Gå til innhold

IKM UKE 25


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meg med CBFM igjen. 

 

Takk for svar.  Jeg har fått to streker på disse flere ganger nå,  og jeg prøvde for moro skyld å dyppe en i vann bare for å se om den får to streker default, men det gjorde den altså ikke. Så det forsterker jo mistanken min. Har tatt 3 tester fra RFSU, den første slo ikke ut, men de to siste har fått en svak, svak strek. 

Men nå i dag har jeg kjent på en murring i magen igjen, så ikke godt å si. Hadde egentlig tenkt å ikke teste før over helga, men ikke lett.

Jeg må også gå på noen medisiner nå som jeg er gravid, og jeg vet liksom ikke helt ennå om jeg skal hente de ut før jeg er heeelt sikker... 

 

Anonymkode: a8b4d...4db

P.s 2 så gøy du også er 35 , er du også 83 modell? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dfghi
6 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Så bra hurra, ble så glad dag jeg leste det. Gratulerer . Jeg har masse tegn osv (les posten min over det) så jeg håper veldig og er litt optimist . Håper å finne gravi test strips i posten når jeg kommer hjem om ca en halvtime. Æææ:) 

Takk 😃 åh så spennende! Hadde du fått de i posten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

P.s gøy sted du testet med vann, da vet vi hvordan det arter seg. Blir det foresten grå streker i testen av vann, eller bare helt blank test? 

Ble 1 blå strek,  altså kontrollstreken...ellers blendahvit 😉

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

P.s 2 så gøy du også er 35 , er du også 83 modell? :)

Ja, jeg er 83 modell.  Ble 35 i april. 

Spent på om testene dine lå i posten.  Gjorde de? 

Gratulerer til dere her inne med positive tester.  Dette blir spennende.  Har hentet ut medisinene jeg må gå på når jeg er prego i dag.  Jeg har en historie med noen SA bak meg så derfor bruker jeg blodfortynnende og graviditetsbevarende hormon, Lutinus. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! De kom ikke i posten . *Surmule* . Fikk så lyst til å klage, de sa det skulle ta to dager og på fredag hadde det gått tre. Tør ikke teste med annet enn strips for jeg tror ikke jeg er mer enn 11/12 dpo og de er de mest sensitive. Men har prøvd å sende melding til en på finn.no om å kjøpe strips av henne 🙈 man blir småsprø av dette altså... :)🙈☺️ Føler fortsatt det er nesten 50 /50 .. tør ikke tro annet i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke erfaren i dette gamet altså, skulle ha bestilt de stripsene for lenge siden om jeg hadde visst bedre. Hadde spart meg en del penger også.🙈😂🤣 Men har ikke kjøpt en ny test siden den Clear blue graviditets testen som ble svakt blå da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere testere :) jeg kom over en super interessant tråd om tester og hvorfor noen tester svake tester ganske lenge. Det er mer vanlig enn man tror. Står blant annet er gjennomsnittet P ikke teste noe særlig sterkt før 16 dpo.  Anbefales!!

http://forum.babyverden.no/threads/hcg-og-wondfo-billigstrimlene-og-cb-digital-med-ukeindikator.1673091/page-3#post-24524059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
15 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Nei! De kom ikke i posten . *Surmule* . Fikk så lyst til å klage, de sa det skulle ta to dager og på fredag hadde det gått tre. Tør ikke teste med annet enn strips for jeg tror ikke jeg er mer enn 11/12 dpo og de er de mest sensitive. Men har prøvd å sende melding til en på finn.no om å kjøpe strips av henne 🙈 man blir småsprø av dette altså... :)🙈☺️ Føler fortsatt det er nesten 50 /50 .. tør ikke tro annet i alle fall. 

