Gå til innhold

Mannen og jeg samarbeider så ekstremt dårlig 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mye fungerer bra, men så hoper det seg typisk opp i perioder, sånn som nå. Fotball hele tiden, så 17. mai... Jeg må ideelt sett planlegge i god tid og gjøre litt hver dag. Mannen elsker å aldri bli ferdig, holde på til tre om natta osv. Og til sammen blir vi katastrofe 😔 Ingen vet hva den andre gjør, eller jeg må fortelle mannen hva han må gjøre, om det skal funke og jeg blir smågal av all organiseringa og ting som aldri gjøres før i siste liten. Så blir jeg sliten, lei og kort i lunta. Jeg har utallige ganger bedt om andre måter å gjøre ting på, kommet med hundre forslag på andre måter å løse ting på, men han vil ikke ha det. Han bare beklager og beklager og overser alt jeg sier/gjør/foreslår... Fader altså, jeg blir så frustrert! Hvordan har dere det hjemme nå feks? 

Anonymkode: 7a6b9...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde spurt ham om han liker at du maser på ham, hva det gir ham. Han beklager og beklager når det skjærer seg, men han er ikke villig til å finne andre måter å løse ting på, det er jo ikke logisk - hvis han da ikke liker den misstemningen mellom dere (og det regner jeg egentlig med at han ikke gjør).

Hva om du slutter å foreslå, men forteller ham at nå orker du ikke at dere alltid endre med å bli sure på hverandre, forsterker stress unødvendig og krangler når det er ting som må gjøres - og så be ham om å komme med forslag om hvordan han mener dere kan løse det?

Anonymkode: f99a0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg hadde spurt ham om han liker at du maser på ham, hva det gir ham. Han beklager og beklager når det skjærer seg, men han er ikke villig til å finne andre måter å løse ting på, det er jo ikke logisk - hvis han da ikke liker den misstemningen mellom dere (og det regner jeg egentlig med at han ikke gjør).

Hva om du slutter å foreslå, men forteller ham at nå orker du ikke at dere alltid endre med å bli sure på hverandre, forsterker stress unødvendig og krangler når det er ting som må gjøres - og så be ham om å komme med forslag om hvordan han mener dere kan løse det?

Anonymkode: f99a0...d52

Det er gjort så utallige mange ganger, men han har ingen forslag. Han skal bare bedre seg... Gått veldig mange år uten forbedring annet enn kanskje sånn ca en mnd etter hver gang «det smeller», så er vi på’n igjen...

hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er gjort så utallige mange ganger, men han har ingen forslag. Han skal bare bedre seg... Gått veldig mange år uten forbedring annet enn kanskje sånn ca en mnd etter hver gang «det smeller», så er vi på’n igjen...

hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Da tror jeg det er på høy tid å komme dere til familievernkontoret - fortell ham at du er lei av at dere kommuniserer så dårlig, at han har lovet i flere år å forbedre seg uten at det blir noen varig endring, og at hvis dere skal greie å holde på et godt forhold fremover så dere få hjelp til å finne en løsning siden dere tydeligvis ikke greier det selv.

Anonymkode: f99a0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg det er på høy tid å komme dere til familievernkontoret - fortell ham at du er lei av at dere kommuniserer så dårlig, at han har lovet i flere år å forbedre seg uten at det blir noen varig endring, og at hvis dere skal greie å holde på et godt forhold fremover så dere få hjelp til å finne en løsning siden dere tydeligvis ikke greier det selv.

