Gå til innhold

Februar 2019


skogfrua

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Kristine-1991 skrev:

Usikker på om jeg egner meg jeg også. Og tid har jeg vel heller ikke sånn kjempemye av. Men jeg kan prøve 😅

Knallbra! Sendte deg mld 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Da blir jeg med i denne gruppen. Er vel 5+1 i dag. Tror jeg.  Litt om meg. 38 år. Har 2 barn fra før på 15 og 11. Ny samboer og første barn sammen med han. Hadde en MA i januar i år. 😥Så håper nå at det går bra denne gangen. 😊

er litt småkvalm om morgenen, trøtt og ømme pupper. Så kjenner at jeg er gravid igjen da. Får tidlig ul regne jeg med. Både pga alder og pga at jeg mistet. Så blir vel ikke så lenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 23.34, Kristine-1991 skrev:

Gratulerer med ny jobb til deg også 🙂 Usikker på hvordan det fungerer. Men tror det blir det samme som om man ikke skulle hatt prøvetid i det hele tatt. Dvs at egenmelding kan benyttes etter 2 mnd og sykemelding etter 4 uker. Det er ulovlig å si opp en person pga graviditet. Selv om man har prøvetid. 

Jeg har også 6 mnd prøvetid. Tenker å si ifra ganske med en gang jeg begynner, pga risiko for å komme borti utagerende pasienter (begynner å jobbe på legevakt). I ditt tilfelle ville jeg nok dratt innom når du er rundt 3 mnd på vei for å si det til sjefen.

Mulig jeg har dårligst timing 🙈 innleid frem til august 😔 usikkert etter det, mrn skal få vite ila en mnd tid om det blir forlenget til sommeren neste år så håper å holde det hemmelig frem til da. Men får vel ikke noe mer jobb jeg nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 7.44, Kristine-1991 skrev:

Noen som er interessert i å være med og lage en «hemmelig» Facebook-gruppe for oss med termin i februar?

Sendt deg pm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her :) 

7+0 (tror jeg?) i dag. Fant det ut i går og ble mildt sagt sjokkert. Trodde jeg hadde EL... 

Er livredd for å håpe for mye ennå, men er ikke annet å gjøre enn å ha tålmodighet. Dette klaffet på PP2, og det er første gang vi prøver å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duria skrev:

Jeg melder meg inn her :) 

7+0 (tror jeg?) i dag. Fant det ut i går og ble mildt sagt sjokkert. Trodde jeg hadde EL... 

Er livredd for å håpe for mye ennå, men er ikke annet å gjøre enn å ha tålmodighet. Dette klaffet på PP2, og det er første gang vi prøver å få barn. 

Gratulerer 👌🏻

Alle er nok litt nervøse i starten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, skogfrua skrev:

Gratulerer 👌🏻

Alle er nok litt nervøse i starten 

Føler egentlig det er noe galt. Har blødd litt i går og i dag og har konstant følelse av at det strekker i livmoren. Ikke vondt, men det kjennes.. bestilt time hos fastlege på mandag, men jeg er skikkelig usikker :( 

CB digital (ikke morgenurin) sier 2-3. Litt rart det, når det egentlig må være 4 uker siden. :(

Endret av duria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, duria skrev:

Føler egentlig det er noe galt. Har blødd litt i går og i dag og har konstant følelse av at det strekker i livmoren. Ikke vondt, men det kjennes.. bestilt time hos fastlege på mandag, men jeg er skikkelig usikker :( 

CB digital (ikke morgenurin) sier 2-3. Litt rart det, når det egentlig må være 4 uker siden. :(

Det er ingen god følelse nei. Strekker i livmora gjør det nok, det gjør det her å, blødninger er og ganske normalt, uten st det må være noe galt. 

Jeg var hos gyn og fikk beskjed om st min el var rn uke før jeg forventet det. Det så hun på ul. Og min første graviditet stemmer ikke med el og samlrie i det heletatt. Da har jeg trolig hatt senere el enn forventet.

men er best å skjekke med lege selvfølgelig, jeg skal til lege på onsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skogfrua skrev:

Det er ingen god følelse nei. Strekker i livmora gjør det nok, det gjør det her å, blødninger er og ganske normalt, uten st det må være noe galt. 

Jeg var hos gyn og fikk beskjed om st min el var rn uke før jeg forventet det. Det så hun på ul. Og min første graviditet stemmer ikke med el og samlrie i det heletatt. Da har jeg trolig hatt senere el enn forventet.

men er best å skjekke med lege selvfølgelig, jeg skal til lege på onsdag 

Selv om jeg skal til lege på mandag føles det som en evighet. Får bare håpe på det beste, egentlig. Selv om jeg er både negativ og utålmodig av natur - ikke særlig nyttige egenskaper akkurat nå, hehe. 

Lykke til hos legen du da!

Endret av duria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, duria skrev:

Selv om jeg skal til lege på mandag føles det som en evighet. Får bare håpe på det beste, egentlig. Selv om jeg er både negativ og utålmodig av natur - ikke særlig nyttige egenskaper akkurat nå, hehe. 

Lykke til hos legen du da!

Jeg bestilte legetime den dagrn jeg fant ut at jeg var gravid og måtte vente helt til nå 🤪 nesten tre uker... 🙈 er 6+1 i dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skogfrua skrev:

Jeg bestilte legetime den dagrn jeg fant ut at jeg var gravid og måtte vente helt til nå 🤪 nesten tre uker... 🙈 er 6+1 i dag

 

Haha. Hat å vente så mye! Jeg trodde jeg hadde EL i går, og ble mildt sagt sjokkert da jeg testet positivt. Hadde «normal» mens i slutten av mai, men spiren må ha blitt til før det. 😛 Nå gjenstår bare å se om det som skjer nå er tegn på SA eller ikke. Grusomt å ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duria skrev:

Haha. Hat å vente så mye! Jeg trodde jeg hadde EL i går, og ble mildt sagt sjokkert da jeg testet positivt. Hadde «normal» mens i slutten av mai, men spiren må ha blitt til før det. 😛 Nå gjenstår bare å se om det som skjer nå er tegn på SA eller ikke. Grusomt å ikke vite. 

