Gå til innhold

Usigelig trist på vegne av min datter, jeg skjønner meg ikke på faren!😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Det er vel ikke så rart at familien hos far kan ønske seg en sydentur med kun de barna som bor der fast, kanskje trenger de også det.

Når det er sagt så hadde jeg som far og stemor ikke sittet og sett på at barnet ikke fikk ferie det året og det at hun ikke har seng er jo helt uhørt.

Jo, det er faktisk veldig rart! Hun bor der 50%! Hun er datteren hans! Hvorfor i alle dager skulle de ha behov for en ferie med bare noen av barna sine? Kan komme på en eneste grunn til det, og det er at man vil ytterligere ekskludere det ene barnet og bli mer sammensveiset som familie uten henne. 

Anonymkode: 415a4...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferie uten eldste datter hadde ikke vært så fælt hvis far hadde prioritert datteren når hun var hos ham, kanskje dratt på en egen ferie bare de to. 

Eller hvis hun skulle på en fin ferie med mor denne sommeren.

Hadde det bare vært ferien hun gikk glipp av, men her er det mer som er galt. Her har hun ikke engang seng. 

Anonymkode: c8a09...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er faktisk veldig rart! Hun bor der 50%! Hun er datteren hans! Hvorfor i alle dager skulle de ha behov for en ferie med bare noen av barna sine? Kan komme på en eneste grunn til det, og det er at man vil ytterligere ekskludere det ene barnet og bli mer sammensveiset som familie uten henne. 

Anonymkode: 415a4...d8c

Fordi denne jenta ikke er stemors biologiske barn. Hadde jeg bodd sammen med en mann som hadde barn fra før så hadde jeg hatt behov for noen ferier med kun mine biologiske barn.

Når det er sagt så synes jeg det er dårlig gjort å la jenta være hjemme om de vet hun ikke får ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Fordi denne jenta ikke er stemors biologiske barn. Hadde jeg bodd sammen med en mann som hadde barn fra før så hadde jeg hatt behov for noen ferier med kun mine biologiske barn.

Når det er sagt så synes jeg det er dårlig gjort å la jenta være hjemme om de vet hun ikke får ferie.

Da tror jeg det er greit at du holder deg til noen som ikke har barn fra før! Om den andre part har barn fra før så er dette noe man er fullstendig klar over når man blir sammen å noe man må ta hensyn til! 

Hadde min samboer noen gang begynt å planlegge ferier eller andre opplevelser når mine barn fra tidligere var hod sin far så hadde jeg avsluttet dette forholdet! Han var klar over at jeg hadde barn når vi ble sammen og at det var ett ansvar han måtte ta om han gikk inn i ett forhold med meg. Vi kan gjøre ting når mitt barn fra tidligere er hos sin far, men da gjør vi ting som hun er for stor til siden det er stor aldersforskjell mellom barna. Ferier eller andre turer blir planlagt til alle barna er hjemme. Samboer kan også finne på å kun ta med seg den eldste som er min fra tidligere for å finne på ting eller kjøper ting til alle om han skal kjøpe noe til dem og det er faktisk noe jeg forventer! Her i huset er alle barna likestilt om de er her 100 % eller mindre!

Anonymkode: dbd88...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg det er greit at du holder deg til noen som ikke har barn fra før! Om den andre part har barn fra før så er dette noe man er fullstendig klar over når man blir sammen å noe man må ta hensyn til! 

Hadde min samboer noen gang begynt å planlegge ferier eller andre opplevelser når mine barn fra tidligere var hod sin far så hadde jeg avsluttet dette forholdet! Han var klar over at jeg hadde barn når vi ble sammen og at det var ett ansvar han måtte ta om han gikk inn i ett forhold med meg. Vi kan gjøre ting når mitt barn fra tidligere er hos sin far, men da gjør vi ting som hun er for stor til siden det er stor aldersforskjell mellom barna. Ferier eller andre turer blir planlagt til alle barna er hjemme. Samboer kan også finne på å kun ta med seg den eldste som er min fra tidligere for å finne på ting eller kjøper ting til alle om han skal kjøpe noe til dem og det er faktisk noe jeg forventer! Her i huset er alle barna likestilt om de er her 100 % eller mindre!

