Gå til innhold

IKM UKE 25


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Denne bildet redigerte jeg på mobilen. Streken ser jo blå ut da. Den hadde vel ikke blitt blå av seg selv? :) Lov å håpe i alle fall :)

IMG_20180626_145146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.6.2018 den 23.56, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er 83 modell.  Ble 35 i april. 

Spent på om testene dine lå i posten.  Gjorde de? 

Gratulerer til dere her inne med positive tester.  Dette blir spennende.  Har hentet ut medisinene jeg må gå på når jeg er prego i dag.  Jeg har en historie med noen SA bak meg så derfor bruker jeg blodfortynnende og graviditetsbevarende hormon, Lutinus. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Testene kom enda ikke, men la ut noen bilder av test fra i går nå. Bilde tatt innen tidsfristen.. ææ for spennende :)

 

Hvordan går det med deg, fått noe mer svar om det er en spire i magen ? 🌼☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Testene kom enda ikke, men la ut noen bilder av test fra i går nå. Bilde tatt innen tidsfristen.. ææ for spennende :)

 

Hvordan går det med deg, fått noe mer svar om det er en spire i magen ? 🌼☀️

Jeg anbefaler deg veldig å ta kontakt med lege Leif Ims på mail [email protected] og be om progresteron krem. han hjelper deg å teste deg med en enkel blod dryppe test og sender deg så progresteron krem , de lager det på Lørenskog Boots sted der de lager medisin og så kan det sendes hvor du vil eller hentes på Boots på  metro senteret. Du skal så ta 1/4 teskje av kremen morgen og kveld (bytte på hvor du smører det) hele svangerskapet når gravid. Om ikke gravid skal man ta like mye fra eggløsning til mensen (bruk en metode for å finne ut når eggløsningen er, smører du før eggløsning kan eggløsning utsettes). Det skal hjelpe fantastisk for å stabilisere hormoner og syklus, bli gravid og å få barnet til å sitte der det skal :) tror virkelig det hjelper og har lest blant annet om en dame på 41 år som etter ti (!) Graviditeter fikk hjelp av han med den kremen og fikk en gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 23.56, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er 83 modell.  Ble 35 i april. 

Spent på om testene dine lå i posten.  Gjorde de? 

Gratulerer til dere her inne med positive tester.  Dette blir spennende.  Har hentet ut medisinene jeg må gå på når jeg er prego i dag.  Jeg har en historie med noen SA bak meg så derfor bruker jeg blodfortynnende og graviditetsbevarende hormon, Lutinus. 

Anonymkode: a8b4d...4db

NEI postet feil sted. Side du sa det om SA, da anbefaler jeg deg dette 

Jeg anbefaler deg veldig å ta kontakt med lege Leif Ims på mail [email protected] og be om progresteron krem. han hjelper deg å teste deg med en enkel blod dryppe test og sender deg så progresteron krem , de lager det på Lørenskog Boots sted der de lager medisin og så kan det sendes hvor du vil eller hentes på Boots på  metro senteret. Du skal så ta 1/4 teskje av kremen morgen og kveld (bytte på hvor du smører det) hele svangerskapet når gravid. Om ikke gravid skal man ta like mye fra eggløsning til mensen (bruk en metode for å finne ut når eggløsningener, smører du før eggløsning kan eggløsning utsettes). Det skal hjelpe fantastisk for å stabilisere hormoner og syklus, bli gravid og å få barnet til å sitte der det skal :) tror virkelig det hjelper og har lest blant annet om en dame på 41 år som etter ti (!) Graviditeter fikk hjelp av han med den kremen og fikk en gutt. :)

 

jeg skal smøre med den kremen nå (inn til der bevises alt jeg  ikke er gravid) og er  så glad for at det kan gjøre alt jeg slapper av mye mer.. skal også bruke den fra eggløsning til mensen senere :)

Anbefaler deg å lese denne artikkelen for mer informasjon om kremen og om hvorfor progresteron hormonet fungerer. Lettlest og veldig interessant! https://vof.no/progesteron-og-ostrogen/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

