Gå til innhold

Nå er jeg så fortvilet - løpet er kjørt


Bruspulver

Anbefalte innlegg

Fikk mensen i dag, igjen...
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er så fortvilet.
Jeg blir 39 år om 2 mnd, er derfor for gammel til ivf som har grense på 38 år. 
Vi begynte å prøve for et år siden, jeg trodde faktisk dette skulle gå greit. Vi testet oss ganske raskt etter at vi startet for å se om "alt var ok". Det var det på oss begge, ingenting feil på noens prøver. 
Så vi satt i gang, hadde tenkt at det går sikkert ikke på første forsøk, men når jeg nå sitter her et år senere. Uten antydning til å bli gravid, har ikke hatt SA heller, skal ikke klage på det. Men da hadde jeg hvertfall vist om vi faktisk kunne bli gravide. 

Vi møttes sent i livet, så å starte før å prøve å få barn hadde ikke vært mulig for oss. 
Vi har heller ikke råd til å gå til privatklinikk.

Egentlig ønsker jeg bare å høre noen solskinnshistorier at dette kan gå. 
Jeg klarer ikke gjøre noe på jobb, jeg blir mer og mer deprimert for hver mnd. De første mnd gitt det greit. Men nå kjenner jeg mer og mer på det når ikke noe skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Bruspulver skrev:

Fikk mensen i dag, igjen...
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er så fortvilet.
Jeg blir 39 år om 2 mnd, er derfor for gammel til ivf som har grense på 38 år. 
Vi begynte å prøve for et år siden, jeg trodde faktisk dette skulle gå greit. Vi testet oss ganske raskt etter at vi startet for å se om "alt var ok". Det var det på oss begge, ingenting feil på noens prøver. 
Så vi satt i gang, hadde tenkt at det går sikkert ikke på første forsøk, men når jeg nå sitter her et år senere. Uten antydning til å bli gravid, har ikke hatt SA heller, skal ikke klage på det. Men da hadde jeg hvertfall vist om vi faktisk kunne bli gravide. 

Vi møttes sent i livet, så å starte før å prøve å få barn hadde ikke vært mulig for oss. 
Vi har heller ikke råd til å gå til privatklinikk.

Egentlig ønsker jeg bare å høre noen solskinnshistorier at dette kan gå. 
Jeg klarer ikke gjøre noe på jobb, jeg blir mer og mer deprimert for hver mnd. De første mnd gitt det greit. Men nå kjenner jeg mer og mer på det når ikke noe skjer. 

Har du ikke fortsatt mulighet om rasker på? Kan du ikke rekke det før du blir 39?

Anonymkode: 3facd...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Anonym bruker said:

Har du ikke fortsatt mulighet om rasker på? Kan du ikke rekke det før du blir 39?

Anonymkode: 3facd...1bd

Nei, jeg har vært hos fastlege og fått rekvisisjon til gynekolog. 
Så må man ha time hos gynekolog for å bli satt videre til ivf på sykehus. 
Det er en liten mølle man må gjennom, og det er ingen gynekologer som har noe ledig før i slutten av august. Og når man er ferdig der må man inn på venteliste på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bruspulver skrev:

Nei, jeg har vært hos fastlege og fått rekvisisjon til gynekolog. 
Så må man ha time hos gynekolog for å bli satt videre til ivf på sykehus. 
Det er en liten mølle man må gjennom, og det er ingen gynekologer som har noe ledig før i slutten av august. Og når man er ferdig der må man inn på venteliste på sykehus.

Huff kjedelig! Er det ingen måte dere kan få spart opp eller lånt penger til et privat forsøk da? 

Anonymkode: 3facd...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Huff kjedelig! Er det ingen måte dere kan få spart opp eller lånt penger til et privat forsøk da? 

Anonymkode: 3facd...1bd

Jo, vi skal nok klare å få spart opp i løpet av et års tid om vi dropper ferie. Så det går :)
Vet ikke om banken tar det som et godt nok lånegrunn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt i samme situasjon som deg, men jeg var innom denne delen av forumet av en grunn.