Anonymkode: dbd88...5bc

Dette! 

Hadde ikke ramla mannen min inn å foreslått noe ferie for oss og «våre barn» fordi min datter er også hans! 

Anonymkode: 105f3...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Mye å  problemet med ferien her er jo tydeligvis at mor ikke har råd til så "fine" ferier, men har beslaget seg på at det er noe får skal ordne. Økonomi er en viktig del av det å oppfostret barn.

Anonymkode: 53434...32b

Mens det er helt i orden for deg at faren bruker pengene sine til å reise til Syden, men har ikke penger til å kjøpe en seng til henne?

Anonymkode: 732ab...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg det er greit at du holder deg til noen som ikke har barn fra før! Om den andre part har barn fra før så er dette noe man er fullstendig klar over når man blir sammen å noe man må ta hensyn til! 

Hadde min samboer noen gang begynt å planlegge ferier eller andre opplevelser når mine barn fra tidligere var hod sin far så hadde jeg avsluttet dette forholdet! Han var klar over at jeg hadde barn når vi ble sammen og at det var ett ansvar han måtte ta om han gikk inn i ett forhold med meg. Vi kan gjøre ting når mitt barn fra tidligere er hos sin far, men da gjør vi ting som hun er for stor til siden det er stor aldersforskjell mellom barna. Ferier eller andre turer blir planlagt til alle barna er hjemme. Samboer kan også finne på å kun ta med seg den eldste som er min fra tidligere for å finne på ting eller kjøper ting til alle om han skal kjøpe noe til dem og det er faktisk noe jeg forventer! Her i huset er alle barna likestilt om de er her 100 % eller mindre!

Anonymkode: dbd88...5bc

Ja dette høres jo såre vel ut, men det kan nok tenkes at andre opplever ting på en annen måte. Jeg synes ikke det er noe i veien for å planlegge ferier både med og uten særkullsbarn. Det er da ikke riktig at en familie skal holde seg hjemme i tre uker fordi særkullsbarnet er hos den andre forelderen.

Og du trenger ikke bruke utropstegn i slutten av alle setninger, det blir bare masete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mens det er helt i orden for deg at faren bruker pengene sine til å reise til Syden, men har ikke penger til å kjøpe en seng til henne?

Anonymkode: 732ab...943

Det høres rart ut. Det var derfor jeg bare kommenterte på feriedelen.

Anonymkode: 53434...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Fordi denne jenta ikke er stemors biologiske barn. Hadde jeg bodd sammen med en mann som hadde barn fra før så hadde jeg hatt behov for noen ferier med kun mine biologiske barn.

Når det er sagt så synes jeg det er dårlig gjort å la jenta være hjemme om de vet hun ikke får ferie.

Hadde du dratt to uker til syden med mann og hans barn fra tidligere forhold, uten å ta med dine egne barn?

Merkelig nok har jeg inntrykk av at dette er noe bare fedre og stemødre driver med...

Anonymkode: 42e12...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså rekk opp hånden de mødrene som ikke ville hatt med eldste barn fra tidligere forhold, som de har 50%, på sydentur. Det er UBEGRIPELIG på meg at fedre slutter å se på egne barn som kjernefamilie, og at stemødre som faktisk vet hva foreldrekjærlighet innebærer siden de har egne barn forlanger av mannen de presumptivt elsker at han skal definere sine barn ut av sin familie. Jeg grøsser. 

Anonymkode: fc0ab...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså rekk opp hånden de mødrene som ikke ville hatt med eldste barn fra tidligere forhold, som de har 50%, på sydentur. Det er UBEGRIPELIG på meg at fedre slutter å se på egne barn som kjernefamilie, og at stemødre som faktisk vet hva foreldrekjærlighet innebærer siden de har egne barn forlanger av mannen de presumptivt elsker at han skal definere sine barn ut av sin familie. Jeg grøsser. 

