Gå til innhold

Er det innafor å invitere 10 av 20 barn i en klasse i bursdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er absolutt ikke greit!! Du er jo da med på å lage et dårlig klassemiljø og lærer barna at det er helt greit å utestenge andre. Dersom du ikke vil invitere hele klassen, så inviter enten alle jentene eller alle guttene. Tenk så sårt for de få som aldri kommer til å få en invitasjon om alle tenker som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, accobra1 skrev:

For meg virker det mer som en form for prinsipprytteri. Men la oss si at det er galt å invitere halvparten av klassen, fordi det blir igjen noen som aldri inviteres i bursdager. Hvor går grensen da?

Er det for eksempel galt å invitere 2 av klassekameratene, eller 5 av dem. Det er ikke alle som trives med å ha boligen full av folk.

Har du barn og skal feire bursdag, så klarer du 1,5 - 2 timer med boligen full av folk altså.. Det er snakk om en gang i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kan fint invitere halvparten.  Jeg kan garantere deg at mine barn ikke hadde deltatt! De har de kuleste lekene og vi kunne fint ha kuppet en slik bursdag, så bare gå hen og gjør det!

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der det er gutter og jenter av de ti?

Anonymkode: 5b05c...1b8

Ja, du kan gjøre det!  Men har du sett for deg at en annen forelder "kupper" selskapet? Det kommer jeg til å gjøre dersom jeg får slik til mitt øre. Jeg hører det jeg vil. Raskt ville jeg ha mobilisert en liknende men MYE kulere invitasjon til de resterende barna.

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kan gjøre det!  Men har du sett for deg at en annen forelder "kupper" selskapet? Det kommer jeg til å gjøre dersom jeg får slik til mitt øre. Jeg hører det jeg vil. Raskt ville jeg ha mobilisert en liknende men MYE kulere invitasjon til de resterende barna.

Anonymkode: 9a9b7...80a

Så lenge du ikke inviterer de som også er invitert i bursdagen, så kupper du jo ikke bursdagen. Du unngår dermed å framstå som slem. Litt rar, derimot, kan det nok være noen tenkte du var.

Det ville sikkert bli en fin fest for de som var invitert, med alle disse «kuleste lekene».

 

 

 

Anonymkode: a2646...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.6.2018 den 13.49, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke invitere bare halvparten i en klasse hvis du ikke skille rmellom kjønnene.

Tenk på det barnet som aldri blir invitert i bursdager. Det får ikke komme i ditt barn sin bursdag, og så er det mange andre som følger ditt barns eksempel og inviterer bare noen, men aldri ham eller henne.
Så blir det sånn at noen er de populære som alltid blir invitert, og som skal i den ene bursdagen etter den andre. Og så er det ´´én eller noen få som aldri eller nesten aldri får være med på bursdager.

Fatter og begriper ikke at ikke voksne folk forstår dette.

Anonymkode: 1a9f8...953

Det skjønner ikke jeg heller.

Tenk hvis det var ditt barn hi, som aldri eller nesten aldri ble bedt i bursdag.

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kan gjøre det!  Men har du sett for deg at en annen forelder "kupper" selskapet? Det kommer jeg til å gjøre dersom jeg får slik til mitt øre. Jeg hører det jeg vil. Raskt ville jeg ha mobilisert en liknende men MYE kulere invitasjon til de resterende barna.

Anonymkode: 9a9b7...80a

Du er jo like ille som de som bare ber noen. For det du skisserer her, går jo bare utover det barnet som har bursdag, og det er da søren meg det ikke barnet sitt ansvar at foreldrene ikke tenker lenger enn nesa rekker.

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna da? Tenker at å invitere halvparten er innafor. Da er det ikke noen få som holdes på utsiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, #Ariadne# skrev:

Hvor gamle er barna da? Tenker at å invitere halvparten er innafor. Da er det ikke noen få som holdes på utsiden 

Ganske merkelig at folk ikke forstår dette altså...

Nei, et fåtall holdes ikke utenfor, men alle inviterer de mest populære personene, som da får 20 invitasjoner i året. Ingen inviterer den minst populære, som da ikke får noen invitasjoner i året.

Litt variasjon blir det naturlig nok, så det er noen som kanskje får fire invitasjoner i året og er fornøyd med det, men hva med den personen som ingen vil ha i selskapet sitt....?

Anonymkode: 451e9...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 22.23, Anonym bruker skrev:

Dette får ikke vi lov til her barna går på skolen. Men hvis det er rene jentebursdager og bare jentene blir innvitert, så går det greit. 