NEI postet feil sted. Side du sa det om SA, da anbefaler jeg deg dette 

Jeg anbefaler deg veldig å ta kontakt med lege Leif Ims på mail [email protected] og be om progresteron krem. han hjelper deg å teste deg med en enkel blod dryppe test og sender deg så progresteron krem , de lager det på Lørenskog Boots sted der de lager medisin og så kan det sendes hvor du vil eller hentes på Boots på  metro senteret. Du skal så ta 1/4 teskje av kremen morgen og kveld (bytte på hvor du smører det) hele svangerskapet når gravid. Om ikke gravid skal man ta like mye fra eggløsning til mensen (bruk en metode for å finne ut når eggløsningener, smører du før eggløsning kan eggløsning utsettes). Det skal hjelpe fantastisk for å stabilisere hormoner og syklus, bli gravid og å få barnet til å sitte der det skal :) tror virkelig det hjelper og har lest blant annet om en dame på 41 år som etter ti (!) Graviditeter fikk hjelp av han med den kremen og fikk en gutt. :)

 

jeg skal smøre med den kremen nå (inn til der bevises alt jeg  ikke er gravid) og er  så glad for at det kan gjøre alt jeg slapper av mye mer.. skal også bruke den fra eggløsning til mensen senere :)

Anbefaler deg å lese denne artikkelen for mer informasjon om kremen og om hvorfor progresteron hormonet fungerer. Lettlest og veldig interessant! https://vof.no/progesteron-og-ostrogen/ 

Takk for velment tips, men jeg holder meg til de forskrivningene som min gynekolog har gitt meg. Han kjenner meg godt, fulgte min forrige gravidite og  tar seg tid til undersøkelser. Leif Ims er kritisert for sin udokumenterte praksis ser jeg ettrr et søk på Google, og sammen med at han er homeopat blir jeg litt skeptisk. Selv er jeg helsepersonell og synes det hele virker suspekt med at du kan sende en e-post for å få et legemiddel, uten konsultering og undersøkelser utover en blodprøve. 

Dette er ikke ment som kritikk til deg, jeg takker for tipset, men jeg er nok litt skeptisk til slike ting. 

 

Ellers er spiren bekreftet, så nå er det bare å vente på kvalmen som kommer om en ukes tid😉 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Først og fremst GRATULERER!!! 😊😊😊

Ja skjønner hva du mener i forhold til kritikken også altså. 

Det er ikke bare å sende mail altså, man må først ta den hormon testen for å få sjekket progresteron nivå før man får kremen. 

Er ellers sånn at skolemedisinen tilsetter mer østrogen og det mener jo Ims er feil. Men jeg er ikke veldig inne i det, men siden mange jeg har lest om som har tatt progresteron fremmende midler får til å bli gravid fort , og beholde barnet, så synes jeg det virker som det er mye i det. 

 Her er en artikkel hvor skolemedisinen kritiserer progresteron krem om mener man må smøre mye mer enn foreskrevet for å få effekt. Men de har i alle fall funnet at progresteron Kan ha positive effekter på endometriet står det. Så da har faktisk skolemedisinen også funnet det. Jeg googlet mye selv og prøver å tenke kritisk selv. Men flere steder står det også at kroppen kvitter seg med overflødig progresteron det ikke trenger så da tenker jeg alt det ikke skader å smøre litt av det. 

Artikkelen: https://tidsskriftet.no/2002/06/legemidler-i-praksis/progesteronkrem-effektiv-ved-premenstruelt-syndrom-og-klimakterielle

Men, skjønner også man kan komme til en annen konklusjon. 

Ææ litt kjipt for min del å måtte vente sånn når min siste mensen var 22. mai, men når eggløsningen kommer på dag 23 så blir det sånn. Skal i følge termin kalkulator ikke få ordentlig positiv test før i morgen. Men jeg håper! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hei, 

Først og fremst GRATULERER!!! 😊😊😊

Ja skjønner hva du mener i forhold til kritikken også altså. 

Det er ikke bare å sende mail altså, man må først ta den hormon testen for å få sjekket progresteron nivå før man får kremen. 