Herregud, jeg venter i spenning på dine vegne nå altså 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Babybabies skrev:

Herregud, jeg venter i spenning på dine vegne nå altså 😃

Ja jeg fikk ikke sagt det men i dag tidlig fikk jeg en bølge kvalme. Og jeg har vært UTROLIG svimmel, på vei hjem fra jobb i  dag måtte jeg stltte meg til lyktestolper for har redd for å besvime.  Vet jeg har  litt lavt jern så tok litt jern i dag.  Og så etter jobb fikk jeg beskjed om at jeg kunne kjøpe sånne one step strips fra en på Finn, car så svimmel alt jeg nesten ikke orket men dro likevel for ville så gjerne få mer svar  . Kjøpte 18 av henne  så ser var gull :)Jeg fikk testet og den var svaaaaaaak farger den ene . :) Andre symptomer jeg har dom også er typiske for gravide er at jeg tisser også mye, puster dypt inn i lungene  av meg selv, føler jeg har oppblåst mage allerede og blir fort  sulten igjen også. Og at trøtthet komme rsom kaster over meg   jeg har altså så mange symptomer at jeg nå nesten tenker at om jeg ikke er gravid er det veldig rart. Seriøst da har jeg noen seriøse hormonelle ting i kroppen, haha . Så er mer optimistist.  16 dpo er på onsdag 27. Men jeg tror faktisk jeg skal begynne å skimte noen steker nå. Så da håper jeg vi ses på termin gruppe her inne. P. S jeg smører meg mye med den iq-qi kremen og tror den kan hjelpe bra for å forhåpentligvis få den eventuelle spiren til å sitte. :)

 

Jeg er faktisk optimist nå !! Nesten litt bra at det går opp for meg litt gradvis også, så det ikke blir så sjokk. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta bilde av de svake testene💛

Anonymkode: 3aac9...c20

De stripsene er så svake at det syns ikke på kameraet nå. Men har noen bilder av den Clear Blue tidlig testing (6 dager før IKM) jeg tok. Der ser man såvidt skygger på bildet. Og jeg ser faktisk en svak blåfarge hos meg altså, kors på halsen. ! 

Håper på å se mer. Har lest i forumer statistikk mange ser den første litt tydeligere steker 12 dpo, og jeg er 11 dpo.. 

 

Men det er store individuelle forskjeller og jeg leste også på VG i dag at noen anbefaler å vente en hel uke etter IKM for å være sikker på å se noe. Kanskje særlig siden jeg aldri har vært (forhåpentligvis) gravid før at det tar tid også . 

Er i alle fall sjeleglad jeg brukte cbfm Clear blue fertilitets monitor og visste jeg hadde eggløsning på dag 23, hvis ikke hadde jeg ikke skjønt noen ting altså... 😂🤣😂🤣

IMG_20180624_002404.jpg

IMG_20180624_002828.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom her over en sammen likning av kvalitet på gravi strips og el- strips da. Interessant. Jeg kan i alle fall deler nyttige ting jeg lærer mens jeg venter :)

http://forum.snartgravid.com/archive/index.php?t-122356.html

 

Her er bilde av de ulike. https://www.google.com/search?client=ms-android-huawei&biw=360&bih=269&tbm=isch&sa=1&ei=WM4uW7HFCMKMsgGR65a4Ag&q=graviditets+strips+med+kinesisk+merke+på+posen&oq=&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.1.35i39l3.0.0..26559...2....0.0.......0....1.......3.bPp%2B07DHpKM%3D#imgrc=2Hw0SYtDJCBCVM: 

 

Forstår det som at one step kan være bra, men at noen ikke er så sensitive. Tiden vil vise. Men symptomene fortelle rmeg egentlig masse :)

 

Må sove nå. :)🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dfghi
20 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Ja jeg fikk ikke sagt det men i dag tidlig fikk jeg en bølge kvalme. Og jeg har vært UTROLIG svimmel, på vei hjem fra jobb i  dag måtte jeg stltte meg til lyktestolper for har redd for å besvime.  Vet jeg har  litt lavt jern så tok litt jern i dag.  Og så etter jobb fikk jeg beskjed om at jeg kunne kjøpe sånne one step strips fra en på Finn, car så svimmel alt jeg nesten ikke orket men dro likevel for ville så gjerne få mer svar  . Kjøpte 18 av henne  så ser var gull :)Jeg fikk testet og den var svaaaaaaak farger den ene . :) Andre symptomer jeg har dom også er typiske for gravide er at jeg tisser også mye, puster dypt inn i lungene  av meg selv, føler jeg har oppblåst mage allerede og blir fort  sulten igjen også. Og at trøtthet komme rsom kaster over meg   jeg har altså så mange symptomer at jeg nå nesten tenker at om jeg ikke er gravid er det veldig rart. Seriøst da har jeg noen seriøse hormonelle ting i kroppen, haha . Så er mer optimistist.  16 dpo er på onsdag 27. Men jeg tror faktisk jeg skal begynne å skimte noen steker nå. Så da håper jeg vi ses på termin gruppe her inne. P. S jeg smører meg mye med den iq-qi kremen og tror den kan hjelpe bra for å forhåpentligvis få den eventuelle spiren til å sitte. :)