Anonymkode: fc0ab...dd6

Jeg har vært på ferie med bare yngste barn og med bare eldste barn.

Anonymkode: 53434...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dratt to uker til syden med mann og hans barn fra tidligere forhold, uten å ta med dine egne barn?

Merkelig nok har jeg inntrykk av at dette er noe bare fedre og stemødre driver med...

Anonymkode: 42e12...2b2

Nei jeg hadde nok ikke det. Men om jeg hadde en mann med barn fra før som bodde her 50%, så ville jeg forsøkt å få til både ferier for alle men og noen hvor vi dro med kun felles barn. Dette fordi mannens barn jo og sannsynligvis hadde ferier med biologisk mor. Om disse barna ikke hadde mulighet til å reise med mor, ville det nok kanskje sett annerledes ut.

Og grunnen til at dette er noe fedre og stemødre driver med er at det nok er mye mer av en jobb å være stemor enn å være stefar. Det er veldig mange pappaer som overlater mye av omsorgen til sine barn fra tidligere forhold til bonusmor, derfor kan jeg forstå at det å reise (noen ganger) på ferie uten stebarn kan være godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor hos far 50 %, og har ikke egen seng fordi de ikke har råd til det??? Men de har råd til sydentur? 

Jeg hadde absolutt bestilt en ny time på fvk!

Og hvis det er sånn at jenta vil bo mest hos deg, så skal barn bli hørt i sånt!!

Anonymkode: 1004a...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jenta skulle vært med på alle ferier med både får og mor ville hun få dobbelt opp i forhold til søsknene. Det kan bli feil den veien også.

Det er godt mulig far forskjellsbehandler barna på en måte som blir negativ for jenta, men det virker jo ikke som mor har så mye å tilby heller. 

Det kan virke som om mor bør jobbe med økono.ien sin slik at hun kan gi datteren de opplevelsene hun mener hun bør få.

Anonymkode: 53434...32b

Du var jo kjempe sakelig.! Ser no ikke ut som det er at hun får to ferier som er problemet. Heller det at til stadig blir hun nedprioritert!

At du snur det på mor er jo fabelaktig! Vist noen ikke kanskje er like priviligert med penger ut av #2 som høres ut som du har, så handler det ikke om mor ikke har mye å tilby men at ungen kanskje får det som er mulig? Du virker nillevill😀

Ha dog en fin dag!

Anonymkode: c9fe0...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke seng? Overhodet ikke greit.

Sydentur uten henne? Greit. Sånn er det med mine, dine, våre...  Særlig når de andre barna er en del yngre enn henne. 

Anonymkode: 9d8d7...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke seng? Overhodet ikke greit.

Sydentur uten henne? Greit. Sånn er det med mine, dine, våre...  Særlig når de andre barna er en del yngre enn henne. 

Anonymkode: 9d8d7...cac

Men les konteksten, da. Det er ikke som om jenta av og til er med og av og til har doble, kule ferier. Faren velger aktivt en uke hun ikke kan. Og det føyer seg inn i rekken. 

Anonymkode: fc0ab...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen som synes det er greit å bevisst utelate et barn fra ferier og denne pappaen høres jo ut som en ordentlig dust.

Men at ting ikke alltid blir helt likt er vel noe av omkostningene med en sammensatt familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå satan nå kjente jeg raseriet komme hær 😠😠 sånn skal det ikke være!!! Stakkars dattra di. Vet du hva hi: si til barnefar at du bestiller rime til familievernkontoret og hans samboer SKAL være med 😈 så tar du opp hele situasjonen som du og din datter ser den..også sier du at for å kunne beholde 50/50 løsningen så må det store endringer til i fars familie. Om dem ikke endrer seg så må du bare sørge for at datteren blir boende 100% hos deg. For slik dritt skal ikke noen barn trenge å akseptere..du må bare være tøff nå og vær hennes stemme!

Anonymkode: 0d7bf...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...