Anonymkode: f99a0...d52

Har vært forsøkt det også 😔 Hvor mange ganger kan man få komme dit tro? Annenhvert år livet ut? Det er en slik endeløs runddans. Han skal bli flinkere, jeg skal bli flinkere, det funker en stund og så er vi tilbake til start... 

hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært forsøkt det også 😔 Hvor mange ganger kan man få komme dit tro? Annenhvert år livet ut? Det er en slik endeløs runddans. Han skal bli flinkere, jeg skal bli flinkere, det funker en stund og så er vi tilbake til start... 

hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Hm... har du spurt ham rett ut om han egentlig ønsker å holde sammen? Om han vil det ville jeg ha sagt at dere MÅ finne en måte å løse ting på, for ellers så ender dere snart med å gå fra hverandre. Hvis han får det så direkte så kanskje han blir litt mer motivert til å holde seg til den planen dere kommer opp med som et kompromiss?

 

Anonymkode: f99a0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm... har du spurt ham rett ut om han egentlig ønsker å holde sammen? Om han vil det ville jeg ha sagt at dere MÅ finne en måte å løse ting på, for ellers så ender dere snart med å gå fra hverandre. Hvis han får det så direkte så kanskje han blir litt mer motivert til å holde seg til den planen dere kommer opp med som et kompromiss?

 

Anonymkode: f99a0...d52

Jada, det vil han. Og han blir skikkelig sur når jeg foreslår vi heller kan bo hver for oss enn å krangle i dette kaoset... Han trives og syns ikke det gjør noe om vi braker sammen og jeg i morgen ser og føler meg som et vrak. For han er det naturlig og liten vits i å forebygge, for meg er det utrivelig, ødeleggende, trist, slitsomt osv osv

Hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også sånn. Jeg planlegger til minuttet for å få kabalene til å gå opp, mens han tviholder på innfallsmetoden, som han gjerne benytter når sola har gått ned.

Jeg klikker daglig.

Jeg er så lei av å alltid måtte tilpasse meg og alltid måtte ha reserveløsninger på alt, siden han er så lite forutsigbar.

Anonymkode: 16d65...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om han får det fulle og hele ansvar for et område, for eksempel fotballen? Om all planlegging, informasjonsinnhenting og gjennomføring skal organiseres av han, får han det da gjort om så i siste liten, eller faller det helt i fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nesten alt, står for all organisering og er den som husker alt vi skal, når, hvor osv.

Anonymkode: fddc5...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere må snakke sammen, er ikke lett og vite for han hvis du ikke sier noe heller :). at han har en hobby er vel bra?

Anonymkode: 7492a...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dere må snakke sammen, er ikke lett og vite for han hvis du ikke sier noe heller :). at han har en hobby er vel bra?

Anonymkode: 7492a...ff0

Åh..., vi snakket sammen. Og skriver til hverandre osv osv, men har man ingen vilje hjelper det lite! Hobbyen er ikke hans, men vi har tre kamper, seks treninger og ca to timer dugnad hver uke pga unger i dette huset. Ingen kan gå noe sted (fotball spredd over hele kommune/fylke), samkjøring ikke så vanlig osv osv..., derfor spiser fotball mye fritid og planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av ting i forbindelse med 17. mai kan ikke skje 16 (samtidig med to treninger og en kamp)... Man må kanskje starte 1. mai om ikke alt skal kræsje totalt, men der er vi altså ikke enige 

hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada, det vil han. Og han blir skikkelig sur når jeg foreslår vi heller kan bo hver for oss enn å krangle i dette kaoset... Han trives og syns ikke det gjør noe om vi braker sammen og jeg i morgen ser og føler meg som et vrak. For han er det naturlig og liten vits i å forebygge, for meg er det utrivelig, ødeleggende, trist, slitsomt osv osv

Hi

Anonymkode: 7a6b9...c84

Spør ham om han ikke vil at dere begge skal ha det bra i forholdet, for slik forholdet fungerer å føler du det er utrivelig, ødeleggende, slitsomt og trist? Det er ikke nok at en av dere trives og har det bra når den andre ikke har det bra, skal dere greie å holde sammen må dere finne en måte å gjøre ting på som gjør at dere begge trives. Og er han ikke villig til det en gang, da er det jo egentlig lite vits i forholdet...

Anonymkode: f99a0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...