Gå til innhold

Mannen har bestilt en ukes guttetur uten å spørre meg først..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde dere reagert på dette? Mannen har altså bestilt tur sammen med noen kamerater en hel uke uten å klargjøre med meg om det passer denne uken. Det passer mildt sagt dårlig, da det er midt i en uke med masse aktiviteter for ungene. 

Vi reiser begge noe i jobb, og kan også reise på kortere turer 1-2 netter uten at noen av oss har problemer med dette. Jeg har aldri vært strikt eller sur når mannen reiser bort en helg feks, men nå kjenner jeg at jeg er drit sur og skuffa. Han skal allerede på en annen tur rett før, som er fem dager.. 

Anonymkode: 7d3d6...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er tydeligvis sammen med en mann som har familien sin på si, noe som er kjekt å ha så lenge det ikke forstyrrer resten av livet hans...

 

Anonymkode: 7963b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg hadde reagert på den enkeltstående hendelsen kommer jo an på omstendighetene rundt. Om mannen min hadde gjort det, så hadde jeg blitt overrasket og nevnt forsiktig at det nok hadde vært en god ide å snakke sammen om det først. Men han har ikke vært på tur uten familien på de 18 årene vi har vært sammen, så jeg hadde unnet ham det av hele mitt hjerte og ikke ønsket å ødelegge det for ham ved å bli sur.

I din situasjon derimot, tror jeg nok at jeg hadde klikket littegrann...

Anonymkode: 70751...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede sagt i tråden er det omstendighetene rundt som avgjør hvordan man hadde reagert på noe sånt. Mannen min reiser ingenting i jobb og er på max en tur i året med kompiser og da er det snakk om en helg.

Så hadde han kommer og sagt han hadde meldt seg på en tur med kompisene i en uke så hadde jeg ønsket han god tur og ordnet alt det andre. Jeg skjønner ikke hva slags aktiviteter det er snakk om for barna som skulle gjort at jeg sa det ikke var greit at han dro altså...

Men dere lever deres liv, og jeg skjønner det er litt reiser både med jobb og med kompiser ellers, og at du fint kunne sagt at nei den uka passer det ikke. Da skulle han selvfølgelig "spurt om lov" før han bestilte, sjekket at det ikke kræsjet med andre ting og blitt hjemme når han så det var andre ting som skjedde den uka.

Nå som turen er bestilt er det vel ikke mye du får gjort med det, annet enn å gi han litt dårlig samvittighet for å dra. Men vil du det egentlig....?

Anonymkode: 7ed14...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre det samme som han, for det er mange som ikke ser problemet før de selv står oppi det.

Anonymkode: 7d963...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det kommer an på så mye........Men dersom han tolererer at du gjør likedan, så er det vel ok. Da har du jo frihet til å dra på venninnetur når du måtte ønske og uten forvarsel.

Anonymkode: 0ca6c...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur, og vist det tydelig uansett hva omstendighetene hadde vært. Han må snakke med deg før han plutselig finner ut at han skal bort, det er ikke så vanskelig. Jeg liker også ideen om å gjøre det samme mot han, da skjønner han kanskje poenget.

Anonymkode: 42687...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er mangel på respekt for deg og det livet dere har sammen.

Det er en selvfølge at man planlegger aleneturer med sin partner for å finne ut når det passer best. Jeg hadde blitt skikkelig sint og lei meg av å bli behandlet slik.

På den annen side så er det vel ikke noe å gjøre med denne turen, men kanskje dere skal ta en skikkelig prat om respekt før han reiser. 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Han har jo betalt (økonomi er ikke et problem), så han må jo bare dra..

men ja, jeg er lei meg fordi jeg føler han overhode ikke respekterer meg ved en slik handling. Det er ikke første gang han gjør liknende. Resultatet er jo at jeg også begynner å gi f. Planlegger ting uten han, men jeg planlegger jo ikke uten en exit mulighet, slik at det ikke skal gå utover ungene, evt planlegger jeg ting med ungene men uten han. 

Anonymkode: 7d3d6...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Han har jo betalt (økonomi er ikke et problem), så han må jo bare dra..

men ja, jeg er lei meg fordi jeg føler han overhode ikke respekterer meg ved en slik handling. Det er ikke første gang han gjør liknende. Resultatet er jo at jeg også begynner å gi f. Planlegger ting uten han, men jeg planlegger jo ikke uten en exit mulighet, slik at det ikke skal gå utover ungene, evt planlegger jeg ting med ungene men uten han. 

Anonymkode: 7d3d6...e3e

Slik du beskriver det er dere på vei til en skillsmisse. Kanskje ikke med det første, men det kommer til å skje - hvis dere ikke tar tak i de grunnleggende problemene i forholdet.