Huff ja, jeg trodde det var en uke til mens når jeg ble gravid sist så kjenner følelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel .skrev feil. er i min 5 uke, men ikke lengre enn 4+1. Vanskelig å regne ut dette her.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Vel .skrev feil. er i min 5 uke, men ikke lengre enn 4+1. Vanskelig å regne ut dette her.😉

Blir svimmel av det selv gravid uke 7 men 6+1 her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. testet i går. er visstnok 5+0 i dag. MEN.. har bare vært sammen med mannen i 7 mnd. Så dette kom som ett sjokk. Gått på p pilla faktisk...  Alikevel snek denne seg inn. 

Mange tanker og følelser og usikkerhet. Jeg har 2 barn. De er "store". Han har ingen. Vi har snakket om å få barn sammen i fremtiden. men ikke nå..... 

Så jeg har ikke jublet for høyt denne gangen.... Gråt til og med en skvett.... 

Anonymkode: 9ca25...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 6.33, Anonym bruker skrev:

Hei.. testet i går. er visstnok 5+0 i dag. MEN.. har bare vært sammen med mannen i 7 mnd. Så dette kom som ett sjokk. Gått på p pilla faktisk...  Alikevel snek denne seg inn. 

Mange tanker og følelser og usikkerhet. Jeg har 2 barn. De er "store". Han har ingen. Vi har snakket om å få barn sammen i fremtiden. men ikke nå..... 

Så jeg har ikke jublet for høyt denne gangen.... Gråt til og med en skvett.... 

Anonymkode: 9ca25...e9f

Hvordan går det med deg nå? Sunket inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Michelle96 skrev:

Jeg er også gravid, venter en i midten av februar😌  4+6 i dag

Gratulerer så mye 🎉🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Beklager å spore av, men kan noen fortelle meg hvordan jeg kan skrive et eget innlegg? Syns ikke det var så åpenbart dessverre 😅

Anonymkode: eb871...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 23.02, skogfrua skrev:

Hvordan går det med deg nå? Sunket inn?

Takk som spør. Skal på tidlig UL i morra for å se hvor langt jeg i realiteten er. Vi aner ikke hva vi skal gjøre. Vet det er galskap å si slikt. Men sånn er det..... 

Anonymkode: 9ca25...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊Jeg er da ny her. Jeg er da 6+1 (7 uker) dette går fortsatt surr for meg. Noen termintellere sier 6+1 og andre sier 7 uker. Er rundt der et sted 😂😂 Vel litt om meg da..... jeg er 36 år,har to barn fra før på snart 10 og 12 år. Jeg hadde en SA i januar og det er noe som sitter i bakhodet denne gangen. Ingen spesielle plager...går ofte på do, blir fort sulten etter måltider og litt ømme pupper til tider. Men ellers er det helt fint. Gleder meg til ukene fremover😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite symptomer, utenom tissetrengt ofte, puppene er ømme og vokser+ magen er blitt større. Bekymrer meg ennå en del pga MA i Januar.  Utviklingen stoppet visstnok i uke 6 på embryoet, hjertet startet aldri.😨 Nå er jeg 5+3. Så håper jo nå at det går rette veien denne gangen. synes det er alt for lenge til at jeg skal på TUL. skal ikke før 17/7. Så føles som en evighet til. Men kan vel ikke gjøre noe fra eller til uansett. så må jo bare prøve å la være å bekymre meg.... Så skjønner jo deg godt Ennah tiram. Vi får bare ta tiden til hjelp fremover.

er selv 38 med 2 barn på 15 og 11.

Endret av håpefullmammablir3barnsmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen :) 

Kan jeg bli med her? Jeg vet ikke nøyaktig hvor langt jeg er på vei, har alltid hatt uregelmessige sykluser. Jeg tror jeg er 4-5 uker, og at termin blir i slutten av februar hvis alt går bra :) 

Jeg er allerede kvalm i bølger, brekker meg av og til, men det kan også være litt pga spenningen/nervøsiteten. Trodde jeg skulle bli hoppende glad, men jeg er jo bare sååå redd for at det ikke skal gå hele veien... Flere som føler det sånn?

Dette blir vår andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er alle inne på Facebook kanskje på denne gruppa? Lite som skjer her for tiden. Tør liksom ikke melde meg inn i facebooken. er ennå redd for at det kan gå galt som sist. Har TUL den 17. så ikke mange dagene før jeg får vite svaret om alt står bra til den med lille. Tror det går bra denne gangen, men er ennå ganske nervøs for at det ikke skal gå bra. Tør ikke glede meg helt og fullt før jeg vet at alt er bra.. hvvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 15.52, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Er alle inne på Facebook kanskje på denne gruppa? Lite som skjer her for tiden. Tør liksom ikke melde meg inn i facebooken. er ennå redd for at det kan gå galt som sist. Har TUL den 17. så ikke mange dagene før jeg får vite svaret om alt står bra til den med lille. Tror det går bra denne gangen, men er ennå ganske nervøs for at det ikke skal gå bra. Tør ikke glede meg helt og fullt før jeg vet at alt er bra.. hvvordan går det med dere andre?

Tror de fleste er der ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...