å kjøpe huset for, hadde jeg vel noe lommerusk å pusse opp for innvendig og.

Anonymkode: 8c2ae...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg hatt 17 mill til hus, så hadde jeg fått bygget et praktisk hus med tomt på god beliggenhet og fremdeles hatt masse penger til overs. 

Anonymkode: c3551...593

Mange som bor på Lillestrøm, som ellers i Oslo,  jobber i Oslo sentrum. Reisevei til arbeid er viktig. En meglers definisjon av «bedre beliggenhet» i forhold til denne er f.eks Vinderen, Bygdøy, Snarøya og kanskje Nesøya. Få tomter til salgs, ofte over 50.mill på de store som kommer til salgs sjeldent.

Hvor får du kjøpt 1-2 mål, nær Oslo, uten naboer relativt tett på for ca 8.mill dersom du bruker 5.mill på et praktisk hus, for å ha f.eks 4.mill igjen? Alle har andre tall, men legg ved en finn annonse for tomten som gir et utgangspunkt. 

Anonymkode: 7013a...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 millioner for et forvokst "wanna-be nyrik"-hus på et knøtliten tomt?! Sinnsykt! Jeg bor selv i Bergen, og til denne prisen hadde man jo fått både større, usjenert tomt og sannsynligvis utsikt,. Hadde fått klausen av å bo sånn som det her.

Anonymkode: e6828...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange som bor på Lillestrøm, som ellers i Oslo,  jobber i Oslo sentrum. Reisevei til arbeid er viktig. En meglers definisjon av «bedre beliggenhet» i forhold til denne er f.eks Vinderen, Bygdøy, Snarøya og kanskje Nesøya. Få tomter til salgs, ofte over 50.mill på de store som kommer til salgs sjeldent.

Hvor får du kjøpt 1-2 mål, nær Oslo, uten naboer relativt tett på for ca 8.mill dersom du bruker 5.mill på et praktisk hus, for å ha f.eks 4.mill igjen? Alle har andre tall, men legg ved en finn annonse for tomten som gir et utgangspunkt. 

Anonymkode: 7013a...d51

Man trenger ikke å bo i Oslo for å jobbe i Oslo. Bare sånn til info. 

Det er latterlig idiotisk å bruke så mye penger på bolig. 

Anonymkode: c3551...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...