Han føler tydeligvis ikke nok på ansvaret han også har for familien og barna, han tar for gitt at du alltid er der. Dermed tar han deg for gitt, og når han ikke kommuniserer med deg om slike ting så viser han også at han ikke har respekt for deg. Du blir såret og lei deg, du føler deg ikke sett, du tar mer ansvar for familien enn han gjør (selv når du "tar igjen" med å planlegge ting uten ham så har du alltid en exitmulighet hvis han ikke aksepterer at du gjør det samme som han gjør). Dere kommuniserer ikke med hverandre, dere ser ikke hverandres følelser. Da er det bare et tidsspørsmål før forholdet ryker helt.

Parterapi!

Anonymkode: 7963b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Han har jo betalt (økonomi er ikke et problem), så han må jo bare dra..

men ja, jeg er lei meg fordi jeg føler han overhode ikke respekterer meg ved en slik handling. Det er ikke første gang han gjør liknende. Resultatet er jo at jeg også begynner å gi f. Planlegger ting uten han, men jeg planlegger jo ikke uten en exit mulighet, slik at det ikke skal gå utover ungene, evt planlegger jeg ting med ungene men uten han. 

Anonymkode: 7d3d6...e3e

Har du snakket med ham om det? Forstår han det du forklarer? 

Forstår han at det vitner om ingen respekt for familien og deg når han ikke avklarer slike ting?

Hvis dette har vært snakket om før, så ville jeg vært fristet til å si at han må bli hjemme, for det passer ikke. 

Anonymkode: b7050...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt meg en alenetur i en (travel) uke så kan han han få oppleve å være den som styrer skuta hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt sur. Mannen min har alltid mulighet til å gjøre ting han har lyst til og jeg er villig til å gjøre mye for å få til slik at det han ønsker går bra (for det gjør han for meg også), men hadde han bestilt tur uten å planlegge når med meg først hadde jeg blitt sur. Det handler bare om å ta litt hensyn. "Jeg har lyst til å dra på tur da og da. Blir borte sju dager. Hvordan passer det med deg og ungene?" Selvfølgelig hadde vi fått det til, men det er omtenksomt å spørre.

Anonymkode: 21232...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at så lenge dere har felles barn så er det god grunn til å bli sur. Dere har begge ansvar for barna, og han fraskriver seg sitt medansvar den uken pg dumper alt over på deg UTEN Å SPØRRE FØRST!!! Folk kan bare drite i å beslaglegge min tid uten å spørre først. 

Videre så skal han sitte å kose seg med gutta en hel uke mens du skal passe fortet og ta ALT på hjemmefronten? Uten at han spurte først? 

Anonymkode: 1030f...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre, med sin handling så sier han klart ifra at "JEG bestemmer at DU tar barna den uka". Ingen forhandling, ingen spørsmål. Bare en ordre.

Anonymkode: 1030f...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Videre, med sin handling så sier han klart ifra at "JEG bestemmer at DU tar barna den uka". Ingen forhandling, ingen spørsmål. Bare en ordre.

Anonymkode: 1030f...cc2

-noe som tydeligvis har skjedd flere ganger, etter hva jeg leser.

Det er jo ikke rart han holder på sånn, når du godtar det, HI.

Du og familien er plan B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er tydeligvis sammen med en mann som har familien sin på si, noe som er kjekt å ha så lenge det ikke forstyrrer resten av livet hans...

 

Anonymkode: 7963b...e78

Denne!

Anonymkode: a4681...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt! Jeg hadde ikke blitt dur, men rasende! Han hadde enten måtte avlyse eller ordne med noen som kunne hjelpe til den uken. Foreldrene hans eller andre måtte ha bidrat og han måtte ha fikset det. Og han hadde fått grei beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur, og vi har ikke barn enda. 
Det har ikke noe med at han ikke får lov å dra eller ikke. Så klart han skal få lov til å dra på tur. Men nå er vi to stk i familien. 
Det handler om å vise hensyn til den andre. Bare det at man har tenkt å dra ut etter jobb med gjengen er greit å vite om. Igjen så klart han skal dra, men jeg har jo kanskje laget middag og sitter hjemme og venter på han...

Når det da i tillegg er barn i bildet, er et greit å avklare med den andre parten enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt månelyst her i huset i hvert fall. For det første viser han null respekt for deg. Forutsetter at han kan bare melde seg ut etter eget godtbefinnende. For det andre mener jeg at feriedager er så verdifulle når man har barn. Tross alt bare 25 dager ila et helt år og [skole-)barn har mye mer ferie enn det, så hvor dekker han den tiden? Eller splitter dere opp all ferie slik at dere ikke har noe felles ferie? Har man små barn kan jeg godta en langhelg men ikke en hel uke.

Anonymkode: ffa80...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å bli tatt for gitt, det er jo det han gjør. Den positive siden av dette er at han vet at du fikser det alene, og at barna og du klarer dere fint.

Jeg unner mannen min en guttetur innimellom, og han trenger ikke å be om lov. Vi er imidlertid gjensidig avhengige av hverandre, så informasjon er vesentlig. Uten kommunikasjon kunne vi jo ha bestiilt hver vår tur på samme tid. Ferie- og avspaseringsdager samt penger er ikke det vesentlige for meg, men respekten for at også jeg kan ha planer som gjør at jeg ikke kan ta alt hans og alt mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...