Er ellers sånn at skolemedisinen tilsetter mer østrogen og det mener jo Ims er feil. Men jeg er ikke veldig inne i det, men siden mange jeg har lest om som har tatt progresteron fremmende midler får til å bli gravid fort , og beholde barnet, så synes jeg det virker som det er mye i det. 

 Her er en artikkel hvor skolemedisinen kritiserer progresteron krem om mener man må smøre mye mer enn foreskrevet for å få effekt. Men de har i alle fall funnet at progresteron Kan ha positive effekter på endometriet står det. Så da har faktisk skolemedisinen også funnet det. Jeg googlet mye selv og prøver å tenke kritisk selv. Men flere steder står det også at kroppen kvitter seg med overflødig progresteron det ikke trenger så da tenker jeg alt det ikke skader å smøre litt av det. 

Artikkelen: https://tidsskriftet.no/2002/06/legemidler-i-praksis/progesteronkrem-effektiv-ved-premenstruelt-syndrom-og-klimakterielle

Men, skjønner også man kan komme til en annen konklusjon. 

Ææ litt kjipt for min del å måtte vente sånn når min siste mensen var 22. mai, men når eggløsningen kommer på dag 23 så blir det sånn. Skal i følge termin kalkulator ikke få ordentlig positiv test før i morgen. Men jeg håper! :)

 

Jeg skjønner du også har gjort research så respekt til det altså 😊 Og takk for gratulasjoner. 

 

Jeg går nå på progesteron og Albyl-e (blodfortynnende), dette gikk jeg på i mitt siste svangerskap også.  

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hei, 

Først og fremst GRATULERER!!! 😊😊😊

Ja skjønner hva du mener i forhold til kritikken også altså. 

Det er ikke bare å sende mail altså, man må først ta den hormon testen for å få sjekket progresteron nivå før man får kremen. 

Er ellers sånn at skolemedisinen tilsetter mer østrogen og det mener jo Ims er feil. Men jeg er ikke veldig inne i det, men siden mange jeg har lest om som har tatt progresteron fremmende midler får til å bli gravid fort , og beholde barnet, så synes jeg det virker som det er mye i det. 

 Her er en artikkel hvor skolemedisinen kritiserer progresteron krem om mener man må smøre mye mer enn foreskrevet for å få effekt. Men de har i alle fall funnet at progresteron Kan ha positive effekter på endometriet står det. Så da har faktisk skolemedisinen også funnet det. Jeg googlet mye selv og prøver å tenke kritisk selv. Men flere steder står det også at kroppen kvitter seg med overflødig progresteron det ikke trenger så da tenker jeg alt det ikke skader å smøre litt av det. 

Artikkelen: https://tidsskriftet.no/2002/06/legemidler-i-praksis/progesteronkrem-effektiv-ved-premenstruelt-syndrom-og-klimakterielle

Men, skjønner også man kan komme til en annen konklusjon. 

Ææ litt kjipt for min del å måtte vente sånn når min siste mensen var 22. mai, men når eggløsningen kommer på dag 23 så blir det sånn. Skal i følge termin kalkulator ikke få ordentlig positiv test før i morgen. Men jeg håper! :)

 

Du har allerede hatt mange positive tester så du kan slappe helt av 😊 

 

Jeg har også den EL, dag 19...

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for velment tips, men jeg holder meg til de forskrivningene som min gynekolog har gitt meg. Han kjenner meg godt, fulgte min forrige gravidite og  tar seg tid til undersøkelser. Leif Ims er kritisert for sin udokumenterte praksis ser jeg ettrr et søk på Google, og sammen med at han er homeopat blir jeg litt skeptisk. Selv er jeg helsepersonell og synes det hele virker suspekt med at du kan sende en e-post for å få et legemiddel, uten konsultering og undersøkelser utover en blodprøve. 

Dette er ikke ment som kritikk til deg, jeg takker for tipset, men jeg er nok litt skeptisk til slike ting. 