 

Jeg er faktisk optimist nå !! Nesten litt bra at det går opp for meg litt gradvis også, så det ikke blir så sjokk. :)

 

Høres jo lovende ut da 🤔😁👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
På 17.6.2018 den 13.30, Anonym bruker skrev:

Ja, mistenker det, men vi får se.  Spennende for deg også,  med skyggestreker.  

Anonymkode: a8b4d...4db

Hvordan går det med deg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Babybabies skrev:

Høres jo lovende ut da 🤔😁👍🏻

Ja.. har så mye symptomer , særlig svimmelhet og faktisk en god del vannaktig utflod. I dag til og med sildret det litt med låret. Det gjør meg faktisk litt urolig så nå har jeg sendt mail til Klinikk Fjeld på Majorstuen angående det, og skal også ringe Storebrand helpline som er i forbindelse med helseforsikring jeg har gjenbom samfunnsviterne. Må bare få sjekket dette her altså og funnet ut om alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
På 24.6.2018 den 20.43, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Ja.. har så mye symptomer , særlig svimmelhet og faktisk en god del vannaktig utflod. I dag til og med sildret det litt med låret. Det gjør meg faktisk litt urolig så nå har jeg sendt mail til Klinikk Fjeld på Majorstuen angående det, og skal også ringe Storebrand helpline som er i forbindelse med helseforsikring jeg har gjenbom samfunnsviterne. Må bare få sjekket dette her altså og funnet ut om alt står bra til :)

Har du fått sjekket? 😊

Svimmel skal jeg skrive under på at er et symptom🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg tok en ny Clear Blue tidlig test i går og det var fortsatt en svaaaaaaak strek.. forrige gang kom streken litt etter tidsfristen men nå før så det er kanskje tegn på stigning.men jeg er veldig usikker enda.. jeg har ikke sagt det, me jeg veier 112 kg så det kan jo komplisere ting. Og jeg har faktisk lest av overvektige kan ha lavere hCG stigning. Nå er jeg jo kun 14 dpo i dag tror jeg så det er visst vanlig å ikke teste sterkt før 16 dpo.  I dag er symptomene i alle fall mye bedre, men leste faktisk at lakris kan hjelpe mot kortpustethet . Kjøpte det i går og følte meg raskt bedre. Nei dette er noe av det rareste jeg har vært med på.. er fortsatt veldig usikker. Men skal måle hCG og andre blodverdier på torsdag hos fastlegen så da får jeg vel endelig et ordentlig svar på hva dette er .. 🤔🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s jeg har også vært i kontakt med Legen Leif  Ims, som vet mye om hvor viktig det er med progresteron. Jeg har målt verdier og han har skrevet resept til meg på en progresteron krem . Den skal være helt super på å stabilisere hormoner så man blir lettere gravid, og den skal også effektiv forhindre spontanabort hvis man smører litt morgen og kveld. Så det er jeg veldig glad for. Anbefaler utrolog sterkt å sjekke mer ut om dette for damer som sliter med å bli gravid  eller sliter med mange spontanaborter. Det handler blant annet om å ha for mye østrogen i kroppen som P piller og stress og mat sminke og mye annet kan gi. Les mer om det i denne veldig interessante artikkelen: https://vof.no/progesteron-og-ostrogen

 Østrogen overskudd kan gi veldig mange kvinner plager (blant annet overvekt også) , så det er lurt å sjekke det ut!! (han kan kontaktes på mail) . Og les her: https://www.google.no/amp/s/aetherblogg.com/2013/03/11/slik-fikk-jeg-testet-progesteronniva-og-resept-pa-progesteron-krem/amp/