Jeg har hatt hele klassen på 18 i bursdagbesøk hjemme, gikk helt fint, fikk hjelp av et par familiemedlemmer til å organisere og holde styr på de, da to av gutta er litt krevende.

de senere år etter de fylte 10 år, så har jeg bare hatt jentene (8 stk) og utelatt guttene. Guttene utelater også jentene og det er greit for alle. 

Anonymkode: 1f919...75e

Jeg ler meg i hjæl. Får ikke lov? Er du fire år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg ler meg i hjæl. Får ikke lov? Er du fire år?

Det kan jo hende at hun fikk barn i 12-årsalderen, men neppe tidligere. Da må hun være minst 22 basert på denne historien om jentebursdager.

Anonymkode: 9af65...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, #Ariadne# skrev:

Hvor gamle er barna da? Tenker at å invitere halvparten er innafor. Da er det ikke noen få som holdes på utsiden 

Hvor korttenkt er det mulig å være?

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at du kan gjøre hva du vil i ditt eget barns bursdag.

Om det er ok, nei jeg synes ikke det.

Det å skape et solid klassemiljø handler om mange ting, om inkludering og om å sette gode eksempler. Hvor mye koster det egentlig å invitere enten hele klassen, eller jente/guttegruppen? Det å ha felles opplevelser, snakke om det i for og etterkant. Alt dette er med å bygge opp et robust miljø i klassen.

De som har svært dårlig råd, barn med diagnoser eller barn som ikke takler store grupper får heller velge annerledes, det er tross alt barnets dag. Men for oss andre som kun har vondt i viljen, prøv å inkludere hele gjengen så lenge det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. juni 2018 den 19.22, sug lut skrev:

Jeg ler meg i hjæl. Får ikke lov? Er du fire år?

 

Var det vanskelig å forstå?

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. juni 2018 den 7.24, Anonym bruker skrev:

Så lenge du ikke inviterer de som også er invitert i bursdagen, så kupper du jo ikke bursdagen. Du unngår dermed å framstå som slem. Litt rar, derimot, kan det nok være noen tenkte du var.

Det ville sikkert bli en fin fest for de som var invitert, med alle disse «kuleste lekene».

 

 

 

Anonymkode: a2646...8e1

Tenkte å invitere alle. Det gikk meg jo hus forbi at det var bursdagsfeiring på gang!

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte å invitere alle. Det gikk meg jo hus forbi at det var bursdagsfeiring på gang!

Anonymkode: 9a9b7...80a

Det er ondskapsfullt, og de andre foreldrene vil legge merke til det på en negativ måte.

Mitt barn hadde blitt sendt i bursdagen det først var blitt invitert til.

Jeg håper du troller.

Anonymkode: a2646...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ondskapsfullt, og de andre foreldrene vil legge merke til det på en negativ måte.

Mitt barn hadde blitt sendt i bursdagen det først var blitt invitert til.

Jeg håper du troller.

Anonymkode: a2646...8e1

Ondskapsfullt å invitere bare halvparten av barna, eller å finne på et arrangement der alle barna blir inkludert, også bursdagsbarnet?

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ondskapsfullt å invitere bare halvparten av barna, eller å finne på et arrangement der alle barna blir inkludert, også bursdagsbarnet?

Anonymkode: 9a9b7...80a

Det er ondskapsfullt å kuppe et barn sin bursdag. Utrolig at du ikke skjønner det

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ondskapsfullt å kuppe et barn sin bursdag. Utrolig at du ikke skjønner det

Anonymkode: 719de...c75

Vel, jeg synes det er ondskapsfullt å bare invitere halvparten! 

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg synes det er ondskapsfullt å bare invitere halvparten! 

Anonymkode: 9a9b7...80a

Så da synes du det er greit å straffe bursdagsbarnet for noe som foreldrene er ansvarlig for?

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da synes du det er greit å straffe bursdagsbarnet for noe som foreldrene er ansvarlig for?

Anonymkode: 719de...c75

Nei, jeg synes det er greit å belønne de barna som ikke ble invitert, samt å inkludere alle! 

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg synes det er greit å belønne de barna som ikke ble invitert, samt å inkludere alle! 

Anonymkode: 9a9b7...80a

Du er både ondskasfull og dum

Anonymkode: 719de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er både ondskasfull og dum

Anonymkode: 719de...c75

Takk, tar dette som et kompliment for å være helt ulik deg som ikke går av veien og heller skubber barn i grøftekanten bare fordi du ikke tåler barn!

Anonymkode: 9a9b7...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...