 

Ellers er spiren bekreftet, så nå er det bare å vente på kvalmen som kommer om en ukes tid😉 

Anonymkode: a8b4d...4db

GRATULERER! 😁🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
6 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Denne bildet redigerte jeg på mobilen. Streken ser jo blå ut da. Den hadde vel ikke blitt blå av seg selv? :) Lov å håpe i alle fall :)

IMG_20180626_145146.jpg

Nå vet ikke jeg hvordan denne skal vise graviditet, men er det ikke et kryss som skal vises? Ser hvert fall den parallelle streken til kontrollstreken!😁👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har allerede hatt mange positive tester så du kan slappe helt av 😊 

 

Jeg har også den EL, dag 19...

Anonymkode: a8b4d...4db

Takk for at du sier det. Er første gang dette så klarer liksom ikke helt å tro på det.. :) jeg la ut et bilde av en annen test jeg tok i dag? Ser den riktig ut? Eller hva sier dere andre one step brukere? Jeg fikk også i dag en svak strek på babyplan gravi strips. Så nå begynner jeg å bli mer optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
1 time siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Er denne positiv? Strek på riktig sted? :)🤨🤔☺️

IMG_20180627_073834.jpg

Er det ikke et bilde på pakningen hvor streken skal havne da for å sammenligne? det er definitivt en strek i hvert fall!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babybabies skrev:

Er det ikke et bilde på pakningen hvor streken skal havne da for å sammenligne? det er definitivt en strek i hvert fall!😃

Tror at streken er feil sted , men fatter ikke man kan lage en test som lager en sånn luresteek. *Frustrert* . Men har fått positiv på cb tidlig deteksjon og xb tester i alle fall. Virker som det bare er de som funker for meg. Rart.. men jeg er jo bare 14/ dpo nå og de fleste får ikke ordentlig svar for 16-17-18 dpo da.. så får smøre meg med tolmodighet. Jeg fikk også en svaak strek på baby plan strips men den var også vanskelig å tyde.. skakke værra lett :)  blir bra å få et svar fra legen i morgen. .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
26 minutter siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Tror at streken er feil sted , men fatter ikke man kan lage en test som lager en sånn luresteek. *Frustrert* . Men har fått positiv på cb tidlig deteksjon og xb tester i alle fall. Virker som det bare er de som funker for meg. Rart.. men jeg er jo bare 14/ dpo nå og de fleste får ikke ordentlig svar for 16-17-18 dpo da.. så får smøre meg med tolmodighet. Jeg fikk også en svaak strek på baby plan strips men den var også vanskelig å tyde.. skakke værra lett :)  blir bra å få et svar fra legen i morgen. .. :)

Ok, hmm det var lureri ja😔 Men lykke til i morgen!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får absolutt tydelig svar 14 DPo. Ville tatt en ny test i morgen tidlig. Den testen du har bilde av her er defekt eller negativ.

Anonymkode: 3aac9...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Babybabies skrev:

Er det ikke et bilde på pakningen hvor streken skal havne da for å sammenligne? det er definitivt en strek i hvert fall!😃

Min var helt lik :D og jeg er gravid :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Er denne positiv? Strek på riktig sted? :)🤨🤔☺️

IMG_20180627_073834.jpg

Min var helt lik :D og jeg er gravid :D:D 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 8.42, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

P.s jeg har også vært i kontakt med Legen Leif  Ims, som vet mye om hvor viktig det er med progresteron. Jeg har målt verdier og han har skrevet resept til meg på en progresteron krem . Den skal være helt super på å stabilisere hormoner så man blir lettere gravid, og den skal også effektiv forhindre spontanabort hvis man smører litt morgen og kveld. Så det er jeg veldig glad for. Anbefaler utrolog sterkt å sjekke mer ut om dette for damer som sliter med å bli gravid  eller sliter med mange spontanaborter. Det handler blant annet om å ha for mye østrogen i kroppen som P piller og stress og mat sminke og mye annet kan gi. Les mer om det i denne veldig interessante artikkelen: https://vof.no/progesteron-og-ostrogen

 Østrogen overskudd kan gi veldig mange kvinner plager (blant annet overvekt også) , så det er lurt å sjekke det ut!! (han kan kontaktes på mail) . Og les her: https://www.google.no/amp/s/aetherblogg.com/2013/03/11/slik-fikk-jeg-testet-progesteronniva-og-resept-pa-progesteron-krem/amp/