 

Så om jeg ikke er gravid nå så har jeg i alle fall troen på å bli det senere, særlig etter jeg fikk den kremen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Babybabies skrev:

Har du fått sjekket? 😊

Svimmel skal jeg skrive under på at er et symptom🙈

Er du i også form da, litt svimmel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
48 minutter siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hei, 

Jeg tok en ny Clear Blue tidlig test i går og det var fortsatt en svaaaaaaak strek.. forrige gang kom streken litt etter tidsfristen men nå før så det er kanskje tegn på stigning.men jeg er veldig usikker enda.. jeg har ikke sagt det, me jeg veier 112 kg så det kan jo komplisere ting. Og jeg har faktisk lest av overvektige kan ha lavere hCG stigning. Nå er jeg jo kun 14 dpo i dag tror jeg så det er visst vanlig å ikke teste sterkt før 16 dpo.  I dag er symptomene i alle fall mye bedre, men leste faktisk at lakris kan hjelpe mot kortpustethet . Kjøpte det i går og følte meg raskt bedre. Nei dette er noe av det rareste jeg har vært med på.. er fortsatt veldig usikker. Men skal måle hCG og andre blodverdier på torsdag hos fastlegen så da får jeg vel endelig et ordentlig svar på hva dette er .. 🤔🤨

Hmm.. merkelig! Håper du snart finner ut av det, senest torsdag☺️🌸

Pass litt på lakris, jeg har lest at lakris kan hemme utviklingen av intelligens hos fostre. Over 100gr i uka trooor jeg. Du får ta det med en klype salt for leste iForm for ett par år siden..

Eg er noe svimmel, ekstremt trøtt og kjenner bekkenløsning/låsning allerede😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babybabies skrev:

Har du fått sjekket? 😊

Svimmel skal jeg skrive under på at er et symptom🙈

P.s jeg har ikke fått testene enda (5 dager med leveringstid..!! ) . Ringte de på kundeservice i går og de sa det kunne være på grunn av sommertider at det går tregere . Men de sa at o ikke de kom innen i dag så skulle jeg ringe tilbake. Så satser på de kommer i dag i alle fall!! :) Gleder meg til sånne billig strips tester, så man ikke svir av så mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babybabies skrev:

Hmm.. merkelig! Håper du snart finner ut av det, senest torsdag☺️🌸

Pass litt på lakris, jeg har lest at lakris kan hemme utviklingen av intelligens hos fostre. Over 100gr i uka trooor jeg. Du får ta det med en klype salt for leste iForm for ett par år siden..

Eg er noe svimmel, ekstremt trøtt og kjenner bekkenløsning/låsning allerede😳

Jeg hadde også noen liknende smerter for en tid tilbake. Ikke gøy! Håper du blir bedre snart igjen, vet at symptomene kan endre seg og gå litt opp og ned ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
1 time siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

P.s jeg har ikke fått testene enda (5 dager med leveringstid..!! ) . Ringte de på kundeservice i går og de sa det kunne være på grunn av sommertider at det går tregere . Men de sa at o ikke de kom innen i dag så skulle jeg ringe tilbake. Så satser på de kommer i dag i alle fall!! :) Gleder meg til sånne billig strips tester, så man ikke svir av så mye penger..

Kjøpte test ofte (8stk) på apoteket eg, kom godt med ja 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babybabies skrev:

Kjøpte test ofte (8stk) på apoteket eg, kom godt med ja 😉 

Tok denne i går. Redigerte litt på den for å få frem mer, og den er jo ganske tykk den streken da.. ?? Men tør ikke håpe for mye. Jeg har også fått enda større brystvorter med mer blodårer på som jeg har hørt kan være et tegn. De virker enda mer ømme i dag. Pluss at little svimmelhet og sammentrekning aktig følelse fra underlivet og magen kom i dag. Og magen er litt har nederst. Ble mer varm og småsvimmel ut over dagen og.  Jeg håper litt men tør ikke helt å tro. .. 🙈🤭🤔🤨

Screenshot_20180626-144334.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...