Gå til innhold

Hva kan hun ha på seg i dåp, når hun nekter kjole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakket om voksne,ikke spill dum!

Anonymkode: fd49c...e8e

Mens du slipper å spille i det hele!

Du er muligens den siste på jord jeg hadde tatt råd fra. 

Anonymkode: 5a0b3...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det meste av garderoben hennes består av gutteklær, hadde jeg kjøpt en dress til henne på hm. Bukse, vest og skjorte. Stoffsko til.

Anonymkode: 3f1b4...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi (som bare vil ha tøy fra gutteavd. og har kort guttehårsveis) gikk med chinos, skjorte og slips fra gutteavdelingen  :)

 

Anonymkode: 5fccb...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenter i dressbukse skriker jo bare ut "jeg er lesbisk".

Anonymkode: fd49c...e8e

Dummeste jeg har hørt! Jeg kjenner mange damer som er kule i dressbukser, stort sett alle på jobben :-) 

Anonymkode: 915c4...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dummeste jeg har hørt! Jeg kjenner mange damer som er kule i dressbukser, stort sett alle på jobben 🙂

Anonymkode: 915c4...4a7

Å alle de er lesbiske..

Anonymkode: fd49c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis det var mitt barn ville hun enkelt å greit fått beskjed om at til kirkeklær bestemmer jeg hva hun skal ha på (ville ikke tvunget henne til å gå i kjole) En fin sort tights og en penskjorte med litt lengde på. Dongeri hadde vært utelukket. Joggesko ville jeg godtatt hvis de var rene og eller nye og forklart henne at man viser respekt for de som skal ha dåp. En 7 åring er faktisk stor nok til at hun forstår at det finnes regler for hvordan man kler og oppfører seg i kirke og større selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2018 den 16.19, Anonym bruker skrev:

Dongeribukse er da virkelig ikke noe en bruker i bursdag! I bursdag er det kjole eller skjørt! Stakkars unge som skiller seg ut som den eneste som er pyntet. Du ble kontakte barnevernet;de kan lære deg å tørre å sette grenser for barnet ditt. Du lar jo barnet bestemme om du sier at hvis ikke får hun være hjemme,barnet vil selvsagt heller være hjemme å leke enn å sitte å kjede seg ihjel i kirken i 2 timer. Nok en gang belønner du dårlig oppførsel.

Anonymkode: fd49c...e8e

Har du glemt å ta medisinene dine i dag? Du er jo helt sinnsyk😂🤣

Anonymkode: bfde6...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre. Blir uvel av å lese hvordan ungen din får lov å bestemme. Beste er vel bare å holde drittungen hjemme. 

Anonymkode: 9dde0...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herre. Blir uvel av å lese hvordan ungen din får lov å bestemme. Beste er vel bare å holde drittungen hjemme. 

Anonymkode: 9dde0...598

Er hun drittunge fordi hun ikke vil gå med kjole?

Anonymkode: 068da...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 7.42, Anonym bruker skrev:

Å alle de er lesbiske..

Anonymkode: fd49c...e8e

Du er så skrullete at det er ikke noen som hører på deg uansett.

Anonymkode: 068da...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å herre. Blir uvel av å lese hvordan ungen din får lov å bestemme. Beste er vel bare å holde drittungen hjemme. 

Anonymkode: 9dde0...598

Og jeg blir faktisk litt trist når jeg tenker at sånne som deg har barn 😢 Håper ungene kommer seg helskinnet gjennom barndomen uten for mange alvorlige traumer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ulenissen skrev:

Og jeg blir faktisk litt trist når jeg tenker at sånne som deg har barn 😢 Håper ungene kommer seg helskinnet gjennom barndomen uten for mange alvorlige traumer...

Får i alle fall ikke håpe de faller en millimeter utenfor «normalen», og trenger oppegående og rause foreldre å støtte seg på. 

Anonymkode: 3bfb0...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er hun drittunge fordi hun ikke vil gå med kjole?

Anonymkode: 068da...bc6

Fordi hun får lov å bestemme. Ikke pynte seg, ikke være med i butikken for å plukke ut noe annet som passer bedre enn olabukser. Åpenbart har hun full kontroll på foreldrene. Greit å møte barnas behov, å nekte å pynte seg eller bli med å handle et passende antrekk er ikke et behov. Å forstå seg ihjel på unger skaper små monstre. Ungen til hi er beviset på dette. 

Anonymkode: 9dde0...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så umodne enkelte her inne er.. 

kaller et lite barn for drittunge ?!? Dere kan ikke vere en dag over 12 år! 

Anonymkode: e3aa8...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎06‎.‎2018 den 7.42, Anonym bruker skrev:

Å alle de er lesbiske..

Anonymkode: fd49c...e8e

Vel... de fleste kvinnelige advokater, dommere, forretningskvinner går i buksedress. Mye oftere enn skjørt. Mange av dem har mann og barn. Men du mener likevel at de er latent lesbiske siden de ikke går med kjoler?