 

Så om jeg ikke er gravid nå så har jeg i alle fall troen på å bli det senere, særlig etter jeg fikk den kremen :)

Sniker inn her og lurer veldig på hvordan jeg kan få tak i kremen? Mail til legen? Hadde en SA i april og fått påvist lavt progesteron... men gyn mener d ikke har noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Tror at streken er feil sted , men fatter ikke man kan lage en test som lager en sånn luresteek. *Frustrert* . Men har fått positiv på cb tidlig deteksjon og xb tester i alle fall. Virker som det bare er de som funker for meg. Rart.. men jeg er jo bare 14/ dpo nå og de fleste får ikke ordentlig svar for 16-17-18 dpo da.. så får smøre meg med tolmodighet. Jeg fikk også en svaak strek på baby plan strips men den var også vanskelig å tyde.. skakke værra lett :)  blir bra å få et svar fra legen i morgen. .. :)

Denne ligner veldig på de jeg har fra RFSU. Og jeg er gravid.  Tror ikke det er noe feil med testen, du har hatt to streker på alle testene dine,  og alle de kan ikke være feil.  Du er gravid 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knerten <3 skrev:

Sniker inn her og lurer veldig på hvordan jeg kan få tak i kremen? Mail til legen? Hadde en SA i april og fått påvist lavt progesteron... men gyn mener d ikke har noe å si...

Jeg har trua på at progesteron tilførsel fra eggløsning til mensen kan hjelpe med å bli gravid, og Leif Ims sa også man skal ta litt progresteron krem , 1/4 teskje morgen og kveld uunder hele svangerskapet. Se artiklene jeg har lagt ut om dette :) og tips videre :) 

Ja send mail til legen [email protected] og si du har behov for progresteron krem. Jeg fikk svar ganske raskt. Lykke til. 😀🌺🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Min var helt lik :D og jeg er gravid :D:D 

 

Så bra. Guri meg føler jeg helt fra første stikninger i magen har følt at jeg er og ikke er gravid sånn opp og ned hele tiden. Ganske greit å få det avklart snart i alle fall :) Ja har skjønt det nå som at den streken blir borte innen fem minutter hvis det ikke er nok hcg. Men på meg øker i alle fall tiden den er der mer og mer, den steken. Så det er vel et bra tegn. ? Ja får vel snart satse på jeg er gravid. Clear blue tidlig deteksjon pluss en annen Clear Blue har begge vist teststrek.. så .. må ha håpet oppe nå. Blir utrolig spennende å måle hcg nivå hos lege. Enten sliter jeg med hormoner og lavt blodtrykk eller så er jeg gravid. Magen er også større og føler mer hard/fast enn vanlig. Så det er litt sånn, enten så er jeg gravid eller så har jeg raskt blitt mye feitere 😂 håper på nr 1 😂🙈

Ps. Som jeg skrev så veier jeg 112 kg men utenom litt lite jern så viser blodprøver at jeg har fine verdier, gynekolog sa alt var normalt der nede, ikke pco /pcos som tidligere fryktet. Så om jeg er gravid nå så skjønner jeg ikke hva jeg stresset med side vi ble jo i så fall fort gravide. Med hjelp av IQ -qi kremen (kjøpt på pfc sin side) og nå progresteron krem fredag Lei Ims. 

kroppsanalyse viser også jeg har 60 kg muskler som er ganske mye og vekten er jevnt fordelt utover.  Og jeg har trent jevnlig med personlig trener siden september. det har kanskje  hjulpet . Så.. tror og håper  jeg er i god form til å bli gravid. Satser på det. Er optimist nå i alle fall. :) :) Takk for støtten!! Er virkelig en slitsom tid dette (p.s jeg er også mye mer sliten enn vanlig for tiden som også er et graviditets tegn. Jeg tror jeg har alle tegnene i boka. Så nå må jeg jo begynne å tro på dette her. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse fra forrige melding *og nå progresteron krem fra Leif Ims.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...