Håper det ordner seg for deg, og oss ❤️ 

Anonymkode: 727da...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan jeg skal si dette for er ikke i helt samme situasjonen som deg. Men jeg og min partner må nok ta ivf etter september. Og alle månedene vi har prøvd og menstrasjonen har kommet er like skuffende hver gang.. alle pengene vi har brukt så er vi vel snart oppi en ivf og to.. jeg kan ikke huske å ha grått så mye som jeg har gjort det siste året enn noen gang... dette er kjempe tøft. Jeg ønsker deg og din partner all hell og lykke! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 solskinnshistorier om man kan kalle det for det siden jeg ikke var klar over at det skulle være så vanskelig å få barn i en alder av 39 😯 min nabo er litt over 40 og fikk nettopp baby..uten ivf og min søster er også gravid 40 år uten ivf. Jeg selv 31 prøvde i ca 6 mnd å bli gravid å ble det. Ikke gi opp enda 😁 kjøp clear blue eggløsningstester det gjorde jeg..men siden mannen var borte flere av de dagene i mnd den ga utslag så føler jeg at vi ventet unødvendig lenge på å bli gravide. Fikk smiley på testene hver mnd på dag 13. Så kan jo være greit å legge inn aksjer noen dager før og mange ganger etter dagen smileyen kommer opp på testen ☺ men det har du kanskje prøvd? Iallefall prøv bare videre..jeg har trua på at det blir baby der også 😀

Anonymkode: 5626d...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har 2 solskinnshistorier om man kan kalle det for det siden jeg ikke var klar over at det skulle være så vanskelig å få barn i en alder av 39 😯 min nabo er litt over 40 og fikk nettopp baby..uten ivf og min søster er også gravid 40 år uten ivf. Jeg selv 31 prøvde i ca 6 mnd å bli gravid å ble det. Ikke gi opp enda 😁 kjøp clear blue eggløsningstester det gjorde jeg..men siden mannen var borte flere av de dagene i mnd den ga utslag så føler jeg at vi ventet unødvendig lenge på å bli gravide. Fikk smiley på testene hver mnd på dag 13. Så kan jo være greit å legge inn aksjer noen dager før og mange ganger etter dagen smileyen kommer opp på testen ☺ men det har du kanskje prøvd? Iallefall prøv bare videre..jeg har trua på at det blir baby der også 😀

Anonymkode: 5626d...89b

1 ting til..jeg satte mannen på c vitamin tabletter 1 mnd før jeg endelig ble gravid 😀 om det ikke er oppdaget noe feil hos dere så er det nok bare lillespiren som lar vente på seg. Skal da være fullt mulig å bli gravid forde om man er 38 eller 45 år. Jeg hadde nesten gitt opp når vi nådde 6 mnd i prøvingen..for det er jo så lenge imellom når man er fruktbar 😢 når man på en måte gir litt opp det er da ting skjer vettu 😉

Anonymkode: 5626d...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er andre måter å få hjelp til å bli gravid. Som gjerne gym prøver før henvisning til ivf også. Siden alt er bra med dere begge kan du sikkert få hjelp av Pergotime tabletter. 

Anonymkode: 25bd3...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 20.04, Anonym bruker skrev:

1 ting til..jeg satte mannen på c vitamin tabletter 1 mnd før jeg endelig ble gravid 😀 om det ikke er oppdaget noe feil hos dere så er det nok bare lillespiren som lar vente på seg. Skal da være fullt mulig å bli gravid forde om man er 38 eller 45 år. Jeg hadde nesten gitt opp når vi nådde 6 mnd i prøvingen..for det er jo så lenge imellom når man er fruktbar 😢 når man på en måte gir litt opp det er da ting skjer vettu 😉

Anonymkode: 5626d...89b

45 år er i det seneste laget.. da er man jo 60 år når barnet er 15!

Anonymkode: 53391...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe å si til noen som ønsker! Ingen som har spurt etter din mening. I det minste vær tøff nok til å ikke være anonym om du skal komme med like kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.7.2018 den 21.00, Anonym bruker skrev:

45 år er i det seneste laget.. da er man jo 60 år når barnet er 15!

Anonymkode: 53391...0f7

Hva er det for noe å si til noen som ønsker! Ingen har spurt etter din mening. I det minste vær tøff nok til å ikke være anonym om du skal komme med slike kommentarer. Måtte poste det igjen slik at du fikk med deg at denne kommentaren var til deg å ingen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...