Anonymkode: 45b3c...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hun får lov å bestemme. Ikke pynte seg, ikke være med i butikken for å plukke ut noe annet som passer bedre enn olabukser. Åpenbart har hun full kontroll på foreldrene. Greit å møte barnas behov, å nekte å pynte seg eller bli med å handle et passende antrekk er ikke et behov. Å forstå seg ihjel på unger skaper små monstre. Ungen til hi er beviset på dette. 

Anonymkode: 9dde0...598

MÅ man pynte seg med kjole? Er det den eneste muligheten for jenter i 2018?

Anonymkode: 45b3c...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MÅ man pynte seg med kjole? Er det den eneste muligheten for jenter i 2018?

Anonymkode: 45b3c...621

Nå står det vel ikke det da, det står at barnet må pynte seg og selv kan være med å finne et passende antreklk (som ikke er dongeri).

Et passende antrekk trenger overhodet ikke være kjole, men det må være litt pyntet.

Anonymkode: fa208...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MÅ man pynte seg med kjole? Er det den eneste muligheten for jenter i 2018?

Anonymkode: 45b3c...621

Jeg har da ikke sagt kjole. Les hva jeg skriver før du svarer. Jeg skriver passende antrekk som ikke er olabukser. Selvsagt får en jente bruke bukser, det er å møte barnets behov. Olabukser passer ikke i dåp, derfor må hun selvsagt ha en penbukse. 

Anonymkode: 9dde0...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MÅ man pynte seg med kjole? Er det den eneste muligheten for jenter i 2018?

Anonymkode: 45b3c...621

Nei skjørt er også innafor :)

Anonymkode: fd49c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint lære barna at i visse tilfeller må de gjøre ting de ikke vil. Hun kan få velge seg en kjole selv, men hun må ha kjole.

Du hadde ikke latt henne velge å ikke gå på skolen, eller latt henne velge å gå naken på stranda.

Vi har blitt alt for lydhøre for barna våre/curlingforeldre. Det er helt Ok og ikke barnemishandling/omsorgssvikt at barnet ikke alltid får viljen sin. Foreldrene bestemmer.

Anonymkode: 8a1a3...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ulenissen skrev:

Og jeg blir faktisk litt trist når jeg tenker at sånne som deg har barn 😢 Håper ungene kommer seg helskinnet gjennom barndomen uten for mange alvorlige traumer...

De fleste i vår generasjon og i generasjonen over vokste opp i et naturlig hierarki der foreldrene bestemte. Man måtte gjøre ting man ikke ville, ting som var kjedelig. Med vissheten om at når man ble voksen fikk man bestemme selv.

Å ikke la et barn på 7 år få velge å gå i bukser i en dåp er like «slemt» som å ikke la den samme syvåringen få spise godteri til frokost hver dag. Selv om det nok er noen konfliktsky curlingforeldre som ville latt barna gjøre det også...

Mer traumatisk for barn å vokse opp uten trygge og tydelige foreldre som setter grenser.

Anonymkode: 8a1a3...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste i vår generasjon og i generasjonen over vokste opp i et naturlig hierarki der foreldrene bestemte. Man måtte gjøre ting man ikke ville, ting som var kjedelig. Med vissheten om at når man ble voksen fikk man bestemme selv.

Å ikke la et barn på 7 år få velge å gå i bukser i en dåp er like «slemt» som å ikke la den samme syvåringen få spise godteri til frokost hver dag. Selv om det nok er noen konfliktsky curlingforeldre som ville latt barna gjøre det også...

Mer traumatisk for barn å vokse opp uten trygge og tydelige foreldre som setter grenser.

Anonymkode: 8a1a3...171

Helt alvorlig, man er er ikke curlingforeldre om man lar en 7 år gammel jente slippe å bruke kjole eller skjørt i en dåp! Man traumatiserer ikke barn ved å la dem ha sin egen vilje, det er heller motsatt, man lærer de å være trygge og stå opp for seg selv.

Vil si det er ganske feigt å rakke ned på folk på denne måten her, er en merkelig måte å hevde seg selv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste i vår generasjon og i generasjonen over vokste opp i et naturlig hierarki der foreldrene bestemte. Man måtte gjøre ting man ikke ville, ting som var kjedelig. Med vissheten om at når man ble voksen fikk man bestemme selv.

Å ikke la et barn på 7 år få velge å gå i bukser i en dåp er like «slemt» som å ikke la den samme syvåringen få spise godteri til frokost hver dag. Selv om det nok er noen konfliktsky curlingforeldre som ville latt barna gjøre det også...

Mer traumatisk for barn å vokse opp uten trygge og tydelige foreldre som setter grenser.

Anonymkode: 8a1a3...171

Det finnes grenser og det finnes grenser. Jeg synes det er rimelig å sette grensen ved pent tøy. Å tvinge på jenta kjole når hun aldri har likt å gå med kjole, blir omtrent like usaklig som om jeg skulle tvunget guttene mine til det samme.

Man må tenke på hva man vil oppnå. Min hensikt med pentøy er å vise respekt for anledningen, ikke å fortelle ei jente at hun skal være feminin og tekkelig på min måte. 

Om en av guttene mine ønsket å pynte seg med kjole, skulle de jammen fått lov. Pyntet er pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...